ca lykkelig Skrevet 10. juli 2008 #26 Skrevet 10. juli 2008 Hei hei!!! Stikker innom dere igjen etter et litt langt opphold. Fikk en svært hektisk vår hvor studiet krevde mye - oppgaver & xamen. Husbyggingen gikk fremover og jeg måtte være med på x antall beslutninger. Hvilken trapp innvendig/utvendig, hvilke lister her og der, hvor mange vindskibord og hvilken tomme, farger ute og inne, priser dyrt/kvalitet - billig... Holdt på å bli litt sprø, men det har gått rimelig greit. Vi bor fremdeles sammen! Nå ligner det veldig på et hus både innvendig og utvendig. Gleder oss stort til å flytte inn i nyhuset i løpet av høsten. Mange som spør om det ikke blir et "nystubarn". Mannen benekter, mens jeg smiler. Er pr i dag ikke gravid:o/ Har jobbet med saken, men det har ikke gitt resultater. Syklusen min er på ca 45 dager, og er ikke sikker på når jeg har el. Sist TR var i uke 25, så jeg tenker at EL kan være i disse dager. Men kjenner/ser ingen symptomer på det. Etter 15 år sammen er vi ikke like aktive i senga som vi engang var. Så ting skal jo klaffe. Jeg har avviklet min ferie, og vi har feriert 2 uker i syden. Det var hærlig. Batteriene ble fulladet! Neste uke skal jeg bort i forbindelse med jobben, men ellers skal sommeren nytes hjemme med små utflukter. Regner med at jeg blir å bruke en del tid her inne:o) I min travle periode så har jeg vært innom dere å lest litt. Er jo nysgjerrig. Ser at det nå har klaffet for flere av dere!! GRATULERER!!! Godt å lese det. Føler med deg snorke frøken som må ligge rett ut. Blir imponert over både deg og familien som takler det så bra!!! Skal se at alt går fint. Det var litt for denne gang. Skal lese litt bedre og oppdatere meg. Vi høres. Mvh
Giinaღ Skrevet 10. juli 2008 #27 Skrevet 10. juli 2008 Heisann, damer. Er en kort tur innom for å ønske dere alle en GOD SOMMER!!!! Har etter 2 ultralyder fått fremskyndet termin så nå endrer jeg lista vår. Formen er strålende og er over de kritiske uker, så nå har jeg tenkt å nyte graviditeten fremover og har lovet megselv å ikke engste meg noe mer. Snorkefrøken, jeg leste tråden din inne på 2.trim og jeg beundrer motet ditt. Det er helt sinnsykt hvordan du får dagene til å gå. Kjempelykke til til deg!!!! Mamma til 2 gutter...: Spennende dager i møte du nå. Høres lovende ut. Må nok innom og se om statusen din her inne blir endret Til dere andre, ha en super sommer og ferie. -anki-vil-ha-09baby: ikm 29.06 (gift,to barn, fra sunnmøre) -Eva76 ikm 30. juli (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) - Mortine: ikm ca.29.juli (33,gift, jente f.03. Buskerud) - Godiva. 17.juli...(33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal) -mamma til 2 gutter og en engel 13.07.08 -Sanna32 ikm 17.07.08,((er blitt spådd gravid denne mnd av 2stk:)) (sambo, 0barn, bor i oslo,opprinnelig fra troms) - Dotten ikm ca 6. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - så gla': ikm 31. juli (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) - Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - D&G-the one termin 17.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo - BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen - Pappalille: Termin 23.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy. - Giina: Termin 24.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA - tussemor5: Termin 4. feb 2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 11. juli 2008 #30 Skrevet 11. juli 2008 Hellu Jenter! Jeg blir med på treffet til snokis:) En liten oppdatering fra meg før jeg setter meg på flyet til Alicante for hele 4 uker! Ble til at jeg tjuvstarta litt på ferien med sykemelding fra tirsdag denne uka.Var til tidlig ul på riksen og oddsene ble ikke så veldig gode så vi endte opp med morkakeprøve samme ettermiddag etter utallige ul for å få målt nakkefolden til den lite samarbeidsvillige microben som vi så koste seg i magen:) Grunnen til sykemeld er at jeg ikke skal løfte tungt, gå lange turer stresse eller ha sex på èn uke. Heldigvis hadde vi både mamma og niesa mi på besøk så turbo ble godt tatt vare på Har allerede fått svar om at den lille er erklært frisk, ikke downs el de andre trisomi..... Så nå har jeg senket skuldrene og kjenner jeg begynner å glede meg over svangerskapet bare mer og mer:) All takk til en kjempe oppfølging på riksen, jeg hadde nemmeli blingsa på datoen og kom til timen èn uke forsent............................... Dere alle får ha en riktig GOD SOMMER! Kommer til å savne dere, og gleder meg til oppfølging etter ferien! Klemmiz
Mortine Skrevet 12. juli 2008 #31 Skrevet 12. juli 2008 Hei jenter!! Bare innom og hilser på før vi drar på ferie i morgen tidlig. Jeg vil også bli med på treffet til Snorke- frøken! Det blir bra!! Veldig godt at det gikk fint med prøva D&G! Tenkte så mye på det at jeg måtte sende deg ei melding om hvordan det gikk. Har vært borti det selv og vet at det kan være tøft i både hodet og kroppen. Godt at dere fikk svaret så fort og at det var et godt svar nå før ferien. Enig i at de er helt supre på Rikshospitalet. Dere andre- ønsker dere en fin og fruktbar sommer! (vi jobber forresten hardt med saken her for tiden- bra sommerjobb det ) Mange klemmer
bomsa Skrevet 15. juli 2008 #32 Skrevet 15. juli 2008 Det er tydeligvis ferie her inne hos oss...da må jeg nok ta oppgaven med å skubbe..:-) Jeg er med på snorke frøken treff jeg og..:-) Tror det muligens blir sol den første delen av dagen og da må vi benytte tiden til bading..:-) Snakkes
bomsa Skrevet 17. juli 2008 #33 Skrevet 17. juli 2008 Å så bra da snorkefrøken..:-) Ja treff blir koselig, vi får hjelpe hverandre å holde oppe denne tråden meds folk er på ferie..:-)
tussemor5 Skrevet 17. juli 2008 #34 Skrevet 17. juli 2008 Hei hei!!!!!!!!! Beklager så mye at det blir lite skriving her på meg om dagen, men formen er helt ræva og føler at jeg har underskudd på alt tiltross for sykemelding og alt...sukk....men,men, lever i tro og håp på at det kanskje går over. Akkurat nå om dagen er det lyskevondt, kvalme, luftsmerter og utmattetheten som er det værste, også er jeg fryktelig spent på ul om en mnds tid. Er 12+4 i dag, så det går jo framover. Er innom å leser litt hver dag, men som nevnt ikke alltid jeg orker å skrive, blir fort kvalm når jeg sitter for lenge foran pcen. I dag har jeg helt fri. Gubben er å sager ved til det nye varmeannlegget vi skal innstallere i huset (da blir alt som går ann å drives av oppvarming på ved) og gullet er hos svigers - nyyyyyyyyydelig. Lå lenge i dag og sitter her i bare handuken og hviler etter en deilig dusj (blir helt utslitt av 5min i dusjen) Skal prøve å få i meg litt mat igjen om ikke så lenge, men det er ikke så mye som frister, så tips tas mot med takk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det er så godt å høre at det går bra med deg snork frøken og at infeksjonen holder seg unna, fantastisk!!!!!!!!!!!!!! Krysser fingre for at det går like bra de neste ukene fram til termin!!!!!!!!!!!!!!!!! Vi reiser på en liten ferie nordover på søndag og blir borte i ei uke, når vi kommer hjem igjen skal jeg til jordmor for første gang noen jeg gleder meg veldig til, hun var skikkelig flink da jeg gikk gravid meg gullet og jeg har store forhåpninger til henne denne gangen også. Da skal jeg finne sofaen igjen tror jeg og hvile enda litt til. Ha en god dag!!!!!!!!!!!!
tussemor5 Skrevet 17. juli 2008 #35 Skrevet 17. juli 2008 Hei Snork frøken: Tusen takk for tips. Salat er desverre helt ut foreløpig, det var det igrunn forrige gang...sukk, men smågodt derimot;);) men går seg vel til, men du, kan vi spise fetaost???? Har nemlig sinnsykt lyst på det og gode oliven:) Ja, poden levde på forrige ul, og regner med h*n gjør det fremdeles ellers hadde vel ikke livmora vokst sånn at jeg får alle disse ligament smertene i lysken (gubben stakkar er litt redd for at det skal være lyske kreft;)) Skulle gjerne vært med på treffet ditt, men tror kanskje det blir litt langt å reise, men jeg kommer til å være der med hjerte og sinn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gullet mitt slapp seg for første gang i dag å har gått og gått og gått og gått, han gikk så stødig at mor ble helt satt ut. Svigers kom å hentet meg for at jeg skulle få se:) Skikkelig gøy. Lun klem fra sofaen her også PS kan du sende vaskehjelpa de hit enn tur når hun er ferdig hos dere??? Hørtes deilig ut:)
Pappalille Skrevet 18. juli 2008 #36 Skrevet 18. juli 2008 Heisann damer =) Nå er det bra lenge siden jeg har vært her inne. De siste dagene har rett og slett vært grusomme. Nå har jeg vært oppe om natten og kastet opp, og jeg har hatt migrene anfall de siste to dagene. Kjempeartig når man ikke kan ta noe som hjelper det minste. I dag er formen derimot mye, mye bedre! Og godt er det ^^ Vi skal en tur til Tønsberg i dag. Mamma hadde bursdag på onsdag, og vi har svigers sin bil så vi får benytte muligheten til å dra på besøk uten å måtte ta tog =) På søndag kommer svigersene tilbake fra Afrikatur, så vi skal bare være i Tønsberg fra i dag til i morgen kveld, men en kort tur er bedre enn ingen tur =) Det er godt å høre så positive nyheter fra deg Snorke-frøken =)! (Apropos snorking; nå har jeg begynt! Det ble så ille en natt at mannen min tok meg opp på mobilen og i tillegg til mine _merkelige_ lyder, kan man svakt høre hans knising i bakgrunnen... *hmpf*) Dette går fortsatt bra! Hipp hipp hurra!! Her har vi fått voksipose i lammeull, bilsete, stellebord, brystpumpe, softbag (til å ha oppi vogn), en del flasker og vippestol i hus =) Fikk alt sammen til en svært så familivennlig pris. Deilig å ha litt i orden, og så ble det plutselig så virkelig =)! Jah, ellers føler jeg meg som en oppvridd vaskeklut. Sliten og svimmel, men det blir nok snart bedre =) Klem til alle damene =)!
bomsa Skrevet 18. juli 2008 #37 Skrevet 18. juli 2008 Heisann alle sammen. Jeg skrev et innlegg inatt, men det er visst blitt borte. Jeg fikk ikke mensen igår jeg...så da testet jeg heller...:-) Ja da ser det ut til at det blir marsbaby på oss....slik 2 av de spådameme spådde...
bomsa Skrevet 19. juli 2008 #38 Skrevet 19. juli 2008 Tusen takk....:-) Å så gla vi e i stubben no, skal feire med hjemlaget kebab i kveld...etter en tur på ikea...;-)
tussemor5 Skrevet 19. juli 2008 #39 Skrevet 19. juli 2008 Åh, gratulerer så sinnsykt mykje!!!!!!!!!!!! Kor arti!!!!!!!!!!!!!!!!! Korsn lage du heimelaga kebab???? Hørtes godt ut;)
bomsa Skrevet 19. juli 2008 #40 Skrevet 19. juli 2008 Tusen takk...vi krydrer karbonadedeig med paprikapulver,mynte,salt,pepper,sumak(et tyrkisk krydder),løk,hvitløk,paprika purét og kruspersille. Setter det på spyd og griller det. lager en slags løksalat med masse løk,søt paprika,bladpersille, chili,krydder og tomatpurét, som vi har til. Også et tyrkisk brød som minner om en stor lompe...:-) Ja det var hærlig godt, første gang jeg lagde det alene(sviger´s er på ferie)
Pappalille Skrevet 20. juli 2008 #41 Skrevet 20. juli 2008 Hoppe, danse snu oss omkring! Jaaaa! Gratulerer Sanna =)! *hoppe*
Eva76 Skrevet 20. juli 2008 #42 Skrevet 20. juli 2008 Grattis Sanna! Er innom en snartur før vi drar på ferie i morgen. Har værtt innom og "smuglest" flere ganger -prøver å holde meg oppdatert. Snorke-frøken: Jeg bor desverre for langt unna til å bli med på treff hos deg, det hadde sikkert vært hyggelig! Jeg beundrer evnen og viljen din til å ligge så mye hver dag, men motivasjonen skjønner jeg ;-) Nå er det min tur snart!!! Så herlig det hadde vært å komme til utredning og så hadde de tatt blodprøve som viste positive hcg-verdier ;-) Vel vel, enkelt skal det jo ikke være. Lab'en har stengt når vi har time, så denne uka var vi på "svipptur" (2 timers kjøring) til Tr.heim for å levere en liten spermprøve... men da er vi iallefall lovt at svarene er klare når vi skal ha time. Jeg tror forresten ikke på at jeg er gravid nå heller, har drukket en liten en sånn nå og da, så det hadde vært utgjort om det er nettopp nå jeg er det.
Eva76 Skrevet 22. juli 2008 #43 Skrevet 22. juli 2008 Dytter opp litt fra eksil i Sverige. Er alle på ferie nå, eller?
Giinaღ Skrevet 22. juli 2008 #44 Skrevet 22. juli 2008 En kjapp svipp innom for å gratulere Sanna med graviditeten!!!!!!!!!!!! HURRA. Og så herlig med et vårbarn og greier :) Du må være i ekstase. Lite nytt å melde fra min kant. Gått over i 2.trim og tiden føles som den står stille. Skjer lite nå. Var på min første tur til jordmor i forrige uke. Heldigvis var jeg på UL igjen for to uker siden og så et levende lite foster. Fikk beskjed om at det var store sjanser for ikke å høre hjertelyden hos jordmor. Men allikevel insisterte jeg på å sjekke. Hun fant den ikke så nå må jeg vel bare smøre meg med tålmodighet til ordinær UL i uke 18. Puh! Man skal liksom ha noen bekymringer, da. Håper ellers alt er bra med dere alle. Er innom og leser litt fra tid til annen selvom jeg ikke er overaktiv GOD SOMMER jenter!!!!
har4barn Skrevet 24. juli 2008 #45 Skrevet 24. juli 2008 Hei, snorkefrøken!! Kommer bare med en liten oppmuntringshilsen til deg. Du er kjempeflink!!! Jeg skjønner at det er slitsomt å ligge slik i mange uker når du heller ville vært ute med barna dine. Men, tenk på alle somrene som kommer der du kan være sammen med fire friske barn!! Se for deg dem i stedet . Ønsker deg lykke, lykke til, og krysser fingrene for at alt går bra. ellers så går alt bra her i gården. Magen vokser (og rumpa og lårene også, dessverre ), og det er fullt liv der inne. koser meg veldig!! Nå begynner sommeren for fullt her oppe i trøndelag også, så vi har mye å se fram til. Skal nå dra en tur på treningssenteret og prøve å trene litt. Ryggen og bekkenet krangler veldig, dessverre, så det er ikke så mye jeg får gjort. Må vel gå over til trening i basseng etter hvert, tenker jeg. Er ikke så veldig glad i det, men må man, så må man!! Ha en fin dag alle sammen, og gratulerer til deg, Sanna!!
juliogdesember Skrevet 24. juli 2008 #46 Skrevet 24. juli 2008 gratulerer til Sanna:-) Snorkefrøken: for en utrolig viljestyrke og mot du har. Beundrer deg virkelig jeg altså. Jeg kan ikke en gang forestille meg hvordan det må være å ligge i uke etter uke. Masse gode tanker til deg på sofaen :-) Ellers er formen min fin. Skal ikke klage. Litt for mange kilo som renner på, så jeg prøver å begrense litt matinntaket. Men det er sannelig ikke lett når jeg er kontinuerlig sulten. Er forresten 16 uker på vei i dag. Fortsatt god sommer til alle her inne:-) God sommerklem.
juliogdesember Skrevet 25. juli 2008 #47 Skrevet 25. juli 2008 Mange på ferie nå eller? fant oss helt nede på side 2 her. Varmt i trøndelag om dagen. Prøver å sitte litt i sola, men får så fort hodepine av varmen at jeg sitter mest i skyggen. Dytter oss opp litt jeg :-)
bomsa Skrevet 25. juli 2008 #48 Skrevet 25. juli 2008 Takker så masse førr gratulasjoner..:-) Hvordan går det med deg snorke frøken da? Tenker ofte på deg...:-)
Mortine Skrevet 26. juli 2008 #49 Skrevet 26. juli 2008 Hei,hei!!! Grattis Sanna!! Har vært hjemme i ei uke nå etter å ha vært på ei ekstra bryllupsreise på Sørlandet. Det var deilig!! Etter at vi kom hjem har jeg nesten ikke hatt på maskina, det er for varmt å sitte ved den nå. Vi plukker bær og grønnsaker av egen avling- det bare bugner her- kjempegøy og veldig godt!! Men nå er jeg alene hjemme en liten stund og benytter sjansen. Tenker mye på deg Snorke-frøken, synes at du er flink til å holde motet oppe. Jeg har ikke helt fått med meg gangen i dette videre- er det bestemt når du skal legges inn osv? Har du gode bøker, filmer osv? Har du lest Millenium-triologien? Jeg har ikm i disse dager. Har som vanlig masse murringer, vondt i bekkenet. Har hatt det i nesten ei uke og jeg har begynt å venne meg til at det er sånn det er før tr kommer. Har ikke noe tro på at det har klaffet. Det er kjipt!! Hadde trodd at dette skulle gå kjapt jeg. Det skjedde veldig fort begge de gangene jeg har vært gravid før, men ikke nå nei- nå som vi virkelig har gått inn for det.. Litt klaging her gitt! Det ble litt sårt for meg i går for da kom det melding fra ei venninne om at nå hadde hun endelig født(over 14dager etter termin). Vi hadde termin på likt og var på ultralyd på samme dag rett før jul da jeg fikk vite at det var noe galt med fosteret jeg hadde i magen. Gleder meg absolutt over hennes lille altså, men det er litt rart å tenke på! Nei, nok klaging for nå! Det er bare å stå på- fortsatt 14 dager med ferie som skal nytes!! Må nok male litt også..Vi har bare kost oss så langt, men nå kommer snekkeren tilbake snart og vi vil bli ferdige med å male taket før han legger vegger og gulv. Nei, nå ble det for varmt her!! Må lage meg en iskaffe og finne hengekøya!! Ha en fin dag jenter!!
Mortine Skrevet 26. juli 2008 #50 Skrevet 26. juli 2008 Så innlegget ditt etter at jeg hadde lagt inn mitt. Sender deg noen ekstra klemmer og lykke-ønsker. Tenker på deg! Klemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå