Linda og lille Oskar Skrevet 18. april 2007 #151 Skrevet 18. april 2007 Skjønner ikke hvorfor så mange tar med seg flanellsklutene/bleiene hjem! Vi kjøpte slike på sparkjøp, var kjempebillige. Jeg fikk med meg vitaminer og nettingtruser, hadde innlakt kateter da jeg dro hjem. Falt meg ikke inn å stjele noe!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #152 Skrevet 18. april 2007 Jeg betaler også skatt, men synes ikke jeg har rett til å rappe fra det offentlige for det. Et sykehus er ikke en prima firma ide, men de har budsjett og inntjening å forholde seg til. Et sykehus er drevet for å hjelpe oss når vi trenger hjelp, ikke få å supplere ditt kles-, baderoms- eller lin-skap. Helt enig i at leger får mye i lønn, men hvis de ikke får konkurransedyktig lønn i forhold til utlandet, så kan du regne med at mange flytter ut. Da vil helsekøene blir lenger og helsetilbudet enda dårligere. Vil du det? Når føden får ting, så betyr det at de ikke trenger å bruke penger på det. Nå du tar det, så betyr det at sykehuset må bruke penger på å supplere. Jeg forstår ikke holdingen til dere som mener at dere har rett til å ta ting som er til gjenbruk på et sykehus. Det er stjeling.
Mooncake Skrevet 18. april 2007 #153 Skrevet 18. april 2007 Haha, nei det er virklig smålig å ta med seg så mye ting fra sykehuset. Selv la jeg faktisk igjen de nettingtrusene som jeg hadde kjøpt inn og tatt med meg i bagen. Jeg trengte de ikke
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 18. april 2007 #155 Skrevet 18. april 2007 Når jeg skulle dra hjem så kom faktisk den ene jordmoren og spurte om jeg hadde passet på å ta med meg noen bind og nettingtruser. Når jeg svarte at nei, jeg har masse bind liggende hjemme, så kom hun tilbake med en hel pakke bind og en bunke med nettingtruser og sa at jeg alikevel skulle ta det med siden hun mente sykehusbindene var mye bedre. De maste og maste og MASTE om at jeg skulle ta med smertestillende fra sykehuset slik at jeg ikke skulle behøve å bruke det jeg hadde hjemme (hadde keisersnitt), men jeg ville ikke ha siden jeg ikke trengte mer smertestillende. Så sa de at jeg bare måtte ta med meg en sånn skjorte hvis jeg trengte noe løst å behagelig å gå med hjemme og hvis jeg trengte noen nyfødt bleier eller sånne engangskluter til å bruke hjemme så var det BARE å forsyne seg!! Endte med at jeg tok med meg noen engangspapirkluter og det lakenet og helseteppet lillemor hadde ligget i. Tenkte kanskje hun følte omgivelsene hjemme litt tryggere når hun lå i noe kjent som luktet av henne fra før. Har ikke dårlig samvittighet for det, sykehuset kastet jo omtrent alt annet etter meg selv om jeg flere ganger sa at jeg ikke trengte det eller ville ha det!! Men snakker om tyveri dere, følte meg robbet når vi måtte betale maaaaange hundre kroner for å ha stått parkert i noen dager!! Og dessuten fikk jeg knapt nok mat på sykehuset. Spiste vel 5 brødskiver på de 4 dagene jeg var der, så føler egentlig at det går opp i opp!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #156 Skrevet 18. april 2007 Dette er skikkelig white trash. At det går an... Nå snakker jeg om dere som tar uten å spørre, fordi dere mener dere har krav på det. For det første, så har man 9 måneder på seg til å kjøpe helsetepper og gulpekluter. "Jeg hadde ikke hjemme" er en gjenganger her, men det holder ikke mål med mindre du fødte før tiden. For å ta et eksempel, ville dere fått splitternytt helseteppe og ubrukte gulpekluter på Princess for under hundrelappen. I stedet tar dere tepper og kluter som gud og hver mann har brukt før dere, fra noen som ikke har råd til å kjøpe nytt. Jeg betaler skatt jeg også, men jeg prøver ikke å ta den tilbake igjen etterpå i form av bind og brukte tøybleier!! Ha litt verdighet da, for guds skyld!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #157 Skrevet 18. april 2007 Når det gjelder bind, mener jeg vanlige bind dere like gjerne kan få kjøpt i butikken. Det får dere holde dere med selv!
Stob Skrevet 19. april 2007 #158 Skrevet 19. april 2007 nei vettu ka, dette holder jeg meg for god for! har da med å kjøpe sånt sjøl. dessuten e vi ikke fattige i dette landet vio som jobber da. Sånt e gøy å kjøpe når du e høygravid og venter på tegn til det første møtet me babyen.........hørt om spar kjøp???
pikabuu Skrevet 19. april 2007 #159 Skrevet 19. april 2007 Vil bare si at di gulpeklutan dæm har på sykehuset (iallefall på UNN) sælges på reflex butikkan. 3pak. for ca150kr trur æ. kjøpte dæm dær æ=) Va litt dyr, men verd alle pengan, kjøpte tre sånne pakka, å alle e brukt flittig. regne med at sykehusan sikkert får dæm litt billigere da dæm handle inn store antall. men uansett... å stæle me sæ, syns æ lite om.
Line_78 Skrevet 19. april 2007 #160 Skrevet 19. april 2007 Helt ærlig; nei. Falt meg i grunnen ikke inn en gang. Bind og gulpekluter hadde vi jo hjemme (hadde jo tenkt så langt som at det ville være bruk for det, i verste fall kunne jo pappaen eller noen andre kjøpe det inn før man dro hjem fra barsel hvis man ikke kom på det før da?). Og teppe hadde vi også selv, så hadde heldigvis ikke behov for å stjele det heller. Å ta med seg et bind eller to i veska for å ha til bilturen hjem f.eks ville jeg ikke anse som stjeling da, for de som evt hadde behov for det.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #161 Skrevet 19. april 2007 Jeg er så hjertens enig, Meesah*medallebarna*!
Gjest leelu24 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 19. april 2007 #162 Skrevet 19. april 2007 Jeg tok ikke så mye som en papirbit. faktisk så var jeg så stresset når jeg endelig fikk lov å reise hjem at jeg la igjen en joggebukse og en t-skjorte.. så da fikk de noe av meg.. som takk hehe! Syns det begynner å bli drøyt når folk tar med seg helsetepper og gulpekluter.. men men, det får være opp til hver enkelt hva de har samvittighet til
Adalis Skrevet 19. april 2007 #163 Skrevet 19. april 2007 Fikk klar beskjed fra sykehuset jeg : "Bare ta med om det er noe du trenger av bind og nettingtruser!!!" Takk sa jeg... Tok med med fire-fem store bleier som jeg måtte bruke om natta, og ti-15 bind. De sa det var helt i orden, var jo de som tilbydde seg.... Var vanskelig å kjøpe slikt sa de, måtte på apotek, for i butikken var det bare sånne vanlige nattbind, ble jo altfor lite.. jeg hadde tatt med meg EN pakke always natt jeg, hehehe!!!! SOm jeg skulle bruke til jeg kom hjem.... Jada! Var på med kladder under og bleier i rumpa!
Mmaja Skrevet 20. april 2007 #164 Skrevet 20. april 2007 Jeg vet ikke hva jeg synes er mest patetisk jeg: at folk synes det er greit å stjele sengetøy og andre tekstiler fra sykehuset, eller at de faktisk mener at andre skal respektere det!!
Gjest Skrevet 20. april 2007 #165 Skrevet 20. april 2007 Jeg tok en sånn body som står "Denne siden opp" Men det var fordi jeg visste de ble delt ut, men ingen spurte meg om jeg ville ha..
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #166 Skrevet 20. april 2007 Det er da vel ingen som ber deg respektere stjeling, anonym 18:42.
Mmaja Skrevet 20. april 2007 #167 Skrevet 20. april 2007 For det første så er jeg ikke anonym!! Og for det andre så er det noen som nevner at folk må få gjøre som man vil, at det er opptil hver enkelt hva man velger, og at det må andre respektere. Jeg respekterer selvsagt at folk må få mene hva man vil, men at folk med viten og vilje stjeler, hverken kan eller vil jeg respektere. Det er rett og slett ikke noe å ha respekt for.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #168 Skrevet 24. april 2007 Har IKKE tatt med noen ting!! Og jenter - de fleste sykehus har et lokalt apotek; Der kan man faktisk få kjøpt alt man trenger og mere til før hjemreise, både tåteflasker, bleier, bind, nebb-kopper osv.' Moralen er på lavmål; man stjeler IKKE fra fellesskapet.
Chatzy Skrevet 24. april 2007 #169 Skrevet 24. april 2007 Nei tok ikke med noenting! tenkte aldri på det egentlig heller.. Fikk emd med en nettingtruse med bomull da:D som jeg kunne ha som puppevarmer hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå