Gå til innhold

SVAR HELT ÆRLIG NÅ, JENTER!......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, hadde handlet inn til babyen og meg på forhånd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi! Skal si det rappes, ja..... Ikke rart helseforetakene går med underskudd :0(

Jeg tok med meg 3 store bind, for jeg blødde ganske mye og det var helligdag da jeg reiste hjem. Hadde dårlig samvittighet for det, jeg.

Skrevet

Rappa du, så rappa du! Det er det samme om du tar mye eller lite, for synd er synd, ikke størrelsen på synden...

Skrevet

he he jada et ammeskjold 1 bleie 2 gulpe kluter.....

Skrevet

Jeg har ALDRI tatt med noe, ingen av de 3 gangene. Helseteppe har jeg hatt råd til å kjøpe selv og bind har ligget klar i baggen.

Huff fy faen kor langt ned noen synker. Kjenner jeg er flau på deres vegne. Ble kvalm nå....

Skrevet

Jeg FIKK med meg et rosa helseteppe. Hadde ikke rukket å handle inn noe særlig på forhånd, så jeg spurte om det var greit, og det var det.

Skrevet

Jeg tok med meg et bind (de store) fordi jeg blødde så mye, Mest for å ha i beredskap på hjemveien. Ellers falt det meg ikke inn å ta noe. Synes kanskje ikke at det passer seg...

Skrevet

Jeg må si at jeg synes ikke det er "rett" å rappe med seg ting og tang fra føden.

Jeg skulle hjem på en søndag og spurte ganske enkelt om jeg kunne ta med meg noen bind hjem så jeg hadde sluppet å reise innom en bensinstasjon.. Fikk med en pakke bind hjem..

Hadde bare fått dårlig samvittighet av å stjele med meg hjem når pleierene var så snille..

Skrevet

Jeg skulle trengt en gulpeklut selv nå, for denne diskusjonen stinker!!!

Syns det er over grensen på vannvidd når en blir sammenlignet for voldtekt og ran, osv. Prøv nå å se ting i litt større perspektiv, dette er jo ikke kriminalitet. Bare mødre som vil sine barn sitt beste!!!!!!!

Skrevet

Det er greit å spørre om å ta STORE bind og netting truser (det er ikke akkurat det du har i heimen) men det er helt lavmål å ta helsetepper, kluter etc. Det kan dere kjøpe selv. Du tror kanskje ikke at det betyr så mye - men mange bekker små....

I Norge er vi så utrolig heldige at vi ikke må betale for sykehusopphold, dette inkl. fødestuen! Det er gratis!!

Hvorfor i huleste kan dere ikke være takknemlige for dette og la sykehuset få beholde sine ting som vi er så heldige å få låne gratis når vi er der.

Sykehusene sliter med økonomien og trenger ikke kleptomane nybakte mammaer.

Jeg kjenner at jeg blir %&"¤% sint på dere som har tatt ting. Det er mine skattepenger dere tar av!

HELT LAVMÅL!

Skrevet

nei tok med 2 bleier til hjemme da det var søndag og jeg ikke fikk kjøpt noe. de helseteppene er da ikke så fine heller.

Skrevet

Jeg har 2 sånne helsetepper som står helsevesen på, de tok sambo med hjem fra jobb (jobber på sykebil) for de skulle ikke ha de lenger... hadde fått nye.. Jeg har brukt de frem til nå og ikke tenkt noe på det, helt til jeg leste dette innlegget!!!!!!!!

Nå skal jeg kjøpe meg et helseteppe som ikke står noe på. For vil jo ikke at folk skal tro jeg stjeler... hadde ikke tenkt den tanken en gang jeg...

Men fra sykehuset tok jeg med meg noen nettingtruser. De fikk jeg av jordmor. Ser ikke på det som stjeling

Skrevet

Overtiden er inkludert i lønnen din. Du har signert en arbeidskontrakt, noe som betyr at du aksepterer dette. Dette betyr ikke at du har rett til å rappe fra din arbeidsgiver.

For en ussel holdning du har!

Skrevet

Kom heim me nettingtrusa æ hadde på mæ :-)

Skrevet

Har tvillinger så jeg tok med meg to helsetepper, 5-6 flanellbleier (til å bruke som kluter)

Skrevet

For ett sinnsykt hysteri for noe småtteri. Tror ikke sykehusene går i underskudd pga dette. Det er HEEEELT andre grunner til det. Et sykehus blir jo ikke drevet fordi det er en så bra firmaidè. Da synes jeg heller dere skal skjelle ut legene som har 900000 i årslønn, og fremdeles vil ha mer penger. Eller politikere som mener at helsenorge ikke er i behov av penger. Mye av det fødeavdelingen har, er ting de får.

Jeg har ikke dårlig samvittighet. Jeg betaler skatt

Skrevet

He he, tok med en pakke med bind, noen gulpekluter, et håndkle og en klut..

Hadde egentlig tenkt å ta med mer men sambo mente det var galt. Ville ha med noen sokker, helseteppe og de første klærne han hadde på seg, er litt oppgitt over at jeg ikke gjorde det:(

Skrevet

Ville gjerne hatt med meg den såpen som stod i dusjen, en slik en med olje, luktet såå godt og var kjempe deilig. Men når dagen kom og vi skulle hjem var den tom. 14 dager etter var jeg hos fysioterapauten min og jammen med stod det en full slik en på badet der, så da tok jeg den. Helsevesenet det og, ikke dårlig samvittighet i det hele tatt..

Skrevet

He he, neida. Men kunne ønske jeg hadde fått luen han fikk på seg med en gang han kom ut, de sa vi kunne få den men så ble den bare borte.

Fikk med litt bind siden vi reist hjem lørdag ettermiddag fordi jeg ikke hadde kjøpt inn SÅÅÅÅ store bind. Håndkle, klut og gulpekluter fikk vi med av ei venninne av meg på barsel, og de bare lo da jeg fikk det med meg.

Sambo fikk helt dårlig samvittighet men veninnen vår forsikret oss om at det var i orden, han gulpet jo så mye også så..

Men klær ol skjønner jeg ikke at folk tar m seg, el tepper, tenk hvor mange som har hatt på seg disse da, er jo ikke akkurat pene ting heller. Nei klær hadde vi nok av, fikk jo ikke brukt alt en gang jo..

Skrevet

Å ta med bleier, netting truser (regner den som engangs jeg, as) og bind føler jeg er litt som å ta en smaksprøve av drueklasen. Hadde du vært der en time til så hadde du kanskje trengt det likevel. Det er liksom forbruksvare.

Helsetepper og lignende synes jeg liksom er litt drøyere.

Men de fleste tenker vel det samme som de gjør på hotell, de tar med seg shampo, balsam, badehetter mm. Jeg mener disse tingene er greit, forbruksvarer igjen, mens badekåper og håndklær ville jeg ikke tatt.

Like fullt, sykehusene er klar over at dette skjer, men lar oss ha full tilgang på alle slike ting... kanskje sykehusene bør være mer påpasselige med hvor mye hver enkelt har tilgang på? Man kan ha tilgang på så mange håndklær, tepper og kluter i døgnet og så få man heller be om flere ved behov...

Eller kanskje det burde bevilges flere penger til sykehusene rett og slett!!

Er butikksjef selv så jeg er absolutt i mot stjeling! Men litt svinn må man faktisk regne med dersom man ike sikrer produktene sine!

Skrevet

Tog me meg 2 nettingtruser... Alt dåkk gidde å krangla åm:p

Skrevet

Jeg tok 2 tøybleier i tilfelle hun kom til å gulpe i bilen hjem og to stk libresse nattbind og 1 stk nettingtruse. Trusen og det ene bindet hadde jeg på meg hjemreisedagen mens det andre bindet hadde jeg for sikkerhets skyld med meg i vesken. Den ene tøybleien har jeg spart på som minne:-)

Har overhode ikke dårlig samvittighet!

Skrevet

3 bind og 1 bleie. kunne ikke falle meg inn å stjele med helseteppe og diverse!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...