Chiquita Bananas Skrevet 5. mars 2007 #101 Skrevet 5. mars 2007 Hehehe....innlegg nr. 100 Hei jenter.... Får litt tid til å skrive nå. Føler meg litt bedre, men bruker smertestillende. Italia turen var ok. Er ikke alltid like lett å dra på tur med søsken ;op Han ene broren min klikker på matlukt så derfor fikk vi ikke lage NOE mat i den leiligheten han bodde i (vi hadde to leiligheter) og han sprang rundt og syta over at det ikke var nok tepper til ham. Søskna mine og sambo var der første uken og andre uken var jeg alene med mora mi og Fredrik. Mora mi fikk tak i disse leilighetene gjennom en stavangermann som var fraværende og frem til turen startet ikke svarte på spørsmålene til mora mi eller ville bekrefte at hun hadde fått leilighetene - som vi leide gjennom et italiensk byrå han sendte kunder til. Var jo snakk om da en mindre leilighet når søsknene mine hadde reist - og han hadde bare en dyr leilighet hun kunne få og han visste ikke adressen en gang !! Siden han ikke svarte skikkelig på den andre leiligheten eller tatt kontakt med henne, mens vi var der så fikk hun en ny leilighet som var en etasje ned og myyyye billigere gjennom byrået. Så den dagen vi flytta ned så hadde han mannen ringt og mast på broren min som var på vei hjem til stavanger fra sandefjord der flyet landet - han ville vite hva det ble til. Eeehhh....hvordan i helvete skulle mora mi vite noenting når han ikke hadde tatt kontakt eller visste adressen ???? Han ble visst fra seg da han fikk vite at hun hadde fått en leilighet. Tror dere ikke han kom til leiligheten 7 tida på kvelden med ei jente for å presse mora mi for penger som han mente hun måtte betale. De ble jo lite sjokka da dem så meg sitte der - de trodde hun var alene og da kunne presse henne. Men hun jagde dem ut og sa hun ville ikke diskutere dette med dem. Han har drevet og skrevet email og truet med advokat, men ga seg da kjæresten til mora mi skrev et langt brev til ham. Men han maser om at penger til jenta fordi hun hadde stelt i stand leiligheten !! Det er jo ikke vanlig å betale for vasking FØR man flytter inn ??!!!! Ellers har det vært sykdom hele turen - MEN...jeg har fått sett det skjeve tårnet i Pisa ) Fredrik har blitt så stor !!! Han har lagt på seg og er veldig våken og skal ble lekt med. Smiler og ler masse - får latterkrampe og spiser på hånda si. Er såååå snakkesalig - spesielt når han skal mates, da er det så masse han skal si ) Er superblid på morgenen og gliser når han ser meg.
Chiquita Bananas Skrevet 5. mars 2007 #102 Skrevet 5. mars 2007 Mye som skjer her ser jeg, men øyet renner litt mye så jeg får ikke lest skikkelig. Var hos en lege i går og dem fant heldigvis ikke noe farlig. Hadde det vært mellomørebetennelse så hadde dem gitt meg narkose og åpnet trommehinna !!! Wæææ - glad jeg ikke hadde det !! eller den der herpes greia han nevnte. Dette var en av de tilfellene hvor man ikke visste hva som var årsaken og jeg fikk vente og se og det ville sikkert gå bort om et par uker. Jeg overlever dette etter en paracet og pinex forte. Nå skal vi ut og handle. Full skjerpings med sunn mat og langturer !!! Ingen bønn :op
Chiquita Bananas Skrevet 5. mars 2007 #103 Skrevet 5. mars 2007 hmmm.....ikke noe liv her i dag ?? Eller er det ny tråd som jeg ikke har fått med meg ? Fant ikke tråden så jeg måtte søke på nicket mitt. Nå når jeg er her så stikker dere ?? hæ ???
Møøø Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #104 Skrevet 5. mars 2007 Heeeyyy!! Welcome home, hebbie!! Siden det var du som tok nr 100 s er det greit... Godt å se julepynten igjen ;o) Bra med deg? Og Fredrik? Blitt stor skjønner jeg ;o) Bra dere ikke fikk den italienske mafia'n på døra nedi der da... Uff.. litt ekkelt da, utpressere på døra... Koselig med deg og mamma da? Bortsett fra at du var syk da... Vi er her, bare litt satt ut pga det med attpåklatt, som du sikkert har fått med deg? Og som om ikke det var nok så fikk jeg i ettermiddag beskjed om at den ene sønnen til avdelingslegen på avd min har tatt selvmord, bare 21 år gammel... Tatt farens hjertemedisiner... uff, så tragisk!! Mora jobber innen psykriatrien, så de bebreider sikkert seg sjøl nå... Vært en tur på sangen nå jeg da. Jeg og Ruth ;o) Fortsatt ikke fått henen til å ta flaska, så hun er med.. Men bare koselig det da, hun er jo så snill, forstyrrer ikke, utenom å sjarmere alle de andre da... he he..
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #105 Skrevet 5. mars 2007 Velkommen tilbake Hebbie :0) Har savna deg ! Hebbie om du ikke har fått med deg det ,så har ei nær venninne av meg mista sitt lille barnebarn i krybbedød.har snkket med henne hvar dag og grått sammen med de siden lørdag.jeg er litt satt ut og kjenner at energien har dratt litt fra meg. Har funnet frem et xbox spill.Burnoyt revenge,krasjer biler så det koster! Må få ut litt aggresjon. kjempe trist med den gutten da mamma mø,fikk selv en lei beskjed ,en kamerat av gubben har fått dødsdommen nå.Kreften vinner.Så vi går i ett lite vakum nå. Kjempe koselig å lese gamle tråden vår titsi :0) Mimre mimre. Har ikke glemt dere mine venner, er bare så lei meg nå. Hadde vært så mye bedre å ha fått vært nært attpåklatten nå,ikke så mange mil unna. Mamma minna meg på at nabo gutten her holdt på å sovne inn for ett par år siden ,han var litt over året og hadde sove i 3 timer i vogna ,til slutt hadde de da sjekka han og da pusta han nesten ikke,de fikk ikke liv i han før det hadde gått lang tid.Det gikk heldigvis bra med veslegutten ,men han ble liggende på sykehuset en stund. De konkluderte med at han var på vei i krybbedød.. Ha en god natt mine venner ,nå skal jeg krasje biler igjen!
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #106 Skrevet 6. mars 2007 Ble sittende til klokka var 2.30 i natt før jeg fikk sove,Marius våkna opp igjen og nekta å sove.Men skal ikke klage en våkenatt til og fra får en tåle. Han var tissevåt to ganger i natt ,det er så irriterende,må vel prøve pampers igjen. Ellers så ble jeg sur i går,snuppa kom hje fra barnehagen og plutselig kan hun fortelle at to av "tantene" i barnehagen har komentert at håret hennes er skeivt å stygt.Jeg klippa lugg på henne i helga ,griet at det ikke er på millimeteren rett ,men det ser da ikke galt ut. Da hadde søstra mi sagt fra ,det kan jeg love dere... Men har avtale med naboen idag ,hun er frisør ,skal ta med de to minste på besøk og så skal hun se på håret hennes,se om det er noe hun burde gjøre... Men vi har tenkt å ringe barnehagen og klage ja,sann mine ord!
vinterbarn ;O) Skrevet 6. mars 2007 #107 Skrevet 6. mars 2007 NEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!! ALT FORSVANT!!!!!!!!!!!!! Da starter jeg på nytt... for her kommer jeg kryyyypende inn igjen *full av dårlig samvittighet* Har prøvd flere ganger å komme inn her, men som regel får jeg bare lest..hver gang jeg skal til å skrive, så skjer det noe!! Men nå er det full skjerpings!! Hebbie, så bra at du ikke ble der nede, men kom tilbake til oss, koselig å ha deg tilbake igjen!! Hørtes ut som du hadde litt opp og ned, men håper det var mest opp ihvefall ;O) Idefix; går ikke ann av voksne mennesker å si noe sånt, sånn at barna hører...det var ikke mye pent gjort!! De små blir jo så lei seg også, får håpe ikke hun ble veldig lei seg av å få den beskjeden... *dumme damene* skulle tro de hadde vett nok på å ikke komme med sånne setninger... jeg hadde også sagt fra,absolutt!!! Mamma mø, hva er det nye strikke prosjektet ditt nå da?? Har begynt å tenke på hva jeg skal strikke når kjolen er ferdig jeg også... hihi...lurer på noe i bomull...siden vi går mot vår!! har du vært inne på den siden her med gratis strikkeoppskr?? mye fint der!! Der jeg fant dåps kjolen..har forresten startet på lua nå ;O) siste del før montering ;O) Titsi; skjer i bergen da?? noe kult??? Mannen min er på dagstur der nå, ble ikke noe helg tur på oss alikevel som vi hadde trodd ;O( Håper dere er litt bedre nå, syke voksne og barn er ikke veldig gøy!! ÅH...må fortelle om min lille flinke baby inatt...sov fra 21.30 - 05.00 !! Yahooo snakk om uthvilt mor i dag *pling*
Møøø Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #108 Skrevet 6. mars 2007 Snill baby du har da, vinterbarn ;o) Sover ikke like lenge hu snuppa her... La seg kl 22 og fikk pupp igjen kl 0.45 og kl 4... og så sto vi opp litt før 7... Men som sagt før så blir det nok ikke bedre før vi begynner med grøt... og det vil jeg ikke før vi drar til syden, hvis jeg ikke må... ;o) Strikker jakke og bukse til babyen til ei venninne av meg, hun har termin 27.mai, strikker str 6 mnd, så hun har til vinter'n, hvit babyull. Når det er ferdig så har jeg tenkt å strikke jule-kjoler til snuppene mine. Fant en fin oppskrift hos min tante like før jul. Så da blir det like kjoler på dem ;o) Var oppskrift på lik kjole til baby-born og, så det blir vel 2 slike å... Og i samme heftet var det oppskrift på julenisse (70 cm stor), tenkte å strikke en til mamma og en til svigers.. får se etterhvert... Så jeg har da noen prosjekter på gang... Blir nok ikke noe sommer-klær her... Enig med vinterbarn, kan jo ikke si sånn så snuppa hører det da!! Snakk om mobbing mener nå jeg da... Ville også sagt fra ja!!! Skal på foreldresamtale i bhg i dag, høre hvordan snuppa egentlig har det i bhg.. Trur hun er litt ensom... virker ikke som hun leker så bra med de andre der, men sikkert bare noe jeg trur... Og nå om dagen som hun er mammadalt så vil hun jo helst ikke dit da... "være heme m mamma'n min je" sa hu i dag...
Candy girrrl Skrevet 6. mars 2007 #109 Skrevet 6. mars 2007 Velkommen tilbake Hebbie! (Og til deg og Vinterbarn..) Pyton med så mye sykdom da på tur. Da er det litt godt å komme hjem tenker jeg. Bra du er hjemme iallefall. Tråden trenger all den støttekontakt den kan få ) Så mye trist lesning da.. Selvmord og annen elendighet. Guffent med den ungen som var på vei inn i kryppedød, brrrr... Har alltid innbilt meg at det er den første tiden som er mest kritisk. Men der tar jeg tydeligvis feil desverre.. Så flink å sove det gullet ditt da Vinterbarn! Jeg som trodde du skulle få noe å bryne deg på etter to sovebarn. Men nei.. Synd det ikke ble vestlandstur på deg da. *surmuler litt nå* Kjempefint bilde av Ruth Mamma Mø. Så skikkelig deilig ut den strikkadrakta. Jenta mi er frisk igjen i dag. Var ikke verre enn at det var full fres i går. Så ikke så ille. Begynner å komme meg litt jeg og. Men den hosten slipper ikke taket git. Men greit det assa. Får bare de fete magemusklene til bikinisesongen ) (eh..bikinisesong i Bergen?) Hvordan har du det i dag Idefix. Hjalp det å avreagere litt på bilkræsj? I dag tror jeg det er ett år siden du testet positivt.
Candy girrrl Skrevet 6. mars 2007 #110 Skrevet 6. mars 2007 hehe.. vi er bra synkronisert vi Mamma Mø. Skriver ofte samtidig. Glemte å kommentere pannluggkommentaren ja.. Fytti så uproffosjonelt!!! Hadde blitt irritert.
Candy girrrl Skrevet 6. mars 2007 #111 Skrevet 6. mars 2007 Huff. Leste attpåklatt sitt siste innlegg. Så trist. Tårene trilla godt når jeg kom til diktet ja. Så bra hun har deg Idefix. Tror du har vært en sann venn der ja.. *masse ros til deg vennen*
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #112 Skrevet 6. mars 2007 Jeg er stolt av å ha henne som venn og vil ikke miste henne,det er sikkert å visst.Har lært at en skal være ekte,for er en uekte så får en det i fleisen ja.Det har jeg troa på.Mista mange venner da pappa ble syk. Løp sin vei de og stakk hodet i sanden.Samme med nær familie og det såra veldig,nesten like mye som det at pappa var syk. God bedring Titsi nå må du bli frisk igjen snart. Snakker om sommer ,fikk stor pakke fra H&M, masse tøy til snuppa..Hun er stor fporbruker av tøy,det meste skal være rosa da....:0/ Men jeg og søstra mi fikk bikiniene vi hadde bestilt,vi holdt på å krepere av latter.Må visst ha frimerke der fremme..De blir sendt tilbake ja..BHen var ok ,men trusa...Hohohoho...:0) Jeg er her for dere også om dere noen gang trenger meg,husk det,dere var jo der for meg når jeg trengte dere..:0) Klemmer til dere alle. Kos å se deg igjen vinterbarn,dårlig gjort foressten ,her har vi holdt tråden i livet for å vente på deg ,så stikker du av.....Mobbe mobbe. Sorry alle skrive feila,er tom i hodet ,litt sliten og gidda løs på retting :0(
vinterbarn ;O) Skrevet 6. mars 2007 #113 Skrevet 6. mars 2007 Var inne og leste innlegget nå jeg også... *tårene renner* man kan prøve å kjenne på følelsen...men tror ikke man klarer å forestille seg hvordan det er engang... Ser Oprah nå,...mannen har drept tvillingdøtrene hennes...og hun har tillgitt han...da har du rimelig stort hjerte vil jeg si... veit ikke jg om jeg hadde klart.. sett at han var syk samtidig som jeg hadde mista mine dyrbare skatter... Hva FAEN får folk til å gjøre noe sånt, greit man er syk men... hvor er sperrene.... blir så forbanna jeg ;O( hmrf... Til noe litt søtere; ser for meg den lille snuppa di mamma mø.. "je vil itte" hihi.. plutselig fikk det meg til å tenke at alle våre barn snakker forskjellig... en ting en oss voksne... men alle våre babyer vil lære å snakke forskjellige dialekter.. morsomt!! Litt fasinert av sånt jeg se..dialekter og språk. Bare vi her som snakker litt kjedelig... jeg vil også ha kul dialekt ;O) hihi Jeg har jo faktisk vært inne her stort sett hver dag da dere!!! Så ikke vær sååå veldig strenge nå da!!! *snufser og blunker* Idag er det skikkelig trist vær idag, regner som tusan.. nesten som å bo i berget dette jo...eneste er at det er første dagen på mange uker da...mnd også kanskje ;O) hihi... Og Titis; vi skal få det til en annen helg, han har ofte turer dit.. skal nok komme og plage deg en gang skal du se ;O) Men hadde vært artig om vi hadde klart et treff til sommeren alle sammen også..
Møøø Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #114 Skrevet 6. mars 2007 "nesten som å bo i berget".. hihi... Regner med du mente Bergen da... *mobb, mobb* Slå tommelen min i dag... auuu... i stallen igjen... hadde det travelt da jeg hadde innatt hestene, og lot likegodt tommelen være igjen da jeg slengta igjen døra inn til den ene hesten... auuuuu... Så nå har jeg en stor blå-lilla vond tommel... Kan ikke si at toten-dialekta er så kul, men... Fikk kjeft av mamma da jeg bodde i Fredrikstad da... Var mye sammen med ei derfra som prata skikkelig bredt østfold-dialekt.. Så da la jeg vel om litt og tok noen utrykk derfra se... hehe Snør her da... uff... Nå kommer visst mamma, snuppa skal prøve brudepikekjolen sin. ;o) Skriver mer senere jeg ;o)
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #115 Skrevet 6. mars 2007 Toten dialekta er så søt,Berrrrrrrrrrrrgensere derimot :0) hehehe de snakker kjapt de,og sunnmøringer ,vræl :0( Mossinger smiler vi av ;0) Sitter har alene sammen med Marius nå ,snuppa er hos naboen og gutta er på ski. Marius er sur idag ,tann nr 2 har kommet frem så vurderer å gi en panodil,gjorde det i går og da ble han en blid liten gutt. Lillesøstra mi har bestemt seg for at dattra skal være enebarn ,tror på henne også ,så bra jeg har mange da.Så kan hun bruke mine barn som "søsken". Men personlig er jeg mot enebran om det ikke er pga medisinske grunner(ikke kan få flere). Er så trøtt at det er så vidt jeg ser tastaturet forran meg...Svir i øynene nå.. Gubben skal på jobb i kveld igjen så blir sittende her alene...Men det går da på ett vis,har gått utover melkeproduksjonen ,det er det eneste kjedelige.hadde endelig nok melk.Er nok litt pga det triste også.
Møøø Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #116 Skrevet 6. mars 2007 Er også mot enebarn. Både som barn og vertfall som voksne så trenger man søsken. Tenk bare hvor mye ansvar enebarnet får når foreldrene blir gamle... Bare en snartur innom nå.. Snuppa ble så fin atte!!
Candy girrrl Skrevet 6. mars 2007 #117 Skrevet 6. mars 2007 Blir nok en nydelig brudepike!! Dialekt ja.. kan jo understreke at jeg ikke snakker bergensk. Har faktisk samme dialekt som Idol-Tone. Men der slutter også likheten...sukk! ) Men min er litt utvaska da. Mye jobbings på typen din nå da Idefix. Min skal til Oslo på torsdag. Ikke hjemme før seint ( Hvordan gikk barnehagesamtalen da Mamma Mø? *blåser på tommelen også* Der med små tanntroll, er dere blitt bitt?
Møøø Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #118 Skrevet 6. mars 2007 Trur ikke Ruth tør å bite... da hyler jeg ut!!! Hun har heldigvis ikke prøvd da... Merker ikke noe forskjell før og etter tennene jeg... Takk for blåsing, titsi, snuppa har også blåst på mammas tommel. Den er fortsatt vond da... uff.. så klønete jeg er... Samtalen gikk bra den da. Hun er så snill så ) Litt stille av seg da, som jeg antok... Liker best å sitte med bord-aktiviteter som perler, puslespill, modellkitt, tegning osv, men det er sånn her hjemme å. Litt forsiktig når de er ute da. Turte ikke gå så langt unna tantene da, men var bedre nå enn for ei stund siden, så det går nok bra ) Hadde vertfall ALDRI tilgitt min kjære om han hadde drept jentene våre. Samme hvor syk han var i gjerningsøyeblikket.... Ville ikke vært sammen med en så syk mann.... Nå trur jeg faktisk jeg skal legge meg... tidlig, men når video'n tar seg av frustrerte fruer for meg, så kan jeg ta igjen litt søvn... Kanskje noe for deg og, idefix???
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #119 Skrevet 6. mars 2007 http://www.dinbaby.com/forum/thread/3740199 Se hva jeg fant da,å sjekk hvem som har svart meg ;0) Synst det var så søtt,trodde at det var den 8 jeg fant ut at jeg var gravid så nå holder jeg på å leite..Kan dere finne første innlegget deres?
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #120 Skrevet 6. mars 2007 http://www.dinbaby.com/forum/thread/4372607 Hihi hadde rett ja ,helt rørt over alle gratulasjonene ennå jeg det var mange på skravle også kan jeg huske:0)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #121 Skrevet 6. mars 2007 Hihi... idefix...artig å mimre sånn...selv jeg klarte å gratulere deg ;O) da jeg het vinterbaby? hihi... jammen ble det ikke vinter baby på meg gett...ikke for at det var vinter da hun kom...for det var en av de værste stormdagene... gud det ula oppi 7 etg...trodde nesten vi skulle blåse ut.. hihi..kom jeg på nå. hvor finner dere de innleggene..nå må jeg inn å lete også, veit ikke om jeg la ut noe jeg... *inn og lete, kommer snart tilbake* blir litt forstyrra av smokkdytt her også, flyr NOEN ganger opp og ned den trappa på kvelden *phu*
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #122 Skrevet 6. mars 2007 Hahaha anonym idag gitt ;0) jeg gikk opp i venstre sida her skreiv inn nicket mitt og trykte forum så søk..vips der lå det over 4000 treff på idefix,hehehe
vinterbarn ;O) Skrevet 6. mars 2007 #123 Skrevet 6. mars 2007 http://www.dinbaby.com/forum/thread/4069705 SE!! jeg var også med i uke 10!! om dere hadde glemt det, tenk der stod vi ALLE sammen..hihi artig!!¨ hvorfor ble jeg anonym?? ja,ja... ting går litt fort unna innimellom... *lete mere* gøøøøøøøøøy
Chiquita Bananas Skrevet 6. mars 2007 #124 Skrevet 6. mars 2007 oj som dere skravler.... Øyet renner så jeg får ikke sett så masse - veldig slitsomt. Håper tommelen din er bedre Mamma mø. Når det gjelder søvn så tullet Fredrik masse i Italia - sikkert pga. nye omgivelser, men vi begynte å legge ham mellom 7-9. Og det har vi fortsatt med hjemme og det går bra. Men i dag så virket det som han ikke ville siden han hadde sovet masse hele dagen og begynte å gråte når jeg hadde kommet i gangen og dratt han av puppen som han hadde ligget inntil i flere timer og kost seg med. Han sutter bare litt og dupper og jeg sitter i ro uansett. Men så ble sambo drittlei etter å slåsst med han og flaska. Ville heller ha pupp ;op Så sambo tok Fredrik med i senga og la han fra seg og satte på musikkboksen - og han var våken og fulgte med på prosjektøren i taket ;o) Syntes det var så stille så sambo gikk inn og sjekket og da våknet Fredrik, men sovnet igjen etter et lite kyss på hodet. Så veldig trist å høre om krybbedøden Idefix...Har ikke ord til det. Fikk med meg at det gjaldt Attpåklatt, men jeg visste ikke at du kjente henne og hva det var egentlig. Håper livet smiler snart til henne igjen...... Godt dere ikke mobba stavangerdialekten ;op hehehehe...... Slankinga varte ikke et døgn !! Spiste kebabmiddag på vei hjem fordi vi var så lenge ute at vi ble for sultne for å dra hjem og lage middag. Men vi skal ihvertfall spise sunnere og gå turer - så snart regnet slutter ;op Bra unnskyldning ???
vinterbarn ;O) Skrevet 6. mars 2007 #125 Skrevet 6. mars 2007 TITSI... se hva jeg fant ;O) http://www.dinbaby.com/forum/thread/4386581 nesten som å lete på et gammelt loft dette jo ;O) yahoooooo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå