mamma tiL 1stor+2små Skrevet 15. april 2007 #76 Skrevet 15. april 2007 Greit jeg skal innrømme at det var litt voldsomt å ta den samenlikningen,men er det greit at en går på spar kjøp og stjeler med seg helsetepper,gulpekluter og flere pakker bind?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 15. april 2007 #77 Skrevet 15. april 2007 Anonym 20.02 Sykepleiere får mer enn nok betalt,synes nå jeg,det er andre i helse norge som må opp i lønn,lenge før dere.Hvem gjør drittjobbene på et sykehus,i alle fall ikke sykepleierne,det er hjelpepleierne.
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 15. april 2007 #78 Skrevet 15. april 2007 Nei er ikke greit det heller,men jeg mener at voksne mennesker står for sine egne valg,uten at jeg har noe med det å gjøre. Tar ei venninne av meg med seg to bind og ett helseteppe fra sykehuset så henger jeg ikke henne etter ørene for det. Er hennes valg og jeg respekterer det selv om jeg ikke ville gjort det selv. Folk er forskjellige
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #80 Skrevet 15. april 2007 jeg synes folk er frekke som stjeler. ikke noe rart at sykehus har dårlig råd. KLEPTOMANER, har dere virkelig så dårlig råd at dere må stjele bind, gulpekluter og helsetepper. hva om alle som er på besøk hos deg tar med seg 1 hånduk hver hjem, blir dyrt på sikt. enda verre på sykehus.
Arb.ledig husmor Skrevet 15. april 2007 #81 Skrevet 15. april 2007 vi fikk med oss et sånt plasbeger(var morsmelk i det da) og så tok eg et ekstra... Og så tok vi m oss 2 "kopper" som ho drakk av, og fikk 1.. Ved et barselbesøk senere, spurte vi om den nybakte moren kunne "stjele" en prematurbleie til oss, for vi ville ha en sånn til minne, om hvor små bleier jenta vår har brukt.. Men noe annet kunne jeg ikke tenkt meg å tatt fra sykehuset...Selv om vi nesten ikke hadde noe hjemme, jenta ble født 4 uker for tidlig og vi hadde ikkje fått alt i hus. Vi tok faktisk med en lue hjem til hunden, men leverte den tilbake når hunden var ferdig å lukte...
Rose69 Skrevet 15. april 2007 #82 Skrevet 15. april 2007 Tok med et par bleier.Med god samvittighet, for jeg spurte først :-)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #83 Skrevet 15. april 2007 Mange føler sikkert at det er "litt mitt" siden vi betaler skatt..) Jeg tok bare med meg nettingtrusen som jeg gikk i denne gangen, og den er jo engangs, så det kan ikke kalles stjeling.. Men hvis jeg ikke husker helt feil, så tror jeg at jeg tok med meg ett helseteppe, da jeg fødte for ti år siden.. Var ung og dum den gangen..)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 15. april 2007 #84 Skrevet 15. april 2007 Hvis en spør først,er det jo ikke å stjele,da får en det jo og det er helt greit.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #85 Skrevet 15. april 2007 Ha ha. Jeg gjør akkurat det samme som hjelpepleierene og mere til! Hva som er en drittjobb er meget relativt. Om jeg tar i mot lønn fra mine ubetalte overtidsimer i knapper , frimerker og nettingtruser burde vel ikke dere bry dere noe om? Synes det bare var rett og rimelig jeg, og har ikke et snev dårlig samvittighet for mine 3 nettingtruser. Har slitt så mye på det sykehuset, både med dårlig bemanning og elendige arbeidsforhold.
Gjest Skrevet 15. april 2007 #86 Skrevet 15. april 2007 Tok med meg et par nettingtruser som de hadde lagt frem på nattbordet til meg. Tenkte at det var bedre enn at de ble kastet (regner med at de ikke blir gitt til noen andre når de ligger fremme på nattbordet mitt etter at jeg dro, det er jo uhygienisk. De kunne jo ha vært brukt). Ser absolutt ikke på det som stjeling!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #87 Skrevet 15. april 2007 Der jeg jobber er ikke nettingtrusene engangs... De VASKER de gamle nettingtrusene og bruker dem på nytt. Tro det eller ei. Hilsen sykepleier som tok 3 nettingtruser fra barselavdelingen.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #88 Skrevet 15. april 2007 Fysj, så ekkelt!!! Da får jeg nesten håpe at alle stjeler de med seg.. For de bør være engangs!!!!!
Gjest Skrevet 15. april 2007 #89 Skrevet 15. april 2007 Det tror jeg ikke var tilfelle her, sykepleierne ga meg jo saks så jeg kunne klippe trusene i riktig fasong, de var nemlig litt trange i lårene...
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #90 Skrevet 15. april 2007 Ja, det gjør vi på jobben min ved behov også. Men er de hele og fine går de på vask. Hilsen detresmåtrusertyven
Gjest Skrevet 15. april 2007 #91 Skrevet 15. april 2007 Bare så noen kommenterte litt på helseteppene jeg, og mååå jo da bare legge til litt i den forbindelse. Jeg har helseteppe til både lillemor og oss voksne som det står helsevesen på jeg! Men har da vitterlig ikke rappet dem noe sted! Så det er ikke alle som har sånne tepper som er tjveradder eller hobbykleptiser asså, mannen min og de han jobber med har fått dem på jobb(jobber da selvfølgelig i helsevesenet) Var en gave de fikk...
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 15. april 2007 #92 Skrevet 15. april 2007 Jeg tok med 3 nettingtruser. Det kommer jeg gjøre neste gang også =0)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #93 Skrevet 15. april 2007 Vi ble faktisk anbefalt å "stjele" helsetepper fra sykehuset fordi de var så varme og gode! Det handler selvfølgelig ikke om å ha råd til å kjøpe selv eller ikke som enkelte her antyder..
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 15. april 2007 #94 Skrevet 15. april 2007 Tok et par svære bind som var der, fordi mamma hadde lett igjennom hele sykehusapoteket uten å finne store bind uten at hun fant noe, så jeg så ikke noe feil med å ta noen. (Dro hjem på en lørdag) Tok også med bleier til snulla og sånn engangslak til å ha under meg selv, men det var fordi dette allerede hadde blitt gitt til oss, og hadde bare blitt kasta hadde de blitt satt igjen (infeksjonsfare).
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 15. april 2007 #95 Skrevet 15. april 2007 Men de bruker nok ikke brukte smokker igjen pga infeksjonsfaren på prematuravdelingen? Eller er det greit nok å bare koke de?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 15. april 2007 #96 Skrevet 15. april 2007 "uten å finne store bind uten at hun fant noe" Litt trøtt nå!
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 16. april 2007 #97 Skrevet 16. april 2007 Første gangen fikk jeg med meg noen nettingtruser og bind. (Merk FIKK Andre gangen tok jeg med meg noen bind og nettingtruser! Jeg fikk låne helsetepper, men leverte de da vi måtte tilbake for å ta den føllingsprøven etter noen dager. (Snuppa er født med hoftedysplasi, og ble lagt i Frejkas pute dagen etter hun ble født. Dermed passet ikke noe av yttertøyet vi hadde med til henne. Måtte pakke henne inn i helseteppene) Fikk også låne en av de minste blomstervasene med hjem. Den ble og levert noen dager etterpå!
mai mammaen til to Skrevet 16. april 2007 #98 Skrevet 16. april 2007 vi tok INGENTING... skjønner ikke at noen i det heletatt vil ha det de har der jeg... jeg brukte hennes egne klær hele tiden... i tillegg til hennes egne tepper.. vi ville ikke bruke det samme på henne som tusenvis andre babyer har gulpet og bæsjet på.... og helseteppene står det vel f.eks helsebergen osv på? ville no ALDRI brukt det alikavel...
mammaentiltrulte Skrevet 16. april 2007 #99 Skrevet 16. april 2007 tok ikke med oss noen ting. skjønner ikke hva man skal med det. hadde da kjøpt inn alt jeg trengte på forhånd og det vi mnaglet handlet vi dagen etter vi kom hjem.
Gjest Skrevet 16. april 2007 #100 Skrevet 16. april 2007 Nå må folk roe seg litt ned her. Herregud.. Jeg skjønner helle rikke hvorfor folk bevisst tar med seg utslitte helsetepper fra sykehuset, men den nettingtrusen du står og går i er da ikke noen "big deal". Mye rart skal en begynne å krangle om også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå