Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså Molle.. jeg hadde ikke tenkt å dele ut påskeeggene da!! Selv om det var en god ide for at jeg skulle fått plukket ut de beste bitene :))

Tenkte jo bare å dele ut adressene og instruksjonene da.. Må nesten bare leve med at det står stempelet stedsnavn på pakka. Eller?

Med mindre noen har en god ide eller noe...

Kom gjerne med tips..

Renner forrsten inn med mail til meg nå.. lurer på hva det kan være...

Men er vi enige om at egget og godisene skal koste ca 100,- + porto da? Er det noe som passer alles lommebok?

Skrevet

ok og må jo ikke være hemmelig? Eller så må 1D og simba sende til cat og hu ...nei vent nå litt. De som ikke kan komme sender til cat. Så tar vi et påsketreff og cat deler ut!! Fyff, jeg skukke vært dum!!! Blir jo mye koseligere også da. Få på treff. og så kan man bytte til seg bra biter..moahaha:D

Rart pervonymfe fikk skli forbi i stillhet...

Gidder ikke maile jeg da. Tenkte jeg skulle maile deg i morra, men det hadde ikke noe med egg å gjøre. Ikke noe annet heller. Bare morramail. Men du har alle opplysniger du trenger om meg (skummelt) og står her at jeg er med.

Da har jeg fått spist. Var bare en som måtte spise før jeg spiste (men etter jeg hadde lagd mat-typisk)

Mooooo (lle)

Skrevet

Mooooooooooo (ler jeg også, skummelt at jeg tenkte det omtrent 5 sekunder før deg da)

Jeg klarte faktisk å sende Cat de 3(! JA 3!) første mailene med adressen min............... litt ivrig? Og jeg skrev adressen min i de to første, for var usikker på om jeg hadde sendt................

Skjønner ikke hvorfor Mo mener jeg røler?

Syns Tabkelaser ble et fint ord jeg:)

Skrevet

Skulle ønske jegvar tabkelaser også. Har hørt at det er veldig fint.

Skrevet

Da har jeg sendt mail til Sjefen over alle sjefer!

Kan jo si at om man sender sånn pakke (norgespakke) blir den ikke stemplet med stedsnavn med mindre man skriver adressen og sånn på den lappen da.. Så kan være hemmelig :)

Jeg er trøtt jeg, alltid trøtt... Men hva skjer med å stå opp 6.30 da????? Hun sov hele natta, våknet 5 og fikk smokk og ville opp 6.30.. blæææææææææææææ.............................. Dagens syt.

Jeg fikk også kjendis bilde på mms :)

Mon tro hva man skal finne på idag da?? Skikkelig stusselig vær og jeg vil ut en tur.. Barnvogn og ubrøyta fortau er ikke moro..

Må ha linsevann så må en tur ut likevel...

tabkelaser er en fifiig liten sak ser jeg :) hehe..

Skrevet

Goooooooooooood mooooooooooooorning vietnam:)

(eller norge da...men klinger ikke likens hvis jeg sier det da....hihi)

Ny dag, nye mulilgheter.

Fullstappet plan i dag også:sykehuset for blodprøve, kafèbesøk med jenter som fra dib(bim) og personalmøte på jobben:)

Men først skal jeg dusje, også håper jegat jeg rekker frokost før vi må dra.

HA EN STRÅLENDE DAG. (sorry cl)

Skrevet

Herregud som dere skriver da. Er med på egg jeg og selv om jeg ikke er noen tabkelaser. Lillingen veide nesten helt det samme som min E ser jeg :-D

Natta var grei. Måtte riktignok mate 6 ganger mellom 00-06, men men. (Har slutta å klage skjønner dere :))

Håper du rekker frokost 1D! Er også lei snø!

Skrevet

Fortsatt for å dele ut på treff jeg. LSippe unødig porto. Skal vel ha påsketreff uansett? Og så slengerr alle en 10'r i kassa så sender cat opp til trondheim og Hamar (om hamar er med da)

skal på hs snart. Såklart er vi helt feil med soving så blir trøtt unge på hs regner jeg med. Hva spørre om?? Er vel en del jeg kanskje skulle snakket med dem om. Husker dere? Og hva gjør dem på 6mnd a? Vaffal lege vet jeg.

Natten var litt blæ. Mat 24. Mat 4. og surv og fjas frem til 6. Er så slitsomt med sånn våkentid og tull på natten!! Far hjalp til litt da. Sov til 8.30 da:)

Stikker innom å henter den smekka etter hs jeg mtg. Heng den i en pose på døra om du skal ut eller bort da. (ikke heng filmen på døra..hehe)

Skrevet

Heisann hoppsann

Molle: følgende står på ark jeg fikk fra HS:

Om neste kontakt,ved 6 mnd alder:

Treffe både lege og HS. Se om barnets utvikling er som ventet i forhold til alderm/ tanke på bevegelser,"språk",kontaktevne osv.

gjennomføre en vanlig undersøkelse og dess. andre ting etter foreldres ønske.

gi råd/info om kost,stell,døgnrytme,lek,forebyggelse av ulykker.

Dette skal barnet kunne:

innteresse for ting som foregår rundt han

skille mellom foreldre og andre

strekker armer ut for å bli tatt opp/få tak i noe

bruker begge hender-føre ting til munnen

gjøre tyggebev. f.eks. når det har en leke i munnen

god hodekontroll

viser innteresse for å foflytte seg-f.eks for å nå en leke.

tydelig reagerer på lyd og snur seg til riktig side.

liker å prate med seg selv

liker å høre sin egen stemme

roper for å påkalle oppmerksomhet.

Og natten var grei (i forhold til svanines så var den super) sovnet 19.00,våken 20.00,våken 22.00- våken 04.30-tissa seg ut,fikk pupp-nekta å sove-overså ho og etter en 30 min med klaging sovna ho, 08:30-våken og klar for dagen:)

Skal tillegen snart.

Skrevet

Den er grei, molle. Jeg skal ingen steder så det er bare å komme.

Skrevet

Har begavet barn jeg også da, for den 6 mnd kontroll-lista kan min L og hun er bare 4 mnd!!! *løperrettinnpåbegavedebarndebattenogskryter*

Men jeg vil sende egg jeg :( Er det som er moro, har aldri fått et påskeegg i postkassa før..

Og er jo som tiny sier, sender man i en sånn liten norges pakke så blir den ikke stemplet og da ser ingen hvor den kommer fra!! Og er ikke sikkert alle kan komme på treff heller. Så jeg stemmer for å sende egg i posten!

Hva har pingvin-pappaene under skinnet som kalles lekelappen??

Natten var bra. Sovnet 20.30 i går. Ga flaske klokken seks også sov vi til 10.

Skrevet

aaaa-husker at jeg hadde en datter en gang-som sov 12 timer i strekk-og så litt pupp og så sov litt til..... men noen har byttet ut henne med en like nydelig lita jente-men som ikke sover heile natta-som bare roter.... sukk...

Oki-her er lista over hva man bør kunne på 7 mnd kontrollen-siden jeg ikke er sjefen over alle sjefer-men i allefall sjefen over lister!

Kan rulle fra rygg til mage.

Barnet er fascinert av ørsmå ting, men har ennå vansker med pinsettgrepet. Brnet klarer å planlegge håndbevegelsene sine godt nok til å ringe med en klokke eller sette enkle ting sammen og skille dem igjen.Bevegelsene må planlegges fordi de må utføres i riktig rekkefølge. Det å kunne bruke hendene sine på denne måten er en virkelig landevinning for barnet. Nå kan det i stadig større grad utforske omverdenen ved hjelp av fingerene. Blant annet kan barnet løfte en kule som ligger på bordet.

Griper etter føttene sine og holder flasken/koppen selv.

Snart kan barnet uten hjelp komme seg opp i sittende stilling og sitte en kort stund uten støtte. Noen få barn kan også snu seg til siden og se bakover. Andre barn viser liten interesse for å sitte. Så lenge barnet er aktivt når det ligger på gulvet, har det ingen hast med å lære å sitte.

Biter og tygger på gjenstander.

Når du legger barnet på magen, vil det ofte begunne å krype fremover. Beina er nå sterke nok til å bære kroppens vekt, og barnet liker godt å bli holdt stående på fanget. Gi barnet mye ros og oppmuntring, det styrker selvtilliten.

Interesser og aktiviteter

Leker mer og lærer hele tiden nye ting gjennom samspill med andre.

Barnet øver seg på pinsettgrepet og det er moro å prøve å spise selv. Gi det et lite utvalg 'fingermat': små osteterninger, kokt pasta (spaghetti er gøy!), brødbiter med eller uten pålegg, biter av frukt og koke grønnsaker.

Utforsker ting ved å klemme, snu og vende eller banke med dem.

Barnet bruker nå lekene på en ny måte. Det prøver å finne ut hva det kan gjøre med dem, og slår, drar, klemmer og tar dem fra hverandre. Gi barnet et rikelig utvalg av forskjellige ufarlige ting det kan leke med: gryter, esker, plastdåser, sleiver og visper - alt er like moro. Nederste kjøkkenskuff full av barnevennlige kjøkkenredskaper er spennende og 'rydde' ut og inn av.

Lærer å lete etter gjemte gjenstander.

Nå når barnet kan sitte, er det moro å trille ball. Sett deg på gulvet foran barnet og trill ballen mot det. Barnet vil snart gjøre forsøk på å trille ballen tilbake til deg. Og skulle ballen trille forbi barnet, vil det oppmuntres til å krabbe etter den.

Du kan også la barnet få med seg en liten ball i badekaret. Hold ballen under vannet og slipp den. Det vil fascinere barnet å se hvordan den hopper opp i luften.

Så der ja:)

Skrevet

Får tippe på CE da. Før jeg får vite det.

Jeg tipper 8360 gram hvis ingen har tippa det. Og 66,5 cm.

Skrevet

Uææææ - midt på side 2...

Nåvel, kjappt innpå igjen... Enig med Cat - synes vi skal sende påskeegg... Er jo aldri alle som kan komme og da skal noen sendes og noen ikke - lettere om alle sender synes jeg... Vil også gjerne få påskeegg i posten - på treff dytter jeg alltid masse kake inn i ansiktet allikevel, da trenger jeg ikke påskegodterier ;P

Men Cat om jeg skal sende deg eller omvendt, kan vi jo bare møtes på postkontoret og spare portoen - hihi :o))

Skrevet

Ehe også kan det nevnes at jeg ikke er så veldig glad i marsipan (uten sjokolade) - med sjokolade glir det meste ned - hihi :o)

Skrevet

Hmmm, vel snakker selvfølgelig om sjokolade godterier... (innlegget over...) ;P

Skrevet

Kan de som har gitt A klokke vennligst komme å hente den igjen? For tredje gang i dag våkner han etter ganske nøyaktig 30 minutter.

Jeg trenger lengre pauser! Hehe.

Skrevet

Men hvis noen synes det er dyrt med 100,- + porto så kan vi jo kjøpe for mindre, men blir jo ikke rare påskeegget da..

Tippe på lilleL da, vi har vært på helsestasjon i dag, på 4 mnd. veiing og måling :)) Vinneren får en pose Nidars påskefavoritter i posten ;))

Jeg er heller ikke så glad i marsipan uten sjokolade, mens som petra sier, men sjoko så glir alt ned... :P

Skrevet

Liker ikke Nidars påskefavoritter....

Skrevet

Vinner du tippingen så får du noen annet da :))

Skrevet

Hva veide lilleL sist da og når var det??

Skrevet

Akkurat nå er jeg forresten skikkelig fysen. Så om jeg bare slenger ut et tall også oppgir du rett svar med en gang så vinner jo jeg uansett. Da er jeg oppe om 5 og avhenter gevinsten (så sparer du porto)... Hihi :o))

Synes forresten kr 100 er greit for påskeegg jeg... :o)

Skrevet

Hun veide 6210 gram, 58 cm lang og 40 cm rundt hodet på 3 mnd kontrollen. Og det var vel 6. februar om jeg husker riktig..

Hehe.. lo av omtrent alt du skrev petra :))

Skrevet

mm, venter og på info om sist på Linea.

Mangler tipping fra 1D (hu sa hu skulle tippe, så får vente. Men guh å lang tid a bruker!), Tiny(hvorfor har DU glemt meg da?) og Herk (du tippet jo andre litt lenger opp, men glemte slenge med E. Du tippet best sist, så burde kanskje gjøre et forsøk. Se om du er på the winningtreak enda:) )

Kan si så mye som at ingen er veldig i nærheten:)) Så enten er'n blitt slank eller så er'n blitt fleskepølse;)

jajaja, herremin..så sender vi egg i posten da! Haha altså. Jeg tenkte som den mumsen jeg er at jeg heller vil ha mer sjokkis enn et frimerke jeg da;) Og Norgespakke er kanskje ikke så dumt? Hva koseter den billigste a? Men den minste tror jeg er for liten. Tror man må opp i ganske stor for å få oppi et påskeegg. Blir teit med sånn stor eske til ett egg da..hehe. Får se på porto.

Nå har jeg fylt påskeegg i ganske mange år. For 100,- får man da MYE. Hvilken str. på egget har du a cat?? Kan godt si en sum på 100,-, men da snakker vi stort stappa egg ass! Pleier å fylle med masse smådill jeg da. Kan ikke sånne voksenegg. Er super på barneegg da:) M og jeg (tidligere, ikke blitt egg på noen år nå.) pleide å fylle i annet vi da. Litt digg og så noe annet ok. Alt fra kinobil., smykker til sokker:)

Var på hs da. Gikk i grunn ikke gjennom stort av de listene lenger opp her. Målte, veide og spurte om vi lurte på noe. Kikka på dem mens de lå på gulvet. Så inn til legen. Lå på den benken mens hun sjekka hoftene hans. "han flink å klabbe ja?" (ikke skrivefeil der nei) Hallo?? Pleier 6mnd å være flinke å krabbe?? Tenk om jeg var etbarnsmor og bekymret sådan?? Om legen spør om barnet krabber bra og han såvidt kan snu seg liksom. Djiises.

E snudde seg til rygg til mage i dag!! :D Nesten gjort det lenge men ikke fått med seg armen. I dag da jeg skulle vise prob. hos helsesøstra så fiksa han det på 2 forsøk:)

Nei får gå å vekke E. Han sov bare 30 min på tur rundt 14. FIkk ham ikke til å¨sove etter det. 17.20 sovnet han endelig!! inntil meg i senga. Kunne ikke holdt ham oppe lenger. Over 3,5 time oppe da. Så får heller bli sen kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...