Gå til innhold

****TRÅDEN nr. 23****


simbamamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er lei varmen - allerede. Tåler ikke så mye varme, blir helt uberegnelig og ikke noe hyggelig å være sammen med!

 

Jeg gleder meg til de to første ukene av juli for da har jeg ferie... begynner i jobb for fullt på mandag.

 

Jeg har lyst på masse potetgull og kald cola. Eneste som gjør varmen litt mer levelig! Men potetgull får man ikke før fredagen. Ish!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg er lei av Leo´s kresne syn på mat.

Jeg gleder meg til lørdag,øl og fest. (ikke å begynne p jobbe igjen da....men det er jo bare 11-15, mjuk start;))

Jeg har lyst på senga mi akkurat nå. (ny vogn har jeg jo kjøpt-digger den!!)

 

Har vært i Drammen i dag og mistet bamse nr 2 på en uke....sukk. Og det var jo vovvoven!! Sinnsykt varmt i dag og Leo har vært veldig utilpass. Ville ikke ha noe mat. Så i dag har hun spist en 1/2 porsjon grøt, nesten ett glass frukt/korn og 2 skjeer middag. Men hun har fått i seg mye vann,mye eplejuice og iste. Pluss at hun har fått pupp- vil ikke nekte henne det når ho ikke orker å spise mat.

 

I morgen er det bursdagsfest!! Jippi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, Adrian er blitt prikkulf. Han hadde et par i panna i går, men jeg trodde det bare var solkremen sin skyld. I dag har hatt fått flere, armer, bein, rumpe, rygg, ansikt, hode...

 

Han er ikke syk. Edvin har ingenting.

 

Tenker litt på kyllingkopper jeg da. Men jeg vet ikke om noen vi har vært sammen med som har hatt det. Det virker ikke som om det plager han på noe vis.

 

Kan det være noe annet? Hva ligner? Er vi fortsatt velkommen på bursdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt du finner det ut selv sv:) Ikke mye hjelp å få på tråden i dag ser jeg.

 

Vi har vært i begravelse i dag:( Håper dette var første og siste gang vi var i en begravelse med 3 stk. Jeg skjønner ikke hvordan faren kom seg gjennom dagen jeg. Var en veldig vakker begravelse, kontrastenes dag i dag. Klarte nesten ikke holde meg på beina når de 3 kistene ble båret ut til Ave Maria.

 

Dattera har blitt med ei i klassen på hytta i helga, så her er det bare gubbe og gutt igjen. Skal vel spise taco etterhvert også er det vel natta for min del, har tidligvakt i morra før jeg skal på blåtur............... Aaaaner ikke hvor! Og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal ha på meg, for jeg har ingen sommerklær som er litt pene så man kan gjøre en aktivitet først også være litt pen etterpå også.............

 

Ozzy er forresten i byen i kveld, TNT varmer opp vistnok:) Tror ikke vi orker dra, koster 600,- og det blir for sent. (hvem hadde trodd at 23 noengang kom til å bli for sent......)

 

Håper dere har hatt en strålende dag sammen, jeg har tenkt på dere.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klem til 1D først.

 

Men da sier vi at det er kopper da. Hvem skrek hele veien hjem? Svar: Edvin. Stemninga steg noen hakk da jeg kledde av de alle klærne, ga de vannflasker og en skorpor hver.

 

*puste*

 

Takk for en fin bursdag Aleksander! Får håpe vi er litt mer selskapelige neste gang vi møtes.

 

 

... føler jeg gjentar meg selv der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Takk for superfinfin bursdagsfeiring:) Mye morro og mye rot!

 

Sliter med å få vesla til å sove jeg-står og sutrer i senga.

 

Klem til 1D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ser ut til å lide av overoppheting, eller noe lignende. God bedring!

 

Stor klem til 1D!

 

Hipp hurra for A som er 1 år i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for A!!! Mange fløytemenn!

 

Min A er prikkulf diluks. Beklager om noen av dere (mot formodning) ikke hadde lyst på kyllinger i går. Men selv om han ser rabiat ut, så er han ved godt mot. Fin form og ingen feber. Men siden E ikke har noen prikker så ser jeg fram mot (je rait) en mnd med kopps. Bare de er friske til vi skal til Island.

 

Jeg vil ha parasoll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LH spiser foreløpig ikke brød, og det er ikke fordi han ikke får lov. Så at twinsa likte brød med fruktmos, og jeg syntes umiddelbart at det var en genial idé. Men LH var ikke enig, han grøsset så fælt at han fikk gåsehud på armene. Må jo bare fortsette å prøve, så går det vel ned til slutt. Men hvorfor liker han da lompe?

 

Tips til pålegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å la han spise selv?

 

Ikke så lenge siden vi begynte med brød vi da. Noen ganger går det veldig bra, og andre ganger går det dårlig (les: brekninger).

 

Pålegg som de synes er godt er frutti, most banan, leverpostei, saft av bær. Har ikke prøvd noe mer da, men det ser ut til at banan er spesielt godt (søtt). Ellers er jo kaviar og smøreost alternativer.

 

De deler som regel ei skive. Men så havner litt på golvet og litt på smekken og litt i magen. Fyller på med litt grøt eller frukt etterpå om det har blitt lite spising.

 

Jeg har planta ut i dag! Fine kasser. Ingen parasoll dog :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som denne tråden trenger litt førstehjelp fra å være nede på side 3... Kan jo få dramatiske følger dette her stakkars...

 

Mitt kjipe usosiale liv består mye av å jobbe... Men på fredag var vi i bursdag til store Aleksander som har blitt 1 år :) Hurra!!!! Har gratulert deg både fredag og lørdag, men si enda en gang gratulerer med den aller første dagen til A :) Tusen takk for fin bevertning og godt selskap!

 

Igår var det den store stresse rundt dagen... huff.. Gubben dro på udrikkningslag kl 6 på morgenen, var innom her mens han de drakk ut kjørte akrobatfly. Og da hadde jeg akkurat stått opp omtrent og der kommer gjengen veltendes inn... Jeje.. Så var det ut å shoppe litt.. Skulle ha en voksduk og en 7.sans bok (blir jo helt tullerusk av å huske på alt som har med jobben å gjøre). Også handlet litt mat og digg til kvelden.

Så kom gutta hit for å grille, mens Tiril sov... Dårlig timet det der ja... Og deretter dro vi ut på hytta til svigers for de skulle feire masse de ikke hadde hatt tid til å feire (sølvbryllup og 50 års dager+ barnebarn) og hjem der til 19, legge barn, rydde og vente på besøket...

 

21 kom det jammen meg masse tråddamer med bursdagspresanger til meg :) TUSEN TAKK!!!!!!!!!!!! Grilla pølser, snakka shit og kosa oss ute til kl 3.. Sorry at jeg jagde dere hjem Mo og mtg.. Trengte å sove litt før jeg skulle opp igjen..

 

Opp 7 idag - TRØTT!!!! (gubben på danskebåten for avslutning av utdrikningslaget)spiste og rydda litt her... La Tiril, la meg og vi sov i 2,5 time!!! Deilig!!!

 

Så dro vi på hvaltjern med amadama + mannen, mo og m + alle barna! Kjempe hyggelig dag og Tiril kosa seg masse!!!! Hun slokna i bilen før jeg kjørte ut av parkeringsplassen og fikk ikke liv i henne når jeg parkerte hjemme. Lå litt på sofaen, men måtte bare legge henne. Uten bad, mat og melk....Spennende å se om hun våkner eller om hun sover til imorgen tidlig nå...

 

Snart fotballkamp på tv :)

 

Tiril skal ha barnebursdag 14 juli, hvem kan komme??? Regner med å begynne i 12-13 tiden, men kommer tilbake med nærmere info :)

(tenk det er snart Tiril som er bursdagsjente *sukk*)

 

Også en skryt av lille Tiril min: HUN GÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ikke masse, men 2-3 skritt her og der hele tiden... Nå begynner hun å bli stor jente altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen flinke Tiril da! Så stas! Fløytemenner og klappedamer :-D Også blir jeg litt sånn vemodig, oj som tida går osv.

 

Takk for godt selskap i går! Ja, jeg sier det jeg selv om dere var litt hakk i plata ang. det jeg hadde medbragt. For de som ikke var der så hadde jeg med meg to pølser, to pølsebrød og tre sider i veska. Hihi. Ama ligger solbrilleetuiet hos deg? Det er grått og mykt.

 

Gutta var urolig i natt. Er det ikke typisk. Hadde vært masse våken på kvelden, og var styr nesten hver time. Er jo forståelig i varmen og med kopper og mammasavn osv.

 

Stakkars lille Aen min ser så fæl ut. Det klør nok litt tror jeg. Prikker overalt nå, mest i ansikt og overkropp. Inni øret og rumpesprekk ser spesielt ekkelt ut. Litt feber har han også, men fortsatt ved godt mot. Spiser litt dårligere, men det gjør jo E og. Varmen gjør nok mye.

 

Vi kan ikke komme i barnebursdag vi... med mindre E har vannkopper da (og det håper jeg ikke). Vi er nemlig på Island da.

 

Ergoene er sendt! Endelig!

 

Gruer meg til uka som kommer. H må jobbe übermasse for prosjektet han er på har deadline på torsdag. Hvilket betyr at han drar når barna våkner og sannsynligvis ikke kommer før de er i seng.

 

Men jeg ser fram til Tori Amos på torsdag! Så det får bare skure å gå fram til da. Håper bare A ikke blir verre.

 

H senka sengene i dag, og barnesikra rundt om. Men turninga i senga ble bare verre. Nå snur de seg rundt og til siden og ligger i alle mulige veier i senga.

 

Og nå ligger E hengende over sengekanten og roper på mamma. Tipper han vil ha pupp. Hvorfor kan han ikke ta puppen på dagtid i stedetfor? *mumle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmt!

 

Koslig dag i dag- Leo sov også i bilen hjem-men holdt det gående nede i stua til kl 20.00. Tok bare 15 min å legge ho da:)

Ho spiste forresten en porsjon grøt + ett heilt glass med nype/eple mos!

 

Tror jeg er pittelitt solbrent.

 

Morro på fredag-takk til Petro for kaker og kos!

Morro på lørdag- takk til Tiny for pølser og kos!

Morro i dag- takk til Tiny og Mol for selskap og kos!

 

Jobb i morgen-blærk-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for GAE som er 8 mnd i dag!

 

Håper det går bra på jobb Ama, og at ingen kommer inn med lus.

 

I går var det ikke stille på barnerommet før halv ti på kvelden *sjokk* De vekte hverandre og huffoghuff. Ikke vært så ille hos oss noen gang tror jeg. E måtte opp å få pupp. Spiste og spiste og spydde over oss alle. Så måtte vi begge i dusjen, enda vi begga hadde dusja for kort tid siden. Noen må lære den gutten magemål! Det er ikke første gang han spiser til han spyr av kveldspupp når han ikke vil sove. Greit å få tømt de (mye spreng), men hadde gjerne sett at jeg slapp å vaske golvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og grattis til alle som gratuleres skal:)

 

Har vært på jobb i dag,men der var det jo ingenting å gjøre så dro igjen.

 

Varmt her oppe på loftet!

 

Noe mer spennende enn det har jeg ikke å komme med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har funnet solbrilleetuiet mitt da?

 

I kveld sovna de med en gang heldigvis. Ingen spy. Men slitsom dag for A har sutra og sutra.

 

Men han kan sitte da, oppdaget jeg plutselig. Tror han satt i ti minutter uten å velte. Men må passes på da. Edvin er litt mer gele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phui! Første dag tilbake på jobb. Var rart, ikke fordi jeg gikk fra Linea, men fordi jeg var i en setting jeg egentlig kjenner godt, men så kunne jeg plutselig ingenting. Følte meg kjempe teit, mens jeg knotet meg gjennom oppgjør o.l.

 

Skal bare kommentere litt.

 

Gratulerer alle som kan gratulerers.

Hipp hurra for Tiril!!

Ikke så gøy med prikkulf.... Har også lyst til å se Tori på torsdag!!!! Hmm...

Også har Linnis begynt å spise brødskive. To skiver går lett! Hun sliter litt med å plukke opp bitene fra bordet selv, og prøvde derfor en stund og spise den som en hund. Lente seg over bordet og plukket opp med munnen! ;D

 

Jeje... ikke mye mer å si, annet enn at JEG KLAGER PÅ DENNE VARMEN JEG!!! HOLDER PÅ Å DØ!! BLIR SINT OG SUR OG IKKE NOE HYGGELIG! 35 GRADER I BUTIKKEN, HVA GIR DU MEG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funne brilleetuiet ditt Svana.

Har nettopp fortært en stoooooor bolle med iskrem,jordbær og krem....Litt uggen no ja....

 

Flinke Linnis. Mi si tar opp brødbitene-men bruker heile hånda til å gjøre det og da er de litt vanskelig å få inn i munnen!

 

I morgen blir det kaldere forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste også is og bær i går, men kanskje ikke så mye som Ama?

 

Litt kaldere i dag ja, mye vind på berget i alle fall. Håper A er over toppen, og at humøret er litt bedre i dag.

 

Moll har nett igjen! Moll har nett igjen! Moll har nett igjen! Moll har nett igjen! Moll har nett igjen! Moll har nett igjen! Moll har nett igjen!

 

Jeg har fått lest ei bok i løpet av den siste uka jeg :-D

 

Gutta spiser også brød med hele handa.

 

Våken nå... blæ... ble jo bare 30 jo. Og første luren som er den eneste som som regel er nesten en time *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...