Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste gang jeg får tvillinger skal jeg ha phil&teds eller oth. Ikke den p&t som de sitter etterhverandre, men tv-vogna.

Ferie! Vin og pottis - grei feiring det. H imponerte med kyllingfilet og salat med tomat, mozzarella, basilikum og mmm. Veldig godt. Tok med oss rubb og rake fra barnehagen, måtte fly litt rundt og om vi ikke jeg hadde blitt med H så hadde nok ikke halvparten blitt med.

Her er all drikke "bann" (vann) og brød er "bthø" (stemt, som i "the", hehe. Brød altså). De har i grunn ganske lik uttale på ting og E lærer gjennom E. A sier et nytt ord, og E tar det inn i vokabularet sitt. Merkelig. Jordbær (bæth (stemt th også der) og vel det beste de vet. Sånn rent bortsett fra ith/is da. A har blitt ganske flink til setninger og setter sammen sånn at det blir "jeg og mamma" når vi skal gjøre noe sammen *smelt*

Sessa du må si fra om du føder mens jeg er på hytta!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker jeg sender en mms til Molle når gutten er ute også får hun videre sende til de av dere som er interessert. ;) Så gjelder det bare å huske på det, da.

Snakket med pappa i dag og han minnet meg på at jeg hadde sendt mld til fadderen min (hans bestekompis) med bilde av Linea da hun ble født. Han synes det var så hyggelig at han håpet han fikk bilde nå også. Iiiii.... skal jeg liksom klare å huske dette midt oppi den "Nybaktmammamedbabyipuppen"-rusen??

Mest brukte setning her i huset:

"Mamma/pappa, hjeppe meg!" etterfulgt av f.eks. "skone"

(hjelp meg å ta på/av skoene)

Litt lei den hjeppe meg altså, men hender jeg kan si at nei, det klarer du selv... og rett etter på hører vi "Nea klare det!"

Skrevet

Du har da ikke tippet på alle 12 barna mol, for noen var allerede ute av magen da du ble kjent med de og andre var så godt på vei i mors mage at kjønnet allerede var oberservert på UL.

Min kan noe ikke deres barn kan og det er å føre en full samtale (som bare hun forstår så klart) med munnen igjen. Blir sikkert buktaler når hun blir stor. Jeg skjønner i hvertfall ikke en dritt.

Min liker ikke noe frukt hun. Ikke vil hun ha non-stop heller, men da blir det bare fler på meg;)

Skrevet

Skjønner at man velger vedsiden av hverandre vogn om man skla ha tv. men om jeg skal ha så skal det være når det er et behov for to i en vogn og da syns jeg at den foranhverandre vognen virker grei å bruke

Jeg er så fornøyd med vogna vi har at jeg skal bruke den til nestemann også, der har jeg bra hardbag på 3hjulingen, aldri om jeg noen sinne vil ha en 4hjuling.

O kaster dukkene uta dukkevognene for å sette seg selv i vognen

O tar fart på de vanskelige ordene som bokkoli og ma-iHØne.

O er ikke så god på å kle på seg selv egentlig men han er gutt da Ser jo at ikke T er så god heller....

Sessa blir det terminbaby?

Skrevet

Blir nok ikke terminbaby, altså! Hadde en ekstremt klønete runde i senga i går. Var sykt ubehagelig så det spørs om det har noe effekt. Merker ingen tegn på at noe skal skje. Regner jo liksom med at det kommer til å ta sin tid denne gangen også. Har vondt i ryggen da, men det regner jeg ikke med at har noe med forestående fødsel å gjøre. Er nok heller fordi kroppen er dum og tung og ikke ligger noe godt i senga, sofaen osv. lenger.

Jeg er imponert over spaden, Cat! Makan til talent.

Sa jeg hvorfor jeg ville ha den vogna? Synes det er viktigere at unga sitter godt enn at vogna er liten.... så det....

jaja, spise litt, jeg da!

Skrevet

hei på deg sessa snupp!

kom plutselig på en ting. det er jo ikke meningen å mase på deg!! Er jo bare spent, men om du syns jeg maser så si i fra da så skal jeg ikke gjøre det... Er forståelig det :)

Jeg kjenner ikke den carena vognen jeg sessa har du link?

Klart du velger det og som jeg forstår så blir jo den sannsynligvis brukt hver dag til to barn. (håper jeg ikke fornærma deg eller no, når jeg skrev det med twins glemte bare å ta deg med i kommentaren)

Jeg tenkte så videre på mitt behov, jeg er forsåvidt enig i at den bakhverandre løsningen ikke virker perfekt for en pitteliten baby.

Jeg valgte bort softbag løsningene sist også for jeg ville ha ordentlig bag

Greit når man bor som oss og ikke har trapper i blokk osv.

Jeg skal uansett bruke den vognen vi har nå mest Kjøper jeg en søskenvogn så er hensikten å ha en som blir liten så jeg er praktisk ut og inn av bil og inne på storsenteret Kan tenke meg at storebror veldig gjerne vil sitte i vogn når minsten gjør det

Husker det var vondt å sove de siste ukene sist og det var jo da fra 8 uker før termin så jeg kan tenke meg du ikke har det så ekstremt behagelig over tid i sengen kjenner det litt nå om jeg har ligget på sofaen så kan jeg knapt gå etterpå...

Nå har vi kost oss ordentlig i morges, O sto opp kl 930 og da satte jeg han i sengen vår og så drakk vi kaffe på sengen med tegnefilm og bøker. O leste og tegnet.

Skrevet

0930 var lenge å sove synes jeg. Her var det morgen litt før halv åtte og det er jeg i grunn ganske fornøyd med. Tørr dere å drikke kaffe på sengen mens O er der? Hehe, i vår situasjon ville det vært som risikosport å regne.

Ang. vogner og sånn så har jeg hørt at den nye TFK-modellen også er bra. Jeg liker vogna mi, men den har ikke så lang rygg og glidelåssystemet er pain.Phil&Teds har lengre rygg og er smalere og lettere. Og ja, ungene sitter godt. Men det skjer så mye på vognmarkedet og det er mange flere tv-søsken-vogner nå enn da gutte ble født. Billigere har de også blitt :)

Kjøpt walters mandler i dag, mmmm....

Tenker mye på deg Sess, spennende dette!

Skrevet

Djizez...naboen fikk gutt blant annet. Var nå flere på bim da. Så jo mer til popkind og kab enn fleste av snellene. Tok med de jeg da, men altså er seriøst ikke så nøye vel.

Er det fint eller stygt vær i dag?

Lurer på å ta noen pils og kb i heimen. Skal folket i dag da? Sessa har egentlig en avtale med sykehuset, men ser ut til at hun kommer til å bryte den gitt.

Skrevet

Det er sånn passe vær. Så på yr.no at langtidsvarslet der hytta er ikke akkurat er knall. Kanksje vi kommer hjem tidligere enn planlagt?

Skrevet

Kan komme hit med en gang:D

Men er vaaaarmt-badenå!! også snur du deg og da bøtter det ned. Så tar man på seg en lett jakke for det er kjølig drag og når man har fått på den besvimer man av varme.

HATERNABOENMIN!!! Prøvd å få på utekrana i 2,5 mnd nå. Får jo ikke fyllt basseng eller vannet eller vasket biler eller noe. Noen som melder seg frivillig som torpede eller lignende? Få på krana-få vekk biler-klem ut 100.000-tving frem hagearbeid og vedlikehold-helst få han til å flytte.

Skal spise biff og bakt potet i kveld jeg-lenge siden-nam. Og maiskolber. Liksom litt sånn kose seg jeg har fått jobb greie.

E sov til 8:30. HALV NI!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OMG!!! har skjedd en gang tidligere..trooor jeg. Men så nekter han å sove på dagen og er nå supersur og kje. Far triller en tur nå. Sovnern kan han få en kvart.

Skrevet

ja moll jeg har jo glemt å si grattis, blitt så mye annet så jeg glemte det jeg

Hater naboen din jeg også! Hva er det egentlig med fyren??? Ja det kan vi jo ta et annet sted!

skali 30 års bursdag i dag jeg litt sånn vanlig fest egentlig så blir jo litt kjedelig i grunn.

O var seig på legging i sta han også, vi trillet tur og så måtte jeg tisse så vi gikk til senteret her, da kunne vi like godt handle litt munkholm til i kveld og da var han jo helt våken.

Han fikk tørkede apikos og koste seg så når vi liksom skulle sove igjen så ble han sinna.

Lot han titte litt for så å dra kalesjen litt og litt mer foran så sovnet han kl 1455 tenker jeg

nå skal vi spise litt før vi må kle oss for kvelden og levere gullet til svigers.

Ja går fint med O og kaffe når han kan lese bok

Han er hekta på å lese bok I dag leste han en bok opp ned, Det er bilder av mye rart og han pekte og sa alle tingene så ikke noe prob å lese oppned altså:)

Skrevet

Neida, Herk! Jeg har født på overtid før så jeg er vant med det. ;) Plager meg ikke. Hyggelig at dere spør etter meg. Føler meg jo litt poppis! ;)

Her er vogna. Har hardbag til Linus, da, men den er lett å ta av vogna og bære med seg og den er vendt mot meg. http://www.carenababy.com/CARENA/Norway/STROLLERS/ (klikk deg videre til double swing)

Har vært på Egon og spist lunsj og på matine og sett Narnia, vi da! Linea kosa seg hos mormor og morfar. Har ikke vært på sånn date på to år så var på tide nå kanskje? hehe. Vi er så dårlige på å bruke barnevakt med mindre det er i forbindelse med at vi skal noe. Er vel en kombinasjon av at vi har slitt sånn med legging at jeg ikke har unnet noen å måtte slite med det og litt hønemor tendenser hos sessa. (Men hva hvis hun våkner og mamma ikke er der?? *krise*)

Ingen tegn på at noe skal skje... er jo ikke så rart, det vel... skal jo ikke ut før til uka.

Været er bare rart. Kjørte hjemmefra og ned til senteret. Øsa ned hos oss, sola skinte hos Herk! Rare greiene. Jeg skjønner ingenting! Er forsåvidt greit om det drøyer litt med å være dritvarmt altså... synes det er digg å kunne puste litt.

Jeg skulle gjerne vært hos mol og spist biff!!!!!!! Hørtes digg ut altså! Kose dere masse... feire skikkelig! Digg å vite at alt er sikkert med tanke på jobb, da. Unner deg litt ro i hverdagen liksom. Da er det vel stort sett bare naboen som gjenstår å få gjort noe med (for far og bror er vel bedre nå, ikke sant... lenge siden jeg har hørt noe). Hmmmm.... spørs om jeg orker å være hormonbombe nå, men du får hyre inn preggis-snellene til innsats. Hvem kan stå i mot 4 tikkende hormonbomber???

Har Svana reist? Må jo si god tur!!!!

Skrevet

Jeg lever, men bare såvidt. Jeg orker jo nesten ingenting og sover sinnsykt mye. Nesten litt kjedelig å være så sliten og trøtt at jeg er kvalm..

Kan jo nevnes at jeg og Tiril var først på synsundersøkelse kl 11, tok buss til strømmen. tuslet litt rundt på senter, tok toget hjem og handlet litt på vei hjem.

Tiril sov til 9 idag hun :) Deilig!!! Ihvertfall siden jeg ikke funker om dagen. Og da tok hun luren sin fra 13.45 og en time. Har en klokke innstilt tror jeg for hun våkner stort sett etter en time.

Lurer på hvor mye jeg orker å bake jeg... *sukk* Geleen er ferdig da, men skal bake muffins og sjokkiskake imorgen før inntoget... Nå skal jeg legge meg og sove helt til imorgen :)

Skrevet

Er det i dag som er dagen, Tiny? I så fall grattis med to åring! Og lykke til med feiring i dag. Du får utnytte det faktum at du passer trådunger daglig og få igjen med renter i dag i og med at du er så sliten. De første mnd er drepen når man har en fra før altså! Er jo ikke bare bare å legge seg nedpå liksom!!!! Pass på å utnytt hvert sekund du kan til å legge deg ned og slappe av. Drit i huset og ta det med ro. Stress gavner ingen. (Merker at jeg kanskje er litt flinkere til å passe på andre enn å passe på meg selv! Er vel ganske typisk det å være mor!)

Jepp, er her fortsatt, jeg da... etter nok en tøysenatt med vondt rygg, kynnere og dumme drømmer.

Skrevet

hehe glemt noe sessa? ;) Husker du fikk en del teite svar på nick. Hvordan kan man glemme å føde og sånn. Dumme folk...

Ganske så sikker på at det er en SA jeg har nå. Og jeg som har hatt så mengder med sex lzm...men har og erfart at et jukk er alt som trengs. Makan til krøkesegsmerter og klumper og jækkigui som kommer ut av meg *grøss* Også det faktum at man er en haug av dager før tiden. Greit nok det forsåvidt, men er nå ikke så behagelig akkurat.

Er vi alle klare til Tirilfeiring da? (er ikke dagen riktig enda Sessa:) )

Locoid heter den Herk. Ser ut til å funke den. Det gjør forsåvidt de andre og men kommer jo tilbake med en gang og blæ. Vi får nu se. Fikk brev ra Strømmen. 21/8 el no har vi fått time. Er nå greit nok. Sommerferie og sikkert ikke så lett å få time da. Synes likevel det var lenge. Men er ikke noe så hast heller.

E sovner forhåpentligvis nå. Kommer sikkert litt etter 14 tenker jeg. Prøve forte oss:)

Skrevet

Ikke minst alle de som poengterte at man ikke var overtidig fordi om man gikk over termin, for "to uker før og to uker etter er jo innenfor termin!" Husker jeg slang ut noen hormonelle salver om at de som mente noe sånn antagelig ikke hadde gått over selv og derfor ikke hadde rett til å uttale seg. Jepp, Sessa kan være troll hun også! ;) Altså at folk ikke tar ironien er vel ikke mitt problem liksom. Likte nicket så godt at jeg nesten har håpet å få bruke det igjen... og vips var jeg der! hehe

Kan ikke ta en test da, viser ikke den hormoner en liten stund etter evt sa også? Høres ikke så deilig ut det der altså. Er ikke mye som skal til før man får overraskelse i magen nei.... vurdere noe prevensjon eller? ;)

Men da har jeg i hvertfall sagt grattis, da.... Er jo ikke sikkert jeg er hjemme ved pc, eller tilgjengelig i hvert fall, når dagen kommer. Såååå når er den a?

Vi har vært flinke og rydda og støvsugd her, nt støvsugde da. Så jo helt jævlig ut. Skal hente bøtte og mopp og dra over gulvene også. Da er det i hvert fall klart til lillebror kommer. Vogna står i stua og madrass og trekk er skylt opp. Får vel finne frem laken og shit etterhvert, men alt sånn er sånn pill som man gjør for å få tiden til å gå. Er vel først nå jeg egentlig har begynt å tenke at det kan skje når som helst. For nå er jeg jo over tiden! hihi

Skrevet

Takk for hyggelig lag i dag:) Men tror jeg har en unge som ikke er helt i form. Vet ikke helt hva som plager henne jeg.

SA ja, du kunne jo sagt det når vi sigga da, for jeg hadde ikke lest tråd før jeg dro i dag. Litt klønete av meg og ikke oppdatere meg selv liksom. Men sov til 11, dusjet en time også ordnet oss til bursdag og da var det ikke mer tid igjen.

For de som ikke fikk det med seg i dag, så skulle jeg hilse så masse fra pt. Hun dro til kreta i går og traff henne på senteret bare et par timer før de skulle reise. Og hun hadde såååå god tid! Hehehe;) Vi skravlet en stund enda hun ikke hadde pakket ferdig og shoppet ferdig.

Kom deg på føden nå Sessa!!

Skrevet

Mulighet for den 14. da og 16. for ser jo ut som om du slipper 13. heldigvis. liker ikke 13 så godt Det er så mange som har det som lykketal og så er det oddetall og primtall og er svært lite omgjengelig tall. ja da

Oi jeg får jo si som cat. var ikke oppdatert på tråd før jeg dro. så sa ja, hvordan er formen, mulig å ta test sikkert for å sjekke.

15. er datoen sessa..

Takk for pt hilsen

Takk for hyggelig bursdag, mange som så slitne ut..

Skrevet

Jeg er i overraskende god form etter en skikkelig lag :)

Tusen takk for alle fine pakker og hyggelig besøk! Det ser ofte værre ut når man drar enn det er å rydde, så det tok ikke så lang tid..

Dagen er på tirsdag.

Jeg hadde heller ikke oppdatert meg på tråd før dere kom..

Sov til 10 idag (Tiril også) og brukte resten av dagen på dusj/bad, lage kake, lage muffins og pynte heimen til inntog.

Tiril var i skikkelig godt humør frem til 19, da begynte hun å surve litt. Jeg fikk rydda og støsuget mens hun småplukka litt rundt. Når klokka ble 19 var tannpussen gjort og vi kosa på sofaen (hun la seg med pute og pledd i et hjørne og skulle kose), jeg reiste meg opp, snudde meg og når jeg så på henne igjen sov hun. Litt sliten stakar... (hadde ikke sovet på dagen idag heller)

Skrevet

Hehe-nå synes jeg du burde føde sessa;) Men liker nicket ditt,husker det fra Bim også:)

Takk for godt selskap i dag:) Så ut som unga stortrivdes også:) Leo var veldig sliten da vi kom hjem og satt seg rett i lenestolen og fprlangte "barnTe" som betyr barnetv:) Ho sovna omslynget med Ole Brum boka si rundt halv åtte.

Jeg er kvalm,men likevel fysen. Merkelig. Og så sinnsykst mye strekk i livmora og ledda rundt. Klarer jo nesten ikke gå normalt. Det var no litt seint for symptoma å komme nå da.. Og puppa er sensitive gitt-av med Bh!

Og Mol-nå er jeg oppblåst-hehe;) Hvordan er forma nå forresten?

Og jeg har superfin bag-den var akkurat slik jeg hadde sett for meg-tusen takk berter:)

MTG-hvordan er ståa?

Skal jeg orke vente på CSI da? lyst på mere saftis og jeg,men blir kvalm-men vil ha. Urk. Cola smaker ikke godt lenger..

Skrevet

Cat (ja og herk) tenkte ikke på det. Når noe er skrevet tenker manog at alle vet..hehe..tenker jo ikke på at folk faktisk må lese først. At ikke alle vet alt i det man trykker send.

Oppbkåst ja...ser ut som jeg er 5 mnd på vei! Kjekt med løsovermagentopp jah;) Blødninger noet seg litt nå, fortsatt ganske mye klumper. RArt det blir så mye klumper når det liksom er så lite som skal ut om det er sa. Tja kan jo teste, men har ikke liggende og å bruke penger på det når det likevel ikke er noe en får gjort med det...

Prevesjon har liksom ikke vært den store nødvendigheten i det siste...

Takk for hyggelig lag ja:) Jeg fikk tårta:D

Uff...mista litt tålamod med E i stad. Ville jo ikke sove også hadde han kasta ut alt og tatt av laken og satt der uten noe annet enn bleie. Ble irritert og blæ. Viste seg jo at han hadde tissa seg ut i natt. Lukta jo gammel uteligger av lakenet. (la ikke merke til da jeg la ham, for han bare kaster seg ned i senga liksom) Også gråt han ikke men var tydlig lei seg for at jeg var sur. Uff altså!! Kosa masse og lang klem og unnskyld (tror de skjønner unnskyld altså) og sovna på 2 min etter jeg skifta på alt som var. Dyna stinka jo og, på den ene siden. (ikke jeg som tok opp i dag...)

DM

Jo formen ja...ikke smrter sånn lenger, bare uggen og veldig oppblåst.

Har nå klart å støvsuge og vaske meste av gulv oppe, så da:)

Ama!!!! Cola?!?!?! Stakkars deg!!! Kan gå over:)

Stakkars Tine litt da...var ganske rotete...

Kast BH-sett blomster i håret-dans naken under månen :)

Sessa-----FØD! Prøvd å spirke?

Skrevet

Tror du han spretter ut hvis jeg spriker? I så fall så burde han jo kommet ut i bilen i sted, en fot på dæsjbordet og en ned på gulvet, men litt sprik var det jo. Hvis du prøver å ymte om at sex hjelper så ble det jo gjort på fredag og det var utrolig ubehagelig og vil ikke mere!

Ama, hadde ikke klart meg uten cola. Er du like ille som meg? Digg med litt symptomer da, for du har ikke hatt noen til nå har du vel. Hvor lang på vei er du egentlig nå?

Tiny, blir det noe ferie på deg snart så du kan hvile litt?

Har spist litt potetgull = aue i fingrene, sprenger virkelig, ish! Glede seg til vannet er ute av kroppen.

Linea var helt håpløs da vi skulle legge henne i dag. Hyl gråt! Gråt seg ut skikkelig. Nt måtte gi opp å ta stellet. Hun kom løpende og hikstende ut til meg og skulle sitte fang og klage. hehe.... sovna på et halv sekund, da... digg med null dagsøvn, men litt pes midt på dagen da.

Iiiii, herregud, jeg kan føde når som helst (også kommer det sikkert til å ta to uker til). Hadde tenkt å ta tidlig kveld, får ikke sove, men kan like gjerne ligge i sengen og lese som å sitte i stua og dibbe. Men så kom jeg på at jeg 1: hadde klær i tørketrommel 2: måtte legge på plass madrass i trekk i vogna. Kan jo ikke la det ligge i tilfelle jeg føder i natt liksom! hehe...

Skal legge meg nå altså... bare surfe litt til. Også må jeg tisse... makan!

Skrevet

Tisse? Ja vet du jeg tissa faktis 7...SYV ganger fra kl 3:30-4 i natt!!! Også kom det madde hver gang!!! Og jeg er ikke gravid engang. Greit jeg hadde drekki øl assa, men hallo liksom. Stå opp 4 ganger for å tisse...pes! Føler med deg sessa..så FØD da så slipper du det der.

BH Ama:)

Skrevet

Mols: tfs

Sessa er treeeeeeig!! Eller skal jeg skylle på Linus;)

Skrevet

jejejeje

Og sess, nå kan du begynne murre:) Kommer til å bli en uggen natt, men prøv å sove, vaffal slumre mest mulig. Hadde nå håpet han kom på formiddagen, men mulig han er litt seig. Håpe du slipper vente helt til sent i morgen da:)

ET KANEL!!

(det er skikkelig ekkelt. Prøv å ta en skje med bare kanel-blærk!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...