Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje skrive litt også?

Dette blir i alle fall siste natt i samme seng for gutta. De sparka og sprella og vekte hverandre, og jeg har ikke amma så mye i løpet av én natt på lenge (type hver annen time fra 0130). Måtte gjøre det for å få det tysst, og vekselvis sove med en ved siden av meg.

Pes!

Søndag var vi på besøk hos en familie med tvillingjenter som er like gamle som E og A. Vi var på fødselsforberedendekurs i regi av TFF sammen, hadde termin samtidig, og fødte Ahus med noen dagers mellomrom.

Veldig koselig å se noen på akkurat samme alder som E og A, og spesielt tvillinger. Synes det var veldig stor forskjell på jentene og mine gutter. De var nok mer observante, men de lå stort sett ganske stille og syntes ikke mageligging var noe morsomt. Gutta spreller jo non stop og armene veiver konstant. Hehe. Blir vel noen rabagaster tenker jeg :-D

Fortsatt litt vondt i hand og kne forresten...

Skrevet

veldig til pynt da:) (jada skal det væra så skal det væra)

Ang fredag så blir det treff på Fetsund. Hvor vil bli kranglet om blandt oss fetsøkninger;) Treff og treff...Blir ordentlig treff hos svaine etter dåp. Om noen synes det blir mye på kort tid så kommer svaninetreffet først. Her (eller der(mtg)) blir mer sånn -om man kjederr seg og vil finne på noe en dag-treff :)

Lagd grøt med mm. Ble tynn ja:) Men virka som han likte den bedre. Men var et svare strev herr. Med ham på arm og sutre og gråte og til slutt legge på mage på gulv og han tipper jo nesten aldri rundt i grinda ellerr på matta men nå skulle han kaste seg rundt og slå hodet i oppvaskmaskina og så i gulvet. Det hjalp jo ikke på humøret hans for å si det sånn. Og er han ikke blid ved start er det intet poeng med annen mat enn pupp. Men fikk det da til til slutt. Men så måtte vi tørke litt rundt munn og da måtte vi hyle leeenge! Så resten av måltidet ble masse klin for tørking får man vente med til slutten tydligvis.

Og sånn gul saft er litt surt..hihi.

Sove hele 40 min gjorde han i stad og. Hvorfor kort og leeenge og assa, skjjønner ikke det der med sovinga hans jeg. Greit det ikke er på min like lenge hver gang men stor forskjell på 30 min og 2,5 time altså. Snart klar for ny dupp. Ligger på gulvet i stua under pipp. Koser seg:) Solen skinner inn og da blir det spennende vett.

Gutta "våre" er jo helt klart mer begavet da svanine!! ;)

Legg A på eget rom. E flyttes dit når han ikke ligger mage mer eller snur seg selv. Sa da har du fått svar der:))

Så film i går cat, så da du kom deg på msn kunne det væra det samme:) Skulle bare ta ut litt irritasjon..hehe. Kan skravles senere.

Men vissomattedersomatte folk kommer hit eller dit på fredag...hvem kommer da a?

Skrevet

En natt fra helvete...... Jeg er trøtt og har sviende øyne!!!!

Vært så innmari mye våken og etter 4 var det nesten ikke mulig å få henne til å sove, sånn holdt hun på frem til 7, da vælva jeg ut av senga som en potetsekk, ikke fornøyd...

Så la jeg henne etter 1 time som jeg pleier, tusler fornøyd inn i senga og tenker at nå skal jeg sove litt mer... Yeah right!!! En stusselig 1/2 time sover det lille trollet!!! Heldigvis står far opp da og jeg får ligge en time til å slumre..

Nå er det en liten kamp igjen for å få henne til å sove!!! Hva skjer a??

Men trøøøøøøøøøøøøøøøøøøtt................ *syteklage*

*blåsepåkneoghand* håper det ikke er vondt så lenge da :)

Får vaske ferdig kjøkkenet snart jeg da..... Kom halvveis igår ihvertfall...

Skrevet

men æsj da Tiny! Kjenner til slike netter (litt FOR godt) og det er pyton altså. Ødeleggerr jo dagen og. Man er ikke seg selv før borti 12. Også så typisk når man har nok annet å stri med. *trøsteklemme*

Assa vet dere hva??? E lå under pipp i stad. Hørte han kosa seg. Gikk in for å hente ham og gjøre klart for legging. Gikk 2 sek før jegg fant ham!! Rakkern lå jo laangt unna der jeg la ham fra meg!! Har hendt han har flytta litt på seg men ikke slik. Og han lå jo under pippulf! Da er det to buer i kryss over og ned liksom. Hvordan i alle har han klart å åle seg rundt og ut og bort?! Lå med sola i ansikte og glisa:) Han må da ha rulle seg rundt eller..hvordan komme seg dit med ryggdytting liksom. Ja grunnen til at jeg ikke fant ham først err at han er i mørkeblått og det err matta og+at han lå halveis på baksiden av spisebordet. Så gøy:))

Har finfin dag her i dag. Koser oss og alt funker. (ja bortsett fra utålmodigheten selv i stad da!) Han gnåla seg til en påtår før legging og sovnet der etter 2 slurker. Sååå tørst var han liksom. Flyttet ham i vogn og han sov videre.

Ja og sprøyta er nesten ikke i bruk lenger!! Før var det et must ved hver legging. Den er grei å ha i bilen eller ute på tur/senter, men hjemme blir den ikke brukt stort mer.

Også err det fint ute, solen skinner:) Og jeg har te:) Skal gå tur etterpå. Nei i dag smiler jeg til verden, og foreløpig smiler den tilbake:)

:oD

Skrevet

You Crazy Woman assa svana ;P

Jeg kommer nok hit eller dit på fredag ;D

Hmmmm, ikke no å klage på i dag jeg da tror jeg... Eller jo asså om jeg absolutt vil, så kan jeg klage på gulp, gulp og atter gulp - eller at han våkner aaaalt for tidlig. Heldigvis er han ikke våken på natta, thank god!!

Også, vel tja ska´n si for no mer a?? Itt´no...

Eller jo Cat... Om du vil låne noen sånne *....* bøker, du vet, som vi prata om - (ble dere andre nysgjerrige nå??) hehe ;D Er det bare å ta seg en tur ned i dalen. Kanskje vi kan byttelåne, ny inspirasjon - hihi :o)

Skrevet

men fysj!! Assa det er et eget forum for det her jenter!!

Skrevet

Hihi - kan du vel ;D

Skrevet

Etter plumbo i dusjen (x2!), x antall støvsug, pelle fra overalt, hår i munn, og hår i bleia??!! har jeg nå bestemt meg for frisyre Ama: SKINHEAD!!!

Skrevet

Kanskje du har B-vitaminmangel, Molait?

I dag er det den store klesvaskedagen, her. Blir aldri ferdig heller, ser det ut som... Prøvde å få tak i noen på sykehuset i dag, bare et spørsmål angående operasjonen. Og da skal man ringe et spesielt nummer mellom 12 og 13, men det ringte bare én gang og så ble det opptattsignal. Irriterende!

Herkules: Er O frisk igjen?

Svanine: *blåse på*

Er vel ikke så verst hvis de har delt seng helt til nå?

Petronella: Hørtes jo spennende ut da....;-)

Hadde far og barn det fint i helga?

Amalie: Godt å være hjemme? Synes kjolen var fin, jeg.... ;-)

Tiny: Broren din ligner på deg!

MTG: Halla balla!

Cat: Opptatt med pakking og styr? Ta med litt brunfarge hjem da!

Var det alle?

Skrevet

Mulig det, men tror nok det bare er den der standard etter gravid hår mistinga. Mista jo nesten ikke et hårstrå da jeg var gravid:) Men synes det er bra nå!

Synes E har litt for mange litt for ofte tørre (lite fylte) bleier jeg. Han legger jo på seg og patter da i tide og utide (ikkelike mye som før da). Hva er "reglen" på hvor mye de skal tisse i løpet av et døgn? Var det ikke noe så-og-så mange velfylte bleier i døgnet eller noe? Ellers har vi kommet opp i 2,5 bæsjings i uka da:)

Skal man komme seg ut en tur da?

Skrevet

Nå må jeg bare skynde meg å skrive før de våkner for dette er helt vilt. Vi har vært på 2 timers tur. Adrian sovet hele veien, Edvin var våken en halvtime i midten. Nå er det 2.5 timer siden vi gikk ut og de sover fortsatt!!!! Jubaloooo :-D

Tror nok av vi går for rådet ditt Moll. Adrian får eget rom.

Jeg vil også låne sånn bok :-P

Kommer til Fetsund om det ikke er glatt og skummelt å kjøre for jeg har null respekt for egen bilkjøring.

"Ordentlig treff", hm. Nå begynner jeg å bli nervøs. Tenk om alle kakene blir spist opp i dåpen? Iiiiik.

Og apropos dåp, så kommer det brev i dag. Om dåpssamtale på førstkommende onsdag, altså i overimorgen, kl 1730. Hallooooo???! Snakk om kort frist da. Og gutta har kjempelyst til å dra på kirketur i suroggrinetetida. Sukk.

Mister også masse hår!!!

Skrevet

Tror det er mellom 4 og 8 våte bleier som er normalen.

Skrevet

Husker ikke hva som er normalen med tissebleier jeg dessverre - men jeg tuller ikke når jeg sier at jeg har skiftet 6 bæsjebleier på A i dag, hvor normalt er det a - snøft...

Vedr bok - visste ikke at så mange var interessert i blomsterdekor ;P

Simbamamma: De hadde det fin fint på tur veit du - C fikk leke masse med kusinene og fettern sin, A fikk masse oppmerksomhet fra alt og alle og på den måten fikk far også litt "fritid". Det var en "vinn vinn" situasjon det ;D

Skrevet

Da må du bake mere kaker da serru. :)

4 kommer vi vel opp i. Men de er liksom bare sånn litt i hver gang. Kanskje det er jeg som skifter for ofte..hehe. Skal vi se..skifter vel en 5-6 ganger. Men legger ham alltid med helt tørr bleie ut før soving.

Kult med blomster vel!!

vinnvinn er bra.

Det var litt mye bæsj PT. Kanskje slutte å fore barnet med chilligryte?

Gikk tur da. (sa jeg det? husker ikke hvor jeg skrev hva) Ble rundt 40 min. Ikke lange turen men var litt kaldt. Edvard satt i vogna si da:) Sånn helt satt. Tittet på alt og alle. Forandra ikke uttrykk i løpet av hele turen. Gikk en sånn runde og plukket opp bror på vei hjem (hos en venn) Men jeg gikk da tur ihvertfall!! Selv om jeg ikke kan måle meg med Herk og Tiny. (ja og svanine har jo begynt å ta av på turgåinga og nå) (ja der og Tiny!) Steike å glatt det er! sleit skikkelig i en liten bakke. Bare spola. Nesten værre ned. Holdt bremsen inne men var "4-strake" hele veien med mor på slep. Må ha sett ønsteit ut!

Skrevet

Uff, for en dag!!!!!!!!!!!

Her har vesla sutra i HELE dag!!! Det begynte jo kl 4 inatt , og fortsatte utover hele dagen. Har sovet lite (3 x 1/2 timer) og ikveld kom det plutselig MASSE luft!

Hadde bare en klump (hard) igår og idag har den gradvis blitt mykere (unnskyld detaljer assa)...

Og kl 18 ble det plutselig den vanlig go'jenta vår igjen!!!!

Når dagen har vært sånn så har jo ingen av oss fått gjort noe særlig her hjemme.. Får bruke kvelden nå på å få gjort unna litt tror jeg..

Ingen tur idag på meg.. Dere har vært flinke dere som har gått tur!!!

Og kake må vi jo få når vi blir bedt på kake???

Skrevet

Huff, det hørtes ikke noe særlig ut Tiny. Sikkert godt for vesla å få det ut!

Selvfølgelig blir det kaker når jeg ber på kaker! Skal bare be dåpsgjestene spare litt jeg, hihi.

Adrian sover på eget rom. Er veldig spent på hvordan det går utover natta. Er nok sikkert verst for meg, for det føles litt som om han har gjort noe galt og har blitt sendt på gangen. Men han synes sikkert bare det er godt å sove i ro og fred...

Legginga gikk fint den, Edvin nekta å ligge på rygg og holdt et svare leven, men whats new.

Skrevet

Her har dagen gått med til rydding, vasking av klær, innkjøp etc etc til ferien vår.

Har bare skumlest igjennom innleggene her...

I morgen skal lilleL på 3 mnd kontroll og få vaksine :S Heldigvis har T tatt seg en feriedag og blir med oss :))

Må gjerne tippe vekt, hun var 5425 gram på 2 mnd kontrollen.

Stress med paking og reising...!!!!

Skrevet

For en kje dag da Tiny! Også blir man så lei. Også har de små vondt og så får man dårlig samvittighet fordi man blir dritlei sutringa. Bra gojenta kom tilbake da:) Håpe natten blir bra.

Adrian klarer sef nok bra på eget rom skal du se. Skjønner følelsen av å "kaste ham ut" :) Etterhvert får jo de fleste barn eget rom da, du får se det slik. Håpe du slipper å løpe rundt i huset i natt da, med ppuppene ute..hehe

Æsjogblæ og jegvilogtilEgypt:( Ikke at jeg gleder meg på deres vegne, men jeg vil og!! Håpe hun ikke reagerer masse på vaksina nå da. Som dere skal bort og alt. Pleier jo ikke vare mer enn opptil 3 dager da.

LL er nå blitt 6175 og 60 lang:) (kan legge til h.o. på 41,2)

(hadde nå tenkt å si 59 lang, men E var 60 2 uker før 3mnd og han er jo ikke spes. lang)

Leggingen gikk utmerked i dag og. Har virkelig gjort stooore fremskritt her. La ham for en lur 15.30 i senga si. Noen smokkdytt og han sovnet:))

På kvelden fikk han et bad og storkosa seg. Fikk flaske og spiste 150ml!! Flaska ble faktisk tom!! Slikt skjer jo ikke her. Tenkte å fylle på med pupp til han ikke ville ha mer, men han virket fornøyd. La ham rundt 19.30. (han må av en eller annen grunn gråte høyt og sårt med en gang?!) bablet lenge. Etter rundt 15 min fikk han smokken. Hørte han babla litt til og tyst:)) Tok vel borti halvtimen, men med EN gang inn og bare gi smokk og ut igjen, ja da kan han gjerne ligge en halvtime å bable:)

Skal og sies at far la i dag. Og da snakker vi virkelig fremskritt! (både på far og barn..hehe) Edvard aksepterer nå at begge legger og det er så digg!! Ble langt om legging her, men er så godt å endelig ha kommethit vi er nå.

Skrevet

Puh!! Godt med en liten pust i bakken. Nå har jeg støvsugd og vasket over gulvet. Jeg liker ikke å reise fra møkkete hus, er liksom en ekstra nedtur å komme hjem da. Ikke det at jeg shainer fra gulv til tak, men en sånn liten kattevask før jeg drar synes jeg må til!

I dag har jeg handlet inn bleier, mme, våtservietter, kattemat, kattesand og litt sånn annet dilldall vi må ha med.. ble jo nesten tusen spenn jo!!

Vet det var ørten ting jeg skulle kommentere her, men tror ikke jeg gidder ;P

Må jo åpne ett vindu til og få opp tråden i, for jeg husker jo ikke lenger enn 2 innlegg tilbake..

Skrevet

Humm, du skal vel ikke ha med kattemat og kattesand?? ;P

Tipper lilleL er 6335g

;o)

Skrevet

hoho Cat må ha med catemat og cat sand da vettu:)

O er fortsatt ikke i form han hadde kun 37,5 i tmp men allmenntilstanden er ikke på topp.

Han la seg 18.25 i går og våknet etter 45min Pappan gikk opp og trøstet og jaggu så holdt det han ble liggende å bable litt før han sov (fremskritt på pappafronten her også.)

Han fikk pupp kl 20.30 og sov helt til 5.30 det er bra 9 timer

nedtur at vi faktisk måtte gå litt opp for han gråt og fikk ikke til å sove(det har vi aldri hatt her de siste 5 mndene)

Var nok litt vondt i magen

vi fikk nok lagt oss i gjen før kl 6 og sov til 12.30 og det gjorde jeg også:

Jeg tok han med på en tur i dag selv om han er litt syk noe frisk luft kan jo ikke være så galt

Han fikk pupp og ble lagt i sengen sin og bablet i 10 min og så sovnet han Bra det også.

Så flott at M er blitt en reser med legging etter Lørdagen

Skrevet

Greit å ha med det da. LL må jo sikkerrt spise og drite iløpet av uka!!

VÆLKØMMEN HEIM AT AMA!!!!

You've been missed!

Skrevet

Hei hopp fluesopp(er)

Jeg har ikke fått lest heilt gjennom alt dere har bablet om mens jeg har vært borte- det må jeg heller gjøre i morgen. Er litt sliten nå ja.

Vi kjørte jo bil tilbake fra Ålesund siden sambo kom med bil. Vanligvis tar turen ca 9 timer-da med en god matpause- men med en baby tok det 12 timer...........................................

Men det gikk fint. Vi stoppet på Åndalsnes for litt pupp, på Dombås for pupp,bleieskift,leking og MASSE oppmerksomhet, på Tretten ble det ett ikke heilt planlagt stopp-ho hadde bæsjet gjennom alle klærne-t.o.m sokkene var bæsj på- så fullt skift på bensinstasjonen. Så en stans en plass i Lillehammer (der hadde de t.o.m barnestol på toalettet for mammaer uten følge til å passe baby) for pupp og lek. Så grining fra Lillehammer til Hamar og fra Hamar til Lillestrøm var det søvn.

Så neste gang jeg skal til Ålesund så blir det tog begge veier-det er enklere---

Og nå er jeg trøtt. I morgen kommer svigermor,onsdag er det 5 mnd kontroll og torsdag er det tannlegen (igjen,men nå er det siste gang!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...