Gå til innhold

SVAR HELT ÆRLIG NÅ, JENTER!......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smokkene steriliseres og brukes om igjen! Og forsvinner til stadighet, mye pga at folk syns de er så innmari søte og små. Så når en liten for tidlig født baby trenger å trøste seg med en smokk der den ligger helt alene i kuvøsen, så kan man risikere å ikke finne en eneste som er liten nok : (

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stjeler ikke jeg. Spes ikke fra sykehus hvor de faktisk ikke har ei krone til overs ser det ut for.

Skrevet

Jeg hadde på meg en nettingtruse når jeg dro hjem, og må ærlig talt si at jeg trodde det var 1gangstruser.. Nå var jeg kun 1 døgn på sykehuset så de hadde ikke så veldig store utgifter på oss:)

Skrevet

Selv om trøyene de bruker på barsel er veldig kjekke, og jeg ikke har sett sånne noe sted ville jeg ikke klare å ta med noe. Så jo at alt var gammelt og noen ting reparert...tydelig at sykehuset har dårlig råd. Hvis folk tar med seg vil de til slutt ikke ha råd til å låne ut ting på barsel og da må vi alle selv ta med alt til våre nyfødte, og det er jo ikke alltid like lett å få til!

Skrevet

Det er mange som ikke får betalt for overtid fordi de har arbeidsavtaler hvor lønnen inkluderer ekstraordinært arbeid...men hvor lurt er det å ikke ta betalt for noe man har krav på? Også heller knabbe nettingtruser? Rar verden vi lever i anonym 23.13

Skrevet

1 netting truse. heheh. måtte berre ta med meg en suvenir.. morsomt minne om netting trusa eg måtte gå med etter fødsel:P hehehe

fikk også en stor flaske med sånn badesåpe til bebisen. men glemte og ta den med meg.

Skrevet

En fødekrakk, ei fødeseng, et badekar, en jordmor ob babyen min:))) Hehe, tuller, tok ingen verdens ting :) Et fint innlegg, alle sammen har lyst å svare :)

Skrevet

Kun bindet jeg hadde på meg da jeg dro hjem, men det ville de neppe hatt tilbake uansett... Ja, og bleien til lillegutt, men det samme gjelder jo der også. ;-)

Skrevet

Ser det er mange som ønsket å lette sitt hjerte!

For å være helt ærlig så har jeg aldri stjelt en krone i hele mitt liv, og er bunn ærlig i alt jeg gjør.

Sykehustingene jeg tok på sykehuset anser jeg rett og slett ikke som stjeling. Hvorfor vet jeg ikke. Kanskje fordi jeg har betalt skatt i alle år, og føler at denne gangen trengte jeg noe tilbake. Vet ikke.

Uansett. Neste gang jeg er på sykehuset kommer jeg til å ta med meg flere gulpekluter! De var kjempegode!

HI

Skrevet

Ved første fødsel tok samboer med seg fire sånne store bomullskluter som vi la babyen i de første mnd. Derfor tok vi ikke med oss noe ved denne fødselen. Jeg fikk med meg ullvatt pga tendens til brystbetennelse. Samt bindet og bleien til bebis. Helsetepper hadde jeg kjøpt inn, så det vurderte jeg ikke engang. Heller ikke klær.

Skrevet

jeg spurte om å få med et par sånne gigant bind og det fikk jeg. Resten lot jeg være der det hører hjemme: på sykehuset. Hadde da helsetepper og gulpekluter klar til bruk hjemme!

Skrevet

Ok, men det er jo nettopp skattepengene våre som gjør at vi har sykehuset i det hele tatt, og slipper å føde hjemme alene. Sånn tenker jeg i allefall. Det kunne ikke falt meg inn å tenke at jeg hadde krav på hverken gulpekluter eller helsetepper fordi jeg betaler skatt.

Du sier du ikke anser det for stjeling siden det er fra sykehuset, og den tankegangen begriper jeg rett og slett ikke. Å stjele fra et "fattig" sykehus er jo nesten verre enn å stjele en lipgloss fra "rike" H&M.

Og igjen, jeg snakker ikke om dem som har fått lov å ta noe, eller dem som har tatt med seg en engangstruse eller et stort bind. Dyrere ting som er ment for gjenbruk i mange år, synes jeg man skal kjøpe selv, og ikke ta fra det offentlige som har tøffe økonomiske utfordringer fra før av.

Skrevet

Jeg fikk med meg et sånt flanell laken de var svøpt i inn !

Ellers spurte jeg om det var greit å ta noen bleier. Det var det selvfølgelig!

Var påske, så kan jo hende det ellers ikke var lov!

Skrevet

jeg tok med meg en nettingtruse(blitt kastet i ettertid,seff:p), 1 pakke bind og 5 gulpekluter... ;)

Skrevet

hvorfor ikke gå på hansen og dysvik og kjøp store glasshånkleer de som er som gassbind. supre som gulpekluter.

Og det er ikke så farlig å ta med seg nettingtruser, for de blir som regel brukt en gang og kastet. I hvert fall på avd. jeg jobbet på.

Men unner dere ikke de små verdensborgerne nye helsetepper. Og ikke de som kanskje har mange "historier" både fine, ekkle, triste.

Hvis alle skal ta med seg ting, så vil det jo etter hvert bli strengt på sykehusene. Kanskje de begynner å ransake bagasjen din på vei ut, eller må ha alarmer på alle klær og tepper. ;)

Skrevet

Jeg tok ingenting - og da tenker jeg ikke på den dårlige økonomien til helsevesenet. Jeg gjorde det ikke, fordi det er å stjele. Jeg er rystet over de som bare tar ting, og synes det er greit. Har dere ikke lært at stjeling er stygt? Lite verdig overfor babyen! Dårlig gjort overfor alle de andre som skal føde senere!

Skrevet

Tok med meg en stol og et dusjforheng 4 tallerkner neida.......

Tok med meg noen bind og nettingtruser til meg og noen bleier til lillegutt,vi reiste hjem en søndag og hadde ikke bind hjemme hadde noen bleieprøver men ville være sikker på at jeg ikke gikk tom....har ikke dårlig samvittighet var på sykehuset 2 dager reiste hjem tidlig den 3 dagen kl 10,lå over pga føllingprøven,ville ikke reise tilbake tidlig neste morgen for og ta den,fordi jeg helst ville unngå og kjøre bil,brakk halebeinet under fødselen og det var ikke godt og sitte. Så jeg kunne jo vært på føden mye lenger og da hadde de nokk hatt mer utlegg på meg....

Skrevet

Hahaha, og hva er du om jeg tør spørre? Tror du ikke at vi sykepleiere tar bleieskift, vasker spy, skifter på illeluktende, væskende sår? Tror du vi roper på hjelpepleierne og får de til å ta jobben. Hehehehehehe

Skrevet

stjal og stjal.. Både mormor,morfar og farmor til jenta vår jobber på sykehuset, så vi fkk med oss et baby-helseteppe. kan ikke akkurat huske noe mer altså.. Samboeren tok jo med seg en sånn gratis bok da, men det er jo heller ikke akkurat å stjele..

Skrevet

fikk vel med meg et par gulpekluter ja, tenkte ikke over det, hadde en bunke på rommet, og de som ikke var brukt ble liksom bare med på hjemreisa.

Skrevet

Herregud..tror ikke jeg tok noe fra barsel men mannen min er sykehuslege og har noen ganger tatt med seg ting hjem fra jobben.

Feks kan jeg ringe å si at jeg mangler plaster, bleier, hansker, kvalmesillende etc og han tar med litt hjem. Så slipper vi dra innom butikken. Hmm..jeg har faktisk ikke hatt dårlig samvittighet jeg, men det burde vi kanskje ha forstår jeg...en gang dro jeg innom jobben hans og det ble plutselig litt kaldt. Da ga han meg et sykehusteppe til å ha i vogna mens vi gikk hjem. Har ikke gitt det tilbake. Har ikke tenkt på det engang før nå.

Skrevet

Jeg føler absolutt ikke for å lette mitt hjerte, nei, men kan fortelle at jeg tok med meg to nettingtruser (pluss den jeg hadde på), og to store bind.

Det spurte jeg ikke om, nettopp fordi jeg følte at det var noe jeg hadde krav på.

Jeg fødte og dro hjem samme dag, og sparte klinikken for masse utgifter som de ellers ville hatt på meg dersom jeg valgte å bli der i tre døgn som jeg heller kunne valgt.

Jeg hadde på forhånd kjøpt inn både bind og store truser, men første døgnet er det bare nettingtrusene og kjempebindene som duger.

Jeg har overhode ingen dårlig samvittighet for dette. Men det kunne vært greit om man kunne hatt en mulighet til å fks kjøpe med seg slike ting fra føden til samme pris som de betaler for det. Det er kjempedyrt å kjøpe store bind som Tena ol. på apoteket.

Det overrasker meg i grunnen at noen vil stjele brukte helsetepper, kluter og sengetøy til sine nyfødte, jeg ville heller brukt nytt og delikat til min lille. Klutene har jo også i flere tilfeller vært brukt som bleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...