Gå til innhold

****TRÅDEN nr. 23****


simbamamma

Anbefalte innlegg

Moll jo! Håper du får en fin tur, og beklager for at jeg ikke fløyta for E her i går. Grattis med sjal! Gleder meg til ergoene kommer jeg. Og jeg gleder meg til du har nett igjen.

 

Sessa du har all min sympati. Vi hadde amadritt alle fire da gutta var 4.5 mnd. Ikke gøy å være syk alle sammen med to små og ingen til å passe på... :( Fikk ei venninne til å levere litt sykdomsmat (loff, brus) på døra da.

 

Og stakkars Herk også. Sukk. Klappepåogblåsepåhoderogpanner. Høres slitsomt ut med disse møtene og langturen i tillegg da. Hvordan orke?

 

Er pb slutt?! Fy fasan. Og så fikk jeg ikke med meg det. Må spore opp den episoden altså.

 

Måndeskort koster 720 og jeg reiser ikke så mye kollektivt. Jeg går, remember?

 

Edvin er på snørra igjen. Noe så grasat. Dårlige netter, jada. Skjønner ikke at det går an å ha så mye snørr i en nese, men det har vi vel vært gjennom før.

 

De har på seg fineklær fra Moll i dag, har tatt bilde! Også har de spist bittelitt brød også! Flinke!

 

Skrev jeg at vi var på tur i går? Begynte jo selvf å regne, og jeg hadde ikke med regntrekk (dm), og vogna mi som er ganske åpen og Edvin som er kjøla. Sukk.

 

Skal på besøk i dag, besøke twins på Major.

 

Til slutt litt kosepå på jobbedamene. Dere vet vel å sette pris på helg igjen, så derfor ekstra god helg til Pt og Tiny!

 

Og så håper jeg grøtnekten til Lysluggen brått er slutt.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får melde om at jeg er borte i helgen jeg også da

Molle jeg kan sende _ vet ikke så mye om den prisen selv jeg men

 

årnersæ

 

jeg hadde ikke noe mer å si jeg nå hm........

 

Jo etter 2 timers leggerituale og en gråtende mor (var helt sikker på at O. så på meg med et bebreidende blikk-" DET ER DIN SKYLD AT JEG IKKE FÅR SOVE MAMMA")

Så sov han nå da fra 19.55 til 03.03 fikk masse pupp

og sov til kl 07.15

Så det får vel etter forholdene kalles en bra natt.(litt tidlig morgen men )

 

Lå og lekte og koste litt i sengen, men gutten er jo så råsterk at han bryter jo med meg så så avslappende er det ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt bedre Herk, så bra da.

 

Glemte å skrive at E slo seg helt vrang i går. Sov en time, for så å våkne og ikke sove igjen. Var oppe tre ganger. Sovna ikke, det gikk to timer, fikk pupp, but no good.

 

Til slutt måtte jeg gjøre som in the good old days. La meg i senga vår sammen med han. La han oppå meg, og tror dere ikke knotten fant totten og sovna i løpet av tre min! Da var kl 2215. Våkna igjen kl 01 og var desp etter meg. Hylte i armene til H og full av snørr. Fikk ligge litt på meg + pupp og så var det bra til det var morran. Kan tenner gjøre vondt enda? Flata har kommet opp. Men kanskje det bare er snørragørra igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, ja, en ting til. Hvordan går det med den gutten som ikke virker? Klappepåhodettilmtgogså.

 

Håper alle gutter og jenter virker i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere. Etter klageinnlegget i går har vi hatt "bra" natt i natt. Jeg var borte i går kveld og V brukte 5 min. på å legge G. Han sov til 04.45 uten å våkne, men da trodde han det var morgen. Turna et par timer i senga vår mens vi halvsov før han sovna. Så sto vi opp 08.00:)

 

Hva skal alle i helgen da? Vi reiser til Hurum i morgen tidlig og blir borte til mandag.

 

Også må jeg fortelle om en kollega av meg som ble pappa på mandag da. Til en gutt og en jente:) De var litt over 2 kg begge to og hadde det visst bra. De hadde termin 16. juni. Gleder meg til å se dem altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh, det er godt å være savnet og det er enda deiligere at det er helg og at jeg har fri helt til tirsdag :)

 

Fint å se at du lever Molle!! Nå skal jeg snart ha ferie, så da blir det treff regner jeg med?? Håper E finner ut at 9 mnd er tingen og at vi kan blåse mer i disse føytemennene!! Grattis med 9 mnds dag til E forresten!!!! Og grattis med sjal (komme å prøve jeg...)

 

Her fant snuppa ut at 5.45 DA var det morgen.... Prøvde frem til 6.30 å få henne til å sove, men en sinna baby kødder man ikke med assa... Litt trøtt når jeg var på jobb 7.30 da ja..

 

Imorgen er det fotografering av snuppa.. Ikke fått noen tips av dere, men kommet på et par småting selv!

 

Pt: jeg har tidligvakt 8 juni, så jgeg skal prøve å stikke fraj jobben litt før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser jeg ble glemt som jobbejente igjen............... skuffa:(

 

Skal vel tippe på et par tre unger her da........

 

E: 7950 g og 68,5 cm

A: 7390 g og 66 cm

G: 7630 g og 68 cm

 

Skulle se film i kveld jeg tenkte jeg.........ble sittende og flette kinafletter..... skal legge meg nå, åpne butikk i morra tidlig.... åpner kl 9! Det er alt for tidlig på en lørdag!

 

Gubben fikk tilbud om gratisbilletter til DDE konsert han. Men giddet ikke dra alikevel, men er ute en tur med en kompis da. Skal legge meg jeg:)

 

Har dessverre INGEN forslag til fotografering, men ei venninne tok et bilde hos fotograf her om dagen, bildet hennes kan du se på vennelista mi på fb:) Lykke til forresten:)

 

Skal ikke på hytta vi i helga, jobber i morra som sagt og søndag er det bursdagsfeiring for ene fadderbarnet mitt og mandag vil jeg bare slappe av!!!

 

Blåse på de som trenger det og hurra for de andre:)

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig så god helg til jobbedama 1D :o))

 

Og god helg til dere alle!!

 

Svana: det kan nok hende vi har den episoden av pb liggende. Vet ikke hvordan jeg evt skal sende den over (går det på mail tro??) Du som er sånn IT dame :o)

Nuvel, kan høre med G i alle fall om vi har den, så kan vi bli enige om hvordan du skal få den om du vil...

 

Tiny: Vedr fotografering - har ikke så mange tips. Men anbefaler å ta noen bilder med "hverdagstøy" som du kjenner T igjen i det synes i alle fall vi var artig når vi tok bilder av C (hun var da 15 mnd). Ta gjerne noen bilder med et kosedyr eller noe hun liker godt... Tok av henne i olakjole uten tøy under og med rød snekkerbukse, body og solhatt og "katten hennes"... De ble kjempefine - kan få se neste gang du er her :o)

 

Nå skal jeg køye (etter 3 episoder av 24) - God natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djises som dere lar tråden støve ned damer!

 

Har gått et par timers tur i dag mens gubben vaska :-D Bra fordeling det.

 

Vet dere hva - Adrian reiste seg opp på alle fire i dag! Står og vugger - tenk det dere, min lille gutt som ikke en gang kan rulle. Hihi. Også sier han ba-ba, va-va og pa-pa. Ikke så mye ma-ma altså. Og hva med Edvin? Vel, han ler av det hele han. Men tror kanskje at han klarer rygg-mage om ikke så lenge.

 

Så, opp med tråden sin nå da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt aktiv førstehjelp til tråden... Ser Liv har mye å fare med om dagen for her er det ikke mye som skjer... Kom hjem alle sammen!!!!

 

Var hos fotograf med Tiril igår vi :) Ble mange fine bilder gitt!!! Får nok bildene til uka.. Tiril var ganske tålmodig, men de siste bildene ble ikke så bra som vi håpet på.. (var bilder i 17 mai kjolen). Ble noen sinnabilder også, hehe.

 

Håper alle har finenetter og at alle barna virker nå! Skulle vært med en bruksanvisning når man fikk sånne småtroll gitt...

 

Håper alle jobbedamene koser seg med langhelg!!!! (Og spesielt 1D, siden du har en tendens til å bli glemt som jobbedame!)..

 

Hvem skal når på F&B messa??? Har seinvakt på fredag, så slutter ikke før 16.30 (kan selvfølgelig bytte vakt), men tror ikke jeg gidder fredag ettermiddag.. Jeg kan ihvertfall både lør og søn, så det er bare å hive seg med... Huff, ser bare for meg at pengene flyr og gubben blir morsk.. haha..

 

Nå venter jeg bare på at snella skal våkne fra sin første lur, så vi kan gå oss en tur i det fine været (som visstnok ikke skal bli her så lenge)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Liv! (eeh...)

 

Her er det fortsatt grøtnekt, og nå har han også vært et helvete å legge fire kvelder på rad. Og i dag tidlig var han våken fra ca. 4 til ca. 5:30 (blir bare ca. for jeg var helt i ørska), før han kapitulerte og sov til 7:30.

Blæh!

 

LH og jeg var hos pappa i dag, koste oss ute store deler av dagen. Er ren terapi å være i de naturskjønne omgivelsene, så stille og rolig i forhold til her.

 

Var også innom mamma, så LH (og A) skulle få se gravemaskina. Mamma og samboeren skal nemlig bygge på huset, og har hatt gravemaskinfører der hele pinsen. Lillebroren min kunne forøvrig informere om at denne mannen spiste ni og en halv brødskive til lunsj i går...!

 

Ellers kunne svigermor berette om at cateringfirmaet de skal bruke til konfirmasjonen neste søndag, ringte i dag og lurte på når de ville ha maten levert. De hadde mao laget all maten én uke for tidlig!

 

Hurra for jobbedamer, motoriske fremskritt og alt annet som kan ropes hurra for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at bildene av Tiril ble bra! Gleder meg til å se. Skal ikke på F&B for H er borte og ikke sjangs i havet for at jeg drar med meg pøblene til det kaoset all by my self!

 

Pes med grøtnekt og helvetteslegging Simba. Har hatt litt styr med legginga til E, men i går gikk det fint. Var riktignok litt styr rundt kl 01, men men. H sto opp med morgenfuglene så jeg fikk tatt meg litt igjen.

 

Ni og en halv skive står det respekt av! Stakkars cateringfirma...

 

I dag har jo alle fri, jobbedamer som hjemmedamer. Deilig! H må riktignok jobbe litt i dag (hjemmefra) for han sitter på en prosjekt som bare MÅ bli ferdig. Jaja.

 

Så til jubelen. Gjør dere klare da!

 

Tror jeg må bruke store bokstaver jeg altså, hold dere fast:

 

EDVIN SNUDDE SEG FRA RYGG TIL MAGE I GÅR!!!!!!

 

Vi noterer 27.05, 7.5 mnd gammel.

 

Mye som har skjedd i løpet av kort tid. Tenner og krabbeposisjon og ma-ma og pa-pa og det er veldig gøy :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann:)

 

Tilbake fra rolig helg på Hvaler:)

 

Hei til alle og grattis til flinke,flinke barn:)

 

Skal på F&B messa på fredag regner jeg med- hadde lova ei viss fraværende Molledame og gå på messa den dagen. Lurer på å dra til oslo på barnefestivalen på lørdagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

 

Ama du står nå fritt til å dra en annen dag. Jeg hadde jo egentlig tenkt å dra i helgen men så skal alle konfe seg så skal i konf både lørsdag og søndag. Også jeg som ville på den der greia i Oslo og:( Meeen så var det dette med hager og kjellerlemmer så da drar vi vel på fredag:) Greit og da for mindre folk da.

 

Vært på tur. Slitsomt. Koselig og da, men tror de fleste har glemt hur det var med baby. Ikke lett å få til sov og spis og bæsj oppi alt som skal skje. Og netter hvor man ikke skal vekke hele huset. Hatt noen helvetesnetter. Nå siste sto M opp kl 4 og prøvde å gi grøt..hehe. Også har vi blitt dratt med på tur langt oppi fjellet! Vi fikk korteruta som bare var 1,3km. RETT OPP! I SKOGEN! Sjal er fra himmelen!! Var helt sykt å tenke på at vi dro med vogn opp der men regna med gutten skulle sove for at vi skulle være der oppe en stund men etter 30 min skull folk videre. Litt vred da ja. Snakker stinrøyser og bekker og herregud for et syn. Bror til M og kona med unge på 2 år gikk og der med vogn. Fikk en del rare blikk av turfolk..hehe.

 

Ikke lest stort. Rekker ikke det. Men grattis til gutta som endelig har funnet ut at det er mer i verden enn å diskutere med babygym;) *blåsemenner*

 

Se på bilder av Tiril når de kommer. Lurer på innom etter svøm på onsdag. Har noe greier. Men da kommer vi mannsterke isåfall for er bilder og hele fam skal med.

 

Takk for baglån ama.

 

Takk for sms som popper inn nå og da. Godt å vite man ei er glemt:) (de betyr mer enn dere tror. Uten nett er de som små gullkorn i hverdagen)

 

Nei får avslutte her. Prekas på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAVNER CAT!

 

Her har det vært full rulle hele helga. Jeg lillingen har vært snill da, etter den H.. natta med snørr og gørr. Han sov fra 17.30 til 18.30 i kveld, og våkna med et vræl. Ville ikke spise, sitte, ligge eller noe.... skifta bleie, laga velling og tok på meg sjalet for å gå en tur så han skulle roe seg da... Spiste vellingen i sjalet mens han sov:) Våkna til litt når jeg tok han ut etter ca 1 t da, og han var vel våken i senga i ca 20 min før han sovna av seg selv igjen. Fliiiinke gutten til mamman sin det:)

 

Har lest, men nå er det ER, så adios amigas:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstehjelp!

 

Høres ut som en slitsom tur. Godt du hadde sjal da! Når kommer mine ergos?? *vente*

 

Høres ut som en slitsomt dag du har hatt også 1D.

 

I går hadde vi en litt rar dag. For det ble 4 måltider ff i stedet for 3 (nei, ikke Frustrete Fruer, men fast føde) og 2 lurer i stedet for 3... Men de sov ganske godt i natt bortsett fra en raptus fra Adrian litt etter midnatt. Veldig trist pga. noe, men far roet.

 

Pappa kommer en tur på besøk i kveld. Blir over til i morra, er noe møtegreier. Koselig, selv om det bare er en kjapp tur. Han har jo ikke sett gutta boys siden påska.

 

Savner alle som ikke skriver jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ER har begynt igjen....

 

Jeg har best. meg mei tai jeg:) Litt dyr-men med den mammadalten jeg har så trenger jeg litt avlastning....

 

Sambo tok med seg vesla ut på ærend så jeg har huset for meg selv!! Jippi:) Skulle liksom rydde og dusje litt da-men ble sugd nedi stolen foran datan....

 

Nå er det bare en og en halv uke til jeg begynner å jobbe igjen....

 

Var det du Herk som syntes 07.15 var litt tidlig? hmmmm-det er jo seint det-sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har LH spist litt grøt! Nesten en halv porsjon uten å protestere! Stor framgang!

Og nå sover han i vogna, selv om den står helt stille. Han var veldig flink til det en stund, men nå i pinsen var det litt tilbakefall til nekter-å-sove-hvis-det-ikke-ruller.

 

Koselig med pappa-besøk da! Og fint at twinsa sover godt om natta også.

 

LH er også morgenfugl, så du er ikke alene, ama. Synes forresten du er heldig som har gubben så mye hjemme! Er selvfølgelig synd at han ikke klarer jobben sin, men det gir jo mye kvalitetstid for dere som familie. Ja, du skjønner sikkert hva jeg mener....

 

1D og molle: Glad det ikke var meg!

 

Savner dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må fortelle meg når serien begynner igjen, husk det!

 

Får håpe LH sover lenge nå da, her ble det bare timen. Men ikke så ille det, egentlig, er mer enn en halv.

 

Når skal jeg ta nattavvenning mon tro?

 

Er dere flinke til å spise sammen som "en familie" forresten?

 

Alt etter kl 07 er å betrakte som ganske så seint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,vi er heldige som får ha ordentlig hjemmetid med vesla begge to:) Så det var vell hell i uhell at han ble sykmeldt nå. Han blir jo lei i blandt han også-savner det å jobbe. Tror det blir uvant for han når jeg begynner på å jobbe igjen-da må han ta med vesla overalt hvor han skal,huske på å mate ho,legge ho,kle på ho og underholde-for selv om han går hjemme-så er ikke dette ett selvfølge;)

 

Nattavvenning ja-hmm-prøvde det-var ikke noe flink mor-eller vesla syntes sikkert jeg var kjempeflink for puppen kom jo fram..... Håper det går over av seg selv jeg:)

 

Vi er flinke å spise sammen som familie,men blir litt "tv dinner" innimellom. Blir nok vanskeligere når jeg begynner på jobb da jeg ikke har "normal" arbeidstid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir sikkert en overgang når den berømte tidsklemma kommer.

 

Driver og tester ut med to lurer her i stedet for 3, vad tycks? De blir jo ganske så trøtte da, og det krever litt engasjement fra min side...

 

Grunnen er at jeg håper at de to lurene kanskje kunne bli lengre enn de gylne 3x3kvarter, og om den siste luren kommer for seint så våkner Edvin igjen på kvelden etter en time eller så, og det er pes. Vad tycks?

 

Vi er ikke så gode å spise som "en familie", dvs. jeg og H spiser jo middag sammen - men jeg tenkte sånn å spise sammen med de små. Prøver å spise litt samtidig med de når jeg mater de, og det går jo på en måte greit. Men tenker sånn middag og sånn. Vi spiser jo middag etter at de har lagt seg så da blir det jo ikke så mye middagsfamiliekos, om dere skjønner. Også er jeg skrekkelig dårlig på å lage middag til de... (dm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig nett også har jeg klatrekaveklengeunge:(

 

Ikke lest stort nå heller.

 

Får byttet ukens bilde iaf da:)

 

Om ikke nettet kommer hjem til meg snart så blir det nok noe besøk fremover.

 

Så på kalenderen. Den i gangen. Flere som har det artig der ja. På bursdagen til Ama har 3 skrevet. 1: ama 2: 29 3: er sexy, deilig++ Ja og cat blir snart 19år...

 

Nei får dra hjem og legge barn. Kommer plutselig tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...