Maine Skrevet 26. august 2008 #126 Skrevet 26. august 2008 Forventet ikm; - anki-vil-ha-09baby: ikm 29.06 (gift,to barn, fra sunnmøre) - Godiva. 17.juli...(33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal) - Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)' - Dotten ikm ca 1. september. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - så gla': ikm 28. aug. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) - Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 19.september ca (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg) - Eva76 ikm 22.sept. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo) - BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen - Pappalille: Termin 23.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy. - Giina: Termin 24.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA - tussemor5: Termin 4. feb 2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet -Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo) -Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud) Hei Jeg trengte også å oppdaterte listen. Går på pergo så jeg vet ikke hvor lang syklusen blir, men forventer ikm ca 19.09.08.
Giinaღ Skrevet 26. august 2008 #127 Skrevet 26. august 2008 Da er UL vel overstått. Var skummelt, men mest av alt en herlig opplevelse. Blir en liten prins på oss. Han var virkelig villig til å vise seg frem, så var ingen tvil om akkurat den saken Tussemor: LYKKE til på UL fredag. Du kan glede deg masse. Vil du vite kjønn? Mamma til 2 gutter...: Lykke til med pergo. Spennende! Skal se den sitter nå. D&G: Lykke til på torsdag (mener jeg det var). Gleder meg til å høre hvordan det har gått. Har jo snakket litt med deg inne på 2.trim. Til alle andre: Håper alt er bra med dere alle sammen. Må innrømme at jeg ikke er like mye inne her nå som tidligere, men prøver å oppdatere meg som best jeg kan. Såå... en oppdatering av lista. Snek meg såvidt foran Pappalille mht. termindato Forventet ikm; - anki-vil-ha-09baby: ikm 29.06 (gift,to barn, fra sunnmøre) - Godiva. 17.juli...(33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal) - Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)' - Dotten ikm ca 1. september. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - så gla': ikm 28. aug. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) - Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 19.september ca (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg) - Eva76 ikm 22.sept. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo) - BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen - Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA - Pappalille: Termin 23.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy. - tussemor5: Termin 4. feb 2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet -Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo) -Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)
Pappalille Skrevet 26. august 2008 #128 Skrevet 26. august 2008 Hei! Sniking i køen ække lov! *peke på Giina* Haha ;-) Gratulerer med prins da =) Nå er vi endelig tilbake i Oslo igjen. Det har blitt 360 mil så langt, og i morgen skal vi hente vår firbente, pelsete jentebaby og levere bilen til min snille, snille mor som har lånt den ut til oss, og så er det tilbake til bane og buss =) Like greit, rumpa, hoftene mine og ryggen min får spasmer bare vi snakker om bil for tiden ^^ Jeg er utslitt og gåen. Harstad - Oslo på tre dager har vært tøft, men det var verdt å pushe litt for å komme fort hjem! Nå skal jeg legge meg. I senga mi! *juhu* Jeg gråt en skvett når vi kom hjem i dag, SÅ godt var det å endelig være her =p Litt hormonell ja *ler* Natta jenter =)
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 27. august 2008 #129 Skrevet 27. august 2008 God morgen damer! Velkommen hjem Pappalille:) Alltid deilig å komme tilbake til sin egen seng igjen! Wiiiiiiii-som jeg har fortalt tidligere tok jo jeg morkakeprøve før ferien! Vi fikk da forespørsel om vi ville vite kjønnet, og d ville vi jo:) Brevet og svaret om at vi har et kromosontfriskt barn i magen, lå og ventet på oss når vi kom hjem fra ferien. Men der stod d ikke noe om kjønn..... Vi er jo ikke de som purrer med d første, men etter 7 uker synes vi d var rart at vi ikke hadde fått d berømte brevet.... Så Helten tok ringerunden i går og fikk da snakke med en overlege som synes d var rart at ikke kjønn var opplyst i brevet. Han skulle til å avsløre kjønnent, men gode Helten min som satt på jobb fikk overlegen til å sende oss brevet på nytt, da med hvilket kjønn babyen vår er:) Slik at vi kan åpne brevet sammen:) Så kjørepostmann: Skynd deg til oss! -vi er sprekkferdig av nyskjerrighet!!!!! Og vi som skal til ul torsdag, og da må jeg gå alene......-kan absolutt IKKE vit kjønnet da:) Så innmari arti at vi er 3 stykker på tråden vår som har termin på samme dag:) Vel, jobben kaller: ønsker dere en strålende dag! Så gla: Heier på deg fremdeles! Snorkefrøken: Tenker masse på dere!
bomsa Skrevet 27. august 2008 #130 Skrevet 27. august 2008 Heisann jenter... Her går det litt på halv åtte for tiden, gubben fant ut igår at jeg kunne bare reise hjem til ho mamma siden jeg uansett er sykemeldt, så flyet går i morgen tidlig....og jeg som er så frisk på morran...he he.... men jeg kan godt sitte med spypose for å komme hjem en liten uke... Har hatt en vannvittig lengsel etter fjellene hjemme, er nok ikke i form til de store utfluktene men et par turer på Åsen skal jeg nok klare...:-) Pappalille: det er godt å reise bort, men gud så deilig det er å komme hjem...:-) D&G og de andre: lykke til på ul i morgen..:-) No må eg hente litt energi tel å vaske litt klea.... Snakkes
tussemor5 Skrevet 27. august 2008 #131 Skrevet 27. august 2008 Hei jenter!!!!!!!! Skøy at det er litt mere aktivitet her igjen. Var litt stille i sommer gitt. Ser for meg at jeg får mye oppdatering når vi kommer hjem fra Tyrkia:) Jeg sliter som en helt med å komme inn i dag rytme igjen etter 2 arbeids netter. Jeg er så trøtt at jeg holder på å stupe gjennom dagene, men når kvelden kommer da er tussemor i form igjen - fan så irriterende...grrrrrrrr...spent på hva legen kommer til å si når jeg skal dit neste gang...gullet mitt er i sin første ekstreme trass alder, så det gjør ikke saken noe bedre, men han trasser bare mot meg og det er enda mere irriterende...grrrrrrrrrr...også driver jo gubben ute med tomta hele tiden så jeg får lite avlastning...grrrrrrrr...men jeg skjønner jo at han må. Har begynt å få vondt i ryggen igjen og i magen (tror det er mest pga at babyen vokser), men vondt er vondt uanset. Satt å tenkte en da på at man leter etter ømme pupper når man venter på å finne ut om man er gravid, men herregud de kan jaggu meg komme senere gitt;) her er det skikkelg hands off for tiden, de er skikkelig ømme og begynnende tyngre:) satser på at det er utelukkende positivt;) blir spennende å følge hormonene mine framover, liker ikke tendensen med kort lunte nå før tyrkia turen. Har allerede kort lunte når det gjelder svigerfamilien min, så dette kan bli riktig spennende:):) Giina: Så skøy med ul da. Er alltid kjekt, i værtfall når babyen lever og alt er bra, liksom litt trygt d da;) Jeg er sinnsykt spent på terminen min jeg da, for jeg tror at jeg ikke skal ha før i februar, men med erfaringen min fra sist håper jeg så intenst på at mens terminen min holder mål;) ellers blir det lange overtidsdager. Var så tung sist og fikk en fæl fødsel, men er litt usikker på om det var for at gullet var stor eller bare dårlig arbeid fra jordmødrene (tror mest på det siste). Vi har ikke bestemt oss enda om vi vil vite kjønnet, vi har det så travelt at vi ikke rekker å prate med hverandre, men jeg tror i utgangspunktet at vi vil vente. Viste ingenting med gullet og det var gøy for gubben å være den første som fikk vite det!!!!!!!!! Pappalille: Det verker i alle ledd og muskler når jeg leser innlegget ditt, skjønner veldig godt at det var en laaaaaaaaaang og tung tur gitt og at det var en lettelse å se seng si ja:) Velkommen hjem uanset!!!!!!!!!! Skal du begynne å jobbe fullt igjen??? Sanna: God tur nordover, må innrømme at jeg kjente ett snev av misunnelse, selv om at det ikke er så lenge siden vi var nordafor,men,men Du må ha riktig god tur å kose deg hjemme!!!!!! D&G: Åh for en spennende tid da du....kribler i magen her nå altså!!!!!!!!! Håper postbudet deres løper/kjører kjempe raskt!!!!!!!!!! Venter i spenning på oppdatering Eva: Så kjedelig med den der tanta, hun har ingen sans for besøkelsestider altså..... Mamma til to...: Jeg krysser fingrene for at det er full klaff for dere nå!!!!!! Er kjempe spent!!!!!!!!!!! Dotten: Ja, begynner å bli en stund siden vi fikk ett skikkelig dotten innlegg;) kjekt å ha deg også tilbake:) Snork frøken: Hvis du fremdeles er innom å leser, så vil jeg bare si at jeg tenker fremdeles mye på deg og dine!!!!!! Nei, får vel gjøre ett forsøk på å holde huset i någenlunde stand og planlegge de siste jule og bursdagsgavene for året - er snart ferdig og det er sååååååååååå deilig!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så når desember kommer skal jeg bare lage noen kalendere og skive julebrev. bare kos, intet stress!!!!! Ha en skikkelig god kveld Klem
juliogdesember Skrevet 27. august 2008 #132 Skrevet 27. august 2008 Hei alle sammen. Har helt glemt å oppdatere lista etter at jeg var på ul for en stund tilbake. Formen er trøtt for tiden. Jeg sover masse. Er nå 21 uker på vei. Så jeg er ganske mye sykmeldt nå. Jobber med utfordrende brukere, og det er ikke enkelt å kombinere med det å være gravid. Heldigvis har jeg en lege som har forståelse for dette , så jeg får sykemelding når jeg har behov for det. ha en fortsatt fin kveld alle sammen:-) Forventet ikm - anki-vil-ha-09baby: ikm 29.06 (gift,to barn, fra sunnmøre) - Godiva. 17.juli...(33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal) - Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)' - Dotten ikm ca 1. september. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - så gla': ikm 28. aug. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) - Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 19.september ca (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg) - Eva76 ikm 22.sept. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo) - BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen - Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA - Pappalille: Termin 23.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy. - tussemor5: Termin 4. feb 2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet -Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo) -Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)
Pappalille Skrevet 27. august 2008 #133 Skrevet 27. august 2008 Da har vi vært i Tønsberg og hentet vårt firbente, pelsete lille barn også kjent som katten =) SÅ godt å få henne hjem! "Mor" har hatt svart samvittighet, men pus har hatt det så flott atte. (I natt drømte jeg at hun hadde ødelagt den venstre poten foran og haltet og at hun hadde blitt blind på høyre øye i en slåsskamp med andre katter på pensjonatet...) Det er alikevel tydelig at hun har savnet oss og synes det var godt å komme hjem =) Jeg vet ikke helt hvordan det blir med jobbing nå fremover. Jeg har problemer med å stå og gå noe særlig. Høyrebenet mitt dovner fullstendig bort etter kort tid på beina. Fryktelig ubehagelig! Skal til osteopat i morgen, håper han kan fikse det problemet. Eller er jeg svært usikker på reglene på jobben min, hvor lenge jeg kan jobbe osv. Skal ordne møte med sjefen min så tidlig som mulig neste uke. Jeg vet i alle fall at jeg kan ikke bare gå rett tilbake i jobb, siden jeg har vært borte såpass lenge er det en liten "eksamen" jeg må igjennom før jeg får lov å kjøre. I tillegg må jeg ha helt ny uniform... *rødme* Passer ikke inn i noenting lenger joh... Jeg vil tilbake til jobb, men lurer litt på om jeg klarer 100% stilling. Det kommer jo også litt an på hva jeg må gjøre. Har en genial sjef så jeg har stor tro på at det ordner seg. Jeg gleder meg fælt til å få "normale" dager igjen i hvert fall =)! I dag hentet vi barnevogna vi har kjøpt! Litt skummelt synes jeg, mannen synes bare det er gøy. Her er vi litt omvendte ^^ Den står i esken sin nede på boden og ler litt av oss. Jeg er sikker på at den vet at vi skal ha tvillinger og må bytte den alikevel =p (Jeg synes det er veldig lenge til UL nå altså!) Jaja, greit at jeg har ferie, men nå er det sannelig leggetid. Jeg er redd jeg har blitt forkjølet og pådratt meg sår hals. Frøys så voldsomt forrige lørdag *brrrr*. Skal gå og sove av meg hele den såre halsen =D Nattinatt alle sammen =)
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 28. august 2008 #134 Skrevet 28. august 2008 Ja, nå har vi værtpå ul. Allt står bra til med den lille og den hadde vokst normalt siden forrige tirsdag! Helt klart en bedagelig baby for jeg måtte faktisk opp og hoppe for å få "flytta" litt på den. Men fikk til slutt saumfart hjertet:) Jordmora ville ikke si 100% men mente at d er ei lita gulljente:) Da venter vi spent på brevet, som ikke kom i dag heller:( Nå er jeg helt skutt, må få tatt litt husarbeid før jeg lister meg i seng!
så gla' Skrevet 29. august 2008 Forfatter #135 Skrevet 29. august 2008 Hei! Har ikke hatt den store motivasjonen til å bimme noe særlig i det siste, og når tanta meldte sin ankomst nøyaktig på ikm i går, sank motivasjonen ennå dypere. Den kommende pp blir det ingen prøving heller, siden sambo er ute på reise i el-tider, og det passer ikke å besøke han når el er midt i uka. Kan jo ikke reise fra snuppa heller. D&G; Så fint at alt stod bra til på ul. Da gjenstår det å se om jm har rett da. Brevet er nok rett rundt hjørnet nå;-) Til resten av gjengen; Håper alt står bra til. Jeg skal nok prøve å stikke innom av og til, må jo følge litt med hvordan det går med dere. Take care alle sammen! Klem Forventet ikm - anki-vil-ha-09baby: ikm 29.06 (gift,to barn, fra sunnmøre) - Godiva. 17.juli...(33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal) - Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)' - Dotten ikm ca 1. september. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 19.september ca (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg) - Eva76 ikm 22.sept. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) - så gla': ikm 25. sept. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo) - BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen - Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA - Pappalille: Termin 23.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy. - tussemor5: Termin 4. feb 2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet -Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo) -Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)
Dotten Skrevet 29. august 2008 #136 Skrevet 29. august 2008 Hei jenter. Da kommer det noen ord fra meg igjen også. Har hatt litt for mye å gjøre på jobben i det siste (har fått ny kollega nå, og det hjelper masse), og så er jeg en smule Dib-lei for tiden (kanskje på tide, he, he, he), men får jo nesten dårlig samvittighet fordi jeg ikke er innom litt oftere. Snikleser litt, men har ikke hatt ork til å skrive så masse! Håper alt står bra til med dere alle. Nå er i hvert fall all ferien min vel overstått. Huff og huff. Siden vi ikke har skolebarn, så blir det ingen høstferie heller. Har veldig lyst på en sydentur, men får vel heller spare pengene til julestria Den nærmer seg faktisk med stormskritt He, he. Som sagt var vi jo på bobilferie til Helgeland, og brukte ca 2 dager ++ på turen opp. Vi ville ikke stresse siden vi hadde med snuppa, så vi hadde jo overnatting både i Lillehammer og Trondheim (familie og venner begge steder også, så det var jo naturlig å stoppe der). Overnattet også rett før Mosjøen. Kom frem til en campingplass 0030, så den var jo egentlig "stengt" (campingplassene stenger for innkjøring kl 23), men vi fikk da kjøre inn. Ellers var vi jo på Helgeland i ca ei uke. Traff mange slektninger av sambo og hadde ellers fint vær hele tiden. Så ei lita regnskur og det var alt. Regnet kom først når vi reiste nedover igjen. Snuppa storkoste seg i bobilen, og ville slett ikke levere den igjen. Vi kjøpte jo DVD-spiller til henne, slik at hun kunne kose seg masse, og det gjorde hun. Hun la seg enkelt hver kveld, og fikk se litt på Postmann Pat e.l. før hun sovnet. Vi fikk være i fred stort sett baki bobilen hvor sengen vår var. Turen var fin, men det ble jo litt dyrt da. Kostet en del å leie den, men bilen var helt ny, og de satte på skiltene dagen før vi hentet den!! Angrer ikke på turen altså, men tror ikke vi kommer til å kjøpe/leie bobil igjen. Nå har vi prøvd det Selv enda snakker snuppa om den store bilen og spørr hvor den er.... Hun liker ikke tanken på at andre har den nå... He, he. Ellers var vi jo en uke til England nettopp. Vi bodde litt utenfor London (Reading) og bare slappet av hele dagen lang. Sambo var på kurs fra 9 til 17, og jeg og snuppa bare reiste rundt, shoppet og koste oss. Fredagen dro vi inn til London og var turister alle tre. Dette var snuppas første flytur, og hun koste seg masse på flyet også hun Enda godt disse flyulykkene osv. som har skjedd siste uken ikke skjedde før vi dro, da sambo slett ikke liker å fly. Han hadde sikkert droppet hele turen og heller blitt hjemme! Ellers blir snuppa 3 år snart. Vi har ikke helt bestemt oss hvordan vi skal gjøre det med feiringen. Enten blir det hjemme med barnebursdag, ev. tar vi med en flokk til Hoppeloppeland e.l. men vil liksom at hun kan få en feiring hjemme først (har hittil bare hatt "voksenbursdag"), og så kan vi heller gjøre noe sånt når de har begynt på skolen! Vi får se. Kakebaking blir det nå uansett Jeg har ikm rett over helga, og regner med at det ikke skjer noe stort denne pp-en heller. Her om dagen sa min sambo heeelt av seg selv, at han får vel gå til legen med en liten prøve da. Tror det ikke før jeg får se det, men han vil jo like mye som meg ha en til, så da er det jo like greit å få det overstått. Ikke sikkert det er noe galt med ham heller. Vi har jo klart det én gang før!! Har ikke tenkt å spørre etter mer Pergo..... Ikke før ev. sambo får dratt og levert en prøve. Gidder ikke å stappe meg full av kjemiske greier, om det ikke hjelper alikevel! Snorke-frøken: Tenker masse på dere og håper dagene går sånn noenlunde greit. Håper du orker å komme innom en tur hit igjen, bare sånn at vi i hvert fall kan høre hvordan det går med dere. Ev. pøse ut med sorgen din. Vi er her!! Regner med at det er mange tunge dager nå, men håper av hele mitt hjerte at dere kommer dere igjennom hverdagen og at familie og venner rundt dere er der for dere! Eva76: Æsj så kjedelig at du fikk nok et tantebesøk. Om dere ikke klarer det på egenhånd, så vet du jo at "hjelpen" er rett rundt hjørnet, og vi får håpe dere kommer i gang snarest (Tror du nevnte noe om langt utpå høsten en gang, om jeg ikke husker feil). Lykke til tussemor5: Da er et dotten-innlegg tilbake Håper formen din er stigende nå som du har begynt å jobbe igjen. Ikke greit om du skal bli helt utslitt på dagtid av lille-trass og nattevakt på natten... Gjesp! Er nok litt tungt å begynne og jobbe igjen også, så vi får håpe det går seg til. Slitsom for kjæresteforholdet at dere får snakket så lite sammen, men vi får håpe når tomta snart er ferdig (?) får dere masse tid sammen og kan avlaste hverandre. Husker selv at jeg ikke var trøtt i det hele tatt, så vi er jo alle så forskjellige! Noen, som du, klarer nesten ikke å holde øyenen oppe. Men nå hadde jo ikke jeg en knært fra før da Vi sliter også med en del trass for tiden, så det er vel 3-års trassen som rir her. Hun er som et annet barn. Den snille lille engelen min er borte... Hjelp! Så det blir litt kjefting om dagen ja. Huff og huff! mamma til 2: Masse lykke til denne pp. Nå i september vil vi IKKE ha tantebesøk noen av oss!!!! He, he. Giina: Så gøy med UL da, og så blir det en liten prins. Du får ikke shoppe for mye lyseblått, men litt er jo lov. Turde ikke å kjøpe inn så mye rosa jeg husker jeg, selv om det var "99 %" sikkert jente. Hentesettet var beige og hvitt. Litt dumt å ha rosa på en gutt liksom. I hvert fall hentesettet. He, he. Lykke til videre i svangerskapet Pappalille: Oj, skal si dere hadde en laaaang tur ja. Oslo - Harstad - Oslo på tre dager er litt vel slitsomt, og i hvert fall nå som du er gravid. Skjønner at kvalmen er blitt borte siden du har begynt å jobbe igjen?? Lykke til i hvert fall. He, he. Og en uniform i størrelse gravid klarer de sikkert å skaffe Var nok godt for både pus og dere å komme hjem ja... Det merker vi også på våre puser når vi har vært borte en stund. Da koser de ekstra mye Sanna32: Ha en riktig god tur nordover. Klart du må nyte tiden litt nå som du er borte fra jobb. Besøke familie er slett ikke bortkastet tid.. he, he.... ikke at du skrev noe om det, og så lenge mannen din klarer seg alene uten å sulte ihjel foran brødboksen, så er det jo bare rett og rimelig at du kommer deg litt vekk rose: Masse lykke til videre. Ta det med ro og slapp av når du kan! Kjekt med snille og forståelsesfulle leger, så slipper du å grue deg for å be om sykmelding titt og ofte, eller når du måtte trenger det i hvert fall D&G: Oj så spennende. Nå ser jeg at du har skrevet resultatet fra UL (som du ikke skulle spørre om), men en 100 % bekreftelse får du jo om Pat er snill og kommer med brevet i dag Gøy om det er ei jente, så får du en av hver. En rosa og en blå Ikke minst er det betryggende å vite at den lille er helt frisk... så er jo kjønnet bare et bonus om man ønsker det ene litt mer enn det andre! Lykke til! Så gla': Æsj og fysj at det jæv... tantekreket skal dukke opp heeeele tiden! Er også møkklei. Håper denne pp-en nr. 26 for min del, gir positive resultater! Og så krysser jeg fingrene for at neste pp dere satser for fullt, gir fullt utslag og en liten baby ca 9 mnd. etter det Har dere vurdert IVF?? Lykke, lykke til! Vel, får vel kanskje jobbe litt også. Ha en flott helg jenter og så skravles vi igjen her inne Klem
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 29. august 2008 #137 Skrevet 29. august 2008 Hei Dotten, så koselig å høre fra deg igjen! Høres jo virkelig ut som en flott ferie! Bobil er ikke noe for oss heller.... Men Turbo hadde vel synes d er helt topp:) He-He-jo, jeg skulle ikke vite kjønnet i går. Jeg trodde d var slik at jeg måtte inn til jordmora alene fordi vi måtte ha med oss Turbo og d stod i veiledninga til ullevål at de ikke annbefalte søsken å være med... Men vi fikk samme jordmor som forrige gang og hun insisterte at storebror også måtte være med:) Så da måtte jeg jo høre om hun kunne se etter kjønn. Ja, nå vet vi jo at vi har et friskt barn i magen og om d virkelig er ei jente er jo d bare en flott bonus!
tussemor5 Skrevet 29. august 2008 #138 Skrevet 29. august 2008 Da er ul over for denne gangen:) Vi bestemte oss i morges for at hvis de så kjønnet, kunne vi alltids få vite det, og gubben hadde jaggu meg rett denne gangen også. Det var ingen tvil om at vi får enda en liten prins - tjo ho 2 gutter som får bryne seg på hverandre - dette skal bli gøy:):) Ungen var værtfall frisk og rask og nøyt å ha god plass til å strekke på seg og bevege på seg. Var lite han ville vise fram igrunnen, bortsett fra snabelen, den viste han gjerne fram:) Jordmor slet litt med å ta mål da,men klarte det til slutt. Ingen skal komme å si at jeg ikke blir godt fulgt opp denne gangen. Jeg er garantert 2 ul til pga morkaka sin beliggenhet og pga fødselen sist og jordmora mi vil helst se meg 3 hver uke og når jeg i tilegg må titt og ofte til legen...har vurdert å be om å få leie rom slik at jeg slipper all den kjøringa;) Må legge meg litt nå kjenner jeg, mens gullet sover. Skal på jobb igjen i natt, såååå...sukk...håper det blir ei bedre helg enn sist. Men, så er det en mnd fri igjen og det skal bli nydelig!!!!!!!!!!!!!!!! Håper å få skrevet litt mere til natta igjen. Dotten: Herlig med innlegg igjen;)
Pappalille Skrevet 29. august 2008 #139 Skrevet 29. august 2008 Der var det et langt Dotten innlegg ja =) Flott ^^ Jeg er ikke kvalm lenger nei, bare litt sånn på morgenen og det er jo helt himmelsk i forhold =D Har ikke begynt på jobb enda, siden jeg hadde ferie de siste tre ukene nå i august, så skal tilbake igjen til mandag. Gleder-gruer meg =) Har sendt melding til sjefen nå så får vel oppstarten klarert snart =) Ja, turen var veldig lang, og jeg har også klart å bli forkjøla nå. Tror jeg. Jeg er så sår i halsen, vært det siden onsdag, og nå kjennes det ut som det begynner å hovne opp nedi der også. Har trøbbel-mandler og vil _ikke_ ha en stor greie nå altså! Er også litt sånn førstegangsfødende-hysterisk kjenner jeg =p Er det fali' å være forkjøla når man er gravid? *knis* Jeg også tenker mye på Snorke-frøken med familie. Håper det går bra med dere, og at dere kommer dere gjennom en tung tid uten altfor store sår på sjela. Jeg er rastløs og venter veldig på ul nå. Vondt å konsentrere seg om stort annet gitt >< Ikke har jeg kjent liv enda heller, så er litt redd også. Jeg har ingen grunn til å tro noe annet enn at alt er bra, men det er nå sånne tanker som sniiiiker seg inn mens man ikke passer på =) Jaja... Skal sette sammen barnevogn i dag da. Det blir gøy ^^ Får se om vi får det til. Håper det følger med bruksanvisning =p Tudelu jenter =)!
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 29. august 2008 #140 Skrevet 29. august 2008 Wiiiiihiiiiii! Postmann pat kom i dag med brevet og d er ei jente:) Hvilken vogn har dere kjøpt Pappalille? Gikk d greit å sette den sammen? Jeg har lyst på TFK, twist-et-eller-annet......
Mortine Skrevet 30. august 2008 #141 Skrevet 30. august 2008 Så gøy D&G! Det er jo flere her som også har fått vite om det er gutt eller jente de har i magen. Det gjør meg veldig nysgjerrig på min egen mage! Jeg var egentlig klar for å vente til h*n er født, men kjæresten er helt bestemt på at vi må vite det før og nå begynner jeg å bli enig.. Så gla'-dette tantekreket behandler deg dårlig syns jeg. Gikk og ergret meg på dine vegne leeenge i går jeg.klemmer. Trivelig å lese hvordan ferien var Dotten. Bobiltur er jo et kjent fenomen her i familien, da min far har en som vi stikker av med i blandt. Vi liker det i små doser, f.eks for å dra til Dyreparken el. Har så lyst til å dra til London jeg og!! har aldri vært der. Kjæresten har bodd der tidligere og har sagt at han kan guide meg rundt. Kanskje før jul hvis helsa holder? Imponerende tur Pappalille! Forstår godt at det var deilig å komme hjem til senga si igjen. Hvordan gikk det med vogna? Apropos vogn..Vi kjører rundt med barnevogna i bagasjen vi..flere enn oss som syns at det er å ta litt hardt i når man kun er i uke 9? Det har en forklaring altså! Vi var hos noen venner forrige helg og de hadde lånt vogna(den er gammel, men veldig fin og funksjonell-derfor holder den til minst ett barn til), men var nå ferdig med den og ville gjerne bli kvitt den. Vi har garasjen okkupert av snekkere og deres utstyr, vi mangler trapp ned til kjelleren..derfor.. Vi var hos legen på første kontroll i går. Måtte ha det såpass tidlig for å få med rekv. til undersøkelsene som starter med ul på Rikshospitalet på mandag. Alt er ordna, men det formelle fra fastlegen manglet. Formen har vært skikkelig laber spes.den siste uka. Vesla har jo vært syk også, så det ble noen tunge netter. Hun er heldigvis frisk nå. Fikk akupunktur på mandag og ble enda værre et par dager. Sånn skal det visst være i starten. Ny behandling på torsdag og etter det har jeg vært bare litt kvalm og bekkenet er nesten helt i orden! Det er jo nesten til å bli bekymra av -så lite symptomer.. Nå er jeg i så god form at vi skal ta en aldri så liten sopp-tur for å finne litt å ha til pastaen i kveld. Hvordan går det med bygget hos dere Tussemor? Har dere beg.å bygge? Her går det framover nå. Flisene ble lagt ferdig i går. i er veldig fornøyde. Spennende å se hvordan det blir dette som vi bare har planlagt "på papiret". jøss, dette ble mye gitt. Veldig mye uvesentligheter, men dere står vel over? Ha en fin helg.
Pappalille Skrevet 30. august 2008 #142 Skrevet 30. august 2008 Det blei ikke noen vognassembly i går gitt. Vi har fått med sprinkelseng fra svigers, den har både mannen min og hans lillesøster og lillebror ligget i så der var det ingen bruksanvisning nei! Vi er fremdeles ikke helt sikre på at vi fått det rett, men den står da oppreist for egen maskin i alle fall =p Vogna vi har kjøpt er en Maxi-Cosi Mura 4. Den har "alt" synes vi =) Vi har den i boden vi da... Skal få satt sammen vidunderet i dag =) Ellers snakket jeg med sjefen i går. Jeg får ikke kjøre når jeg kommer tilbake på jobb, så jeg må få en aktiv sykemelding og så får vi se hva jeg skal drive med. Blir nok til at jeg skal etterfylle med rutehefter og slikt tenker jeg =) Får i hvert fall kommet meg ut og truffet kollegaene min hver dag om ikke annet =) Nå må jeg bare få skaffet meg mammauniform. Selekjole. Juhu =p Skulle ønske jeg kunne noe om sopp jeg, men skulle jeg plukket er jeg redd jeg hadde tatt knekken på oss gitt *rødme* Kunne vel kjent igjen en kantarell, men der går også grensen. Skulle ønske sopp kom med skilt jeg; "Nei, nei, nei! Hva ER det du tenker på? Gå videre, jeg er _farlig_!" Men neeeidaaa... *knis* Ellers er jeg svært positivt overrasket i dag! Har hatt sår hals, rennende nese og nyseanfall (au forresten. Får krampe i magen _hver_ gang jeg nyser O.o) siden onsdag, og siden jeg har problemmandler var jeg SÅ sikker på at jeg skulle få betennelse, men det ser ut til at det bare kommer til å gå over! *danse* Det er første gang jeg kan huske at jeg har vært forkjøla uten at det har blitt halsbetennelse av det. Hurra for graviditet! (eller noe) Har sovet altfor lenge i dag og er helt utrolig groggy. Nå skal jeg få på meg klær, så skal gubben og jeg gå på posten og hente spill =p Har fått Soul Calibur IV til ps3 (for dem av dere som skjønner og bryr dere ;-) ) så nå blir det vannblemmer på tommelen og ydmyket mannfolk her snart! HaH! Litt vold i hverdagen er bare sunt. Tror jeg. *knis* Tudelu jenter =)!
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 30. august 2008 #143 Skrevet 30. august 2008 Lille Madeleine kom til verden på Ullevål sykehus lørdag 23.aug kl 11:40. Hun veide 2791 gram og var 49 cm lang.
*anki * Skrevet 30. august 2008 #144 Skrevet 30. august 2008 Heisan alle sammen! No tror jeg det er nesten to mnd siden jeg var inne på bim. Måtte ha meg en god pause. Ble for mye med konkurs av butikken osv. Men no har jeg hatt laaaang ferie og begynt i ny jobb. Helt super og veldig travelt. Veldig trist å lese om snorkfrøken. Var så glad på hennes vegne når jeg leste meg nedover innleggene, så kom det sjokkerende innlegget som på lik linje med alle andre her inne, satte meg helt ut. Tente umiddelbart et lys for Anna. Sender gode tanker til deg og familien din, Snorkfrøken. klemme fra meg... Kjekt med alle dere andre som er gravide her inne, og gratulere så masse til Skrekkblanda. Vet ikke om det er noe nytt her. Ikke prøvd så aktivt i sommer i og med ny jobb, men no er det 7 dager siden ikm og ingen tantebesøk. Leverte urinprøve igår, og den var negativ... Ble litt satt ut for begynner å føle litt på de symptomene da... Men no kan no den kroppen spille oss puss da... He he I sommer var vi på Hunderfossen, på Tusenfryd og i Frognerparken, så både store og små fikk stilla sine berg og dalbanelyster for en stund... vi tok fly til Vesterålen og var på hytta til svigers en uke. Flott vær og nydelig midnattsol. No har atter hverdagen kommet, og jeg går igjen og venter på den tanta. Blir nok mer bimming på meg fremover no. Oppdaterer lista når jeg vet noe mer jeg... Nattaklem fra anki
tussemor5 Skrevet 30. august 2008 #145 Skrevet 30. august 2008 God aften eller natt blir det vel, alle damer!!!!!!!!! Da er jeg på nett igjen fra jobben, kom ikke innpå i går, så ble litt irritert, men var greit nok, måtte klarne hodet litt og roe det litt ned etter alle strabasene forrige helg, men nå er det i boks:) Her er det heldigvis stille og rolig - en meget god start på kommende ferie, liker det sånn som dette ja, selv om jeg sliter vilt med å jobbe natta nå etter at jeg ble gravid,men,men får høre hva jordmora og doktoren sier.... Velkommen tilbake Anki, koselig å høre fra deg. Hvor i Vesterålen var dere på ferie? Er opprinnelig derifra, så det gjør litt godt å høre om inni mellom;) Mortine: Den husbygginga går det trått med, synes nå jeg, men gubben mener at det snart kommer til å ta av (tror ikke det før jeg ser det), men de skal vistnok begynne å mure resten på mandag og når det har tørket er det bare å begynne med byggingen. Vi hadde besøk av snekkeren en dag og det var bra for da fikk vi avklart en del ting og jeg fikk lovnad om at vi skal få "flytte" inn før jul. Du nevnte at dere først ikke vil vite kjønn og nå kanskje har lyst...jeg angrer faktisk litt på at vi fikk vite det, all spenningen forsvant liksom, men jeg gleder meg jo like mye da!!!!!!!!!!! Kan hende det blir litt mere annerledes når jeg begynner å kjenne litt mere tydelige spark og får ett navn på poden=) Hvordan gikk sopp turen??? Dere virker så flinke til slike ting, skulle ønske vi var myyyyyye flinkere både til å komme oss ut i fjellet og til å dyrke litt egne grønnsaker ol. Pappalille: Hva jobber du egentlig med??? Må innrømme at det var godt å begynne på jobb igjen,men det er kun sosialt for jeg plages som tidligere nevnt med å være oppe på natta, sover dårlig på dagen osv,men,men Så gla og dotten: Jeg unner dere så skikkelig en solid spire nå!!!!!! Dere imponerer meg med tålmodigheten deres!!!!!!!!!!!!! Dotten, blir spennende å følge med på hva mannen din gjør da, om han tar test eller ikke;) Syntes ferien deres hørtes skikkelig koselig ut jeg. Vi håper å få råd til å kjøpe campingvogn til sesongen som kommer, ikke mere lavo på meg med 2 små utålmodige troll nei. Lavoen er herved forbeholdt mor og far ett par år framover;) Skrekkblanda fryd: Gratulerer så mye Grrrrrrrrr...hadde tenkt jeg skulle skrive masse til dere alle sammen nå, men jeg var litt for kjapp i avtrekkern og litt for trøtt i hodet mitt gitt. Men dere er ikke glemt altså!!!!!!!!!!!!!!! Tror jeg skal finne stolen min på vaktrommet å late som om at jeg kanskje kan finne på noe lurt mens jeg venter på at klokka skal gå Natta og fortsat god helg damer Forventet ikm - anki-vil-ha-09baby: ikm 29.06 (gift,to barn, fra sunnmøre) - Godiva. 17.juli...(33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal) - Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)' - Dotten ikm ca 1. september. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 19.september ca (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg) - Eva76 ikm 22.sept. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) - så gla': ikm 25. sept. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo) - BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen - Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA - Pappalille: Termin 23.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy. - tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet -Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo) -Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud)
Pappalille Skrevet 31. august 2008 #146 Skrevet 31. august 2008 Skrekkblanda fryd; Gratulerer så mye =)! Flott start på høsten! Tussemor5; Jeg jobber som t-banefører her i Oslo. Siden høyrebenet mitt dovner bort vil jeg ikke kunne "fungere optimalt i en krisesituasjon" så derfor får jeg ikke kjøre bane =( Jeg synes det er SÅ synd for jeg savner virkelig jobben min, men slik er det. Det er jo bare for en periode da =) Nå står det ei barnevogn her inne og lukter "nybil". Får helt klump i halsen og tårer i øynene jeg...
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 1. september 2008 #147 Skrevet 1. september 2008 GRATULERE Skrekkblanda fryd, og velkommen til verden lille prinsesse Madeleine! Hvordan gikk fødselen? Dere koser dere vel fælt nå tenker jeg! Tenk vår første "oss over 30" beibi:) Pappalille: Ingen ting kan vel lukte bedre nå enn en flunka ny barnevogn, d får duge til vi har beibisene i armene:) Mortine:Lykke til på Riksen! Tussemor5: lenge til avreise til Tyrkia? Jeg var jo i spania i 4 uker, d gikk kjempefint! Hmmmmmm, prøver å venne meg til tanken at d faktisk er ei lita jente i magen. Er jo så vant til å se på meg selv som guttemamma:) Her har vi spredt den gode nyheten og bestemødre og oldemor ser rosa og planlegger stikking i stor stil:) bra, for jeg er ikke ei strikkefrøken: men har fjusket til meg mor signes strikkeoppskrift her inne og tror jaggu jeg skal slå til å prøve meg på d teppet:) Helten går rundt med et stort smil og mener han "leverer" alltid riktig. Han har fra dag èn sagt d er ei jente han har laget;) Ellers har helga gått i en fei, er bekymret for jeg kan jo sove dagen lang......ennå denne uka blir d my på programmet: ut å handle bryllupsgave(takk og lov for ønskeliste, jeg kjenner de ikke.Kompis av Helten) og d berømmelige anntrekket da.......spent hva jeg ender opp med....... Jobben kaller!
tussemor5 Skrevet 1. september 2008 #148 Skrevet 1. september 2008 Kjære gode snork frøken!!!!!!!!!! Det var godt å se nicket ditt igjen og å høre fra deg. Du imponerer meg stadig vekk med din styrke, vilje og sårbarhet. Jeg kan bare snakke for meg selv, men du, din familie og lille Anna har satt alt for store spor i hjertet mitt til at jeg bare kan slippe dere. Jeg har ei venninde som har opplevd mye av det samme som deg og hun vil heller aldri forsvinne i fra hjertet mitt uansett hvor lite kontakt vi har!!!!!!!!!!!! Det at du klarer å sette så dype spor, uten at jeg har møtt deg, sier meg noe om for ett fantastisk menneske du er!!!!!!!!!!! Jeg er også imponert over den aktive sorg bearbeidelsen deres, dette må gjøre så intens vondt. Sitter her å griner med deg, er så inderlig enig med deg at dette er så dypt urettferdig og enda mere urettferdig siden infeksjonen ikke hadde nådd livmora....Gullet mitt kaller, men husk, dere vil aldri bli glemt!!!!!!!!!! Mange varme tanker og ikke minst klemmer fra meg Til dere andre, skriver ett annet innlegg senere i dag, må gråte litt ferdig her først;)
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 1. september 2008 #149 Skrevet 1. september 2008 Jeg sitter her og tørker tårer og kan jo ikke annet å henge meg på tussemor5 og si at d var utrolig godt å se nicket ditt igjen Snorkefrøken! Lille Anna er ofte i tankene mine og tenner fremdeles lys for henne! "anna sin" som Turbo så enkelt sier d. Riktig god klem fra meg!
Mortine Skrevet 1. september 2008 #150 Skrevet 1. september 2008 Det var veldig godt å "se" deg her igjen Snorke-frøken. Tenker mye på deg og dine. Tror det er veldig viktig det du beskriver: å leve ut de følelsene og reaksjonene som kommer på godt og vondt. Lyset er tent og varme tanker er sendt. Klemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå