Gå til innhold

Til keisersnittnr3


Graviden/4.mann*har*født*

Anbefalte innlegg

He he he:-), ja jeg er fra Fitjar og kjenner til hele den gjengen der(men ikke så godt Janne og Anki). Jeg jobbet på hotellet fra 2001-2003. Har jobbet på revyene ja og over alt på hotellet, slik som alle gjør på det hotellet *ler*.........Jobber du hver 3.helg på Frugård enda, utenom Parfymelle?? .........lykke til med mann og datter og håper virkelig du og din sønn slipper unna det der!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg:)

Jeg jobber ikke lenger på Frugård. Sluttet for et år siden ca, da jeg begynte å jobbe på Parfymelle. Er skikkelig ferdig med servitøryrket, selv om det var gøy så lenge det sto på:) Lange kveldsvakter og mye stress er ikke like gunstig å kombinere med småbarn i huset...-selv om jeg aldri har tjent så bra som det året jeg var på Fugård! Penger er ikke alt. Føler livet fungerer mye bedre nå som jeg har en "vanlig" jobb med "normale" arbeidstider:) Slipper å gå rundt som en trøtt zombie hele dagen og bare vente på at kvelden skal komme, slik at en skal på jobb. Har endelig tid til venner, gå på kino om jeg vil, og ikke minst: MYE bedre tid med ungene:)

Jeg skaffa jo Linda Bakken jobb på Frugård, henne vet du sikkert hvem er??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter:)

Ikkje så ofte eg er innom,blir vel bedre etter julerushet:) Er så travelt på jobben,men det er jo sånn som hører med:) Koss går det med dåke for tida?

Her går da fint, var hos jordmor i går,hadde lagt på meg 1 kg,og symfysemålet låg ganske høgt,får håpa det går litt ned etter kvart,elles kommer eg til å sjå ut som ein ballong på slutten c",)

 

Barnimagen3:

Ser du har hatt eit planlagt og eit hasteks,samme som meg,og skal ha ks i mai, eg har termin to dager før deg:)

Kanskje me kjeme til åvera på sjukehuset samtidig:)

Har du vore på ul?

 

Skal neste torsdag,blir spennende:=)

 

Ha ein fin dag då jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:-)).

Nei eg har ikkje vore på UL:-(. Har fått time 6 feb.!!! Er utrolig seint syns eg, men eg trur da er fordi eg har funksjonhemming i min nærmaste familie. Prøvde å få tak i jordmora mi for å spørre ho, men ho har visst tatt julefri, håper eg får komme til UL tidligare, men eg har ingen håp. Bruckner(er det der du også går??) har det jo så travelt...

Hadde jo vore kjekt å komme på føden med nokon eg "kjenner litt":-)).

 

Masse lykke til på UL:-). Skal du vite kva kjønn det er??

 

Forsatt god dag til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Var på jobb til kl 18.30 i dag. Skulle egentlig gi meg kl 15. E kjempe trøtt og lei. Hadde tenkt å ta litt husavask når eg kom heim, men eg er rett og slett for sliten. Eg orke da ikkje. Får vera med heile vasken.

 

I måro skal eg på mi første vakt etter sjukemeldinga. Har jo vert vekke i månadsvis, så eg e spent på koss da går. Skal jobba ettermiddag, men eg trur ikkje da blir gjort så mykje fornuftigt her heima før eg går på jobb. Må spara på kreftene :)

 

Kjenner dåke babyen utanpå magen? Her ein kveld etter at eg hadde lagt meg, så låg eg å kjente på magen min. Då kjente eg babyen spente meg i handa fleire gangar. Skikkelig artigt. Eg låg å flirte for meg sjøl :o)

 

Eg kjøpte meg eit sånt trestetoskop (gammaldags jordmorstetoskop) heilt i begynnelsen av graviditeten. Samboaren min prøvte å lytta på magen min tidlig i svangerskapet, men sa han høyrte fint lite. E da lettare å høyra no trur dåke? No når eg er lenger på vei? Har ikkje prøvt da på lenge.

 

Nei kanskje eg skal ta å legga i samen noken klær.. Har ein haug med reine klær som snart når opp til taket :o)

Har mest lyst til å gå å legga meg....

 

I går kveld låg eg å les om fødselen... fy då.....høyrtes ikkje særlig godt ut :o) Har dåke brukt noken form for bedøvelse/smertelindring når dåke har født? Og i tilfelle, ka?

 

Dåke so skal ta keisersnitt, blir da gjort på stord eller i haugesund?

Hadde jo vert kjekt å endt opp på føden med dåke :o)

 

Ha ein kjempefin kveld alle sammen.

 

Klem i frå meg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter....

 

Veit ikkje enno om vi skal veta da, er veldig usikre,men når bruckner spør om vi vil veta,blir det sikkert vanskelig å sei nei:)

 

Eg skal ha ks på stord,veldig fornøyd med dei, Med første mann prøvde eg akupunktur( hadde 8,5 cm åpning før det var hasteks) og så låg eg i badekar,da hjalp veldig:)

 

Har ikkje kjent noko spark utpå magen enno,men er bare i veke 18,så eg håper at eg får kjenne da snart,husker ikkje kor tid eg kjente da med dei to første:)

 

Hadde jo vore kjekkt visst me alle fire hadde vert på føden samtidig,men da skal vel godt gjerast:)

 

Me får prøva oss med eit bim treff på nyåret:)

 

Håper du får ul time tidlegare barnimagen3, var jo lenge å vente, me er jo like langt og du skal ikkje før i feb,synst da var løye. kan jo vera at bruckner får ein time ledig:)

 

Ha ein fin kveld då jenter

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei!

Sitter her med beina høyt etter en særdeles travel arbeidsdag/kveld! Har lagt på meg ca 8 kg til nå i sv.skapet og det merkes i føttene:/

Under min første fødsel fikk jeg 2 akupunkturnåler i ryggen, og rakk å ta to trekk av lystgassen før ungen pressa seg ut! Gikk raskt- det hele tok ca 6 timer, og føltes som det var over på null komma niks!

Andremann tok bare 30 minutter, og ble født på sofaen hjemme - helt "au naturel":) Gikk så fort at vi ikke rakk å komme oss noensted - heldigvis kom ambulansen frem i tide, slik at jordmoren fikk tatt imot veslejenta:) Stakkars mannen min -holdt jo på å gå i bakken der han sto- hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

No nærme da seg jul me raske skritt.... Mykje som ikkje e blitt gjort her ennda...eindel av da hoppe eg over. Orke ikkje stressa. Da trur eg ikkje e godt for verken fosteret eller meg. Har vert to dagar på jobb no. Gårsdagen jobba eg ettermiddag/kveld og da var kjempetravelt. Vart ganske vondt i ryggen utover kvelden. Magen kjentes ikkje heilt fornøyd ut heller. Var på jobb til kl 22.30. Og so var da opp før kl 6 i dag for å gå på jobb. Har ikkje mykje tid til å slappa av i mellomtida då.....

 

Nei, eg må ikkje sitta her å klaga og syta. Da e ikkje bra.

 

Sitte og fundere på om eg skal laga Delfiakaka. Lagte i fjor, men då vart da kun ete 1 stykke av den....

 

Dåke e heldige som har unger frå før... E kjekkare å feira jul med ungar enn kun vaksne... Ungar har ein mykje større iver og oppriktig glede i jula. Me vaksne stresser og kaver litt meir...

 

Kor skal dåke feira jul henne då?

Me skal feira jul hos "svigerforeldrene" mine her på Fitjar. Blir kjekt å sjå korleis dei pleier å feira jul. Eg skal jobba 1 og 2 juladag, så da blir vel tidlig kveld på meg...

 

Ha ein kjempefine kveld.

 

klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Uff camhella:-(, du må passa på deg sjøl og ikke slita deg ut. Vett kor tunge og stressande etterm.vaktene kan vera, trur ikkje da e bra for deg. Må passa på ryggen din åg vett du..........

Må ikkje stressa m alt so sku vore gjort te jul, eg har sløyfa halvparten eg åg, og bryr meg ikkje i år.......orka rett og slett ikkje.

Har dåke forresten lagt på dåke mykje?? Eg e blitt smellfeit synes EG, lagt på meg 5 kg!!!!..........

 

Håpa dåke alle får ei flott og fredelig jul:-))

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Nå har jeg fått i meg litt mat etter nok en ekstremt travel dag på jobb!! Det positive er at en arb.dag fra 12-20 føles som 2 timer:) Tenker det blir mange superstressa ektemenn, med svetteperlene blinkende i panna, på jakt etter presang til kona i morgen -hehe! Skal jobbe fra 10-18, så er det FRI!!! Da er det hjem å se barne-tv med ungene, pynte juletre og henge opp julesokk:) Gleder meg:)

Vi skal ha svigers på besøk hos oss på julafta. Det blir kjempestas, og ungene gleder seg i hjel:) Er nok sant det, Camhella, at det blir en litt annen stemning når en har barn...gleden og iveren deres smitter helt klart over på oss voksne -vertfall på meg:) Og så er det så gøy å se på når de åpner pakkene og får det de ønsker seg:) For meg er det utrolig viktig å skape fine tradisjoner..jula blir viktigere og viktigere etter hvert som barna vokser til. Spesielt eldstemann hos oss, på 5, har store forventninger til det som skal skje -og jeg håper sånn at han "blir fornøyd":)

Ja, ellers så har vi det meste klart her hos oss- så jula kan bare komme den:) Har 1 duk jeg må stryke, men det er det eneste som gjenstår...

Håper dere også kommer a`jour med alt som skal gjøres:)) Godt å få slappe litt av! Jeg har fri 1. og 2. juledag, og det skal bli helt fantastisk å få igjen pusten litt etter kaoset på jobben de siste ukene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter:))

 

Vil bare ønske dåke ei riktig god jul,håper dåke får mange fine stunder i lag med familie og venner:)

 

Vi skal feire jul hos mamma,med søstera mi sin familie,så vil blir 11 stk til sammen.Det blir koselig. 1 juledag skal vi reise opp på hytta på gslid og feire i lag med svigers,blir vel der til 3 juledag,for 4 dag skal vi på ul. Det gleder eg meg utrolig mykje til:)

No har eg juleferie,har vært nokre veker no med seine kvelder på jobb,så no skal det bli deilig med noen fridager:)

 

Kosa dåke masse

 

Mange juleklemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vil ønska dåke alle ei riktig god jul og håpa at alle får slappa av og ta litt ekstra vare på seg sjøl.

Lykke til på UL keisersnitt3:-)).......og til deg Graviden; fekk du meldingen frå meg??

 

Ha en god kveld:-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

No er huset nyvaska og treet pynta. No ser da ut som da e jul :o)

 

Keisersnitt3: Lykke til på ultralyd og god tur på hytta. Kjør forsiktigt.

 

God Jul Alle Sammen!

 

Juleklem i frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere!!!!

 

Ja, nå har endelig julefreden senket seg her hos oss:) Skikkelig jul i huset nå med treet ferdig pyntet, nyinnkjøpte juleblomster på plass, alt er rent og ryddig og klart for at gjestene kan komme i morgen:)

Er akkurat ferdig med å lage delfiakake - vi holdt på å glemme hele kaken - vi som ALLTID har det i julen! Heldigvis kom vi på det før butikken stengte, så vi fikk handlet inn og laget denne deilige kaloribomben:)

Keisersnittnr3: Masse lykke til å ul 4. juledag, og koz dere skikkelig på Vågslid!!!!!

Barnimagen3: Jeppz, jeg har fått mld din -og har sendt deg svar:))))))

 

RIKTIG GOD JUL ALLE SAMMEN!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og God Julemorgen alle sammen.

 

No skal eg sjå askepott :)

Ville berre fortella dåke at eg, mest sannsynlig (90%), venter ein gut.

 

Ha ei kjempegod Jul!!!!!!!

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Då va juleafto øvestått og håpa dåke alle ha ei flott dag/kveld og kosa dåke masse. Da gjorde iallefall eg/me:-))).......

camhella; so kjekt då, at dåke ska få ein liten prins:-), e da bestemt navn åg kanskje??

 

Ha ein forsatt god julatid:-))

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Barnimagen3: Nei, me har ikkje snakka så mykje om navn enda.

 

No e eg iheltrøtt. Var i seng rundt kl 02.00 i natt og sto opp kl 6 for å gå på jobb. Var berre heimom og åt etter jobb, før me sku i kaffiselskap. E nett komt heim. Kjenner kroppen trenger meir søvn. Får legga med litt tidligare i kveld, slik at eg kjeme meg opp i måro tidlig..

 

Barnimagen3: Skal me prøva å spasera oss ein tur ein dag, viss me e i form og opplagte til da??

 

Ha ein kjempefin kveld jenter.

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

No må du roa den heilt ned camhella!!! Du komme te å slita deg ut, må tenka på prinsen din vett du!!!

Ein tur hadde vore veldig fint, eg har virkelig brukt for da(har lagt på meg altfor mykje no når eg e sjukemeldt), so visst hoftene mine har ein bra dag so e eg heilt me på turgåing!!!!!:-))

 

Koss e da me dåke andre, har dåke lagt på dåke mykje?? Kjenne dåke mykje liv no eller??

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!!!!!

 

Håper dere alle har hatt en fantastisk julefeiring!!!!! Det har vi:) Ungene er storfornøyde, og det er vi voksne også:) Julekvelden forløp seg helt etter planen, og det ble en skikkelig fin julaften:)) I går var vi på middag hos pappa og de og spiste laks med pesto og tagiatelle. Namnam!!!! I dag blir det nok Chinahouse eller noe, siden ingen har tenkt på å ta opp ribba!! Får heller ta den med til fjells til nyttår. Da skal vi være på Lundarstøl med Roger og Janne og ungene...(Svoger og svigerinne)

 

Tja...gått opp i vekt var et spørsmål her.....La meg si det sånn: ca 9 kilo på 5 mnd må vel være å annse som vektøkning ja!!! Hehe! Jeg kommer til å bli enorm!

Men i første sv.skap la jeg på meg 34 kilo, og i andre hele 38 kilo!!!!! da kan dere tenke dere!!! Jeg er ca 1.64 høy og veier litt i underkant av 60 kilo til vanlig...

Heldigvis er mye av det vann... Etter sist fødsel gikk jeg ned nesten 10 kilo på 1 døgn -bare vann!!! Det var litt herlig da:)

Etter denne fødselen skal jeg trene meg skikkelig opp igjen (siden dette etter all sannsynlighet blir sistemann) .

Nå skal alt strammes skikkelig opp både her og der:) Det er vertfall planen:)

Nå må jeg komme meg avgårde her....1 stk mann som står og tripper og vil på Kinahuset og spise:) Håper de har åpent da -det tror jeg...de pleier vel å åpne i 13 tiden på 2. juledag eller noe mener jeg....Det finner vi tidsnok ut:)

Snakkis jenter!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

 

Ja no er vi komt heim fra hytta. Var litt trist å komme heim til grønne bakker,ungane koste seg i snøen,men dei synst det var kjekkt å komme heim til dei nye leikene sine og:)

 

Har gått opp 1 kg til no,men har 10 kg ekstra på kroppen før eg vart gravid,så eg håper det ikkje blir så masse. La på meg ni med første og tretten med andre, er bare 1,60 høg,så magen blir jo stor, bare den siste veka synst eg magen har poppa ut( he he)

 

Kjekkt at det blir gutt Camhella, har du funne noke navn?

 

Gleder oss til morra, me trur me vil veta kva det blir,hvist bruckner ser det då c",)

 

Noken av dåke som har hatt problem med å skriva innlegg her i dag, dette er tredje gongen eg prøver, kanskje det bare er dataen min?

 

Ha ein koselig kveld jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg keisersnittnr3!!

 

Welcome back:) hehe! Misunner dere som har "fått prøvd snøen":) Er liksom ikke helt det samme uten altså... Vi reiser opp på Lundarstøl for å feire nyttår, men det er vel heller lite snø der heller...jaja, blir godt å komme bort litt likevel.

Vil vertfall, nok en gang, ønske deg masse lykke til hos Brukner i morgen!!!!:))) Skulle ønske jeg kunne å se nurket mitt en gang til, men må nok vente helt til april/mai før det skjer....har faktisk bare 16 uker igjen jeg:))) Det er ikke SÅ lenge til!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Keisersnittnr3: Lykke til i måro!!

Me har ikkje funne noko navn enda egentlig. Har liksom alltid snakka om Eric/Erik, men har ikkje diskutert det etter at me blei gravid. Me får beint fram sjå ka da blir til.

 

Eg veit ikkje kor mykje eg har lagt på meg, men da e nok ein god del. Veit ikkje om eg vil veta da :) Gjekk ned 10 kg før sommaren...dei er nok sikkert komt på igjen no.... :(

 

Ha ein kjempefin kveld jenter.

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Keisersnitt3; koss jekk da på ultralyden??Fekk dåke veta kjønnet??

 

Eg e so glad. Snakka med jordmora i dag, og da va skjedd ein feil med UL datoen min. Eg skulle jo egentlig ikkje før 6 februar, men no har eg fått time 4 januar istadenfor:-))........no vart da plutselig so kort tid te!!! Håpa alt e bra me babyen og at me får veta ka kjønn da e dinna gongen.......og at eg ikkje blir satt tilbake med termindato iallefall!!!

 

Ha en god dag alle sammen!!!!

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter !!!

 

Ja så var ul overstått, alt stod bra til, he he må le litt av han bruckner, han lever seg sånn inn i ul, koseleg kar:)'

Terminen vart den samme som eg hadde, er litt løye for det har den vert med alle tre:)

Og vi klarte selfølgelig ikkje å vente,så det ser ut som det blir ei lita tulle på oss, tar det litt med ei klype salt siden han sa det var 80 % sikkert. Men eg glad for at alt såg bra ut, er jo alltid litt spent før ul.

Var så gøyt å sjå når babyen spente og saug på tommelen,var skikkeleg aktiv inni magen,så han lo litt av "denne krabaten som ikkje ville ligge stille"

Fekk med oss 8 bilder og,har aldri fått så mange før.

Skal på ul i april på sjukehuset,dette i forbindelsen med ks i mai.

Du har noke å gle deg til barnimagen3, bra at du fekk komme før, det er jo i neste veke det!!!

Graviden: Reise dåke i morra? Må kose deg masse,er jo meldt kaldare så me krysser fingrer:)

 

Me snakkes

 

klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Barnimagen3: Da var kjekt å høyra at du snart skal på ultralyd. Da blir spennande :)

 

Keisersnittnr3: Gratulerer med tullo :)

 

Graviden: God Tur!

 

Ha ein fin kveld alle sammen!

 

Klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...