Gå til innhold

Skravle?? IKM først i uke 48...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ut i fra tempen høres det ut som du hadde el på lørdag, men jeg er ingen expert på dette. Har bare tempet i 2 månder. Har du tempet lenge?

Får håpe tempen din stiger litt til i morgen =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får håpe den stiger ja,blir helt stressa når jeg leser om alle som får den store temperatur økningen...Bare syntes det var så rart at jeg fikk veldig lav temp og så høyere en normalt igjen etter lørdagen...Dette er første perioden med temping,så har ikke mye å sammenlige med...Hvordan er tempen din før og etter el da?Håper så inderlig på at det har skjedd noe denne perioden, har jo prøvd hver dag i to uker=)

Skrevet

Her er min temp: http://www.fertilityfriend.com/home/1c96cc

Som du ser så har jeg hatt gradvis økning etter el. Det er ikke alle som spretter opp en grad dagen etter el.

Det er også vanlig at man har litt lavere temp rett før el.

Krysser fingrene for oss begge =)

Skrevet

Oi,din var jo ganske så tydelig da...:) Får fortsette å måle,og se om den stiger noe..har jo ligget 0,1 grad høyere en ellers i syklusen og hoppet opp 0,6 etter antatt el...Jepp krysse fingrene og håpe på noen symptomer snart;) Vet du foressten om det skal være stigning når egget har festet seg???

Skrevet

Mener at tempen skal stige litt extra når egget fester seg. Men det er også noen som får festedipp. Da synker tempen for så å stige igjen neste dag.

Men som sagt... jeg er ingen expert på dette.

Skrevet

ingen symptomer her jenter. håper det kommer snart. :)

Skrevet

Go morgen=) Endelig en dag nærmere testingen...;) Lurte på en ting til dere som temper: Har kjøpt et termometer på apoteket og det virker så dårlig,temper forskjellig hver gang jeg legger det under armen... Idag viste iallefall tempen 36.8(endelig litt mer stigning)=)

Ha en fin dag!!!:)

Skrevet

Hei sann:)

Jeg har regnet ut at mitt forhåpentlig lille frø vil feste seg i løpet av helgen sånn ca. Dere som har vært gravide før, har dere kjent festingen av spiren? Jeg har jo vært gravid jeg og, men jeg fant det ikke ut før i uke 11. Gikk nemelig på p-sprøyten, så det at mensen forsvant var jo ingen fare for det var jo bare en bivirkning av p-sprøyten, og det at jeg fikk ømme pupper tenkte jeg heller ikke noe over for det var også en av bivirkningene til p-sprøyten. Men jeg var jo så kvalm og spøy flere ganger, mamma var redd for at jeg hadde kreft i magen, stakkar. Legen sendte meg til undresøkelse av magen, han hadde også utelukket graviditet siden jeg gikk på p-sprøyten. Før de skulle begynne å undersøke magen min tok de heldigvis UL for å sjekke hvordan ting lå ann der inne, og da fant de ut at jeg var 11 uker på vei. Skal tro jeg fikk sjokk! Min respåns var; nei det er jeg ikke, jeg går jo på p-sprøyten. Hehe, sånn kan det gå. Obs, dette ble vist en ganske lang mimring tilbake i tid...

Men det jeg lurer på er om dere kjente festingen eller ikke, og om det er normalt å ha festeblødninger eller ikke?

Skrevet

Til hedda+en til: Skal ikke du kunne kjenne det nå da...er det ikke akkurat en uke siden du hadde el idag???Eller iallefall ha mulighet til å kjenne det(leste at det festet seg 5-9dager etter el)!!!

Skrevet

Ja, jeg hadde pos EL-test sist onsdag, men regner ikke med at egget slapp seg før fredagen. For det skjer vel ca dagen etter EL-slimet har sluttet? Jeg trodde det festet seg 7-9 dager etter EL, men jeg har i hvert fall ikke kjent noe...

Skrevet

Okei=) Får håpe det skjer noe snart da...Spennende...blir litt skuffa hvis jeg ikke kjenner det tror jeg,er jo såå mange som kjenner at det fester seg....=)

Skrevet

Heisann!

Flere som lurer på om ikke symptomene dukker opp snart ja...! Her er det helt annerledes enn sist, dersom vi har klart å bli gravide. I mine 2 andre svangerskap, har det første tegnet vært oppblåst mage, påfulgt av ømme bryster. Nå merker jeg ingen av delene, og jeg har ellers fått symptomer tidlig tidlig, men nå er det ikke sånn gitt... Men, det jeg i alle fall merker er at stikningene på høyre side av magen bare blir mer og mer kraftige, det kan jeg i alle fall ikke huske at jeg har hatt før.Men, er redd det ikke klaffet denne gangen...huff!! Vet det er tidlig å være pessimist da, men kjenner kroppen min så godt, så skal i så fall bli veldig veldig glad og overrasket om jeg tar feil!

Til Pawri: Ga opp å teste jeg også. Om det ikke klaffer denne perioden, så tror jeg ikke jeg kommer til å bruke EL tester neste gang, blir bare så stressa og lei når de ikke slår ut.

Når har dere tenkt å teste jenter?

Klem

Skrevet

Hei=)

Til miemamma: Er det idag det begynnte med stikking, en uke etter el? Venter på symptomer jeg oxo...Pleier du å ha mye stikkinger rundt perioden og sånn??

Tror foressten jeg begynner å teste 5 dager før ikm(mange som får pos.svar så tidlig).Altså på mandag.Du da?

Til de el testene, er ikke så sikker på om jeg gidder å bruke de lenger jeg heller!!!Slo aldri ut helt positivt,men ble sterkere og sterkere...Men siden det sto at den ikke var positiv før den er sterkere en kontroll streken har jeg jo ikke hatt el... Har hatt el hver månde,så tror jeg har stresset unødig pga de testene!!!;)

Skrevet

Hei Lady'83 :)

De stikningene har jeg merket et par - tre dager nå, men de har vært sterkere i dag. Ikke at det gjør vondt, jeg mener ikke det, men merker tydelig at dt stikker til i siden. Er det positivt eller negativt? Jeg har ikke hatt det før, ikke før mens heller. Jeg har opplevd stikninger i første svangerskap, men det var senere, da livmoren begynte å strekke seg..

Jeg har både lyst og ikke lyst til å teste. Forrige gang testet jeg en uke før IKM, og fikk tydelig positivt svar! Det var på clearblue sine dobbeltpakker. Men, gleden ble jo kortvarig for vår del da, for mistet jo da 2 uker etter jeg hadde testet. Så nå vet jeg ikke hva jeg vil, håper egentlig jeg klarer å vente en uke med å begynne å teste... Men det er ikke lett!!! Har mest lyst å gå og tisse på den pinnen med en gang ;) ;) Kommer du til å bruke billigtestene på graviditetstesting oxo? Jeg kjøpte en sånn pakke med begge deler i, men er ikke spesielt fornøyd med dem nei. Blir så spennende dette :)

Skrevet

Det er sant som en eller annen skrev her oppe at vi fokuserer mye på magene våre og derfor merker alt som skjer der!

Men altså; i går på aerobicen hadde jeg ganske kraftige stikninger i magen (og for øvrig litt resten av dagen også), og det var akkurat en uke etter el. Synes jeg kjente igjen følelsen fra sist gang, men merker ingenting til ømme bryster. Det eneste er "mensmurringer" som varer og varer... Det er leenge til ikm på onsdag...

Merker dere noe da jenter?

Skrevet

Hei mummimamma! Da har vi IKM på samme dag, og har merket stikninger omtrent samtidig! Det kan vel kanskje være et bra tegn eller?? Jeg har heller ikke ømme bryster, men det kom ikke før etter IKM forrige gang, så det behøver ikke bety noe vet jeg. Når tenker du å teste?

Skrevet

Nå er jeg så spent for deres del altså...Tror jeg skal prøve på litt aerobic for å kjenne etter smerter...hehe...Da vet dere iallefall at egget fester seg;) Hadde ikke bekymret meg for ømme bryst enda,hormonene må jo sette igang ordentlig først=)

Jeg har gravid tester fra billigetester oxo har jeg 2 QR...Begynner med de billige jeg...;) Dere kan jo beynne å teste snart dere da;)

Skrevet

dytte... Tråden var havnet på side 2 :)

Skrevet

Æsj... tanta kom i går =(

Krysser fingrene for dere andre ventere! Håper det blir mange blå kryss i dagene framover =)

Skrevet

Uff, så leit! Håper den sitten neste gang, da:) Ja, jeg venter og venter. Men jeg har ingen symptomer, så da er det bare å vente å se :)

Skrevet

Det var kjedelig:(

Men da kan det jo være at du får en skikkelig julegave da...., siden din neste IKM er rett før julaften. Håper virkelig det for deg:)

Skrevet

Ja, det hadde vært litt av en julegave =) Tenk så morro det hadde vært!

Hvordan er det med dere? Noen som skal teste snart?

Skrevet

Så var det disse berømte stikkningene i siden. Blir gal!!! Har hatt det de siste dagene, men ikke så mye som ved forrige svangerskap. Har vært veldig trøtt og sliten, men har en følelse at jeg ikke blir gravid denne mnd. Uansett så har jeg planlagt å teste lørdag 1. des hvis ikke TR kommer før det da.... Hvis testen er positiv (tror egentlig ikke det...) så tenkte jeg at samboeren min skulle få den i den første kalendergaven.... Ønsketenkning...

Er det noen av dere som går litt i deres egen verden??? Kan ta meg selv i å bare sitte stirre ut av vinduet.... Enten er jeg bare sliten, eller så tenker jeg eltfor mye på dette graviditetsgreiene...

Skrevet

Hei hei;)

Til my vil ha en til: Uff,det var skikkelig leit å høre at tanta kom. Blir ekstremt skuffa(iallefall jeg). Men fikk ikke du tr ganske tidlig nå,trodde ikke det var før neste uke jeg...?Vel lykke til med ny prøving da=)Skal krysse fingrene for deg jeg!!!

Til jaant: Så merkelig med så mye stikkninger da,kjenner ingenting om dagen jeg...Tenker ekstremt mye på dette,og itillegg tenker jeg på om jeg har stresset for mye til at det kan ha skjedd noenting...Det var en veldig bra ide og si

det 1.des...=)

Hvordan er det med dere andre,noe som skjer????

Skrevet

Takk for støtten =)

Jo, hun kom hele fem dager for tidlig. Tror ikke syklusen har stabilisert seg helt etter pilleslutten.

Hvordan går det med deg da? Så tempen hadde steget... så spennende =) Er du FF-medlem? Hvis det, kan du legge ut link til charten din. Hadde vært gøy å følge med på deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...