Møøø Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Da var det vel min tur da... Starte en helt ny tråd for oss skravlekjærringer... Eller kan vi egentlig kalle oss det?? Ikke akkurat den mest aktive tråden her inne, siden den innimellom detter helt ned på side 4!!!
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Sånn ja var din tur som jeg sa på msn..Kanskje på tide å legge seg nå?? ha ei god natt .Eller god morgen heter det vel nå :0) Når dere leser denne nå ;0)
vinterbarn ;O) Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 Ny tråd og greier... hvem har født??? Åh..nei..vi er jo ferdige med det der..hihi... Folk er skikkelige aktive på denne siden, var inne for en liten time siden, da lå vi øverst på side 1, nå var vi plutselig på side 2 ;O( Tror jammen jeg skal ta å barbere hodet på lille mor idag jeg... da får de visst så tykt og fint hår!!! (never!!!!!!!!!) Tenk å ta bort det nydelige håret på babyer a... folk gjør mye rart!!! Hadde det vært noe sant i det der, så hadde de vel vært født uten hår da!! Min eldste hadde endel hår, har kjempe tjukt hår idag..alltid hatt det, og jeg har ikke barbert nei!!! Man skal høre mye før øra detter av... ;O) Fatter ikke hvorfor folk skal gjøre så mye rart jeg, den ene mere hystrisk enn den andre.. er faktisk lov å bruke hodet og fornuften innimellom syns jeg... (nok om det..hihi...) Influensa ja... det vil vi klare oss uten jenter, hadde samme som mamma mø jeg også, 2 dager med sånn "brygger på.." men ble aldri noe mere *bank bank* Så titsi, får håpe ikke den bryter ut på deg heller.. men sånn kan det gå med masse skigåing veit du... (sikkert derfor vi andre ikke har fått det...driver ikke med sånt ) hehe... I natt har vi hatt vår første trøble natt, vært kjempe urolig.. spist masse og ofte, skikkelig uvant. Ikke hatt sånn før vi... Tror nok det er middagen i går, vi hadde fisk... og jeg HATER fisk.. så har funnet ut at hun sikkert ikke tåler det ;O) hehe...syns jeg var skikkelig smart nå!!! Åh.. jeg elsker den flåklypa sangen... den er så sinnsyk fiiiiiin... veit ikke hva det er med den, men den gjør noe med meg ;O) (kom på tv nå se.. derfor jeg kom på det) hihi.. Idag er det snøstorm her igjen...brrrrr dårlig med tur vær idag igjen, så da blir det innedag og litt rydding. Er vel en uke siden siste rengjørings dag nå føler jeg..hihi.. dagene går ;O)
Møøø Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2007 Da er jeg hjematt fra barnehage-kjøring og jobb-besøk. Godt jeg ikke skal på jobb igjen på en stund ;o) Skal jobbe 4 uker i august, og så begynner jeg igjen 29.okt. Det er jo leeeeeeeeeeenge til enda ;o) Ruth sov i bilen, så jeg la henne bare i vogna da vi kom hjem i stad, så der sover hun videre ;o) Fått masse kjøkken-kataloger i posten de siste dagene da ;o) Så nå kan jeg gå meg vill i jungelen av kjøkken... Er jo et par merker å velge mellom... Får se om vi finner et vi bare MÅ ha da ;o) Der fikk jeg flåklypa på hjernen ja... takk for den... Fikk levert passene i dag da, bildene ble til nød godkjent... så lenge vi ikke skulle til USA så gikk det greit... Dæven de er strenge ass!! Så såvidt atti tennene til eldstesnuppa nemlig... og de skal ha nunnen igjen... Men hvor lett er det å få en 3 åring til å stå som du vil på bilde da?? Som regel sier du jo smiiiiil, ikke sant... ;o) Ja, skigåing og trening generelt er en influensa-utsatt ting, derfor jeg holder meg unna... hehe
Møøø Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2007 Her var det liv... nei... nei.... Side 3!! Her har gjengen lagt seg og jeg sitter her alene ;o) Se om jeg finner noe å se på tv'n, kanskje det intervjuet av kongeparet... hvis det ikke går en bra film nå da.. Har sååå lyst på noe godt... Får se om jeg klarer å beherske meg... Finne meg et elpe i stedet (for det er jo like godt som sjokolade.....)
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Elpe hva er det ??? hehehe :0) Vil bare si at jeg kommer sterkere tilbake i morgen,er trøtt og sliten ,har akkurat fått satt på maskina...Gått i ett idag.I morgen skal Marius på kontroll,er spent på hvor stor han har litt ,pluss han skal ta sprøyte :0( Natta
Møøø Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. februar 2007 hehe, elpe er en frukt vi har her i bygda... ;o) Lykke til i mårra da! Spennende å få høre hvor stor gutt han har blitt ;o) Sov godt!!
vinterbarn ;O) Skrevet 20. februar 2007 #8 Skrevet 20. februar 2007 Hei... det er baker`n som er innom her nå.... hihi... sett en sånn deig?? sinnsyk... holdt på å le meg ihjel når jeg kom inn på kjøkkenet etter en halv time.. nesten så den møtte meg i døra.. ;O) Men de ble knall gode da ;O) Spist masse... nam nam... Så bra bildene ble godkjent mamma mø... ikke lett med pass bilder til sånne små.. kjenner til det. Var litt av et opplegg når vi skulle ha til våre.. og mellomste var 2 år og super egen!!! Godt den var digital, så vi kunne slette og ta nye.. glimrende ;O) Når drar der igjen?? var 1 uke? Idefix.. blir spennende å se hvor stor gutte pjokken har blitt.. tenk han skal få sprøyte alt... stakkars lille!! Er vel værst for oss mammane tenker jeg ;O) Titsi, nå må du bli frisk...stakkars.. men som jeg sa.. sånn går det når man prøver å få seg et liv utenom oss ;O) *god bedrings klemmer* skal du få alikevel...for syns jo litt synd på deg da... skikkelig kjiipt å være syk!! I kveld har jeg lagt snuppa i senga si for første gang.. og stille ble det ;O) Så spent på hvor lenge hun ligger der før mat hungeren slår til i natt... har drøm om en litt laaaang lur... Ikke for det, jeg er jo bortskjemt når det gjelder baby denne gangen også.. Er så artig nå, hun er så utrolig blid.. de få minuttene hun er våken (fortsatt sove dukke) men hun smiler med hele ansiktet.. og nå har ben og armen begynt å gå også.. syns plutselig hun har blitt så stor nå. Spent på hvor mye hun veier.. skal vel på kontroll neste uke.. 6 uker alt...
vinterbarn ;O) Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 Jøss... jeg som skal signere etter mitt eget innlegg...det er lenge siden det. Hvor er dere andre egentlig?? *hallo jenter våkne nå!!!* Snuppa sov godt i senga si igår... våkna til mat kl 24.00, da tenkte jeg at jeg skulle legge henne tilbake i senga si etter måltidet.. men måtte le godt når jeg så på klokka og den var 01.30... tror muligheten for at jeg sovna er relativt stor..hihi... så da ble hun oppi senga mi. Var jo ikke så lenge til neste måltid igjen ;O) Blir litt oppgitt over dette været altså, veit det er vinter.. men vil så gjerne gå tur... men med - 10 grader og vannrett snø frister det ikke... Greit det er vinter altså, men denne vinteren her syns jeg det har blåst mye.. og her nede er jo vinden rimelig kald..sjøvind varmer ikke akkurat ;O) hehe.. Mamma mø.. så vakker lille Ruth`a di er... ser ut som det er flere som er blide ja.. hehe...
vinterbarn ;O) Skrevet 21. februar 2007 #10 Skrevet 21. februar 2007 Hehe... så dere på god morgen norge idag?? hehe..sitter å ser nå... på en barnehage som skulle synge for kongen... Den ene lille jenta tok mikrofonen og sang for full hals.. så søt da ;O)
Møøø Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 21. februar 2007 he he, morsom den deigen din ja, vinterbarn... Drar til Lanzarote 26.mars, om 4,5 uke ;o) Og blir 1 uke ja! Får vel ta litt sol snart å, ikke akkurat mye farge nå nei... Greit å ha litt farge før jeg drar... Åssen gikk det i natt da, vinterbarn? Ville hun opp til mamma da hun la seg?? Stakkar Marius da, som får sprøyter i dag... Ruth godtok den første sprøyta, men da hun fikk en til rett etterpå ble hun mildt sagt rasende.... Og så var hun litt sutrete på kvelden, men jeg ga henne en paracet, så da gikk det bra ;o) Med eldste var jeg på ktr ved 6 uker, 3, 4, 5 og 6 mnd, nå var jeg ved 6 uker, 4 mnd og skal ved 6 mnd.... ;o) Nå trur jeg Ruth sovna utpå gulvet her.. får legge henne opp i senga si (er for kaldt til å sove ute i dag...) Og så får jeg finne støvsugeren og gjøre det litt fint her ;o) Ha en fin dag, jenter!!
Møøø Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 21. februar 2007 hehe, her går det i "playhouse disney" på morgenen her... Kan koble om så jeg kan se tv samtidig, men sitter som regel og leser avisa og spiser frokost, mens hun sitter der...
Møøø Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 21. februar 2007 Ruth er såå blid om dagen ja!! Og har omtrent hele knyttneven inni munnen samtidig da... he he.. Begynt å putte alt i munnen nå... Kjenner det er ei tann på tur, så sikkert derfor ;o)
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #14 Skrevet 21. februar 2007 Store gutten.6550 gr og 64 cm ,hvor er babyen min ??? Hehehe tiden flyr! traff ei venninne hun lo da hun såg Marius lurte på hva jeg forte han med,har melk med tyngde i jeg visst nok ;0) Før jeg glemmer det.God bedrings klem til deg Titsi :0) Er så spent på hvordan kvelden blir siden jeg er "alene "mamma disse dagene,på lørdag skal vi ha barneselskap. Holder på å bli sprø av den helsesøstra lager det oppstyret av at jeg har 4 barn ,hvordan det er mulig å klare det osv...Eh forstår lett at hun har to ;0) Like før jeg slengte ut at jeg kunne gjerne tenkt meg en til :0) Men som sagt før ikke Gå gravid... Har fått slike flotte bilder av alle de nydelige avkomma deres at jeg fant ut at da var det min tur til å sende bilde..Skulle få han til å smile da,men han smilte etter at jeg tok bildet,hehehe typisk. Lo fælt da jeg såg den deigen altså;0) Nesten som å møte den i døra det der ;0) Burde gjøre litt husarbeid nå når Marius er blid...Men er så lat idag...
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #15 Skrevet 21. februar 2007 Glemte å si at han var forundra over første stikk,men mildt sagt sinna ved 2 stikk.Da var det ikke mye greit lengre.Kjempe fornærma såg olmt på dama..Hun komenterte det til og med.hehehe :0)
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #16 Skrevet 21. februar 2007 Har dere lagt merke til en ting her inne? Enten så er folk opptatt av hvor tidlig etter fødslen at an har sex,hvor ofte ,om det gjør vondt eller godt.Herregud for noen vesen altså..etter en stund kommer det innlegg.Hjelp jeg er gravid igjen og det passer ikke nå...................Hvor gamle er folk her inne egentlig?
Candy girrrl Skrevet 21. februar 2007 #17 Skrevet 21. februar 2007 Hei jenter.. Her kommer et innlegg fra en skrangle. (husker dere da alle skranglet? Alle utenom Mamma Mø var gravide) Fortsatt ganske syk ja. Hper ikke jeg smitter alle nå her hjemme. Såesielt ikke minsten. Ja Marius var en solid plugg. Vesla mi skal på kontroll i morgen tidlig. Pyton at de må ta to sprøyter da. En holder liksom i massevis. Nå er det barne-tv og vesla sover. Nei det gjør hun ikke.. Et høyt vræl på callen her. Kommer tilbake senere
Møøø Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #18 Skrevet 21. februar 2007 Først vil jeg få sende en *godbedringklem* over fjellet (håper den ikke blir sittende fast i uværet på fjellet...) Marius har blitt stor gutt ja ;o) Godt det, at de legger på seg ;o) Åssen går det med amminga da? Er det fullamming eller tillegg attåt? Prata hu HS på alle ungene dine i dag å?? Hallooo... er da ikke hennes sak hvor mange unger dere har da... Ja, er i grunn sjelden det kommer opp nye temaer her inne... de samme går igjen og igjen... Men sånn var det vel på 1.,2.,3. trim på bim å... Gidder ikke svare for ørtende gang på samme spm jeg da... Går da an å søke da.... He he, kan jo lure på hvor gamle de er, men alder har egentlig ingenting å si for hvor voksen man er... (er vel kanskje søstera di et eks på idefix??) De der "hjelp, jeg er gravid"-innleggene er jo bare latterlige... sku da tro de her inne vet hvordan en lager barn... og hvordan man beskytter seg mot det... Får vel pakke bhg-sekken til snuppa jeg nå..
vinterbarn ;O) Skrevet 21. februar 2007 #19 Skrevet 21. februar 2007 Hvordan gikk det mamma mø... har snuppa flere reine truser i skuffen, eller ble det skrapa der etter noen timer??? Uff, den tiden der er slitsom... men hun virker kanskje ikke veldig klar som du sier selv..hehe... idefix, så du ropte på meg istad...eller så det lenge etterpå, så da fikk jeg ikke svart.. ble litt opptatt med legging og ordning her... Har lagt mini i sin egen seng igjen idag... hun spiste halv 9, la henne kl 9, når klokken var halv 10 tok jeg henne opp...lå jo bare der og tittet stakkars (ja, veit...ikke noe synd på henne) men når jeg tok ho opp ble hun urolig og masa etter pupp, så da la jeg henne igjen.. var så trøtt..og nå sover hun ennå... Nå lurer jeg på å stupe i seng.. men veit jo at hun våkner innen kort tid... vil nok ha noe påfyll snart igjen tenker jg... så her sitter jeg da..og ser fotball.. Titsi,, *god bedringsklemmer*sender jeg også.. tør ikke sende det med toget..for det sporer jo bare av oppi der nå.. så får vel satse på at lufta fører det med til rett person ;O)
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #20 Skrevet 22. februar 2007 Titsi hvordan går det med deg ??? Håper det går litt bedre og at kontrollen går greit :0) Helsesøster ja ,hun er bare rar,det meste gikk i :er det ikke travelt med 4 da,det mååååååååååå jo være travel er det ikke????..Skulle tro jeg burde kommer mager som ett lik og grå som ett lik fordi jeg er 4 barnsmor..Halloen liksom,like før jeg sa er gravid med tvilinger jeg og gleder meg.Men da hadde vel den runde dama daua av sjokket..hehehe :0) Ellers gikk det i er ... sjalu da? (ho var med) er hun ikke ,det er hun vel??? Så spør hun er det kjekt med en lille bror? JA svarer snuppa stolt.hahaha der fikk du di røy tenkte jeg..knise... Natta har vært litt urolig,Marius har fått litt feber så han rota litt ,sovna ikke før i 1 tiden og hylte i 5 tiden.Har brukt puppen som smokk i natt,tenkte at han måtte få i seg mye væske den lille knotten.. Nå ligger han kjempe fornøyd og leker under babygymen.Endelig kan han ligge der og kose seg. Vi har i tillegg en musikk babygym ,den fant han ut hvordan det virka i går.Satt i vippe stolen og slo vilt på den :0) Derfor jeg fikk tid til å sitte på msn i går. Pluss at jeg fikk sjokk i går kveld ,guttene mine ,pluss to naboe unger og ei på besøk hadde gått på isen på store elva,(lakseelv) Det er store hull i isen så det er kjempe farlig..Ble så sinna og redd at de enda i seng klokka 19 i går.Gjett om de ike vil gjøre det igjen.Tørr ikke annet enn være streng når de gjør noe så farlig.Noe de veit er så ulovlig.. Så klokka 20 var det bare med og Marius her :0)
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #21 Skrevet 22. februar 2007 Her er foressten nydelig vær ,men knallblå himmel og sol.Rart at i andre deler av landet snør enn ned... Men tør ikke gå ut idag med han siden han har feber.Så blir nok ikke den lange luren på 2-3 timer midt på dagen idag...Pleier å la han ligge ute i vogna da.
Møøø Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #22 Skrevet 22. februar 2007 Er kaldt her, men sol nå ;o) Men snuppa fikk ikke luren sin ute i dag hun heller, så hun sov bare 1 time... (hos bestemor mens jeg var med snuppa i bhg) He he, samme om hun ble satt på plass hu derre helsesøstera di, idefix... Blir spennende å få høre hvor stor snuppa til titsi har blitt da ;o) om hun "slår" mr M ;o) Så skummelt med guttene på isen da!! Bra du var streng, er jo livsfarlig det der!! Er vel dessverre sånn at det som ikke er lov er ekstra spennende å prøve..... Fikk passene i dag da, det gikk jammen fort!! Leverte de jo på tirsdag ;o) Så nå kan vi bare reise ) 2 VM-gull i dag da!! Heia Norge!!! Syns det er gøy å se på langrenn jeg, så kanskje jeg står opp kl 6 i helga og ser på... får se an litt... he he, kommentatorene skrek seg helt hese når hu jacobsen vant ;o) Nesten morsomst å høre på dem ;o) Må passe på å gjøre litt her nå, før vi skal hente snuppa i bhg og på babysvømming... Ruth sover nemlig, så da må jeg passe på ;o)
Candy girrrl Skrevet 22. februar 2007 #23 Skrevet 22. februar 2007 Hei jenter Takk for bedringsklemmer!! De hjalp git. Er mye bedre i dag. Såpass at jeg har løpt rundt som et trekkdyr med to akebrett på slep en times tid i dag. Sikkert ikke lurt. Men får så dårlig samvittighet hvis småtrolla ikke får komme ut. Hadde ike vært ute siden mandag stakkars. Skummelt med den isen da Idefix. Men det ble jo tragisk nok en veldig rolig kveld på deg da. Den virkelig store skrekken er hvis det virkelig skjer en ulykke og mannen er langt av gårde. Vesla mi var ikke på kontroll i dag likevel. Vi har fått et brev der de har endret time. Typen har åpnet det, ikke sagt det til meg og glemt det. Grrr.. Hadde aldri gått i et storbad av baby i går kveld med 39 i feber hadde jeg visst det. Helsesøster ja.. Har også et fjolleri av en helsesøster. Sier du "bø", detter hun bakover i stolen sin. Og er også veldig opptatt av sjalusi og mener ganske tydelig at det er direkte uklokt å få så mange barn tett. Har jenta di sluttet med bleier Mamma Mø? Gutten min har bæsjet på do hver dag denne uken. Men fortsatt en del i bleia og. Noen som har hørt noe fra Hebbie da?
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #24 Skrevet 22. februar 2007 Bra du er bedre Titsi,synd det ikke ble kontroll idag da,dårlig gjort å ikke si fra om brevet :0( dere kommer sikkert til å synst jeg er sprø ,em mamma har så lyst til syden og jeg har sagt at jeg vil være med.Så jeg og mamma reiser til syden den 9 juni blir borte ei uke.tenke seg til at jeg skal være barnløs i ei uke,lurer på om det går bra.Før kunne jeg ikke tenkt meg det ,men nå er jeg så pass sliten at jeg kan virkelig tenke meg å liegge rett ut i sen sol seng i ei uke uten barn.Spise varm middag osv....:0) Gubben har så dårlig samvittighet for at han skal være så mye borte at han sier det er helt iorden at jeg får reise bort.Som han sier da letter hans dårlige samvittighet :0) Ok for meg..Jeg drar ,skal bestille i morgen.
Møøø Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #25 Skrevet 22. februar 2007 ÅÅ såå moro da, idefix!!! Det fortjener du virkelig!! Blir nok deilig å ha en uke borte fra alt kjas og mas tenker jeg!!! he he.. skulle likt å se trynet på gubben om jeg bestilte meg ferie 1 uke og han skulle ha jentene... og vi har bare 2... ;o) Du kommer nok til å savne de hjemme tenker jeg, men blir sikkert deilig å så slappe av og kose seg en hel uke bare med mamma ;o) Neida, snuppa har langt ifra slutta med bleier... Bare jeg som syns jeg har litt lite klesvask om dagen.... ;o) Sier hun må si fra når hun må på do og hun sier: "jada, mamma, ikke tisse på pusen" (har truse med pus på...) Men 1 min etterat jeg har spurt henne for ørtende gang... så tisser hun på seg.... Og her om dagen da vi prøvde litt uten bleie så bæsja hun i trusa å... Så hun er vel ikke klar enda da... Ofte om morgenen så er bleia helt tørr, men likevel tisser hun ikke når hun sitter på do... Ja, ja, er vel bare jeg som ønsker at hun kunne bli tørr snart... får ta det til sommer'n. Hu er nok tørr på dagen når hun bare er klar... Vært på svømming vi nå, de koser seg virkelig i vannet ;o) Eldste hopper fra kanten uten at vi tar henne i mot... med armringer da ;o) Ruth dukker og er like blid ;o) Bra du er bedre Titsi ;o) Da kom klemmene fram da ;o) Nei, nå må jeg støvsuge litt her, ser ikke ut og jeg får besøk i mårra... Tenkte jeg sku lage rundstykker, kanskje du har en oppskrift, vinterbarn?? Du er jo så god på sånn gjærbakst ;op
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå