Gå til innhold

Drammenogomegntråden nr 5 NY 22.FEB.07

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant det på nett nå.... Bragernes torg 4a, colonklinikken :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, samme bygg som vikarbyrået jeg jobber for:p Kan ta det når jeg skal innom der og si fra at jeg er tilbake fra mammapermen:p Hihi...

Tarmskylling og ny jobb i samme slengen:p

Hva gjør dere i kveld da?

Skrevet

Er det midt i Drammen det eller?

Jeg surfer bare litt rundt på forskjellig..... Blir vel i seng snart tenker jeg, trøtt og sliten og glad det er helg igjen :)

Skrevet

Sitter ler litt av denne tarmskyllingen. Men hør på denne teorien min da: Dersom innsiden av tarmen er fult med fettlag krever det mer for at sunne ting taes opp samt at fett blir transportert bort. Blir hengende igjen og vann får ikke helt gjort nytten sin. Prøv bare å vaske en fettete kjele kun med vann. Tror de bruker nacl ved skylling ,noe som løser opp mer en kun vann gjør. Tarmen har dessuten mange knotter eller kriker og kroker som en ikke får skylt godt bare ved å drikke.

Husker jeg var yil en rectoscopiog møtte ha fulltømming. Det hadde effekt i ettertid også- selv om det da skulle drikkes:) Erle er våken hører jeg. Hes somen kråke. Kastet oppi natt. Masse slim sammen med en rap.Tilbake litt senere...

Skrevet

Uff da.. er ikke kikhoste Erle har fått da ? :(

Er litt ekstremt med tarmskylling da jenter.. Må da finnes andre metoder... !!! *grøsser* = )

I dag skal pusia vår fjerne stingene etter steriliseringen, og det blir deeeeeilig ! Hun har så lyst til å gå ut, men det har hun jo ikke kunnet nå i

10 dager.. Gleder meg til å slippe henne ut nå ja = ) Og nå ville monsen inn ja.. Her går det i ett hele dagen, deilig å ha sambo hjemme innimellom. Han har hatt stressuke på jobben så han har nesten ikke vært hjemme og det er ganske slitsomt..

Nå skal jeg dusje litt før vi drar :)

Skrevet

Hehe.... ja, det er jo sant. Jeg er også plaget med treg mage og mye luft for tiden, så det kan jo være en ide å prøve det faktisk. Mannen ler av meg da, synes jeg kommer med mye rart for tiden tror jeg.....

Skrevet

Fyttihelvete så drittlei jeg er den fordømte svigerfamilien min...

Aaahrg. Nå har jeg fått nok, de er herved ute av mitt liv. Jeg trenger ikke mennesker som ikke liker meg, da kan jeg heller bruke tid og energi på mennesker som faktisk liker meg! *knurr*

(gjelder forøvrig ikke besteforeldrene til vesla asså, bare tantene...)

Skrevet

2nj- jeg vet at jeg hadde prøvd dette selv dersom jeg trodde det kunne ha effekt.Det er ikke skaldelig, ikke dyrt tror jeg, bare sunt, ingen bivirkninger eller vanedannende. Før jeg begynte å spise Ingers rugbrød så var jeg ikke på toalettet hver dag. Nå er jeg det så å si hver dag. Så da vet dere det. Sånn rundt kl 09 kan dere jo tenke at no sitt ho Therese og skitt. Kødda.. Men det er faktisk noe i det. Synes virkelig det er verdt å prøve. Fortsett med rugbrød. Jeg starter alltid morgenen med et stort glass vann som står fast på badet- letter tilgjengelig samt husker å drikke. Deretter 1ss tran, stor glass vann igjen og 2 sk brød noen ganger kun 1 1/2 skive. Da venter dassen på mæ..

Vært på legevakta for å få resept på efedrin. Ikke tatt noe ennå. Venter til hun evt skulle bli skikkelig tett i brystet. Hun kaster nesten opp hvert måltid- og hun spiser virkelig lite. Alltid i forbindelse med rap og hosting. Er nok litt kvalm av slim og hoste samt feberen tenker jeg. Men er flink til å drive med og bedre drenasjen i lungene med stadig stillingsendring. Ligger litt i thoraxleie samt at jeg dunker forsiktig på ryggen hennes og ut på sidene. Hun ligger litt på mage og rygg samt får varmt bad ( ikke heldig for feberen men..) hjelper jo for å løsne opp litt synes jeg. Samt at det er en aktivitet som hun liker.

Dersom jeg mangler litt t`er innimellom så si..er jeg ved den bærbare der t .as.en er .reig og dersom det manglermellomromsåskyldesdet at jeg sitter i kjelleren.Dårlig greier. Så skal det gå fort i denne tidsklemma så blir det minus avsnitt, samt noen skrivefeil. Ha ha leser igjennom innimellom og blir en smule flau:!

Her lager mannen min indisk. Sjokk- skal si vi er allsidige. Skulle egentlig spille monopol med det blir ikke tid til etter å ha leid 2 filmer. Den ene heter sønner og er norsk. Ja ja hadde jeg tapt i monopol så hadde det blitt skilsmisse- så like greit å droppe det.

Tillab- leste et tidligere innlegg fra deg, samt etter det du fortalte om julebesøket så tror jeg at jeg hadde skrevet et brev der du kunne overveie nøye hva du ville ha sakt. Er så lett å bli så følsesmessig engasjert at en dropper ut av seg ting en skulle sakt annerledes og som fort kan få deg til å fremstå som bråkmakeren. Spill på det forholdet du har til svigers slik at ikke det forholdet går i vasken. Dersom det etterlyses mer kontakt med dere så kan dere jo understreke da at det er vanskelig siden dere føler dere så ekskludert og latterliggjort på en måte. De rotter seg sammen og blir da sterkere en dere. Tenk på hva dere har (hverandre) og det går jo an å understreke dette ved en evt konfrontasjon. Men prøv å ikke la deg provosere. Dersom det er noe som må opp og frem så la de bli provosert av deg og vær så overlegen at de reagerer. Kjedelig når det blir sånn- for det er nesten umulig å la det påvirke en. Jeg klarer ikke det. Blir skikkelig forbannet på slik.

Kjøpt ferska smultringer. Nam nam men er nå sulten nok på INDISK etterfulgt av skillingsboller. Avslutte med godis så klart.

Flere innom her i kveld ? Bare må jeg da- så kan der bli så lei dere bare vil. Hi hi

Tillab-påvirker dette forholdet mellom deg og din mann da?

Skrevet

JA, snakk om ensformig. Her har vi også spist indisk idag:) nam-nam Det er bare digg!!!

Mamma og pappa kommer fra Portugal senere ikveld. Blir kjekt med en lynvisitt fra dem :) Tror de gleder seg til å se gutta også. Truls har jo vokst masse siden de var her i januar.

Ja, ingers rugbrød er jeg godt igang med. Var på CC og kjøpte nytt igår. Og drikker 0,5 l glass med vann før frokost og 0,5 l til maten, og mer vann gjennom dagen. Blir vel litt for lite trim tenker jeg. Må sjerpe meg med turgåingen!!!!!

Thea: Fant du den kvitteringen hvor det stod hvor mye dere betalte i toll på stolkjøpet deres??

Hvilke indiske retter er det mannen din mekker???

Skrevet

Er Ingers rugbrød noe godt da? *rynke på nesa*

Takk for gode råd Thea, jeg er nemlig også en sånn som blir ikke bare kjempesint, men også kjempe lei meg. Og jeg vil jo ikke vise at jeg blir lei meg så da kommer det også ut som sinne:p Hehe...

Mannen min er enig med meg, jeg luktet jo lunta på dette før han gjorde det, og ga han beskjed i går kveld om at jeg trodde problemene vi hadde med dem handlet om meg. Og i dag så fikk jeg jo bevist at jeg hadde rett. Han sier det veldig greit, de er søsknene mine, dere er familien min! Han ofrer aldri i verden familien han elsker for søsknene sine... Søte mannen min:)

Men jeg vil jo ikke at han skal være på kant med dem heller så vi får se hva vi kommer frem til... Ordner seg nok på en eller annen måte til slutt...

Er hun ikke bedre nå heller?! *sender bli frisk støv til skjønne lille Erle*

Gleder meg til å treffe dere igjen nå, leeeenge siden!

2nj, Hvor stor er Truls blitt nå?

Skrevet

Heisann, her er jeg.

Har vært litt hektisk i det siste og har ikke så mye overskudd for tiden.

Har endelig fått barnedåpen overstått, var masse besøk og ganske slitsomt, men det gikk greit.

Snuppa var så sliten etter dåpsdagen, hun sovnet ikke før 21.30 og våknet ikke før kl 7.30. jeg våknet i 6 tiden og lurte på om det var liv i ungen, for hun hadde ikke spist i løpet av natten...hehehe og jeg hadde skikkelig melkespreng.

Nå er det helt andre boller, spiser nesten hver 1 1/2 time natten igjennom, så jeg er trøtt som ei strømpe og kjempesliten.

Ellers har det gått i begravelse, barseltreff, fysio for meg og fysio for snuppa

På mandag begynte vi på babysvømming på blekkspruten, det var kjempestas.

Tirsdag var vi på 3 måneders kontroll. Fikk målt henne for første gang.

Hun er nå 61cm og 6020g.

Sprøytene var ikke så morsome, men jeg syntes det gikk bra.

Vi mistet huset vi hadde fått tilslag på, men har funnet et nytt.

Forkjøpsretten går ut på torsdag.

Huset har ikke blitt lagt ut for salg, og det er bare vi som har sett på det, så har en følelse på at det kanskje går bedre denne gangen.

Er et helt nyoppusset hus, er bare å flytte rett inn, så det hadde vært deilig da:)

Ellers ser jeg dere har skravlet mye mens jeg har vært borte, men orker ikke lese alt, da rekker jeg aldri å få skrevet noe her.

Håper alt står bra til med dere og at lille Erle snart blir frisk.

Skrevet

Der var du ja. Deilig med overstått dåp da:) Kjedelig med denne våkneheten om natta. Setter en litt ut det ja.

2nj- lover å se på det i morgen. Skal til Tbg nå men kan ikke du minne meg på å se etter den i morgen. Kommer innom her da. Må lete igjennom en stor bunke og har ikke tid nå, men i morgen gjør jge det. Hukommelsen min er intet vidare.Mannen min lager ikke annet en disse toro pakkene. Bruker 2 pakker på bare oss. Elsker sausen. Krutter med litt fersk chilli. Til fradag blir det 7 års feiring på oss i Oslo på indisk.

Hebbie kommer innom her søndag 4 tror jeg hun sa. Eller var det i dag. Ja da er det ihvertfall fra Italia da:)

Skrevet

Hmmm, i dag har jeg og vesla vært hos pappa. Deeeilig å slappe av litt der, har fått slappet av litt med lillebror, sett film, mens lillemor har sovet søtt i dobbeltsengen hans. Hun våknet med et hyl da, kanskje fordi det henger en gigantisk KORN plakat over senga hans?! Hehe...

Men makan til drittvær, er jo klin umulig å få gått noe tur i sånt vær:( Usj...

Skrevet

Tillab: Skal på 3 mnd kontroll på tirsdag. Tror han er blitt nærmere 7 kg jeg.....og lang er han også. -Veldig spent på hvor stor han er blitt ja. Er jo ikke baby lenger jo. Dette går bare altfor fort :( Vil ha babyen min lenge........-er vel ikke lenge før han løper etter storebroren rundt her inne.

Noen som skal ut og GÅ denne uka eller?? Lyst å trille sammen med noen en dag......kjekkere enn å trave rundt alene (lite selskap i han i vogna, så teller ikke med han).

Skrevet

Thea: *minner deg på å finne kvitteringen*

Ellers har jeg bestilt meg time nå, så da gjenstår det å se om litt innvendig vask gjør susen :) Var ikke ledig før 6., så virker som det er noe folk faktisk gjør da. :)

Lalalala......

Håper de brøyter fortauene snart for nå er det bare helt håpløst å gå tur gitt. :(

Hatt en så deilig natt i natt. Truls sovnet med en gang jeg la han igår kveld (litt over 19) og sov til 0215 før han spiste og sov videre. Stod opp klokka 8 sammen med Trym og litt etter våknet lille prinsen..... -kunne godt tatt flere slike netter ja:)

Skrevet

Trenger vi mer snø nå? Må vel være nok til både skigåere, hulebyggere og andre interesserte. Jeg trenger ikke mer, jeg gidder ikke måke og dessuten er det kjempetungt å trille!!! *Grynt*

Ingvild sover en liten formiddagslur og etterhvert skal vi prøve å gå ut å trille, det blir vel en prøvelse med den flotte brøytinga de pleier å ha rund her. Tenkte å gåen til biblioteket, det skulle åpne i dag.

Ellers er vi med på treff på torsdag kl 12 på Glass! Gleder meg :-)

Skrevet

GLASS TORSDAG 1. MARS.....HVEM KOMMER:

(Bare slik at vi vet ca antall og kan bestille bordet vårt. Skriv dere på)

2nj og Truls

Skrevet

GLASS TORSDAG 1. MARS.....HVEM KOMMER:

(Bare slik at vi vet ca antall og kan bestille bordet vårt. Skriv dere på)

2nj og Truls

Astronaut & Ingvild

Skrevet

2nj og Truls

Astronaut & Ingvild

Naboen og Isac

Therese og Erle

Skal finne kvitteringen nå bare Erle sovner litt. 2nj- like spontan som meg du. Forhør deg litt med dem når du er der- effekt osv.

Var på legevakten med Erle i Tønsberg i går. Før jeg dro spøkte mamma og jeg med at det var kanskje en dustete lege som heter dr, Sture som hadde vakt der. Han er totalt ubrukelig. Mamma hadde han som fastlege og ville gjeren ha en GU. Han svarte at det trengte hun ikke. Hun ga seg ikke pga murring i underlivet. Til slutt ble hun henvist til en gynekolog der det ble konstantert canser uteri. Måtte fjerne alt siden det var ondartet. Tror dere ikke kødden var der da. Det er jo ikke mange leger som ikke ønsker legevakttjeneste, men han har vel intet valg han og tar alle de vaktene som tilbys han. Han kikket ikke henne i svelget slik legen i Drammen gjorde. Og han sa jo at hun hadde veldig sår hals, noe som høres så godt . Hun synes det er vanskelig og skrike og spise.Han sa at det var en begynnenede ørebetennelse. Men hvordan kan da CRP `en gå ned fra 16 til 9 på et døgn dersom det er en begynnenede betennelse. DUST!!!!! Hun fikk nesespray,noe som er forsåvidt ok, siden nese hals og ører henger nøye sammen. Samt en paralgin minor.Ja hun sov hele natten , helt utslått etter skriking med veldig hes stemme en hel dag samt en god dose smertestillende. Stakkars. Har så vondt av henne.Hun var helt utrøstelig.Kan jo være at hun har vondt i ørene- det tviler jeg ikke på.Man han ignorerte halsen hennes og knatringen i brystet. Får fortsatt efedrin av meg, samt paracet som smertestillende. Ikke nok med det, men i går kveld mens Even sov begynte han å snakke i søvne ,noe som er ulikt han. Gikk og kjente på han og han kokte. Tok temp og den var 39,5. Paracet gjorde susen. Tror det var litt feberstigningen som gjorde han så fjern. I dag husket han ikke noe av det som skjedd i går natt/kveld. Samt er veldig lei seg og sårbar. Ikke gøy med syke barn. Blir jo bare sittende inne og ønske at det var en selv som kunne ta alle vondtene dems. Når de kommer i bhg igjen så er det vel omgangssyke som venter. Hører at det er på anmarsj.BLÆ... Ba mannen min være hjemme i morgen fra jobb, når alle man er syke.Peder derimot er på bedringens vei. Hoster en del, men ellers grei.Der fikk mor tømt sine frustrasjoner.

Hva gjør dere da?

Skrevet

Her blir det mye tarm snakk.Men det er en viktig funskjon og da også med tanke på vekt. Har inntrykk at vi damer ikke har samme trakta som gutte, der alt går tvers igjennom kroppen. Men for å få fart må tarmperistaltikken som ikke er viljestyrt men som jeg er overbeviist om at kan aktiviseres ytteligere ved at en ved hvert toalett besøk trykker som om man skulle gjort større ærend. Kommer sikkert ikke noe der og da , men tidligere en der ellers ville gjort. Og da blir det nok litt mer fart på magen også. Ikke tull- helt sikkert at det funker assa:)

Skrevet

Thea: Ikke stress med den kvitteringen. Høres ut som du har nok annet å bruke tid på nå. Skikkelig kjedelig når barna er syke, og man får jo så vondt av dem. Erle kan jo ikke si hvor hun har vondt heller stakkars. Om du drar i øreflippen eller trykker litt, gir hun uttrykk for at det er vondt så kan det tyde på ørebetennelse.

Håper hun blir bedre snart. :)

Ja, hører det går omgangssyke for tiden. Det er bare noe vi IKKE vil ha i hus. Jeg hater å spy, det er det værste jeg gjør tror jeg.

Nå har Truls akkurat spist, så regner med at vi går en liten tur snart.

Skrevet

2nj og Truls

Thea og Erle

Astronaut og Ingvild

Naboen og Isac

Tilla og Embla.

Skrevet

Nei nå er kvitteringene her:)Det ser ut til at de i Danmark har trukket fra den danske moms som er 25%. Så har jeg betalt 1000 kr for forsendelse og ekspedition. Så fikk jeg en regning fra tollstasjonen på 250 kr og momsen på varene 24% er vel det.Den regningen har jeg ikke ,men huker det var slik. Tollavgiften var ikke på mer en kr250 menden norske momsen kommer i tillegg.Dersom du bestiller så gjør de i Danmark oppmerksom på at de trekker fra den danske momsen. De har gjerne forbindelse med et ok prismessig ekspedition firma.Hos oss så fikset Winkon frakten som jeg sa at var på kr 1000.

Erle sover så nå er det stafett omå få gjort noe. Ellers så går det jo sin gang dette her. Er det omgangssyke i bhg til Trym?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...