Gå til innhold

Skravle?? IKM først i uke 48...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei;)

Ser det er flere som skal teste i morgen;) Tar en test jeg oxo...litt tidlig men man vet jo alldri..ikm på fredag,men ingen symptomer enda...;( Lykke til alle sammen!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja,da var min test neg.fire dager før ikm:(

Lykke til!!!

Skrevet

Negativ test her oxo, 3 dager før IKM, og mensmurringer - snufs :( Men, men, ikke noe å gjøre med det! Har hatt det på følelsen lenge, så kom ikke som noen overraskelse. Får bare se fram til neste PP prøve, september kan være en fin måned det også :)

Hedda, er så nysgjerrig, hvordan er det med deg??? Og Jeaant, tester du snart?? Masse masse lykke til :)

Skrevet

Til miemamma: Du er vel kansje like skuffet som meg du nå da....Har på følelsen at jeg ikke er gravid jeg heller...annet en noen ganger tanken har slått meg;) Tester onsdag igjen jeg da...

Veldig nyskjerrig på dere andre ja,nå må dere forte dere å skrive inn hva resultatet ble!!!!;)

Skrevet

Haha...tok en test i dag selv om IKM ikke er før 2.des...selvfølgelig negativ som bare det..men måtte teste testene:o)

Skrevet

til mahari81: har du fått noen flere symptmer? hvor tidlig fikk du symptomer?

Skrevet

Jeg kjente stikninger i magen 4-5 dager etter EL. Er litt trøtt og sliten, men pleier å bli det på vinteren pga mørket. Ellers innbilder jeg meg selvfølgelig at jeg er litt kvalm av og til...

Skrevet

Til Lady'83: Klart, jeg må jo bare innrømme at jeg er skuffa... Ville jo så gjerne! Men, tar også en ny test på onsdag tenker jeg, bare for å være helt sikker da. Ellers så prøver jeg å tenke som så at jeg har en liten fordel dersom tanta dukker opp nå, og det er at da blir eventuelle neste termin i september, hvilket betyr at jeg er tilbake i 100 % jobb før den tid, og ergo vil få maks svangerskapspenger. Fattig trøst, men dog, det betyr jo litt det og. Men, krysser nå fremdeles fingerne for oss da!

Skrevet

Man kan vel si at den var negativ hos meg og, men jeg har ikke mistet trua ;) Synes jeg så en svak, svak skyggestrek (nesten usynelig), så jeg tar en ny imorgen. Har så mange tester så jeg føler at det ikke er noe vits å spare :)

Til dere som fikk neg. test, det er jo et lite håp så lenge tanta ikke er kommet, da... :)

Skrevet

Kjedelig... Negativ test her og. Jeg måtte bare, men jeg vet jo at det er alt for tidlig. Skal prøve å vente til torsdag eller fredag. Nå blir det spennende jenter!!!!

Skrevet

Jeg er liksom "ny" her inne på IKM uke 48...testet i dag...og det er et kryss der,faktisk...skal ta en til i morgen tidlig for sikkerhetskyld.... Har hatt mensmurringer,SVÆRT ømme pupper og er konstant sliten/trøtt... Så jeg håper jo inderlig da... :) Har IKM i dag eller i morgen...

Skrevet

Åååå, gratulerer!!! Det står jo at et kryss er et kryss, så du er helt sikkert gravid!!

Så morsomt, jeg har nemelig akkurat de samme symptomene som deg!! Jeg testa i dag, men da var det bare en "usynelig skyggestrek" der, så jeg vil ikke kalle det et kryss engang. Skal ta en ny test imorgen :) Håpe, håpe, håpe!!!

Skrevet

Til Hedda+en til...pp2: Hadde du skyggestrek du og? Hva tror du? Er det på en måte begynnelsen mot en postitiv test????

Tok først en CB test, der var det skyggestrek, tok så en Quick respons test, der så jeg ingenting. Blir forvirret!!! Tror jeg ikke har IKM før på torsdag, så får vel vente.....

Skrevet

Jeg håper og tror at det er begynnelsen til en positiv test. Tok du CB og QR på samme deg eller tok du QR dagen etter? Det kan jo være at det skal mer hCG til for at QR skal bli positiv? Ikke vet jeg... Vi får nesten bare vente og se...

Skrevet

Tok CB igår og QR idag. Veeeeldig tidlig, men jeg har vært i så dårlig form. Kvalm opp og ned hele tiden.

Får vel bare være tålmodig.

Skrevet

Til jeaant: Min skyggestrek på CB i går resulterte i positiv CB-test i dag, en dag før IKM. Så da er det jo godt mulig at din skyggestrek gjør det samme ;) Krysser fingrene for deg!

Skrevet

Heisann hoppsann, og først og fremst, gratulerer så masse masse til Hedda! Her er nok ikke gledesrusen særlig stor for øyeblikket, tanta kom i går kveld... Men, men, ikke den verste måneden å gå en ny pp i møte med da - skjer masse koselig i desember, og vet dere hva, neste IKM for meg er på julaften! Hvilken julegave hadde vel ikke det blitt :) Til dere andre, håper babystøvet svever deres veg!

Skrevet

Gratulerer så masse:):):) Da er det håp for meg og, tror jeg skal ut å kjøpe ny test idag.....

Skrevet

Miemamma: Jaja, jeg håper virkelig på en ekstra koselig julegave til deg. Det er jo litt av en dag å ha IKM på da. Da må jeg huske å sjekke sidene her på julaften....

Skrevet

IKM i går, tenkte å vente ett par daga før testing, har ikke regelmessig, så TR kommer aldri i tide likevel. Kjennes ut som hu er påvei, ellers har jeg stikking i brystene, men kan jo være pga TR ankomst snart.... Huff, dette tar tid, skal egentlig lese til eksamen, men istede sitter jeg her å suger til mej alle mulige forventninger å vinklinger, ..er bare så utrolig spennende!!!

Skrevet

Hei hei;)

Til miemamma: Det var leit å høre at tr kom,men som du sa selv,det blir sikkert en veldig spesiell jul;)

Gratulere Til de gravide...Når begynnte dere å kjenne symptomer? Kjenner jo ingenting om dagen jeg..ikm på fredag..har litt ømme bryster el ingenting...

Men har et lite dilemma..Mannen min vil så gjerne at jeg skal bli ferdig med skolen, hvis det ikke skjer noe denne månden ville han vente 1 år slik at jeg ikke måtte ta fri 1 år fra skolen... Men jeg klarer ikke vente lengere og har egentlig vært klar i to år...noen gode argumenter???

Skrevet

Takk for alle gratulasjonene :)

Til miemamma: Så synd at tr skulle komme, men så morsomt å ha IKM på julaften da!! Stå på og tenk positivt, så skal du se spiren sitter snart ;)

Til Lady'83: Jeg har egentlig ikke hatt så sterke symptomer. Begynnte såvidt å kjenne meg litt øm i puppene på kvelden en uke før IKM, men det forsvant på dagen og kom tilbake på kveldene igjen. Og så har de gradevis blitt ømmere og ømmere, og de siste to dagen har de vært konstant ømme. Og så har jeg hatt litt murringer nederst i magen. det har også kommet og gått. Noen ganger har det kjent ut som milde menssmerter, men for det meste har det bare vært at jeg har "kjent" livmoren og eggstokkene, hvis du skjønner hva jeg mener. Litt vanskelig å forklare, men det kjennes liksom ut som om det er jobb på gang der nede. Første gang jeg var bittelite kvalm (varte bare en halvtime ca) var lørdag 24, min IKM dato er 28. Har vært bittelite kvalm dagene etter også, men fortsatt bera en kortere periode på dagen. Jo, også har jeg vært veldig trøtt, men det kan jo komme av så mangt.

Så dette er de symptomene jeg har hatt + en magefølelse av at spiren hadde satt seg godt til rette ;)

Lykke til, til alle sammen!! + masse babystøv fra meg, selvfølgelig ;)

Skrevet

Til Lady'83 igjen: Hvis du får baby midt i studiene får du får du en eller annen støtte fra lånekassen tror jeg. Hvis du venter til du er ferdig med studiene må du ut i arbeid for å tjene opp foreldrepenger. Du må ha vært i jobb seks mnd for å få rett til foreldrepenger. Men gå inn på lånekassen og les om hva slags ordninger de har for gravide studenter. Og så kan du gå inn på NAV og lese om foreldrepenger der.

Mitt syn er i hvert fall at det er ingen vits å utsette det å bli gravid hvis du selv føler deg klar for det. Det vil sansynligvis aldri være en tid som passer helt perfekt til å få unge. Venter du til etter studiet vil du jo være i en ny jobb, og du vil kanskje føle litt dårlig samvittighet for arbeidsgiver ved å forsvinne ut i permisjon etter kort tid. Jeg har selv utsatt det å få unge fordi det ikke "passet" seg slik. Nå angrer jeg veldig. Det som er er at du vil aldri angre på den ungen du får, men du kan fort angre på det å ha uttsatt å få barn...

Skrevet

Hei;) Takk for svar..jeg er helt enig med deg..Har sjekket opp det med lanekassen og man får stipend..Jeg også tror det er litt kjipt å fortele arb. giver at en er gravid med en gang...Så det er jo egentlig ypperlig nå;) Og utdannelsen blir jeg jo ferdig med!!!;) Man vet jo heller aldri når man får problemer med å bli gravid;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...