Gå til innhold

****TRÅDEN nr. 23****


simbamamma

Anbefalte innlegg

Gratulerer Tiny! *fLøYTeMeNneR*

Endelig er du blitt 20 du også :-P Hihi.

 

Kjip natt, Ama. A holdt det gående i over en time rundt 01-02. H skulle liksom roe da, men det funka ikke så veldig. Til slutt jeg gikk og plukka han opp, satt litt i stua, sang og kosa og ga litt vann. Så ble det stille til 04 som er vanlig tid for pupp. Vet ikke om det er tilfeldig jeg da, men. Mamma best?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HURRA FOR TINY!! Grattis med dagen!

 

Etter tullet på kvelden i går, sov Linea til kl 7:30. Juhu! Det er jenta si det! (sorry, Ama, mener ikke gni det inn etter den natta du har hatt, men jeg har jo aldri opplevd sånn om dette før!)

I går når hun tulla var det bare mamma om hjalp... å er nok noe i det at mamma av og til er best.

 

Nå sitter Linea på gulvet og leser ikea katalogen mens hun synger og sier datt, datt, datt (altså takk. Hun mener vel takk for ikea katalogen da, tenker jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er jo laaaaangt nede på side 3! Den tåler ikke sommervarmen.

 

Takk for medsukk... Vi var borte hos Tiny for å spise kake og si grattis-var hjemme litt før åtte. Dusjet vesla for å få av rester av solkrem og å smøre inn salve for utslett/eksem. Tar ho med inn på rommet hennes og tenkte det ville bli en lett match å få henne til å sove-var jo stuptrøtt! Ga henne pupp, ho koser med hundebamsen sin og sier vovvov og sovner. Legger henne i sengen og øya er oppe... Og da var det i gang-ho reiser seg opp,jeg legger ho ned-osv. Prøver å holde henne nede mens jeg stryker,synger,prater,hysjer,er stille- prøver å gå inn og ut av rommet og legge henne ned-men neida. Tilslutt ble det hyling. Jeg var fast bestemt på å ikke gi noe smokkepupp. Tilslutt så "kollapsa" ho og sovna hikstende. Tok litt over en time. Urk. Men må jo venne ho av å sovne med pupp da jeg skal begynne på jobb igjen og sambo skal legge innimellom.

 

Men ellers så er jeg skuffa over Babyshop. Gikk dit for å kjøpe en Phil & Ted 3 hjuling som hadde stått til tilbudspris 3999 kr. Dette tilbudet var over lørdag som var, men prisen stod jo fortsatt på 2 av 3 vogner. Men ville damen selge oss vognen til tilbudsprisen-nei. Jeg er ikke en sjelden kunde på babyshop for å si det slik-så ble skuffa. Sendte en mail til hovedkontoret jeg.

 

Har også titta litt på ABC vogn- har noen av dere hørt om den?

http://www.abcbuggy.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ama du har krav på å få den vognen til prisen som står på den!!

 

Grattis med dagen Tiny.

 

Jeg har nå hatt 2 amminger pr natt noe jeg syns er for mye, samtidig går det jo nesten ikke ned noe fast føde på gutten her. Kommer til å prøve ny strategi med mer pupp på dagtid, men har ikke hatt tid for vi farter så fælt

 

Det er likevel greit i natt fikk han pupp 2 og 5.20 der etter sov han til 9

 

Har prøvd noen ganger å ikke gi pupp (forige uke) det resulterer i 2 timer hvor han sovner våkner sovner våkner. PUPP og så zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

skjønner ikke annet enn at det betyr SULTEN jeg.

 

 

Ang klær så har det blitt varmere enn da jeg skrev innlegget mitt. Bruker kortermet og kortbukse vi også ute. Inne har vi hatt strømpis for det er behagelig på gulvet.

 

Jeg har ikke skrytt av O .

 

Etter at han krabbet så har han bare rast videre i utviklingen. Reise seg opp gikk som en drøm og nå er den gutten oppe å trasker rundt alt han kommer over.

Ha er forøvrig utrolig stolt av seg selv og UTROLIG blid.

 

Ja sessa: tusen takk for flott gave!! kjempe fint O var veldig fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

 

Har fått svar fra Babyshop at jeg får vognen til tilbudsprisen:)

 

Jeg lurer på om vesla begynner å bli forkjøla igjen-veldig snørrete og dårlig matlyst... Og så var det jo det der med trådsmitte-ho,E og T delte en tannbørste hos Tiny i går. Hmmmm

 

Finevær i dag og-jippi!

 

Og flinke,flinke O!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

linea sover hele natten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nå har det skjedd igjen! Et smokkedytt i 22:30 tiden, men hun var helt i drømmeland. Sov til 7!!! Lykkelig mor her altså! Hun gikk til og med an å legge i går. Pappa prøvde å legge henne (funker hvis jeg ikke er hjemme), men i går bare gråt hun. Jeg ga de litt tid før jeg gikk inn og ammet. Da hun var ferdig snudde hun seg over på magen og var kjempe søvning. Lå litt stille før hun begynte med sin sedvanlige "jeg er ikke trøtt altså, bare se som jeg krabber!" og turna rundt. Tok henne i armkroken og strøk på.... løftet opp på armen, øynene seg igjen og hun begynte å kose med øyevippene mine (det er det nye) og holdt på å sovne helt. Tenkte jeg skulle prøve å legge henne i sengen hennes, vel vitende om at det vanligvis bare blir tull, men i går funka det å legge henne, stryke på kinnet og la henne pirke kosekaninen i øyet. For på en-to-te så sov hun! Jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig at forandringen kan bli så stor på så kort tid! Men jeg er i hvertfall lykkelig og utrolig stolt av datteren min! Juhu!!

 

Herk: Linea har samme bok og den har hun nå tatt et godt jafs av... så det er kanskje greit å følge med litt. Papp coveret er visst mye mykere og lettere å bite i en det jeg er vant med. Men det kommer fint og helt ut i bleia da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FØRST:

 

Hurra for Tiny og Tiril!!!!! (fdag og gåselv!!!!!!!!!!!)

 

SÅ:

Tusentakk for gode klemmer på fb og mobil og her inne ser jeg også og det har vært fint å få:)

 

Ellers så var det vel både klemmer og trøst og hurra og kjipt og herlig og vanskelig og deilig og ja...... Beklager, har det travlelt i dag også.

 

Min lilling er ikke veldig liten lenger: Han snur nå hodet mot meg når jeg sier navnet hans, han spiser full porsjon grøt til frokost, middagsglass (ca 1/2) og full porsjon grøt til kvelds...gjerne en hel porsjon fruktpurè ved siden av, vil helst sitte selv (men klarer ikke uten støtte da), stå i fanget helst og sist men ikke "sist" ....... RULLER FRA RYGG TIL MAGE! oops, cl...

 

hører "jag trivs best i øpna landskap" på radioen jeg, var favoritten min som liten:)

 

Nå må jeg dessverre gå...... håper jeg rekker å innom snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 1D! FLinke gutten da! De blir så store alle sammen... nesten litt trist, men fint også. Håper du får tid til å slappe av litt også.

 

Flinke Linnis som sover da! 3x3 hurra!

 

Synes det går rette veien jeg!

 

Trådsmitte er skumle greier... Så bra du fikk vogna til tilbudspris, noe annet skulle egentlig bare mangle Ama! Jeg skulle til å si at jeg vet ikke så mye om ABC enkeltvogn, men vet at tvillingvogna skal være veldig bra (om enn litt tung), også kan man ha søskensete til, hihi. Men nå ser det jo ut som du ikke trenger den opplysningen, med mindre du planlegger twins :-P

 

Også flinke O da! Så kjekt :-D Bare han begynner å få matvett så blir alt så bra Herk. Ta han med hit en tur så skal gutta lære han å spise. Bare det ikke blir servert fiskeboller så går nok det veldig bra :-)

 

Også litt skrytt av mine små da. Da jeg kom fra kjøkkenet i sta så hadde A snudd seg fra rygg til mage! Hurra! Begge kan! Og de klarte det før 8 mnd :-) Og Adrian kan klappe, uten lyd, men det er klapping. Også - ikke minst - han kommer seg framover og kan velte lekekassen.

 

Hva med E da? Han kan si mm-aaa-maaa. Skynde seg å komme seg til steder da vennen min.... Han kan snu seg da, når han gidder.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ukens bilde oppdatert. syyyykt varmt. Og nå skal jeg trille tur..urk. Innom Mtg en tur. Har nett og har boks men boks finner ikke nett. Venter på en telenormann.

 

Hører tråden støver ned i mitt fravær. Ikke bra jenter!

 

Ses etterpå Tiny, ses alle på fredag, ses flere på lørdag. Skal til LS en tur i morgen. Skal du ut en tur ama? eller noen?

 

 

Jepp, hei sveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann sveisann

 

Skal straks i gang med å legge vesla-spørs om det går siden ho er veldig opplagt...

 

Foreløpig veldig fornøyd med vogna:) Vesla sov en time i den i stad:)

 

Skal til Drammen i morgen og besøke søskenbarn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et kjapt spørsmål, hvilke 8-månedersglass er gode? De likte spaghetti med kjøttsaus, og hata småfolks sine fiskeboller. Ellers så har vi ikke prøvd noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mi si liker heller ikke fiskeboller. Men ho er glad i pyttipanne, mormors lapskaus, alle røde middager (innholdet altså). Men ho liker ingen av de med fisk i.

 

Ho ble jo veid og målt i dag: 74 cm og 10090 gram:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere!

 

Innom en liten tur :o)

 

I dag har vi vært på sommerfest med barnehagen. Deilig når det er så flott vær, satte oss litt i skyggen faktisk for det ble jo nesten litt for varmt (ikke klage, kun konstantere) :o)

Ikke værst å være tilbake i permisjon nå...

 

I morgen kveld er det foreldremøte på skolen - ugg, da får jeg virkelig føle på at vi snart har skolejente...

 

Grattis med snuing, gåing og hele sove netter - moro at de blir så store og flinke alle sammen. I løpet av sommeren fyker de nok rundt alle mann - krabbende eller gående...

Må jo bare nevne at A er ikke så langt bak lille T - han gikk 3 skritt mellom meg og G her om dagen... Flink gutt, tror han går i løpet av måneden - men man skal aldri si aldri...

 

 

Hvem kommer på fredag??

 

 

Tenkte å grille pølser, greit for store og små, og lage litt salat (vil dere ha vanlig salat eller pasta salat, som jeg hadde med til Molle? Klarer ikke bestemme meg)... Gjør det litt enkelt. Pølser er jo greit, for da kan folk få uansett når de kommer... Om noen vil grille noe annet, er det selvfølgelig bare å ta med :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petro-er det mulig å benytte det sjeldne fenomenet kollektiv transport til deg? (og dette gjelder ikke at jeg ikke liker å kjøre bil, men sambo skal bruke bilen på fredag;))

 

Vi kommer på formiddagen-rundt 12-passer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer forresten til å ha pølsebrød, lomper, potetsalat, stekt løk, rå løk, sennep og ketchup til pølsene (så dere ikke tror dere bare får ei pølse i hånda... hihi)

 

Også søffern - Grattis med dagen som var i går Tiny :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jajaja-nok om pølser-bare jeg får bursdagshatt og blåsefløyte;) Svar meg ang. kollektiv transport midler da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PøLsE - PØLSE - pølse - PølSE - Espøl - Søple - pølSE - Øplse - PØLse - pØlSe - seølp - LEsPø - Pppppppøøøøølllllssssseeee :o)

 

*FNIS* trøtt jeg... hoho

 

Amadama - sender deg mail nu... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PØLSE PØLSE med LOMPE! Å fy for en nebbete fugl!!....

 

je je er tet pølser så kommer jeg altså!! Kommer uansett. må bare finne ut hvor du bodde igjen !!!!

 

Molle hadde sendt deg noe men tror du ikke jeg fikk i retur? regnet hadde tatt adressen din (det regnet noe helt for j den dagen )

Ta med på fredag ??????????????

 

Å jeg gikk glipp av at det var tippings jeg STORE jenta he he

 

Det er 27 grader på O sitt rom nå stakar

 

gikk trilletur kl 19.30 i dag O i bare bleia

 

Grattis med alt og alle

 

klem til 1D

 

Ønskeliste A?

 

Sulten jeg

 

hm

 

ja har bytta bilde ukensbilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Herk. Pøøøølse, pøølse med lompe *synge* Selv liker jeg best i brød, så er det sagt.

 

Koooz med innlegg fra deg igjen, Petronellaen. Tror vi kommer i morra, har veldig lyst. Har vel en veibeskrivelse liggende et sted fra sist gang vi ikke kom. Men jeg er så lei at de trenger tre lurer, det er så slit når vi skal noe (soving 9, 12, 15 - og bare 40 min - timen). Men om jeg ikke legger de da blir de ultragrinete så gidder liksom ikke det heller. Tenk at vi har en 1-åring på tråden snart!

 

Adrian velter lekekassen hele tida, så mitt regime med å ha et visst antall leker på golvet hver dag slår feil. Han har forresten fått en tann til, glemte å skrive det i går.

 

Gutta tubba på verandaen i går. Det var stas det :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ren pt-stil må jeg bare komme med en etterpåslenger her.

 

Dritbra ukens bilde Pt!!! :-D Glisa stort jeg da.

 

Får se om jeg får bytta snart jeg og. Har jo tatt noen sommerbilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi - takk for det svanine ;o)

Har ikke turt å vise bildet til C i redsel for at hun skal prøve det samme... (selv om hun med 99,9% sikkerhet ikke ville gjort det, men allikevel), tar liksom ikke sjansen på at hun skal dra den et stykke lenger ;-P

 

Hmmm - gave til A, litt sent å komme med det nå kanskje. Men jeg har glemt det hele tiden, samtidig som at jeg synes det er så vanskelig. Vet liksom ikke jeg... Men forslag er feks...

 

Sommertøy, sandaler str 20, sommerhatt str 49, badeleker, uteleker, biler/lastebiler/busser feks i hardplast, duplo, ball, huske, gåbil, andre 1 åring leker, liker alt som lager lyd, selv om mor synes det kan bli litt slitsomt...

Flere har fått deler av dette på mail eller sms, men skulle han få noe likt er det jo ikke værre en at det kan byttes...

Vi blir glade uansett - har mest lyst på treff igjen vi ;-D

 

Foreløpig satser jeg da på Ama, Molle, Tiny, Herk, svanine og Cat...

 

Mtg kommer du?

 

Det skal bli såååååå koselig å se dere igjen - hilsen meg og A ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtg kommer!!!!!!!!!!!!!!!

 

har blitt litt lite nett i det siste med fint vær og overaktiv gutt, men jeg kommer jeg. Gleder oss masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå kommer det en lek:

 

Skriv en (1) ting dere er lei av, en ting dere gleder dere til, og en ting dere har lyst på :-D

 

Me first:

- Jeg er lei av å bruke ammeinnlegg.

- Jeg gleder meg til gutta sover to ganger om dagen, og helst litt lengre enn en halvtime hver gang.

- Jeg har lyst på et glass kald hvitvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...