Solita 79 Skrevet 15. april 2007 #51 Skrevet 15. april 2007 Du har sagt x antall ganger at du ikke har dårlig samvittighet for det der helsetappet du tok "thomas". Syns du virkelig at alle skulle ha tatt med seg et slik hjem når de føder du da? Sånn ca 60 000 i året? Hvor mye tror du det ville ha kostet helse Norge? Nei fy f.. jeg syns dette er virkelig lavmål
SpiseLise Skrevet 15. april 2007 #52 Skrevet 15. april 2007 Hvorfor synes du ikke det er noe galt i å ta et helseteppe? Det er DET jeg reagerer på, ikke om noen har kommet i skade for å få noe med på lasset. Når du vet at sykehusene har altfor trang økonomi, og et helseteppe koster deg fra 50 kroner og opp, hvorfor synes du det er helt greit da? Hadde det vært meningen at du skulle ta med deg sånt hjem, hadde de spurt om du ville ha.
Mirakeljenta08 Skrevet 15. april 2007 #53 Skrevet 15. april 2007 det e ropp til hver enkelt har jeg også sagt. så gjør som du vil. respekteer deg for det. men var igrunn pga hundenen min å forklarte det på sykehuset og jordmora sa at det kunne jeg bare gjøre kunne faktisk ta flere men holdt meg til et. men nå gidder jeg ikke mer ha en flott kveld alle sammen. flott med diskusjon
vi blir 4 :o) Skrevet 15. april 2007 #54 Skrevet 15. april 2007 nope.. trengte ikke noe av det de har.. dessuten jobber jeg der så man kan si jeg er litt lei av utvalget ) dessuten synes jeg det hadde vært flaut å bli sett med helseteppe det står helse øst på.. da vet jo alle at man har tatt det..
SpiseLise Skrevet 15. april 2007 #55 Skrevet 15. april 2007 Det blir jo noe helt annet når dem sier at du kan ta med noe da. Selv om jeg må si jeg synes det er merkelig at de oppfordra deg til å både ta ett og flere. De av alle burde jo vite at de ikke har råd til sånt.
Mirakeljenta08 Skrevet 15. april 2007 #56 Skrevet 15. april 2007 joda men må ikke tro at jeg stjeler for det er jeg imot så vil ikke krangle lenger. gjør som dere vil jenter. ha en flott kveld
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #57 Skrevet 15. april 2007 Nei, tenkte ikke på det engang! Men jeg fikk en nettingruse som jeg hadde bomull i som jeg fikk buke som puppevamer! Var så sår og kald og vondt og altpåenggang så det hjalp..
2 søte Skrevet 15. april 2007 #58 Skrevet 15. april 2007 tror jeg tok med meg en ekstra bleie, og en gulpeklut, husker ikke helt, tror ammetåka tok meg der, men har lagt inne en gang senere med snuppa og da tok jeg med meg en flaske med nacl, og en sprøyte til å trekke det opp med... syns ikke det er helt stjeling for det hadde blitt kastet om jeg hadde gått fra det, og snuppa trengte det så... det var da kanskje lit drygt med bind da men alle og en hver smak
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #59 Skrevet 15. april 2007 Hehe............ Ja sikkert er du sykepleier!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #60 Skrevet 15. april 2007 Jøsses, så mange snørrengler det var samlet her da, åsså på ett sted da gitt!!! Har dere sot på vingene dahhh? Neivel, krigerske søte damer har ikke det nei! Jaja, jeg fikk hvertfall med meg 7 gulpekluter til sammen med de to fødslene mine. Huff og huff - I'm eeeevil!! Jeg tok med meg disse klutene fordi jeg syns de er så myke, og snuppene mine lå på de de første mnd når de var inntullet i mine hjemstrikkede tepper. Slapp av, jeg stal ikke ull til strikkinga, de har jeg karvet fra husets sau!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #61 Skrevet 15. april 2007 De nettingtrusene - skal ikke de kastes etter bruk da? De er vel engangstruser???
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #62 Skrevet 15. april 2007 Å ja jeg tok noen flanelskluter og en lue med sykehusets navn på som han hadde på seg da vi dro, fordi lua vi hadde med var altfor stor. Synes ikke det er noe big deal, og føler meg ikke akkurat som en tyv av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #63 Skrevet 15. april 2007 Tok kun med meg ett bind å ellers så fikk jeg lov å ta med morsmelken i ett sånt plastglass,så hadde jo min datter på seg sånn knytet langarmet topp for jeg hadde ikke noe sånt,ikke sa dem noe imot det heller.Føler ingen dårlig samvittighet ved det nei.Men det å ta med gulpekluter å helseteppe det synest jeg er dumt att man ikke kan skaffe selv.
2 Hærligheter! Skrevet 15. april 2007 #64 Skrevet 15. april 2007 "Å nei,noen stjelte gulpekluter fra sykehuset..Di blir å få kriminelle barn...Å giiid..." Herremiin,må le for meg selv her..Ikke akkurat som man har robba hele sykehuset heller da!! Noen av dere sier vi blir å få kriminelle barn,andre at di håper vi får en sykdom?? Jøsses,undres på hvem sine barn det er mest synd i her..
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #65 Skrevet 15. april 2007 Men å ikke makte å skaffe en riktig body for årstiden til babyen, det er liksom helt ok det da, ditt suppehue!!!
m@rie82 Skrevet 15. april 2007 #66 Skrevet 15. april 2007 ja, jeg tok også noe med hjem fra barseloppholdet. jeg tok med meg noen bleier, tøybleier og et håndkle...
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 15. april 2007 #67 Skrevet 15. april 2007 Jeg tok ikke med meg noenting,men dømmer ingen! hverken de har tatt helsetepper eller bind. Alle er voksne mennesker og de som tar med seg noe fra sykehuset mener sikkert det er helt greit. Respekterer alles valg. Tenkte ikke tanken på å ta noe,var helt i ammetåka og det var andre ting som fløy gjennom hodet mitt når jeg skulle hjem:)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 15. april 2007 #68 Skrevet 15. april 2007 hvordan kan en si at en respektere alle sine valg,når det gjelder å gjøre noe kriminelt.Respektere dere også andres valg når det gjelder å volta noen,eller Nokas ranerene?
Gjest Skrevet 15. april 2007 #69 Skrevet 15. april 2007 Tok ingenting, men fikk med meg en nettingtruse (pga. Ks fikk mer luft og grodde fortere) og en prøve med løveapotekenes rompesalve eller noe sånt! den var god mot alt fikk jeg beskjed om, også såre brystvorter.. Bind kjøpte jeg på vei hjem fra sykehuset (det er apotek på sykehuset) og helseteppe hadde jeg kjøpt inn tidligere...
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #70 Skrevet 15. april 2007 så du mener du kan sammenligne det å stjele med seg noen bind fra et sykehus og det å voldta noen..? sier jo bare mer om deg det da. får jaggu håpe noen kommer å stjeler et bind fra meg enn å voldta meg da!!
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 15. april 2007 #71 Skrevet 15. april 2007 Synes det er noe helt annet å voldta noen enn å ta med seg ett par bind! Å sammenligne noe slikt er jo talentløst! Alle som får barn er voksne mennesker som tar sine egne valg. Ikke noe man får gjort med det så hvorfor hisse seg opp over at noen tar ett par bind eller ett helseteppe? Hvis folk hadde brydd seg mer om sine egne feil og valg hadde mye blitt bedre i verden.
susemor-3 små Skrevet 15. april 2007 #72 Skrevet 15. april 2007 Jeg tok to ekstra bigge bind fra skapet på føderommet før jeg gikk over på barselhotellet. Ja, og så havnet det tre små tuber med nugatti i lomma ved en av frokostene...
LisaColli Skrevet 15. april 2007 #74 Skrevet 15. april 2007 jeg tok med meg et sånn stort bind jeg, for jeg hadde bare vanlige hjemme. ser ikke på det som stjeling når det ligger der slik at jeg kan bruke det. men å ta med helsetepper og laken er jo litt drøyt kanskje? usj, hadde ikke tatt med meg det om det så var gratis
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 15. april 2007 #75 Skrevet 15. april 2007 mamma til en stor og en liten mene du virkeli at å ta gulpe kluta e på samme nivå som volta eller nokas raneran?? wow.. det e nu ialle fall sinnsykt å idet hele tatt sammenligne det syns æ .. du går ikke å sir t ei som har blitt voltat, å herregud.. krise.... nån tok en gulpeklut men skjønne at sykhusan har dårlig økonomi å det man får låne der skal ligge igjen.. ville ikke hatt di klærne eller helseteppe der fra.. men nettingtruse å bind e nu ikke det værste å få me seg da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå