bomsa Skrevet 18. august 2008 #101 Skrevet 18. august 2008 Heia alle sammen...:-) Jeg har fått de 10 første bøkerne av sagaen om Isfolket av gubben. Det gjør dagene litt lettere, skal på kontroll i morgen...litt nervøs for noe dårlige beskjeder...:-) Kos dere..
så gla' Skrevet 19. august 2008 Forfatter #102 Skrevet 19. august 2008 Hallo jenter! Dagene går utrolig sakte. Over en uke til ikm. Har hatt litt murringer et par dager nå, men det har jeg jo hatt tidligere også, uten å være gravid. Må vel bare smøre meg med tålmodighet, men tror jeg kommer til å bestille tester fra billig-test i dag. Må jo ha noen dager med spenning til uka. Sanna; Sagaen om isfolket begynte jeg også å lese for mange, mange år siden. Den var kjempefin, selv om jeg husker fint lite av den nå. Hvordan går det med kvalmen? Er du sykemeldt? Lykke til på kontrollen i dag. Det går nok helt fint skal du se *klemme* Skrekkblanda fryd; der var du jo :-) Så fint å lese at du har hatt et fint svangerskap. Det blir nok en fin fødsel også, og alt blir bare fryd og gammen. Tenker dere venter på å få møte jenta deres nå ja. Har dere tenkt på noe navn ennå? Mortine; Hvordan ble bacalaoen? Tussemor; Hyggelig med gjester, men noen ganger enda mer hyggelig når de drar;-) Så du er mye trett om dagen ja. Det bruker jeg å være når jeg går gravid også, og det er forferdelig slitsomt. Tror ikke de som ikke plages av det selv, greier å sette seg inn i situasjonen. I hvert fall ikke disse mennene. De kunne jo prøvd å startet dagen med en sovetablett, for så å prøve å fungere normalt utover dagen..De hadde vært skutt etter èn dag! Lykke til hos jordmor i morgen! Det går nok bra:-) Kanskje du får høre hjertelyd. For du er vel kommet så langt? Eva; håper stedatteren din får ønsket sitt oppfyllt snart. Har jo hørt om de som har slitt lenge, og hvor alt håp for normal befruktning har vært ute, som har blitt gravide mens de har ventet på IVF eller adopsjon. Datteren min venter nok med lengsel på å få bli storesøster hun også. Her om kvelden lurte hun på om vi ikke kunne adoptere.... mamma til 2; spennende dager for deg nå. Krysser alt jeg har for at det blir alkoholfritt på deg på lørdag;-) D&G; Skulle ikke du på ordinær ul i dag. Lykke til! Kom med oppdatering da:-) Dotten; fortsatt på ferie? Ja, ja..da fikk jeg slått i hjel litt tid på nettet i dag også. Nå skal jeg prøve å ta fatt på studiene igjen. Har hatt litt for lang og god sommerferie, og henger fortsatt litt etter... Ha en fin dag alle sammen!
bomsa Skrevet 19. august 2008 #103 Skrevet 19. august 2008 Ja, nå skal jeg snart til legen...Sitter her med lista over spm, er ikke så mange egentlig...har sikkert glemt 1000 ting...:-S -Har vært rød på ene øye i 5 uke,så det skal jeg spørre om. -Har fått fødeplass på A-hus, men skal spørre om å bli henvist over til riksen pga overvekt...de har visst et spesialprogram eller noe. -Tidlig UL, kan jeg få det? -kvalme/deprisjon, når blir jeg kvitt det..? -Lege/ jordmor hva er best? Det er det jeg skal spørre om....får håpe jeg kommer på mer etterpå. He he...så glá, jeg har lest Isfolket 4 ganger før og det er enda nye ting jeg "oppdager" etterhvert som jeg leser...:-) Hærlig serie...igår leste jeg om Tengel og Siljes (de første serien handler om) sin død og gråt som om det skulle være mine egne som hadde dødd....:-) He he...stakkars mannen min...:-)
så gla' Skrevet 19. august 2008 Forfatter #104 Skrevet 19. august 2008 Hei Sanna! Mange tanker og spørsmål som dukker opp med et svangerskap. Veldig lurt å lage en liste som du har gjort, hvis ikke er det lett å glemme akkurat der og da. Jeg har skjønt det sånn at du bekymrer deg mye og føler deg deprimert. Hvis du legger litt ekstra vekt på det hos legen, kan det jo hende du får en tidlig ul av den grunn. Da vil du sikkert greie å roe litt ned med bekymringene. Ellers kan du jo hende du får tidlig ul pga SA'n du hadde. Håper i hvert fall du får det! Dersom du kan velge å gå litt hos jordmor og litt hos lege ville jeg gjort det. Nå fikk jeg skikkelig lyst til å begynne på isfolket igjen. Men, da er jeg redd det blir lite tid til studier.Er helt håpløs når jeg først begynner på en sånn serie. Da leser jeg helst et par bøker om dagen. Kos deg med lesing da, også håper jeg det blir en fin 1. gangs kontroll. *klem*
tussemor5 Skrevet 19. august 2008 #105 Skrevet 19. august 2008 God dag damer!!!!!!!!!! Sitter her å venter på at gullet mitt skal sovne snart. Han har ligget en time i senge å bare skravlet med seg selv, ikke vist antydning til å ville opp heller;) Hadde tenkt å sove litt jeg også. Han sto så tidlig opp i dag (0830) så jeg er jo helt på tur selv;) Vet jeg er bortskjemt...måtte krype til korset å ringe tannlegen i dag også, så nå ryker vel sparepengene mine...snufs...I går fikk vi nye utemøbler, så da grilla vi, var koselig, selv om det ble litt i kaldeste laget. Gullet var overlykkelig for å være ute sammen med både mamma og pappa (den store helten). Sanna: Kjekt å høre fra deg igjen. Så slitsomt å være kvalm og bekymret og alt sånt. Huff, det vet jeg alt om. Skal til jordmora i morgen å er både redd og gleder meg litt, men forventer vel at det blir vanskelig å høre hjertelyd denne gangen også tiltross for at jeg er i 17 uke, men det er vel bare meg og det rare hodet mitt. Håper at kontrollen i dag ble bra for deg!!!!!!!!!!!!!! Så gla: Håper virkelig på hjertelyd i morgen,selv om at jeg er redd for at vi ikke gjør det. Burde jo absolutt være mulig nå når jeg er 17 uker på vei. Skal på ordinær ul neste fredag, blir spennende. Kanskje jeg får en økt følelse av at vi faktisk skal ha baby igjen;) Så spennende med murringene dine, er så kjempe spent!!!!!!!!!!!!!! Nei, der sovna gullet, da kaller senga meg også Snakkes
Giinaღ Skrevet 19. august 2008 #106 Skrevet 19. august 2008 Heisann, jenter. Er ikke så ofte innom og skriver, men jeg prøver å få lest alle innleggene som kommer iallefall Er så gøy å følge dere alle sammen. I morgen går jeg over i uke 18, iallefall hvis jeg skal tro tidlig UL. Neste milepæl nå er ordinær ultralyd, som er mandag 25. Vi er så spente at det er ikke til å holde ut. Heldigvis synes jeg magen vokser, ikke at jeg kjenner stort der inne ennå, men.... Tussemor: var hos jordmor i uke 13 og hun fant ikke hjertelyd da selvom hun lette LENGE. Derfor bestilte jeg meg en time hos legen i uke 16. Du kan tro jeg var nervøs, men takk og lov så fant hun lyden med en gang. Er selvsagt roligere nå, men ville bare si at jeg forstår din nervøsitet. Heldigvis skulle alt tilsi at du skulle høre den mye raskere denne gangen (Fikk ikke helt med meg når du var der første gangen, jeg). I uke 17 er det sjelden noe problem. Lykke lykke til!!!! Vi er forresten nesten like langt på vei, vi to ser jeg Håper alt er bra med dere alle her inne, og at alle går en fin og fruktbar høst i møte. Skrekkblanda fryd: LYKKE til med fødselen!!!! klemmer!
Mortine Skrevet 19. august 2008 #107 Skrevet 19. august 2008 Hei, hei! Jeg har så langt klart å holde selvdisiplinen ang.å ikke bimme på jobb. Det er travle dager der også nå, med skolestart og mange spente ungdomsskoleelever og lærere som jobber på spreng. Jeg er glad jeg har mitt eget kontor med god stol, puter og sofa slik at jeg kan variere sittestilling for bekkenet som plager meg mer og mer. Var hos fysioterapeut og akupunktør i går(ei som driver med begge deler) og det kjentes riktig, håper det vil stagnere det litt. Her i heimen går det sakte, men sikkert framover med bygginga. Nå er det siste rest av panel som legges. Kjæresten maler etterhvert som det kommer opp, men det er jammen mye som skal males!! Men det blir etter min smak grise-fint! Vi har vært å kikket litt på sofa og andre saker vi trenger, dette blir bra. Så gla': Du bestiller noen tester ja;) Det er ikke lett å la være. Har du kommet igang med studiene? Skal du ha praksis snart? Sanna: Hvordan gikk det hos legen? Tussemor: Bacalao var veldig godt!! Mannen min er fra Oslo, og jeg vet ikke hvordan denne tradisjonen kom inn i familien hans. Håper det går seg til med forholdet deres. Det er vel ganske naturlig at det kan bli litt tøft i blandt med å være gravid, ha en liten + husbygging. D&G: Hvordan går det med deg? Ha en fin kveld alle sammen. Klem
bomsa Skrevet 19. august 2008 #108 Skrevet 19. august 2008 Hei. Det gikk bare bra hos legen idag...:-) fikk henvisning til ul, så skal jeg selv ringe rundt og finne plass. De prøvene jeg fikk svar på idag var bra. og hun søkte fødeplass for meg på riksen. Spennende å se om jeg kommer inn der, iallefall har jeg plass på A-hus om det ikke går. Ha en fin kveld alle sammen...:-)
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 20. august 2008 #109 Skrevet 20. august 2008 Hei-Hei jenter! Æsj, i skreiv et laaaangt innlegg på søndag og vetta søren i ka som skjedde, men meine i trykka "lagra" men vekke e d:( Vel, i går var vi på ul.......-kjempekos å se babyen og all stod bra til! jordmora fikk ikke sett orntli på hjertet så vi skal tilbake neste torsdag Babyen lå inn mot magen min og med navlestrengen i mellom beina fikk vi ikke vite kjønn:( Kansje neste uke:) Ble satt frem2 dager. Fra 17-15.jan. Og med keisersnitt blir d ca 7-10 dager tidligere. Lunsjtid nå: skriver mer senere......
Maine Skrevet 20. august 2008 #110 Skrevet 20. august 2008 NEEEEII!!! Der som mensen......Blææææ. Nå er jeg veldig lei meg kjenner jeg. Hvorfor er det så vanskelig?? Tror jeg må ta en prat med mannen en kveld om vi skal gi oss eller fortsette. Jeg vet ikke om jeg orker dette nederlaget om og om igjen mer. Kanskje like greit å si at det holder med de to gutta vi har og heller tenke på andre ting fremover....
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 20. august 2008 #111 Skrevet 20. august 2008 Forventet ikm; - anki-vil-ha-09baby: ikm 29.06 (gift,to barn, fra sunnmøre) - Godiva. 17.juli...(33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal) - Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)' - Dotten ikm ca 1. aug. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 17.august (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg) - så gla': ikm 28. aug. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) - Eva76 ikm 28.aug (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo) - BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen - Pappalille: Termin 23.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy. - Giina: Termin 24.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA - tussemor5: Termin 4. feb 2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet -Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo) -Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud) Dro ned lista vår jeg:) måtte jo forandre bitte litt på terminen:) Gjorde ikke noe med snorke sin, tenker hun kommer innom om ikke lenge hilser på! Huff, å Huff, ikke lett det der mamma til 2gu..... Jeg husker selv at d alltid var en stor nedtur de første dagene når tanta kom, men når d nærmet seg slutten på tanta så kom "gutset" til å brette opp armene og i hvertfall prøve èn pp til..... Ta en god prat med kjæresten din du og så finner dere helt sikkert ut av d! Hva med å kansje legge d litt sånn på hylla, men ikke helt og se hva som skjer? Men du må ikke glemme oss altså! Wææææ, trenger litt hjelp av dere: Skal i bryllup 1. helga i sept òg så igjen i okt...... Må jo da stase meg opp.....liker jo d til vanlig, og kan lide meg igjennom en kveld i kjole..... Men: er d lov med penbukse og en pen topp mon tro? Har nå fått mage. Vært litt rundt å sett, og nå er d visst bukse og topp som er tingen...... Har nok en klassisk stil og går mest i olabukser, sort og hvitt...... Så tips mottas med stoooor takk!
så gla' Skrevet 20. august 2008 Forfatter #112 Skrevet 20. august 2008 Halloen! mamma til 2; Dumme, dumme tanta. Skjønner hun ingen ting....Skjønner at du er frustrert og lei deg. Denne prøvingen tar virkelig på til tider. Vi har også snakket om å legge prøvinga på hylla og la det som skjer skje. Vi snakker også om alle de positive tingene vi allerede har, og at vi kanskje bør være fornøyd med tingenes tilstand som de er. Men, så kommer denne lengselen etter dette felles barnet, også klarer vi ikke gi opp prøvingen likevel. Dere må vel bare prate igjennom det og gjøre det som føles rett for dere. Kanskje dere bare kunne tatt en pause i prøvingen. Vi hadde to mdrs pause i mai-juli, og det var utrolig deilig å kunne sette fokus på noe annet enn prøvingen for en stund. D&G; så lille luringen ligger med navlestrengen mellom bena og vil ikke gi seg til kjenne for mamman og pappan sin. H*n skulle bare visst at dere snart får vite det uansett:-) Gøy med en ekstra ul da. Sanna; Så fint at du får tidlig ul. Kanskje du greier å roe ned litt og bekymre deg mindre da. Det har i hvert fall hjulpet godt for meg i de tidligere svangerskapene. Håper du ikke må vente alt for lenge da. Første "møtet" med vesle spira - så spennende! Mortine; Så flink du er som greier å holde deg borte fra bimming i arbeidstiden. En ting er helt sikkert, er en først hekta på bim, går det mye tid til bimming....Jeg må nesten la være å sette på pc`n om morgenen jeg. Testene er bestillt ja;-) Studiene går det litt tregt med. Sliter litt med konsentrasjonen, og det føles så bortkastet og prøve å fordype seg når en ikke aner hva en har lest. Har bestemt meg for å ta praksisen til våren. Da bør jeg være igjennom hele pensum og ferdig med alle innsendingene. Det er egentlig veldig mye baby og babylaging som opptar hodet og tankene mine om dagen. Kanskje det blir lettere når jeg kommer til ikm. Da er det jo enten eller, og ikke noe mer å lure på i den saken. Forhåpningene blir bare større og større for denne pp. Nå har jeg vært skikkelig fysen og hatt murringer et par dager. Pluss at bekkenet krangler skikkelig. Bruker jo å kjenne litt til bekkenet rundt ikm, men i går kveld var det ordentlig vondt, vondere enn det pleier, og kroppen bare skrek etter senga. Men, ikke spesielt trøtt, og ikke ømme pupper, så det er vel ikke noe. Men, nå er det da over en uke til ikm også, så tar ingen sorger på forskudd. Ellers regner det noe helt forferdelig her. Synes det har gjort det lenge nå. Hadde håpet på en lang og varm høst jeg. Lenge siden vi har sitti ute på terassen. Før regnet kom, var det vepsen som gjorde at vi måtte holde oss inne. Var sinnsykt mye veps. Kunne ikke lufte uten at det kom flere inn.. Huff og huff. Noe skal det være... Ha en fortsatt fin dag alle sammen.
Eva76 Skrevet 20. august 2008 #113 Skrevet 20. august 2008 Innom en liten tur etter sangøvelsa, nå går det snart i ett, premiere på gruveteatret 18. sept... Ville bare si til D&G: Klart du kan bruke pen bukse og topp. Tunika er jo pent på gravid mage og da har du nesten kjole og ;-) Kan ikke skjønne noen venter at du skal anskaffe "ballkjole" for gravide bare for et par selskap. Er prinsessa som går i sånnt :-D
Maine Skrevet 21. august 2008 #114 Skrevet 21. august 2008 Hei dere... den verste skuffelsen er over. Jeg var lei igår, men tok en prat med mannen og han overrasket voldsomt! Når jeg foreslo en pasue fra prøving og evt kanskje stoppe siden det ikke skjer noe, var han veldig klar; vi kan ikke stoppe nå, da får vi heller prøve det som kan prøves. Han var plutselig postiv til både pergo og testing av kvaliteten på svømmerene (han som har vært så negativ - skjønner ikke noe jeg..). Tipper han tar sink med glede også nå bare jeg sier at vi skal fortsette!. Så idag har jeg vært hos gynekologen (som alltid har tid til meg!!) og fikk resept på pergo som jeg begynner på til lørdag. Dersom det ikke gir resultat skal vi ha time i Porsgrunn for mannen til å teste! Dere som kjenner pergo - fortell litt hvordan det fungerer!
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 21. august 2008 #115 Skrevet 21. august 2008 WOW- er d ikke deilig med de menna! De vet virkelig når d gjelder! Ønsker dere virkelig lykke til mamma til 2 gutt....... Har ingen erfaring med pergo, men d er d jo andre her inne på tråden som har:) Løøøøøpeut i sola:) Mini spreller en hilsen til dere damer også
Eva76 Skrevet 21. august 2008 #116 Skrevet 21. august 2008 Mamma til 2... Kunne ikke gyn henvise mannen din til test? Er mye enklere å undersøke en sånn test enn å skulle gå å putte hormoner i kroppen sin om det kansje ikke er nødvendig. Jeg er glad Det ble gjort i den rekkefølgen hos oss i allefall, for her er det visst ikke noe i veien med el, men derimot med svømmerne. (Hormoner får jeg vel nok av likevel framover, når forsøket/-ene skrider fram) Så bra at han er positiv til testing! Det er slett ikke min enkelte ganger jeg lurer på om han vil ha flere barn. JEG vil jo ha mitt/mine egne og... ikke helt det samme å starte med ei som er 5 år og som nå har mamma på andre siden av landet. Dette ble vel endel syt og klag... Ja ja, dere tåler det vel :-D
tussemor5 Skrevet 21. august 2008 #117 Skrevet 21. august 2008 Puh, endelig er feiringen av svigerfars 60 års dag over. Jeg er mildt sagt peist, men så fikk han en knallbra dag da:) Har måttet gjøre det meste av jobben selv da familien til mannen min er seigere og tregere enn sirup;S Nå skal jeg bare hvile fram til jeg skal på jobb i morgen natt - heftig etter nærmere 3 mnd uten å ha vært i nærkontakt med pasienter (bortsett fra bestemora til gubben). Blir rart, men tror kanskje det kan bli godt også. Var hos jordmora i går. Vi hørte hjertelyden til lille nurket litt tydeligere enn sist, men jeg må innrømme at det hjalp særdeles lite på den mentale biten i forhold til å skjønne at jeg skal bli mamma igjen. Dessuten var jordmora overfylt av skremselspropaganda til tyrkiaturen vår i september. Kjenner at jeg nesten gruer meg. Ser for meg at jeg kommer til å bli dødssyk på den turen...sukk...men vi drar, tror vi har godt av det alle 3 (værtfall vi 2 voksne). Uanset er det godt at babyen lever værtfall. Nå venter vi bare i spenning på ordinær ul fredag om ei uke, før jeg skal til jordmor og lege 4 dager før vi reiser. Skulle tro jeg har ett skikkelig problematisk svangerskap altså, slik som jeg blir fulgt opp. Jordmora vil vist ha meg inn ca 3 hver uke framover, også må jeg sikkert til legen med jevne mellomrom for å få sykemelding den ene vakta mi pr helg ut svangerskapet - HERLIG!!!!!!!! Godt å bli tatt vare på da:) Hadde tenkt å kommentere litt til dere alle i dag, men kjenner at jeg ikke har fått med meg over halvparten av det dere har skrevet, men satser på å komme sterkere tilbake i helga (håper på rolige netter gitt;)) skal se nyheter nå også er det loppekassa neste. ha ei go natt damer
Maine Skrevet 22. august 2008 #118 Skrevet 22. august 2008 Eva- 76: gynekologen mente at vi burde prøve pergo først. Vi har fått 3 barn sammen tidligere (2 som lever idag). Det kan selvfølgelig ha skjedd noe med svømmerene siden sist gang (minstemann er 3 år). Men min syklus har vært veldig på bærtur det siste 1 1/2 år, så det er mest sannsynlig det som er årsaken til at jeg ikke blir gravid. Men han er villig til å teste. Idag begynte han med sink (hurra!!! - noen av dere husker vel at vi kranglet om dette for noen måneder siden). Jeg er veldig nyskjerrig på hvordan pergo fungere; gir det automatisk en viss lengde på syklus? Hva med bivirkninger? Tussemor; godt å få en bekreftelse på at det er liv! Hvorfor skremmer hun deg ang Tyrkia-turen? Hold deg unna salat og mat som ikke er kokt eller stekt godt. Og ha alltid våtservietter med deg til tørking av hender. Da skal det være veldig tryggt.
tussemor5 Skrevet 22. august 2008 #119 Skrevet 22. august 2008 Mamma til 2 gutter: Du, jeg vet ikke helt hvorfor jordmora er så skremt over at vi skal reise. Tror kanskje det har noe med at jeg var dårlig i starten og at hun har jobbet en del i Afrika og ikke helt klarer å skille mellom en charter tur og det å leve blant de innfødte (tror jeg). Hun passer uhorvelig godt på meg,men blir nesten litt stressa, spesielt i forhold til denne tyrkia turen. Skal kjøpe meg ett solid lager med sprit servietter og håndsprit. De andre turene jeg har vært på sydover har jeg aldrig vært plaget med noe, men jeg er jo dog ganske sær i kosten;) ikke er jeg spesielt glad i salater når jeg er utenlands og sauser og dressinger har jeg aldrig vært glad i. ødt kjøtt spiser jeg heller ikke, så da har jeg jo igrunnen begrenset smittefaren betraktelig, og nå er vi vaksinert mot hepatitt a også...så hvis det ikke skjer noe framover, så drar vi med eller uten hennes velsignelse...
Pappalille Skrevet 22. august 2008 #120 Skrevet 22. august 2008 Hei alle sammen =) Jeg har lest meg opp på tråden, men klarer ikke finne hjernen min lenge nok til å få kommentert til alle =p Jeg har vært Norge på langs de siste to ukene, og for øyeblikket sitter jeg på lånt pc i Harstad og skriver. Kvalmen har i all hovedsak gitt seg, og jeg sliter kun litt om morgenen. Det er deilig å slippe! Ellers er formen som den er. Blir fort trøtt og sliten, hovner i beina bare jeg vurderer å stå opp om morgenen, og er litt svingende i humøret, men alt dette er vel normalt ;-) Skal i bryllup til min manns lillebror i morgen, og har _slettes ikke lyst_! Skjønner ikke helt hvorfor, men sånn er det nå en gang. Har ikke funnet strømpebukser for gravide og aner virkelig ikke hva jeg skal finne på... Kjolen min krever liksom strømpebukser. *sukk* I dag er jeg 18+3 og vi skal på UL den 3. september. Lurer fælt på hva vi får se, og håper intenst på at det er bare én der inne! Svigermor har vært så vennlig å opplyse meg om alle tvillingene på hennes side av familien, og min mor har fortalt om dem på hennes side. Jeg er tett oppunder hysterisk redd for å få tvillinger by now =p Ellers er det deilig med ferie, selv om vi så langt har kjørt 200 mil. Vi tar pauser og gubben er så flink til å spørre om hvordan jeg har det og ellers legge opp alt så det passer meg best mulig, at denne turen stort sett har vært veldig fint. Jeg kjenner alikevel at bilferie i min tilstand ikke nødvendigvis var sånt et godt valg... Jaja, nå må jeg gå og legge meg. Er utslitt! Tante til to er tøft nok, glad jeg ikke trenger å gjøre dét hver dag gitt ^^ Blir mye ekstra når vi ser dem så sjelden =) Natta alle sammen!
Mortine Skrevet 24. august 2008 #121 Skrevet 24. august 2008 God kveld! Så var den helgen gått også..det går for fort!!! Fint at du er her igjen Pappalille- og at formen er bedre! Håper bryllupet var fint, med eller uten strømpebukse. Enig i at du kan bruke bukse og topp D&G. Har du funnet noe? Selv utvidet jeg kjolesamlingen i går...har jo bare dilla, dessverre. Kjenner ikke min egen begrensning der. Men jeg gikk altså forbi en butikk hvor det var salg og der hang det en kjole jeg ikke kunne motstå til 70% avslag... Så flink du er som steller i stand og ordner for svigers, Tussemor!! Håper de vet å sette pris på deg!! Håper virkelig at det blir Tyrkiatur på dere. Hvor i Tyrkia skal dere? Vi var i Side i fjor høst og det var skikkelig fint!! Mamma til 2...så flott at mannen har skifta mening! Men jeg er litt skeptisk til sink jeg. Mannen min begynte å ta det sjekka litt ut om det. Det stod bla. at sink hindrer opptak av Selen, som er like viktig for sædkvaliteten, slik at hvis man tar det ene så må man ta det andre (men til forskjellig tid på døgnet)osv.. Han surfet endel på dette på nettet og kjøpte heller en fruktbarhetstest for menn til hjemmebruk hehe. Så tok han den og fikk godt resultat og droppet kosttilskudd. Det var ganske festlig da han ble opptatt av dette og spes.dette med testen. Snakk om å ta saken i egne hender!! Så Gla'- har testefesten begynt? Heia!!! Vi har vært på legevakta med snuppelupp i dag. Hun var hjemme fra barnehagen på fredag med litt feber og vondt i halsen. I går var hun i fin form og vi var ute og lekte, var i byen på barnedisco(kjempegøy, med streetdancekurs for småunger). Utpå dagen i dag klaget hun over vondt i føttene og da vi tok av sokkene og kikket var det fult av rødt hovent utslett fra rompa og ned!! Da vi kom på legevakta var det blitt værre og hun hadde fått feber. De fant ut at det var en streptokokkinfeksjon og at utslettet var en reaksjon på det. Hun fikk pencillin og vi skal følge med i natt og dra på sykehuset hvis det blir værre. Skikkelig ekkelt!!! tapre flinke jenta tar alt av prøver uten å kny og viser villig vekk til legen at hun har vært med på værre ting-hun har nemlig trukket en tann! Ellers krangler og skrangler bekkenet mitt, gleder meg til behandling i morgen. Også gru-gleder jeg meg til ul neste mandag. Nå må jeg vel gå å legge meg, det kan jo bli ei slitsom natt det her. Natta!
tussemor5 Skrevet 24. august 2008 #122 Skrevet 24. august 2008 Oj,oj,oj, nå var vi langt nede på side 2 gitt. Skulle jo egentlig vært innom en del i helga å skrevet, men det ble noe mere hektisk på jobb en jeg hadde drømt om, så det ble lite data tid på meg (bortsett fra all rapport skrivinga;)) Var litt godt å gjøre noe annet igjen, enn bare være hjemme, selv om at jeg trives godt med hjemme tilværelsen. Siste natta var dog ett helvette pga en idiot av en lege som tror han er kongen over alle konger å kan gjlre som han vil og behandle kvinnfolk som dritt og avskum. Vi gjorde en skikkelig god jobb med en pasient, men enkelte ganger må legene trå til fordi vi ikke har lov til å ta avgjørelser og å gjøre en del prosedyrer, også får vi kjeft fordi vi gjør jobben vår, men ikke er inne i de samme prosedyrene som akuttfolket har...F...ble så forbanna at det var nummeret før jeg lette sykehuset rundt etter den svartens legen for å gi han ett solid og kraftig spark bak. Det endte heller med en lang skriftlig klage som vi som var på jobb signerte. Det beste av alt var at grine hormonene plutselig ble utløst (har ikke vært plaget med det hittil), så jeg fikk meg ei skikkelig lang grineøkt i etterkant...huff, må le litt nå ja:) Det var litt oppdatering fra helga mi (og litt syt). Koselig å høre fra deg igjen pappalille. Hørtes slitsomt ut med den bilturen deres ja. Kunne ikke tenkt meg det selv, skjønte det sånn at vi er omtrent like langt. Så godt at kvalmen har gitt seg da. Tvillinger ja, huff, prøver å forberede meg på at vi også kan havne i den kategorien, men,men, håper vel mest på at de kun er 1 der ja. Skal på ul på fredag, så da får vi vel avslørt det:) Nei, kjenner jeg begynner å bli klar for senga nå ja. Har vært lite soving i helga siden gubben har jobba med tomta vår rett utenfor soveromsvinduet. Ha ei riktig god uke da damer
Eva76 Skrevet 25. august 2008 #124 Skrevet 25. august 2008 Forventet ikm; - anki-vil-ha-09baby: ikm 29.06 (gift,to barn, fra sunnmøre) - Godiva. 17.juli...(33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal) - Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)' - Dotten ikm ca 1. aug. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 17.august (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg) - så gla': ikm 28. aug. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) - Eva76 ikm 22.sept. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo) - BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen - Pappalille: Termin 23.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy. - Giina: Termin 24.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA - tussemor5: Termin 4. feb 2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet -Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo) -Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud) Måtte inn litt tidligere enn jeg hadde håpet for å gjøre om lista. Klokka har begynt å fuske, den går fortere enn vanlig. Skulle hatt ikm på torsdag, men her sitter jeg og tanta har kommet :S Vel, skal på jobb grytidlig i morgen så dette får være nok. Natta alle sammen!
Dotten Skrevet 26. august 2008 #125 Skrevet 26. august 2008 Innom en superkjapp tur. Ser at jeg ikke har oppdatert listen jeg heller, så gjør det nå. Skal få tatt meg litt tid til å skrive litt snart Forventet ikm; - anki-vil-ha-09baby: ikm 29.06 (gift,to barn, fra sunnmøre) - Godiva. 17.juli...(33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal) - Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)' - Dotten ikm ca 1. september. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - Mamma til 2 gutter og en engel - ikm 17.august (gift, engelgutt 02, gutter 03, 05, bor i Tønsberg) - så gla': ikm 28. aug. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) - Eva76 ikm 22.sept. (31 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - D&G-the one termin 15.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo) - BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen - Pappalille: Termin 23.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy. - Giina: Termin 24.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA - tussemor5: Termin 4. feb 2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet -Sanna32, termin 28.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo) -Mortine, 8.april.(33 år. Gift, jente 03. Buskerud) Klemmis fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå