Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ny tråd, nye muligheter!

I dag har gutten min bursdag:)

Tenk det er 9 år siden jeg nå lå med rier og au og blæ. Og enda skulle han ikke komme på mange timer. (født 21:35)

Har laget ferdig brett med ballong på og muffins og lys og pakker og servietter og kopp og sugerør. Blir så bra at. Mangler det bare at latsabben drar kroppen sin opp før han pleier i morgen. Litt kjipern om han spaserer inn på brettet selv. Skal jo vekkes med sang og...dærsken, jeg skulle hatt en sånn fløyte! (sånn som Tiny er så glad i vet dere..sukk)

Oppe sent. Var på vei til badet rundt 24 da E våknet. Mat-rap-legg-vræl-altdetsammeengangtil-smokk-vræl-ørten smokkdytt til-vræl-opp ørten ganger-vræl. Dritlei ti lslutt. Var stille på armen min, men hyla bare jeg bøyde meg ned mot kurven. Endte med at han sover godt utstrakt på min side i senga og far ender på barnerommet. Bare man får søvn så kan det være samme.

På tide å natte. Bøfn alle sammen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen og grattis til Will og Hei til tillab og lille Embla(din snik):)

Natten: I seng 18.45, våknet 19.30-ville ha pupp,våknet 23.00 hadde sparket av dyna-fikk pupp,våknet 00.35-sparket av seg dyna og hodet var borti enden av senga-som hun hater-fikk pupp,03.30-dyna sparket av-hodet i enden av senga-prøvde å ikke gi henne pupp-bare hyling og grining så mor kapitulerte. La ett pledd i enden av senga i håp om at vesla ville like det bedre-og det funket-sov til 07.00-kom opp i vår seng-fikk pupp og lå å skravla til kl 08.00.

Skal i dag besøke Oldemoren til vesla,sambo skal til fysomann. Akkurat nå tror jeg at jeg skal ta en dusj;)

Skrevet

jaja, tenkte jeg skulle fikse i dag da, men bra du rydder opp etter meg ama. (ikke første gangen det nei...)

Hei Tilab:))

Mtg...se hva det står over der du skrev på forrige tråd...heheheeh sullehue!

Jeg har tråta på "min side" :)

9 lys på en muffins blir veldig kult.

Skrevet

Nå slokna A i grinda med bok over hodet. Ikke helt frisk, nei. Natta var fin, spiste godt rundt midnatt(!) og spydde ikke(!) i hele natt. Men spydde to ganger på morran i dag (da jeg trodde han var fin), og vil ikke spise noe. Prøvd med flaske og pupp og han bare brekker seg. Vann = lett å drikke = lett å kaste opp. Blæh. Han virker friskere, men jeg skulle ønske han bare spiste litt!

E fortsatt frisk, heldigvis. H er slapp og kjempekjøla, kjøla jeg også, men holder stand. Bedre med kjøla enn amadritt. Fortsatt rar jeksel, hull?

Gratulerer til W og gratulerer med salg Tiny (har visst glemt å si det). Huff at Gabi er blitt kjøla da. Kan ikke barn bare være friske? Artig med mail 1D. Og 9 lys på en muffin er nok stilig.

Håper på en ok dag jeg.

Skrevet

Men jeg fant ikke noe ny tråd. Tenkte du hadde vært treig og liksom bare "hadde tenkt til" å å starte ny tråd:)

Skrevet

Hei hei til Tillab-snikleser :) hehe..

Gratulerer med dagen til store W!!!!!!! Han blir vel glad når mamman og pappan kommer med gaver og kake tenker jeg!

Kjipern med sykdom da enten det er amadritt eller kjøla...

Tiril er nå "frisk" fra sin kjøla.. Har nesesprayet og gitt hostemedisin, så da gikk det over tilslutt...

Store T er også kjøla og var hjemme fra jobb igår.. Stakkars mannen var jo KJEMPE syyyyk... hehe.. (Han hadde ikke sovet hele natten da). Han er tilbake på jobb igjen nå da..

Natta her var ok, men begynte jo å bli så vant med å få sove lenger om natta, så nå er jeg jo kjempetrøtt.. Hun var forresten våken 2 og 6, men smokk og litt mammakos så sov hun til 7 og stod ikke opp før nesten 7.30. Da hadde hun kosa seg da :) Bæsja skikkelig og beina inni pysjen (pysj uten føtter og med sokker...)

Skrevet

Nesten på side 3 jo, for en skam!!

Skrevet

Ja, en skam er det.

Jeg er bare trist. A vil ikke spise noen ting, skviser i han dråper. Men til og med det kom opp i sta.

Hvor lenge skal denne amadritten vare? Han er blitt så tynn allerede, og han har jo ikke allverdens å ta av heller...

Skrevet

GRATULERER MED DAGEN WILL :))

Stakkars lille A da.. Har du prøvd med blanding av farris/eplemost da, svana? Det skal visst gjøre underverker for en kvalm mage. Kunne kanskje prøvd med en teskje eller noe?? Leste at noen andre hadde prøvd det her, men vet ikke hvor gammel babyen var eller om den var introdusert for fast føde allerede..

Bakekakesøte jeg da.. Bestemor fyller 95 år nå, så skal lage ostekake til selskap i morgen... Har lite lyst da, men når man er så utrolig teit å lage verdens beste ostekake (i følge hele slekta) så blir man jo da alltid spurt om å lage...

Men føkte jeg ikke kunne si nei til mamma, da hun lagde fem kaker til dåpen til lilleL og jeg ikke lagde en eneste en..

Å, var den oppskriften ja Molle....

Skrevet

Syke folk er da! god bedring til alle mann,damer og babyer:D Svana-skrev beskjed til deg ang eplejuice,farris og no greier du får på apoteket på msn:)

Har vært hos oldemor til vesla i dag. Sambo har dratt for å se fotballkamp på martins og vesla sitter og leker- ja det var ikke en skriveleif-hun sitter:D "stolt mor som tusler inn på begavede barn debatten"

Hun fikk sånn fruktmos med jordbær og banan i stad-hittil er det favoritten!

I morgen skal jeg til hovedstaden på shopping og cafe med ei venninne uten vogn:)

Skrevet

Så leit, svanine. Sender over trøsteklem til deg og A! Har ikke opplevd denne situasjonen, så har ikke egne erfaringer å bidra med. Bare vær obs på dehydrering, det kan fort skje med babyer. Men som den gm du er, vet du jo det fra før!

*klemmepå*

Skrevet

Urk.....

Skrevet

A er bedre. Takk og lov for det. Han har spist pupp 3 ganger i ettermiddag/kveld uten oppkast. Hurra. Takk for alle trøsteklemmer og gode ord. Synes det var litt fælt at han ikke ville ha noe særlig fra midnatt til i dag ettermiddag, bare små dråper mm og denne farris/eplegreia (som forøvrig kom opp som et skudd da vi prøvde første gang i går). Nå sitter jeg og gruer meg til natta, for tenk om E får det nå... krysser alt som krysses kan for at vi får ei helg uten spy.

95 år står det respekt av. Klart du må bake kake da, Cat :-D Er det det som er urk?

Sitter hun altså, Ama? Kult! Forresten, er det du eller er det venninna di som ikke skal ha med vogn?

Egentlig skulle vi få besøk av nieser til H i dag (14 og 18), men naturlig nok ble det avlyst. Så vi har gått fra å få masse hjelp til å bare få mer å gjøre (sett at E blir syk også).

Lurer på om jeg får en visdomstann. Kanskje prøve med dentinox? *knise*

Skrevet

Ja-hun sitter:) er bilde på traaden under "dette kan jeg".

Så bra at A er bedre og håpehåpehåpe at ikke E får det også(og håper du og gubben heller ikke får det...)

Og det er venninna mi som ikke har med vogn da hun er barnløs,men veeeeeeldig klar for baby:) Så hun gidder å høre meg bable om vesla:)

95 år-da er du voksen:) å-må huske å sende bursdagskort til mi oldemor-ho blir jo 91 snart.(vesla har tippoldemor-tenk å oppleve å bli tippoldemor!)

Det er vel påtide å bli vis snart svanine-så den tanna er kjekk-neppe. Har trekt 2 av dem-heller ubehagelig opplevelse:)

Skrevet

og jeg har jo glemt å gratulere Will!!!!! grattis:)

Skrevet

Dobbel glede, dobbelt spy.

Skulle til å legge meg, og da spydde E. Jaja. Nå har jeg i alle fall erfaring og alle håndklær er rene.

Skrevet

kjipt svanine! Må være litt negativ og si følgende: sjangsen er stor for at du og gubben får spya også- vær forberedt og få noen til å kanskje passe guttene ett par timer om ett par dager;)

Skrevet

Må være litt positiv og si følgende: Gubben, will og jeg slapp unna:) Jeg var litt sjaber noen dager senere men tror det var det svenske kebabkjøttet. M var kvalm dagen etter det igjen, men dro på jobb. Ingen av oss spøy. (bare en liten motvekt) Negativ: Dere får nok en tøff natt. Spennende å høre hvor mye du har sovet kl 8 i morgen..hehe..nei fy den var stygg, men nesten bedre å innstille seg på våkenatt.

ama, du ga ikke MEG noen tips om det på apotektet hva nå enn det er??!!

Hilse og gratulere gamla!!!! Jasså? Men da vet vi hvem som skal ha med kake til neste treff da. Mulig det blir en ostekake? ;) Kjempekoselig å se deg på treffet forresten cat. Og så overasket jeg ble. Jeg gikk jko rett på deg!!

Kaka på "din side" har bare 4 lys jo. Og blir litt sånn...ja..hver bursdag. Ikke trist men..tja. Sitter å tenker på lille nurket jeg fikk på magen. Dere som syntes Edvard var hårete, William hadde dobbelt så mye!! Så ut som rene apekatten på hodet han:) Lille verdens vakreste gutt:) La meg siden av ham i senga i stad. Lå å prata litt. Han er jo snart like stor som meg! (jadda vet det ikke skal så mye til...) Han luktet mann og hårprodukter. Ikke helt babylukt der lenger nei..hehe.

Tror dagen ble bra. Først sang og pakker og muffins på senga. Så prøve nye psp spillet mens bror sov. så ut på Burger King. Ja var det han trodde. Han stod en stund i sykkelbutikken å ventet på at vi skulle gå videre, helt til jeg sa "ja du får finne deg en sykkel da". Hadde med videokamera, men glemte det helt. Kjipern for han ble ganske gira:)) Fått fiiiin kuuul sykkel. Så til BK og spise der. Sammen med bestemor. Bror sov så vi stakk innom å kjøpte nytt DS spill og. (hans penger) + veske til DS'n (også hans penger) De penga har brent i lomma;) Så hjem, stelle seg og gjester. Kjipe var at han var kvalm og ikke helt i form så orket ikke kake. (ble bilsyk på vei hjem og kom seg ikke helt) Fikk i seg litt vaffel da. Men masse kake til ham i morgen:) Så meste av dagen har vært han i sentrum. TRor han har hatt det fint.

Hvem tok det bildet a 1D??? Og så litt kult ut med vippestol som pcbord:)) Fest? Skååål!! Hmm..har jeg no pils i kylen tro?

Skrevet

mol: ga deg tipset meine jeg å huske-men du "babler" jo så fælt på msn at noen setninger bare forsvinner oppover i fort fart og du får dem ikke med deg! Men kan også hende jeg glemte det:)

Skrevet

Får med meg alt;) Og har scroll på musa jeg altså! Mulig du har nevt noe altså, men husker bare farriseple.

Nå er Edvard 6 mnd, et halt år!! (snufs, lille babyn min..)

Fikk så luyst på øl i stad! Fant en varm Rignes best før 10/8-06. Desperat da? Smaker helt ok da:)

Bøfn alle sammen:)

Skrevet

God morgen!

Og grattis til E!

Mol-drikker du sååå sjeldent at ølla går ut på dato?

Natta var ikke så gærn-våkna -kl 04.00, 06.00 og klar for dagen 07.30-lå å pludra i senga til 08.15.

Skal til oslo om noen timer-trygda er på konto;)

Skrevet

Hørtes ut som en fin bursdag, til tross for kvalmen, det Molait! GM!

Håper W orker kake i dag da ;-)

A skal hjelpe broren min med å bytte støtdempere på bilen i dag. Og så jeg som kunne trengt litt avlastning, vondt i ryggen igjen, blæh. Jaja, får bare forberede meg på at det tar hele dagen, for så å bli gledelig overrasket hvis han kommer tidlig hjem.

Hvem orker å stå opp 5:45 for å se på skirenn da? Ikke jeg! Bra det ikke ble medalje da, så gikk jeg ikke glipp av noe. ;-)

Men etter svangerskapet har jeg fått et lite "problem" med langrenn og curling. Kvalmen var på sitt verste under OL, så da lå jeg konstant på sofaen og så på omtrent alt, inkl. alle langrennssendingene og to curling-kamper pr. dag, mens jeg spiste tørre riskaker. Med det resultat at jeg nå blir uvel hver gang jeg ser disse idrettene, føler meg litt uggen bare av å skrive om det faktisk.... Det er jo litt merkelig, så lenge etter liksom. (Jada. jeg er rar!)

Nå er LH våken!

Skrevet

Kan selvfølgelig melde om at dette er den verste natta ever. Joda, det var ille da jeg fødte også, men ikke som dette.

E var puppesyk i hele natt. Ville bare ligge på puppen - konstant! Men han spydde ikke mer da, bare smågulpa. Måtte "legge" meg på sofan til slutt. Så begynte H og spy, og så begynte jeg å spy, og på morran i dag klarte ikke E å holde seg lenger å spydde av sin hele og fulle kraft. Feber har han også, og begge bæsja og jeg sverger på at bæsjebleiene aldri har lukta så kvalmende før.

Det er så vondt å ha baby på magen som kaver når magen vrenger seg og slår knute.

Hvem har dratt denne dritten inn i vårt hjem???!

Vi sover litt sånn på skift og sånn, men det sier vel seg selv at det er mamma som er best når man er syk. Eller forresten, puppen er best.

Har sovet noen minutter nå og da. E våkna i 20-minuttersintervaler. Også har jeg jo et barn til som ville ha mat innimellom også. Hvorfor har jeg ingen snill bestemor/tante/venninne som bor ved siden av?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...