Gå til innhold

Ny Tråd: Oss over 30!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle sammen i sommervarmen. 29 grader her nå i skrivende stund kl åtte om kvelden. Har nettopp kommet hjem fra en liten spaser tur. Prøver så godt jeg kan her å holde vekten på ett noe akseptabelt nivå. Virkelig ikke enkelt, har gått opp seks kilo nå og er knapt 17 uker på vei. hvor skal dette ende spør nå jeg.

Så godt å høre at alt står bra til med deg snorke frøken.:-) Tenker det var deilig å se den aktive krabaten:-)

Hadde jeg bodd i nærheten skulle jeg ha kommet på sykehus besøk jeg også. Men det blir nok for langt å reise.

ha en fortsatt fin sommer kveld:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juhuuuuuu!!!!

Så feil kan man ta!! Etter at jeg hadde skrevet det sippe-innlegget på lørdag dro jeg på polet for å kjøpe vin, skulle få besøk av ei venninne for vin og skravling. Men så fikk jeg det for meg at jeg måtte innom apoteket for å kjøpe en test også, det hører jo nesten med sånn rett før IKM (som er i dag). Vel hjemme igjen gikk jeg rett på do, tisset på testen,la den fra meg og tenkte dårlige tanker om den dårlige viljestyrken min som ikke kan la være å teste selvom man kjenner at TR er på vei. Da jeg hadde sittet slik på do noen sekunder reiste jeg meg opp og tittet på testen- og det var jammen meg to -2 streker der!!!! Holdt på å besvime!!

Jeg var alene hjemme med vesla og hun fikk se litt på film i varmen mens mor fikk summet seg. Kjæresten var på guttetur i Oslo så jeg ville ikke at han skulle få nyheten der han satt sammen med masse kamerater og greier.. Og den vinkvelden ble det jo ikke noe av!!Jeg tok en ny test(fikk tak i en CB digital rett før stengetid!!) i går morges og den var også positiv. Da vesla våkna i går sa hun: jeg drømte om noe som kan trylle fram babyer jeg! Hun vet naturligvis ingenting om dette, men den drømmen kunne jo ikke passet bedre.

Avtalen var at vesla skulle være hos mormor i går og jeg skulle ta bussen til Oslo for å møte min kjære. Jeg klarte jo ikke å vente så lenge og møtte opp lenge før avtalt. Gjett om han ble glad for nyheten!

Det ble en strålende dag med bading på Bygdøy,mat på Ekebergrestauranten og gåtur på Operaen.

Min kjære var ikke overrasket, han hadde sett flere symptomer, men ville ikke si noe. Selv er jeg mildt sagt himmelfallen- og har et stort formidlingsbehov som dere ser- derav dette innlegget!!!!

Nå må jeg sjekke ut hvordan det var dette med maling og graviditet- er ikke det fyfy? Og vi har planlagt fottur på vidda til helgen- det er vel ok å bære sekk? 10-12 kilo.

Dette var veldig mye om meg og mitt. Det var veldig godt å lese at det går bra med deg Snorke-frøken. Så deilig med litt kroppspleie! Det er viktig å unne seg det nå. Gleder meg til treff hos deg!

Ha en fin sommerdag alle sammen!!

Skrevet

Hei damer

Lenge siden sist. Er tilbake på jobb etter en uke på hytta og en uke i Danmark. Vi har kost oss masse i det fine været. Tolmodigheten ble satt veldig på prøve i legoland med laaange køer til både attraksjoner, do, mat og vann-innkjøp. Men det var verdt det - masse morro for barna. Feriehuset Ebeltoft var slitt og skittent, men hadde fantastisk beliggenhet og barna "bodde" i bassenget. Vi voksne (var sammen med en familie til) hadde det hyggelig i badstua og bassenget utover kveldene (og nattene). Veldig billig vin i Danmark.......

Ellers kom tanta på dag 32........blæææ, hadde en god følelse, men nei da. Nårmere meg ny el - antakelig til helgen -på'n igjen!

Gratulerer Mortine!

Hold motet oppe Snorke frøken! Høres ikke lett ut å måtte ligge hele tiden. Håper de rundt deg tar godt vare på deg! Ser frem til treffet!

Skrevet

anki-vil-ha-09baby: ikm 29.06 (gift,to barn, fra sunnmøre)

-Eva76 ikm 30. juli (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- Mortine: ikm ca.29.juli (33,gift, jente f.03. Buskerud)

- Godiva. 17.juli...(33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

-Sanna32 ikm 17.07.08,((er blitt spådd gravid denne mnd av 2stk:)) (sambo, 0barn, bor i oslo,opprinnelig fra troms)

- Dotten ikm ca 6. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- så gla': ikm 31. juli (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

- Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 17.august (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg)

Gravide:

- Skrekkblanda fryd, term. 1. sept

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold)

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- D&G-the one termin 17.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Pappalille: Termin 23.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- Giina: Termin 24.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- tussemor5: Termin 4. feb 2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

Skrevet

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ.........

HÆRLIG!!!!!!!!!!

Mortine det va gode nyheter......har sendt melding tel D&G nede i spania med de gode nyheter...:-)

Så artig dette var da...:-)

La oss håpe det smitter over på resten her inne som venter..

Hadde glemt å sette meg på denne lista vår....

- så gla': ikm 31. juli (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

- Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 17.august (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg)

Gravide:

-Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

Skrevet

Gratulere så masse Mortine! Så herlig :-)) Så sambo hadde hatt sine mistanker ja;-) Godt han fikk rett i dem. Kan tenke meg at dere hadde en fantastisk dag i Oslo.

Her begynner det også og nærme seg ikm, men ikke noe som tilsier at det er noe spire på gang. Har gått på pergo denne måneden, og el var mens vi var på cruise, så vi fikk i hvert fall lagt inn masse aksjer, uten at det ble noe pes.... Så nå er det bare og vente og se. Om tanta dukker opp blir det ny pergo-kur med en gang.

Ellers var selvfølgelig cruiset på middelhavet bare helt fantastisk. Mange flotte opplevelser, og masse god mat og service. Hi, hi...hadde gått ned 7-8 kg før vi reiste, men jammen har jeg ikke gått opp igjen minst 3 da vi kom hjem.

Snorke-frøken; hold ut snuppa! Vet det er tøffe dager for deg, men krysser fingrene for at lille nurket holder seg inne i mammas mage i lang tid ennå, og at infeksjonen holder seg borte. Det høres i hvert fall ut som du får god oppfølging på siv. Selv lå jeg også på siv for 1.5 år siden, for så og bli overført til riksen i uke 23. Jeg syntes det var mye bedre på siv, men det er jo på riksen ekspertisen er. Du må bare gjøre som legene sier, så går det nok bra. Og Mr. Moody må jammen bare tåle litt mas fra deg nå, men det skjønner han nok;-) Og Snorke-treff blir jeg med på, enten det blir på siv eller riksen. Gleder meg!

Til resten av gjengen; Ha en fortsatt fin sommer, hvor dere nå enn er i verden. Tenker det blir litt mer fres over tråden våres bare ferietid og sommeren er på hell. Fortsatt god sommer!

Skrevet

Hei

Plutselig var det en hel rekke innlegg her, jo. Det er jo bare å "glemme" bim et par-tre dager så er det jammen lesestoff når man kommer seg på nett igjen.

snorke-frøken: hold ut og benytt sola til å kose deg i :-) nå nærmer det seg raskt d-dagen.

Mortine: gratulerer!!! håper det er min tur neste gang ;-)

Selv skal jeg på utredning på St.Olavs på torsdag. Og i dag slapp jeg nyheten til søstra mi. Hun blir nemlig nødt til å være barnevakt for jenta til sambo når vi har time. Nesten jeg tror hun ikke ble overraska engang.

Ja, ja... skal opp tidlig i morgen, må nok køye nå.

Skrevet

Hei damer!!!!!!!!!!!

Da er jeg tilbake en stund også. Har vært ei uke nordpå hos min far og hans nye kone, godt å være der ja, også slapp jeg endelig unna den intense kvalmen (har vel noe med alle måltidene der oppe, minst ett måltid 3 hver time)

Det er ellers litt tøffe tider her hos meg, er mye engstelig for at spira er død og forbereder meg på det værste. Skal til jordmora i morgen, så er spent. Har også store problemer i forhold til min mor og driver å vurderer hvorvidt hun skal få være en del av livet mitt eller ikke, det vil si, hadde det bare vært meg, hadde spørsmålet vært enkelt, men hun er tross alt bestemor til barna og det gjør det hele mere komplisert. For å forklare enkelt har jeg aldrig vært god nok for min mor. Det er gode grunner til at min far skillte seg fra henne og jeg skulle virkelig ønske jeg også kunne det. Siste opplevelsen med henne var i begravelsen til bestemor hvor hun først oppførte seg som en bortskjemt liten unge for så når hun ikke fikk viljen min hadde drept meg (om blikk kunne drepe). Hun oppfører seg mye likt det man tidligere kalte psykopat - noe som gjør at det er veldig slitsomt å forholde seg til henne. Brødrene mine har det ikke slik og de skjønner ikke hvordan jeg har det, så lite støtte/råd der. Mannen min sier at dette må jeg finne ut av selv, så der står jeg...sukk...gode råd tas i mot med takk....nok syt fra meg

Snork frøken: Du er utrolig fantastisk tålmodig og flink til den jobben du nå gjør, selv om det er lite pauser for deg. Så flinke dere er også til å finne løsninger!!!!!!!!!!!!! Dette kommer til å gå super bra skal du se!!!!!!!!!!

Mortine: Gratulerer så mye, såååååååååå gøy da!!!!!!!!!!!!!!!1

Så gla: Velkommen hjem, godt at cruiset var vellykket. Håper spira sitter hos deg også nå snart!!!!!!!!!!!

Eva76: Lykke til på torsdag, spennende tider gitt.

Har ett stupe trøtt lite gull som nekter å sove, så jeg får gå å se om det er noe jeg kan gjøre for å få ham til å sove stakkar. Han sovna i bilen, men kan ikke la stakkaren sove der i denne varmen og da våknet han selfølgelig...sukk, nå hører jeg at senga blir brukt til trampoline;)

Nyt varmen jenter!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Mortine; Gratulerer så mye =)! Helt fantastiske nyheter sånn midt i sommervarmen =)!

Snorke-frøken; Jeg er så imponert over hvordan du holder ut =) Jeg vet motivasjonen er den beste, men fy så tungt sånne ting må være>< Det er ikke alltid så greit å være positiv når det føles som alt går i mot deg. Stå på, hold ut, dette går bra =)!

Tussemor5; Jeg vet ett og annet om å ha problemer med foreldre gitt. Jeg bestemte meg for fire år siden at nå hadde min far hatt nok negativ innflytelse på meg og mitt liv og kuttet all kontakt. Det var forferdelig vanskelig selv om jeg hadde tett oppunder verdens beste grunner for å gjøre det. Jeg har tenkt (og tenkte også veldig mye på det før jeg kuttet ham ut) hva det vil si for mine barn å ikke ha ham i sitt liv. Der er svaret heldigvis greit og enkelt for meg. Jeg vet de har det bedre uten. Mye bedre.

Det er ikke enkelt å ta slike beslutninger, og i hvert fall ikke når du mangler støtte fra dine søsken. Jeg har en halvsøster, min fars datter fra et tidligere ekteskap, og hun støtter ikke meg i det hele tatt når det gjelder dette, og resultatet er at jeg har ingen kontakt med hverken henne eller min nevø og niese. Det er vanskelig, men jeg vil ta mine egne valg for min egen skyld og synes det har vært verdt det. (Nå skal det nevnes at hun og jeg aldri har vært nære.)

Èn ting til; når man tar slike valg tror jeg det er viktig at man ikke kategorisk sier "dette er for alltid". Jeg har latt det stå et vindu oppe for meg selv, som gjør at jeg kan ta kontakt med min far igjen om jeg skulle ønske det, uten å føle at jeg har "feilet" i å kutte ham ut. Jeg tenker på dette som en pause fra ham som varer så lenge jeg er komfortabel med det.

Det er uansett vanskelig. Løsningen er å gå i seg selv og virkelig kjenne etter hva som blir best for deg og din familie (altså mann og barn). Vi vet stort sett alltid hva som er best for oss, vi er bare flinke til å ignorere det dersom det fører til vriene valg =)

Det var dagens ord fra meg ^^

Klem til dere alle sammen =)

Skrevet

Bare en liten oppdatering fra meg... tanta kom som om hun skulle vært bestillt.... Pergo hjalp visst ikke. Men, får vel prøve en pp til. Ha en fin dag alle sammen.

Forventet ikm;

- så gla': ikm 28. aug. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

Gravide:

Skrevet

Hei!

Er bare innom for å rette opp lista. Har ikke tid å skrive så mye... men gratulerer såååååååååååååååååååååååååå masse til Sanna32 og Mortine... Kom deg på rett lista da Mortine :)

Var inne å snikleste litt i går, men har ikke ork til å oppdatere meg sånn som før... Begynner med blanke ark i dag, og skal heller slenge "kommentarer" på innleggene fra nå av :) Er litt for mye å sette seg inn i etter ferien, både her og på jobben. He, he.

Masse lykke til med voksende mager!

Og Så gla' så dumt Pergoen ikke gav resultat denne pp-en, men mange blir gravide i pausemåneden, så kryss fingrene :)

Forventet ikm;

- anki-vil-ha-09baby: ikm 29.06 (gift,to barn, fra sunnmøre)

- Eva76 ikm 30. juli (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)'

- Dotten ikm ca 1. aug. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- så gla': ikm 28. aug. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

Gravide:

Skrevet

Hei Dotten! I følge gynekologen skal jeg ikke ha noen pausemåned??? Har lurt litt på dette...

Skrevet

Forventet ikm;

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)'

- Eva76 ikm 28.aug (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

Gravide:

Hmmm tenk å få mensen den dagen man skal ha gyn... ja, ja, det sto på papiret at jeg ikke behøvde avlyse eller skifte time pga det, så nå har vi vært på utredning av ufrivillig barnløshet.

Vi ble søkt til "prøverør" ves icsi-metoden, så nå håper jeg å komme igang og være ferdig med nedregulering før julebordene. -slitsomt å ha kunstig overgangsalder i høysesong regner jeg med :-S

Godt å ha kommet igang på en måte likevel, selv om det kan ta opp til 3 mnd før det skjer noe mer.

Nei, dette får bli kort, skal ta ut foccatia-brød fra ovnen. Her skal feires bursdag i morgen.

Skrevet

Forventet ikm;

Gravide:

-Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

Takk for gratulasjoner!

Ja, da har jeg retta opp lista Dotten!! Godt at dere er tilbake fra ferie jenter, har savnet dere. Hvordan likte du bobilferie?

Så kjedelig at TR kom Så gla'. Har du funnet ut om du skal ta Pergo i neste pp også?

Så spennende med det dere skal igang med Eva, det må være godt å komme igang.

Jeg må si at jeg synes at du kom med kloke ord papalille. Jeg har i mange år vært samtalepartner om dette temaet med ei venninne som har problemer ifht til sin far. Det er jo slik noen ganger at det er bedre å kutte kontakten-iallefall for en periode enn å gå på skuffelse på skuffelse. Lykke til Tussemor.

Har du fått kost deg noe i solen da Snorke-frøken? Håper det! Håper at formen er fin.

Sanna- er du heia-tante på Norway cup? synes å huske at nevøen deres spiller fotball?

Her går det bra. Vi har avlyst fjellturen. Jeg har begynt å kjenne det i bekkenet og nedover alt. Hadde ingen sånne plager med vesla, men fikk bekkenplager i uke 8 sist. Dette har vel egentlig ikke gitt seg helt- iallefall kommet med TR hver mnd. Derfor fant vi ut at det ikke var noe lurt å gå i 6-8 timer hver dag i 4 dager, i tilfelle det skulle blitt værre. Ja,ja. I dag har vi heller tatt oss en tur til sjøen. Vært på Villa Malla på Filtvet fyr på Hurum og spist lunsj og badet- kan virkelig anbefales. De har nettside og der kan dere se hvor fint det er der. Godt for oss innlandsfolk å komme til sjøen, veldig barnevennlig var det også!!!

Vesla har begynt å lese- plutselig har hun knekt koden!! Det er så gøy, samtidig må vi passe på- det går bla.ikke an å ha pc med BIM slik at hun ser det!!

Ha en fortsatt fin kveld jenter.

Skrevet

Go dagen damer!!!!!!!!!!

Da har freden senket seg her i huset for en liten stund og sola er på god tur fram bak skyene og temperaturen stiger - deilig. Har akkurat stekt ferdig noen plater med vaffler til de stakkars snekkerne som jobber og sliter ute, de tar ned forskalingene, så nå står faktisk muren klar og vi har kjeller!!!!!!!!!!!!! Jippiiiii!!!!!!!!!! Den ble ikke så stor som vi først trodde, men, men bedre enn ingenting. Vi får værtfall plass til alt det vesentlige som fyringskjele og vaskerom!!!!!!!!!!! De forrige dagene hvor det har vært varmt har jeg troppet opp med kald drikke til disse kjekke mannfolkene, noe det ser ut til at de har satt stoooooooooor pris på (mugga har vært tom når de har levert den;)) Må innrømme at det er godt å årke å gjøre litt sånne ting også, har jo ikke maktet å gjøre en smule på snart 3 mnd, men jeg blir fort sliten skal innrømmes.

Var hos jordmora på onsdag og hadde en laaaaaaaaaaaang time, det var skikkelig vanskelig å høre hjertelyden, men jeg fikk svidt høre tilslutt, det gjorde godt for ett frynset moderhjerte. Gullet var med å oppførte seg helt eksemplarisk. Jeg fikk beskjed om at denne gangen skulle jeg følges skikkelig opp siden gullet var så stor da han ble født (holdt på le meg i hjel, hun spurte liksom ikke noe om kostholde mitt da jeg gikk gravid med han...hehehe...for å si det slik nattevakter, sjokolade, ostepop og smågodt er vel ikke den beste kombinasjonen;)), men det blir koselig med oppfølging også. Hun mente på at jeg ikke burde gå på jobb med det aller første, jeg måtte komme meg i skikkelig form igjen, så da er jeg sykemeldt også denne helga. Det triste var at jeg fikk beskjed om at jeg ikke bør reise til Tyrkia i september hvis ikke formen min er absolutt mye bedre, så nå jobber jeg iherdig for å få i meg nok væske og mat (tror det skal gå bra) utfordringen blir å ikke være så sliten, men det klarer jeg ikke å styre...en annen grunn var at folkehelseinstituttet ikke anbefaler gravide å reise dit siden det er høyrisiko for turistdiare...fan at jeg skulle nevne det...grrrrrrrrrrr...er det noen av dere som har erfaringer? Var på malta da jeg gikk graid me gullet og det gikk kjempebra!!!!!!!!!!!!!!

Når det gjelder min mor, takk for gode ord pappalille. Dette er sinnsykt vanskelig,men skal bruke tiden til hjelp. Jeg vet nemlig ikke hva som er værst, å bare la henne være i livet mitt og gi f...eller koble henne ut hvor hun da muligens kommer til å "gnage" for å vite hvorfor osv (hjelper nemlig ikke å fortelle henne hvorfor fordi det blir kritikk av henne som person og da vrir hun det over på meg at det er jeg som er problemet og ikke forstår henne og hvor tøfft og vondt hun alltid har hatt det osv, hun har ingen evne til å ta i mot slik kritikk, har prøvd mange ganger, med det resultat at jeg blir så forbanna at jeg kunne ja...egner seg ikke på trykk) men inntil videre er det null kontakt og hun har delvis respektert det. Mortine takk for lykkeønskning, det setter jeg pris på. Må vel bare prøve å hente fram alt jeg lærte da jeg gikk i terapi en gang for mange år siden (det resulterte faktisk i at jeg ikke hadde kontakt med henne på noen måneder - å det var sinnsykt godt, da var jeg friiiiii)

Huff, dette ble ett alt for lang innlegg om meg og mitt gitt, men håper dere bærer over med meg.

Dotten: Velkommen hjem, hvordan var campinglivet og turen og alt???

Eva: Lykke til, høres spennende og litt slitsomt ut, håper virkelig dere får gode resultater fort!!!!!!!!!!!!

Snork Frøken: Du er bare helt utrolig fantastisk tålmodig altså...også så morsom. Jeg må glise av deg i blant altå (ikke vondt ment), du har virkelig en flott og oppoffrende mann altså (virker det som).

Nei nå griner gullet, våkner vel stakkar.

Skriver mere senere.

God helg

Skrevet

Jøss, nå var vi langt ned på side 3...

Takk for alle lykke-ønskningene! Vi venter nå bare på bekreftelser på mottatt søknad først -og tidspunkt for start etterpå.

Nå er sambos 40årsdag ferdig feiret, det er bare det siste rotet som er igjen...

Varmen er ikke like intens som den har vært, og det var nesten høst her i gårkveld. Nå er sola kommet tilbake og takk for det.

Skrevet

Heisann!

Her er det høst i dag også.Jeg har nettopp vært inne på HM sine nettsider og bestilt høstklær til snuppis og meg selv + 5 par sokker til kjæresten!! heldig han!

I dag har vi vært på biblioteket og bytta ut de bøkene vi har kost oss med i sommer. Vi har bla.hatt stor glede av Vera Mikalsens "1000 ting å gjøre sammen med barna" . Anbefales til de som har barn og de som skal få det! Vi har laget masse av det som står der- kjempesåpebobler, brenneslesuppe, mye gøy i papp og papir osv.

Var det trivelig med 40 års feiringa Eva? Var det stort lag? Vi har hatt så lyst til å ha fest i sommer for å feire at vi har gifta oss, men pga.trege snekkere og litt trege oss har det ikke blitt noe. Nå orker jeg ikke! Formen er ganske bra, bortsett fra at jeg er trøtt og at bekkenet krangler. Men å stelle i stand til stor fest er ikke så fristende nå.

Nå skal jeg gå ned i hagan og hente squash, gulrøtter og brokkoli til middag- det er veldig godt og veldig gøy!! Snuppis og kusina hennes sitter på kjøkkenet og maler flotte malerier og denslags blir man jo sulten av!

Skrevet

Mortine: Kjempetrivelig med 40årsdag (enda bedre siden det er lenge til min egen :D) Vi hadde rundt 35 gjester og det hele var ute i hagen til svigers. Sambo kjøpte seg stort hagetelt i sommer , så vi fikk plass der alle sammen. Ordna mye på forhånd vi da, men trenger jo ikke å gjøre det så avansert... bestill maten på catering og lei telt evt samfunnshus/grendehus... Venner til å ha hovedansvaret på kjøkken/med mat/servering.

Det som var veldig fint med å ha det ute var at vi starta med bowle og volleyball før maten kom på bordet. Satte halve gjestelista i sving for å hjelpe til å sette fram mat. Så gikk kvelden slag i slag til den lyse morgen.

Skrevet

Hei!!!!!!!!

Bare innom en snartur.

Sanna: er det ikke du som er så flink innenform konditor faget??? Svigerfar har 60 årsdag snart og jeg tenkte å lage ei fotballmarsipankake. Lurte på om du har noen tips???? Var inne på cacas og så at de har fotballform og svart konditorfarge, men jeg lurer litt på hvordan denne konditorfargen fungerer på marsipan osv. Håper du har tid og overskudd til å svare!!!!!!!!!!!!!!!

Formen her er ellers oppadstigende. Har mye hodepine, men,men. Jeg orker mere og det er litt godt:) Håper det står bra til med alle dere andre.

God kveld

Skrevet

Forventet ikm;

- Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 21.august (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg)

Gravide:

-Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)

Hallo alle sammen!

Jeg fikk positiv el-test onsdag ettermiddag, dvs el ca igår/idag. Har derfor endret litt på liste. El kom ikke før dag 21 denne syklusen, men samme det bare den kommer!!!! Jeg er utrolig glad fordi jeg har ikke klart å få positiv el-test siden påske. Nå har vi iallefall truffet og krysser fingrene for at det blir spire.

Snorke frøken hvordan går det med deg? Blir det treff snart?

Ha en god dag alle sammen!

klem

Skrevet

Kjære,kjære, gode snork frøken med familie: Dette var virkelig vondt å høre. Jeg må nok gråte en skvett for dere nå kjenner jeg. Har ikke ord, men vit at jeg tenker masse på dere nå (og har gjort det hele tiden). Jeg håper ikke du forsvinner helt fra forumet vårt, slik at vi kan få følge deg i denne prosessen også. Skulle du ha behov for å "prate" eller noe må du bare skrive!!!!!!!!!!! Noe så urettferdig og vondt!!!!!!!!!!!! Sender dere alle mange, mange gode varme klemmer.

ps Du skulle virkelig sluppet å ligge på barsel altså!!!!!!!!!!!!

Skrevet

De fargene de har på cacas er fantastisk.

Ta å farg marsipanen en stund før du skal bruke den, for den bruker litt tid til å "farge seg ferdig".

Siden du skal ha Sånne fotballruter kan du kanskje male de på og.

Da blandre du fargen med bittelitt vann siden den er såpass tykk.

Vet det finnes hvit marsipan, men det har de ikkje på cacas.

hvis du går inn på www.cacas.no eller www.festkaker.no så kan du få mange fine tips og ideer...de jentene som har festkaker.no er skikkelig flinke...:-)

Skrevet

Beklager såg ikkje innleggene dokkers før eg skrev mitt fjåttote innlegg.

Eg e så utrulig trist no...kan ikkje forestille meg kordan dokker har det.

Dokker har vært så sterk og fantastisk heile tia.

Dokker virke som en fin og sammenspleiset familie og får styrke av kværandre.

Eg tenke masse på dokker og håpe det no må være nok av prøvelsa førr dokker.

Mine dypeste medfølelsa går tel deg og din familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...