Gå til innhold

Drammenogomegntråden nr 5 NY 22.FEB.07

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser nå at de brukte SØR SPEDISJON. De la ut for momsen for meg de. Så da må du betale for varen - den danske mv og + den norske mv. Ca 1000-1500 i transport og 250 i fortollingsavgift:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo alle sammen : )

Nå har vi vært på 3mnd-kontroll... Gikk fint med sprøytene, måtte gråte litt og HS fikk høre sinteskrikingen.. : )

Nathalie er nå 63cm lang og 6105 gr tung = )

Og nå våkna hun så da må kua ut med jura ;o)

Skrevet

Takk-takk :)

Omgangssyke i bhg og omgangssyke generelt i Norges land..... Det gikk i bhg en gang før jul også, men da slapp vi unna heldigvis :)

Piadi: Blitt stor snuppa di også :) Vi skal på 3mnd-kontroll imorgen vi. Veldig spent på vekt og lengde, og på hvordan vaksinene går.....

Skrevet

Skal jeg bestille bord eller? Kan ringe imorgen jeg. Bare rope på litt flere her. *roper*

Skrevet

Ja det kan du gjøre hvis du kan! Hebbie er ikke hjemme ,men det er vel flere?

Skrevet

2nj og Truls

Thea og Erle

Astronaut og Ingvild

Naboen og Isac

Tilla og Embla

Kristin og thea kristin

Skrevet

¨Thea: Leon er 11 mnd så om du hadde orka å sette opp trappegrinden hadde det vært fint : ) Han går ikke, men kryper som en helt !

Bleieskift på gang.. I`ll be back : )

Skrevet

Jepp

Jeg bestiller bord imorgen, så kom igjen og skriv dere på jenter!!!! :) Dette blir SÅ kos. Lenge siden vi har sett hverandre, og noen har vi faktiktisk ikke sett enda...... *glede seg masse*

Skrevet

2nj og Truls

Thea og Erle

Astronaut og Ingvild

Naboen og Isac

Tilla og Embla

Kristin og thea kristin

Piadi og Nathalie

JEG KOMMER =) Så glad for at jeg kan allikevell..

MAYKEN... Kommer ikke du ? Og nå er det lenge siden vi har hørt noe fra pinnsvin, jeg har jo ikke sett Marie ennå.. !!

Skal sende en post til nanna også :)

Skrevet

hei alle sammen..takk for posten piadi..men han på 6 år skal på sykehuset kl 11 og da får jeg vite om han må legge inn nye dren igjen...uff blir 4 el 5 gangen det da og han som har hvert fin et år nå..men hvis jeg rekker så kan jeg jo komme innom en tur etter vi har hvert på sykehuset kan si hei til dere he he....nå er det så mye som skjer her har nesten alle dager fulle med jordmor sykehus m han på 6 og de ul jeg har inni mellom...oxo for to uker siden var jeg inne for de trodde ting var i gang men nei da var ikke det og hvert ganske mye..mye nedpress og vonde kynnere...oxo sitter jeg med dårlig samvittighet her for jeg snakket jo om å ha et treff hjemme hos meg men tror ikke jeg orker det nå..skal ha barnebursdag for han som blir 8 til lørdag den bursdagen må jeg ha 17 mars og skal slå sammen begge to med voksenbursdag 14 april..så må jeg ha barnebursdag for han som blir 7 i mai etter at babyen har kommet ...dette ble masse rot håper det er leselig he he... klemmer fra meg

Skrevet

Koselig om du kommer innom en tur i alle fall = ) Du gjør det om du har mulighet..

Ikke ha dårlig samvittighet, vi vet alle hvordan det er å være gravid.. =)

Skrevet

2nj og Truls

Thea og Erle

Astronaut og Ingvild

Naboen og Isac

Tilla og Embla

Kristin og thea kristin

Piadi og Nathalie

Mayken og Ina

Se om vi ikke får tatt oss en tur, må uansett til byen på torsdag.

Får vite om vi får huset på torsdag kl 14.00 og da må jeg levere søknadspapirene på barnehageplass på rådhuset.

Tilla: hva heter den barnehagen som du vurderer å ha Embla i?

Var det hallermoen barnehage?

Skrevet

Hei jenter. Fy f så vondt jeg har i nakken i dag.Gidder ikke ta noe for det før i kveld. I går kveld så gikk jeg en 4 timers tur. Deilig med luft. Ble vel litt langt, men jeg ville så gjerne gå opp til gamle huset vårt å se hvordan det var blitt. Var nok litt anspent med masse klær og surt vær.Med resultat: Stiv nakke. Har ikke tid til det i dag, siden jeg skal måke terassen for snø. Så skal jeg trene styrke og gå tur.Avhengig av om Erle sover da.Vil ikke ta henne med ut helt ennå. Har ikke feber, men er så sår i halsen. Men når hun er våken nå så smiler hun igjen etter å ha vært så sliten og syk. Døds deilig å se, så da vil jeg bare kose med henne.Tenk at hun ikke klarer å gråte, så vi må jo ta signalene om at hun vil noe med det samme.

Så koselig å se at vi blir mange på torsdag:)

Skrevet

heisann.

Har akkurat snakket med Pinnsvinet vårt og hun har sagt ja til treff på torsdag:)

2nj og Truls

Thea og Erle

Astronaut og Ingvild

Naboen og Isac

Tilla og Embla

Kristin og thea kristin

Piadi og Nathalie

Mayken og Ina

Pinnsvin og Marie

Ellers så sliter jeg også med nakken for tiden, var sykemeldt pga nakken før jeg ble gravid og nå ser det ut til å blusse opp igjen:(

Får nedsatt følelse i armen og ut i fingrene og det værker.

Var hos fysio i går og han vil sende meg til spesialist i Oslo, så vi får se.

utenom det holder jeg på å bli skallet, mister så mye hår at jeg tror jeg blir gal. Finner hår overalt.... skikkelig plagsomt.

Skrevet

Så koselig at det er så mange som kommer på torsdag! Gleder meg masse.

Er det forresten noen som vet en plass som man kan leie til å ha middag etter barndåp for ca 30 stk, helst en plass der man kan ha med mat, drikke men som kanskje har tallerkner osv?? Håper noen har lure tips!

Ellers sitter jeg limt fast i sofaen i dag, selv med dette fine været uff får dårlig samvittighet, men oi der var den borte igjen ;-)

Skrevet

Hei Mayken!

Jeg tenkte på Solhaugen jeg egentlig, synes det ser så utrolig flott ut der.

Hallermoen kunne være et godt alternativ, men jeg har veldig gode erfaringer med Røyseplassen også, er det lillebror gikk. Har ikke like god erfaring med Konnerud Barnehage, liker ikke uteområdet, samt at de aksepterer at barn henter og leverer! (venninna mi leverte og hentet søsknene sine der fra hun var 9!!!) Litt for ukritiske for min smak, husker jeg var og hentet også og meg hadde de aldri sett, da var jeg 13.

Så jeg søker i følgende rekkefølge; Solhaugen, Røyseplassen, Hallermoen.

(langt svar på kort spm:p)

Astronaut; Det er MANGE steder som tilbyr det i Drammen, sanitetsforeningen leier ut lokaler i hele byen, Konnerudgruvene har lokaler, Villmarkshuset, Lassebakken, div idrettsforeninger... osv.

Vi hadde det i på gruvehuset, veldig enkelt og greit lokale til en god pris:)

Skrevet

Ok Tilla.

Er så usikker på hva jeg skal søke.

Kommer til å ha sykehusbarnehagen på en av plassene, men ellers er jeg usikker.

Får høre med min kjære.

Astronaut: hvilke kirke skal hun døpes i?

Er flere kirker som har lokaler å leie ut til middag ol.

Vi døpte Ina i Tangen kirke, og leide peisestua og kjøkkenet til middag og kaffe, kostet ca 800 kr alt i alt og det bra kjempefint.

Du kan jo forhøre deg litt.

Skrevet

Takk for gode forslag Tilla!

Mayken: Hørtes ut som dere hadde fått leid supert lokale. Vi skal døpe Ingvild i Strømsgodset kirke, og jeg ringte for å høre om vi kunne låne menighetshuset, men det var desverre opptatt :-(.

Ang. håravfall så kjøpte jeg B-vitaminer på apoteket i flytende form (B-tonin) som jeg synes fungerer veldig bra så den kan jeg anbefale! Begynte å bruke den da jeg gikk gravid og mista masse hår.

Håper bare vi finner noe bra som har en grei pris og som ikke minst er ledig 29 april.. *håpe*

Skrevet

Bord er bestilt til klokken 12. Vi var hjertelig velkommen!!! :)

Gleder meg til å se alle sammen på torsdag.

Skrevet

Vært på 3mnd-kontroll med Truls idag. 6670g og 63cm var han blitt. Vaksinene gikk også greit. Gråt litt da han fikk Prevenar, men det gikk fort over og han pratet og smilte som vanlig. Håper vi slipper noen reaksjon......

Ellers har jeg vært i Sandvika en tur, på Barnas Hus og på Babyshop på slependen. Kjøpt vinterdress til Truls til neste vinter..... litt leker, potte (tenkte kanskje Trym ville trene litt snart...hehe) og flaske med annen tut så jeg kan teste ut på flaskenekteren min. ;)

Skrevet

Oj nå har Truls blitt stor : ) Han er også ganske lang ja.. Hvor lang var Trym på 3mndkontroll?

Må ut og kjøpe litt klær til Nathalie snart.. 68 passer akkurat :)

Skrevet

Trym var faktisk 64,5cm på 3mndkontrollen. Og hele 7kg. :)

Skrevet

Er både du og pappaen lang da ?

Jeg er jo bare 1.63 så er veldig spent på hvor lang Nathalie skal bli.. Nancy ser ut til å bli omtrent så høy som jeg er :)

Er så sløv for tiden, gidder ingenting.. Tro om jeg brygger på noe.. Men bruker man energi, får man energi.. Er det ikke sånn det er ?

Så flott at pinnsvin også kommer på treff = )

Skrevet

Må bare si at Erle var hele 7558 gr på 3 mnd knt og er nå 8800. Min lille sumobryter. Tulla til mamma skal være med meg å bade nå. Er noe bedre i formen. Det går rs virus i bhg nå så det er mulig at det er det Erle har.Tar nok med henne på tur i morgen.

Vært og trent, gått tur og handlet. Så har jeg måka terassen i dag. Så det blir det å slenge seg i dusjen så i badekar og ende opp i sofaen med en film. Har leid World trade center film. Skikkelig aktivi dag vært. I morgen skal jeg endelig til frisør. Bare fikse ettervekst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...