Gå til innhold

Skravletråd for: Molait, Cat78, Svanine, Tiny, 1D og alle andre som vil skravle tull :o))


Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Tja.. jeg har vel ikke blitt så veldig mye bedre, men har ikke blitt verre heller da.. Eller, litt bedre er jeg jo, da jeg ikke har vondt hele tiden sånn som jeg har når jeg jobber, men er fortsatt plaget og da særlig ryggen!!

 

Og kondolerer med kaninen. Er alltid så trist når disse kjæledyrene dør :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, trist med både ryggvondt og død kanin...

 

Jeg har vært på jobb i dag, jeg da. Trodde jeg skulle fått gjort mye, men dagen gikk uten at jeg fikk gjort alt jeg hadde planer om. Sånn er det bare noen ganger. Ja, også fikk jeg kjeft av dum kunde. Jeg som er så snill... sukk.

 

I kveld skal vi på kino, men akkurat nå er jeg mest trøtt. Rekker jeg å sove litt mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei....

Jeg har dessverre ikke vært hjemme i dag nei molle-bolle;)

Jeg jobber i butikk og har heldigvis en mann som hadde fri i dag;)

Jeg slapp kjeft av kundene mine jeg da, hadde uuuutrolig masse kunder innom og de handlet masse!!! Herlig altså;) Jeg liker det når det er litt å gjøre og mange å hjelpe.....for da slipper jeg å tørke støv:)

Så jeg sov en skvett etter jeg kom hjem da.....og glemte forøvrig å gå innom platekompaniet (ligger nesten vegg i vegg med butikken vår) for å få autografen til Aleksander..... Han var der når jeg sluttet på jobb...(det klarer ikke dattera å tilgi meg med det første....)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært å smugtittet på føden på ahus vi :) Må innrømme at det kilte litt i magen når vi stod å ventet på at en jordmor skulle komme ut å ta oss imot.... Var nesten litt skummelt ja..

Vel, vi fikk nå tittet på føderommene (som det ikke var noen på da selvfølgelig) og hun snakket litt om utstyret på rommene og hva man kunne forvente seg når man kom inn. Også snakket hun litt om smertestillende (viktig sak det der altså)

Var og inne og tittet på badet med badekar. Det var kjempestort!! Badekar, dusj og fødeseng inne på badet. Der skal jeg inn å teste badekaret ja!!! hehe...

Når vi dro derifra fikk jeg litt blandede følelser, for neste gang vi tar heisen opp dit er jeg mest sannsynlig i fødsel og skal møte den lille jenta inni magen min....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg vært superseriøs de siste dagene, har derfor blitt lite tull på meg. lover å komme sterkere tilbake!

derfor har jeg tøysa litt i dag :-) og driti meg lodrett ut! Men reddiker lander alltid på beina og nå står vi oppreist og!

Må fortelle dere om dette (nei, jeg er ikke mye selvhøytidlig):

ta en titt på 1. trimester, der er det en som har starta en tråd med overskriften "hebbie!" og signert med anonym....ja, det var meg altså. Tenkte jeg skulle la hebbie få gjette litt og kanskje svette litt mens hun prøvde å finne ut hvem jeg er (har snakka med henne litt på 1. trimester altså...). Og distre som jeg er klarte jeg ikke å trykke på anonymknappen i tide og utide. blew my cover!

 

jaja, det var dagens rolp og tøys fra meg....huff.

 

klem den bitre grønne og røde grønnsaken som er supergod på bunn!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har var det mange...som om jeg husker hvem som sa hva nå:)

 

Så spennende med sykehusbesøk da Tiny!!!! Rart å tenke på at neste gang skal dere få treffe jenta deres. Er ellers og stor fan av smertestillende. (ja det og mat...)

 

Jeg lå bare i slik vanlig badekar jeg. Sånn hvit som mange har hjemme. Funka helt greit, men vil gjerne prøve sånn stort. Hjalp godt med bad for meg, eneste at det ble så varmt, ble helt susete. (var ekstremt varm under hele fødselen) Tenkt innom det med å føde under vann..kunne det vært noe tro? *tenkemer*

 

Såååå trist med kjæledyr Simba!!! Kjørte selv over godpusen min i fjor (tror det må ha vært meg iaf) Jeg gråt og gråt og gråt...... Ikke lett å finne henne sammen med sønnen. Ikke knekke heeelt forran ham, for jeg var jo mamman og den som skulle trøste. Fikk lagt gutten og ringte min egen mamma og gråt til henne:)

 

Hvilken film så dere a Svanine? Du var våken under hele filmen?

 

Fikk shoopet det jeg skulle. Skal i bursdag i dag, så måtte kjøpe gaver. Først i en, så avlevere barn hos barnevakt og videre til neste!! Litt slitsomt. Og så er jeg litt lei av å alltid være sjåfør!!! Gjør ikke noe at gubben drikker (for all del, jeg er jo edru uansett) men det at alle fester og ikke jeg!!! Det som plager meg..hehe.

 

Noen som har sett fin stellekommode??? UTEN badekar!! (hva pokker skal man med badekar på soverommet?? og de anbefaler å ikke ha tre på badet, så hvorfor badekar i da?? selvmotsigende produsenter!!) Vil ha, men de koster jo skjorta!!! Skjønner ikke hvorfor de skal være dobbelt så dyre som de med badekar. Man får jo liksom "mindre" for pengene. Vel er ikke så mange av dem heller. Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine stellekommoder har jeg sett, men husker ikke helt hvor... de har i allfall ikke på Rudo. Vi var der i dag og titta litt - men da på vogn riktignok. Tror vi faller for Emmaljunga City Cross - ikke så svær og tung som edge'n, men likevel en brukbar stor bag som kan klikkes på understellet. Greit å orientere seg litt selv om det er noen måneder igjen. Noen av dere som har meninger om vogna?

 

Vi har altså vært og traska litt rundt i byen i dag. Spiste ute gjorde vi også, tror ikke vi har gjort det siden sushi-fadesen i mars...

 

Nå er sambo ute for å kjøpe jordbær og is! En slager uten like. Hadde ikke spist det i år før vi var hos Molle, men nå ser det ut til at det blir oftere her i huset... :)

 

Ja, vi var på kino i dag. Ble helt øm og støl i korsryggen, høyre hofte og mage av å sitte så lenge stille. Da vi kom hjem hadde magen vokst til en ballong, det så i allfall ut som terminen var blitt framskjøvet til september. Også så vi Da Vinci-koden da, fant ut at vi skulle gi den en sjangs. Filmen var helt grei, men nå forventet jeg meg ikke allverdens heller.

 

Molait: Gav deg noen Peter R-linker på msn mens du var idle. Si fra om du ikke fikk de :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stellekommoder har de overalt der det selges babyutstyr, dog til veldig forskjellige priser og utseender :) hehe... den hjalp sikkert masse!!!!

Vi kjøpte stellekommode på happyland i svinesund vi, en med badekar da, men du kan ta ut badekaret og sette på en topp-plate og da er det en helt vanlig kommode :) Ganske fancy egentlig!!! (veldig fornøyd med det kjøpet der ja) Den kostet 1499 svenske..

 

Sola skinner og det er sommer idag!!!! Deilig å se noe annet enn mørke skyer ja!!!! Er akkurat ferdig med middagen og spist vannmelon til dessert (nam nam) + en munkholm sommerøl da :) Det var godt det!!!!! Flere som ble fristet nå???

 

Ang nytt treff har jeg 2 datoer som passer oss i forhold til bæbu-mannen sitt skift :) 10 eller 24 juni. Begge er lørdager da...

 

Og det var faktisk en fristende tanke det der med fødsel i vann Molle. Det badekaret så innmari deilig ut altså!!! Og om det kan funke som smertelindring sier jeg ikke nei til en tur oppi der nei... Får se hvilke tanker som kommer når jeg kommer meg opp dit med au'er... Men smerteestillende er veeeeeldig velkomment her ja... Jordmora sa at det var veldig synd at de ikke kunne tilby lystgass, men det kommer med det nye sykehuset, så om 2 år, da har de lystgass igjen :) (litt lenge å vente kanskje??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi (eller mest jeg, hehe) grublet enda mer på den emmaljunga-vogna. Har funnet ut at vi etter all sannsynlighet kan spare et tusenlapp på å kjøpe den i Strømstad.

Hva tror dere jenter? Ingen meninger?! (det er ikke likt dere....) Kanskje bare late?

 

Se på denne linken da: http://www.emmaljunga.no/product.asp?bvid=4&artnr=21612

Neders ser dere City bagen som enkelt kan klikkes på.

Den er ikke så liten heller, har i allfall plass til min lille vinterbaby + skinnpose/voksi eller hva vi nå finner på.

 

Sommer er deilig, skulle bare ønske at det var litt varmere! Ble ikke noe jordbær på meg, for de var så innmari dyre. Men is ble det og det er minst like godt :-)

 

Tror begge helgene passer oss, men har en følelse at det skjer et eller annet den første helga som jeg ikke helt husker.... *gruble* Men den siste helga passer garantert. Det er jo greit å bare holde av en dato først som sist. Molle har to fester i dag f.eks, så det fyller seg fort opp :-) (eller kanskje det bare er hun som er pop??)

 

Så man kan ikke gasse seg på A-hus. Hm. Svigerinna mi fødte jente nr 2 15. mai. Hun kunne absolutt anbefale det. Du får i allfall sjansen til å teste det ut først Tiny, så kan du komme med beretningen til oss andre etterpå (jaja, ikke med én gang, men etterpå altså :-)

 

Nå fikk jeg lyst på pannekaker! Tror jeg må lage det altså.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du ikke meninger om vogna??? nei og nei... hehe...

Vi har kjøpt edge duo vogna vi da, i fargen platina. den er jo endel større enn den city crossen (og mye dyrere ja). Det kan faktisk lønne seg å dra til sverige ja, det gjorde vi og sparte litt over 1000 kroner på vogna der. Men vær obs på laaang leveringstid på noen av fargene. Du kan jo ringe dit å spørre de da :) www.kattisbabyshop.no, der har du tlf-nummeret ihvertfall :)

Emmaljunga vognene skal jo være av bra kvalitet da!!!

 

Pannekaker ja, det er lenge siden :) kanskje middag til uka?? hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Platinafargen har vi også sett på :-) Greit med ei vogn som ikke har gutte/jente-farge. Edge duo er litt dyrere, men ikke veldig. City crossen koster 6400-6500 på Rudo.

 

Googla litt og fant ut at noen hadde fått den til 6090 på Kattis i Strømstad. De hadde fått opplyst 4-6 uker i leverengstid. Snart er det jo 5 uker sommerferie på fabrikken, så jeg tenkte at vi kunne bestille etter at jeg har vært på UL (har det som magisk grense).

 

Greit å ha vogna klar til september tenker jeg... ble selv født en mnd før tida, til mine foreldres store sjokk. Var alt klart da? Neppe. Jeg måtte ligge i en skittentøyskurv de første dagene hehe... Kanskje det er derfor jeg har blitt som jeg har blitt??!

 

Med kurs og sånn er det jo litt å spare ved å kjøpe i Sverige. Grunnen til at vi ser på crossen i stedet for edgen er i all hovedsak vekta. Vi bor i andre etg og kommer til å bruke litt buss ned til byen og sånn. Edgen blir fort tung med baby og varer... selv om den er knallfin da! Har ei venninne som har en sånn. Tanken er at vi kan få låne ei simo-vogn som kan stå på verandaen til dagsoving. Tror det er en lur tanke :-)

 

Ja, pannekaker er ikke noe man har hver dag. Og ikke på en lørdagskveld heller. Lenge siden jeg skrev det, men har ikke laga enda. Tror jeg skal tusle bort på kjøkkenet å lage røra nå. Så kan sambo få lov til å steike.

 

Har bestilt en tur til N-Norge nå. Så da drar jeg og magen alene opp, mens sambo sparer ferien sin til juletider. Kan være lurt det. Greit å få hilse på familien, kanskje er det en del gammelt babyutstyr på loftet som jeg kan hente med meg hjem :-)

 

Nuh: Pannekaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte egentlig ikke så mye på vekta vi da... Prøvde bare om den kom seg inn i bilen. Bor selv i under etasjen i blokk, så det kan bli bæring da, men det går nok greit det da... Blir gooood trening for å få vekk de kiloene som har kommet snikende på her... Lurer på hvordan de klarer å snike seg sånn uten at jeg ser de?????

 

Gleder meg til å hente vogna om 1 1/2 uke :) Når vi var i sverige å kjøpte vogna, så ble den siste vogna i platina solgt rett foran oss og vi måtte vente i 10 uker på å få vår... Synes det var litt dårlig gjort jeg :(

Når har du ul da? Kan nok lønne seg å bestille ikke lenge etter det da ihvertfall, så får du den før du skal føde :) Og hvis de har ferie i hele juli blir det vel kanskje litt ekstra ventetid?

Uansett er synes jeg emmaljunga vognene er stilige jeg da!!!

 

Kos deg med pannekaker!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:)

 

Vi har ikke sett på vogn enda....men jeg har liksom bestemt at jeg skal vente til etter ul om ikke annet;) Greit å ha noe å gjøre fremover det er jo faktisk et halvt år igjen til noe skal skje;)

 

Jeg har som nevnt tidligere..... termin på julaften, men fikk dattera 12 dager før.... og lurer på om det vil bety at jeg får denne også før?????

 

Mamma har lest i en avis et sted at det er faren som bestemmer om barnet kommer før tiden eller etter......

Det går ut på at tiden han ble født på avgjør når barnet kommer..... (man skal halvere tiden før, men usikker på tiden etter...)

 

Barnefar1 født 1 mnd før termin = barnet fødes 2 uker før.

Barnefar2 født 1 uke over tiden og dermed barn2 født 2 uker over????......

Eller ??????

 

Jeg trenger svar jenter;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du halverer en uke overtid, så får du jo nesten termindato vel?? Ikke 2 uker over, for da dobler du jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se her..

 

Tiny: Jeg vet da vel at slike stellebord finnes der man kjøper barneutstyr!! Hadde ikke tenkt å gå inn i dyrebutikken liksom:) Meeeen, du tar litt feil faktisk. Iaf etter slik jeg vil ha..hehe. På Rudo Strømmen har de ikke og bestiller ikke. Så det så atte:) Mener da ikke slik med åpne hyller under (slik som stokke sin) men mer kommode. Slik man forlenger, og sånn man kan ta av igjen etterpå. Så det er plass til 2 stelleputer på en måte. Vil ha god plass på toppen, det får man ikke med de med badekar for er bare stelleputa på toppen. Da kommer man like langt med å kjøpe ev "vanlig" kommode på Jysk/ikea til myyye billigere og legge stellepute på toppen.(selv om man tar det ut), Maker jeg noe sence her nå tro?

 

Ang. grillings (eller hva vi nå skulle putte i munn:) )....24 juni er skolen slutt og ferien begynt. Skal jobbe til den 28. så tror ikke vi drar noen steder før det. Hadde glemt at jeg skulle jobbe. Bare glem det, begge datoer passer:)) Men dersom vi tar 10de så rekker vi kanskje et istreff til før du popper.

 

Svanine:

Dumme kunden som kjeften på søtesnilledeg!! (er så frustrerende når det ikke er ens egen feil)

 

Fine linker-takktakk. Kjedelig at ingen har funnet utsalgsted i Norge. Nå tror jeg det blir billigere å bestille fra England inkl. porto enn å kjøpe i Norge uansett. Men er noe med det å se med fingerne da serru..hehe.

 

Og ja, jeg er veldig popp for tiden. Mai har vært et rent helv..!! Når det blir så mye, rekker man ikke glede seg til/kose seg med alt sammen. Nesten så man gleder seg til ting er ferdig så man kan slappe av:) Men nå er det slutt og!! Har ingenting fore før evt. rundt 14 juni (???!!!! kommentar her ønskes cat) Jo man har ting og gjøre og ting å føre, men ingen bursdager/konf/fester o.l.

 

Vogn...har sett på linken din:) Fin den. Tenk på formål, bruksområde, tester, finesser, småplukk... Kjekt å lage seg en liste over flere ting som er viktige og ting som er mindre viktige.

 

Hvor enkel/pes er den å demontere? Får man den inn i st.vogn uten å ta av overstellet? Hvor tung er den å løfte? Skal man ha lufthjul eller gummihjul? Dersom lufthjul, hvilken type ventil? (noen har slik bilventil, må på benser'n for å fylle og da lett å sprenge hele driten) Hvilket typr underlag skal man trille mest på? Trenger amn stor plass under+ evt. lommer på selve vogne i tillegg til stelleveske? (kan være greit om man busser med vogn, gjorde dette selv med førstemann)

 

Kalesjen..bråker den når du tar den opp og ned???? (er noe drit å vekke ungen i det du eeendelig har fått'n til å sove fordi det sier KLIKKBRAKBRÅK) Hvor mange trinn er det på den? Er det vindu på den bak slik at man kan se om barnet har sovnet uten at det ser deg og dermed setter i gang konserten igjen? Trengs egentlig dette?? Er det lufteluker e.l. dersom det er veldig varmt på sommeren? Er den grei å ta av/på i forhold til skifte av dyp/sportsdel og vask?

 

Får man lagt ryggen på sportsdelen helt ned? Ønskes evt. dette? Går det å ta av trekket for vask?, Er madrassen myk? Er det plass nok? Trengs så mye plass? Trengs mer? Skal man evt. bære en sovende baby inn? (da fordel med kombi) Er det da plass til tykk pose? Kan evt. sportsvogndelen brukes som sovedel med tykk pose fra ganske tidlig? Er det bærehåndtak slik at man evt. kan lettere bære dypdelen inn?

 

Hvordan er bremsene? Er det håndbrems? Trengs det? skal man gå der det er mye bakker? (veldig digg med håndbrems i nedoverbakker, spes dersom man sliter med rygg/bekken etterpå) Håndtak? Stilles oppnedrundt slik man vil ha det?

 

Selen? Er den grei å sett sammen, "liker" man den? Hva med fothvilern(eller hva den heter) er det flere trinn på den? Er det beskyttelse for sko? er det "hull" i den? (slik at våt, slafs, snø renner ned og ikke inn i vogna etterhvert)

 

Så er det da hele kombi-duo spørsmålet...(nevnt noe over) du får vinterbaby. Greit med god plass da. Noen kombi har stor nok plass til det som trengs. Dersom du har sovevogn på verandaen trengs kanskje ikke så stor plass i den andre? Lettere å bære opp ungen dersom h*n sover. (dypdelen er som regel ganske tung) Dersom dere skal bruke noe nett (i bil) er en del av disse kombi med softbag, pass da på å velge en med hardbag.

 

Duo holder lenger. (altså til barnet blir større før man må over på sportsvogndelen) Den blir heller ikke så slitt da man bytter stellet og da vil sportsvogndelen se "ny" ut ved bytte. Dersom samme kalesje følger stellene vil det kunne være fargeforskjell og mer slitasje på den enn på sportsvogndelen. Du med vinterbarn og vogn som sans. oppbevares mye inne, vil sikkert ikke slite så mye med det som ved sommerbarn:)

 

Ja og om man vil ha 4 eller 3 hjul, evt. svingbart. På vinteren er det nok greiest med 4, men er avhengi av hvor man går. Store hjul er visst å anbefale på vinter...

 

Hadde selv Emj. til førstemann. Duo. Veldig fornøyd med den. (i forhold til den tidens vogner..hehe) De har alltid stått for kvaltitet og til og med mutter kjenner godt til og har gode erfaringer med vogna.

 

Ellers synes jeg desiget på vogna er kjemefint. (litt avhengi av fargevalg såklart..hehe)

 

SÅNN!!!!!!!! Da har du fått masse input av hva jeg mener om vogn. Kanskje ikke så mye direkte på den vogna, men har jammen meg skrevet masse nå:) Er iaf de tanken vi har vært igjennom ved vognvalg (har ikke bestemt oss helt ennå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har savnet meg da :(((

 

Begge helgene er aktuelle for oss, men for dere som lurte på hva som skjedde den første helgen, så er det åpningshelgen til fotball VM, så da må man regne med litt fotball titting på TV. (Jeg er selv VM-fan, så må nok kaste et blikk på tv'en ;o)) Men kan godt gjøre det et annet sted enn hjemme :o))

 

Og molle: Har ingen idè om hva som skulle skje den 14. juni.. Hadde liksom ikke tenkt å feire noe særlig jeg da. Ikke er det rundt tall heller. Pappa har jo bursdag dagen etter meg, så er invitert på "dobbelbursdagfeiring" hos pappa på Kløfta.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke har rundt tall eller ikke har planlagt noe SKAL DA IKKE GÅ UTOVER MEG??!!! (vilhatårta)

 

Nei men mat skal man ha uansett, så vi kunne jo grille el noe en ettermiddag da. Også hurra og blåse et lys og spise. Æh, samma egentlig. Kommer enten jeg blir inv. eller ikke jeg;)

 

Første helgen passer nok sans. best for oss. Kom på det at søstern snakka om at hun skulle være her st.hans-aften (og da helgen)

 

At det er fotball har vi sett at går greit at er samtidig:) (går utfra at du har tv tiny?!)

 

Kom på hva det var du kanskje skulle den første helgen a svanine.

 

Hva mener du med at ingen har savnet deg cat?? HAdde du spurt om noe jeg skulle ha svart på? Eller burde jeg ha nevnt at jeg gjorde det? hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få tårta du :o)) Har jo ferie den uken jeg har bursdag, og vi hadde jo bare tenkt til å være hjemme, så ja molle du blir nok invitert i bursdag en dag den uken. For som du sier, man må jo ha mat :o))) Hadde ikke tenkt store greiene da, men dere kan jo komme å få kake, også slenger vi noen pølser på grillen ;P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølser har man nok av rundt omkring på kroppen. Ellers er jeg mer fan av rollerburger for tiden:D (i pølsebrød..med salat..og dressing..mums) Er sulten og vi er tomme for mat!!! (ja brød, frokostblanding o.l.)Har et halvstekt brød her men tenkte å spare det til kvelds. Må jo prøve å få lagd noe middag. Ligger en beta kjøttdeig i kjøleskapet. Vi har tittet litt på den begge to i løpet av dagen, men ikke kommet noe lenger. Hva skal vi bruke sammen med den? Bakt potet har vi ikke. Ikke spagetti heller. Mulig jeg finner en gryterettpåsa i skapet...

 

Tenkte ikke på så stort jeg heller. Skulle bare si hurra til deg, se deg blåse ut et lys og putte noe mat i munn jeg. (ja og gjerne is etter det)

 

Du har fri du ja...har jeg og:D (eh..ja..) Ikke såååå viktig med kake altså forresten. Is funker det og:)

 

Jammen godt man har vett på å poengtere at man skal inviteres. Ellers kunne man gått glipp av mye godt og gøy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det mange laaange svar.. Måtte jo lese masse når jeg kom hjem jeg nå :)

 

Har vært i konfirmasjon idag jeg da. Spist masse god mat også fikk vi jordbær til dessert!!! Og kaker da, men jeg orket nesten ikke kaker... Tenk, jeg var faktisk så mett at jeg ikke orka noe kake!!!!!!

 

Dro rett fra konf til Åråsen da... Skikkelig skuffende kamp det der ja.... Blir nok siste kampen jeg fikk med meg før junior kommer...

 

Ja, jeg har da tv.... Har jo et møblert hjem da kjære Molle :) Og fotball kan ordnes hvis dere spør pent. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja lange svar:) Og mange svar:) Nå vet du hvordan jeg har det hvis jeg går fra pcn en kveld!! For sitter jeg her holder alle kjeft!!

 

Tja..noen ser vel tv'n som en del av interiøret. Ikke sååå viktig for meg med den fotballen. Får med meg en del, men ikke altetende. Er vel en del andre som sikkert kommer til å spørre pent tenker jeg..eller bare benke seg ned og spørre etterpå;)

 

Glimrende vær for konf i dag. Og du må ha spist myyyyye!!! Er da vel alltid plass til kake??

 

Svanine, hvor er du a? ikke vært logga på i dag heller. Har du et liv eller???

 

Gjort masse hjemme i dag vi. Tatt opp en del esker fra kjelleren. Fuktskader!! Nydelig!! Heldigvis var det bare de to eskene MINE med stooor affeksjonsverdi som ble vræka:(( De første bildene av meg og flere babybilder. Uerstattelig. Sukk. Ingen aner hvor de negativene er nå 26 år senere. Skoledagbøker og slikt som er koselig å ta vare på. Klassebilder og...En del man har arvet mormor... Heldigvis gikk noe av det å redde. Fikk redda voksiposen. Ikke trekket, men det kan kjøpes nytt. Men surt med bilder. Føles nesten som tapte minner.

 

Skulle ikke vært der nede i det hele tatt de to eskene, kommet ned ved en feil. Men uansett skulle det ikke vært fukt der da!! Heldigvis ikke vår kjeller. Får håpe eieren gjør noe med det før det smuldrer opp hele grunnmuren og vi detter ned!! Er ganske lei meg nå:(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipe greier nå det gjelder bilder ja... når man ikke finner negativene/eller vet hvor de er blir det jo ekstra kjedelig da.. Kan jo hende du er heldig å finner noen negativer seinere hos slektninger da..

 

Ja, jeg spiste MASSE!!! hehe, men klarte et kakestykke da :) Er jo dumt å være i konf uten å smake på kakene også..

 

SKal vi si det er grilling LØRDAG 10 JUNI her da??? SÅ skal jeg se om jeg kan skaffe noe tilbehør og slikt til dere kommer... Kanskje dere tilogmed kan få noen kakerester??? Jeg har jo bursdag 5 (skal feire 6). Da skal jeg bestille pent vær også da!!!!

 

Nå driver politiet å lusker rundt i blokka her... De ringte på her og ville inn i oppgangen... Lurer på hva som er skjedd her jeg... Litt nysgjerrig ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååååååååååå. Ja da står jeg med nesa mellom bottene delvis gjemt av gardina..hehe er ikke nysgjerrig av meg nei;)

 

Må ta bittelite stykke av flere. Må jo smake på alle kakene..hehe.

 

6te..tja, er kaka god 4 dager senere da? Eller den kan jo legges i frysen:)

 

Svanine snakket noe om at hun kanskje ikke kunne 10 juni. MEN HUN SVARER JO ALDRI!!!! Synes vi skal sette den daton foreløpig. Så kan den evt. endres dersom det skulle bli behov.

 

Og nei finner ikke negativ til det noen steder gitt. Er første bildene av meg..på sykehuset. Mor sov (keisersnitt). Vet ikke hvem som tok. Tror det var far. Han har flyttet mange ganger siden den tid og bor nå på Tennerife. Tviler på at han har kontroll på de. Har ellers ikke slekt. Høres kanskje rart ut men har ikke det. Ikke i Norge iaf. Er nå meg, min mor et stk bror og søstern. De var jo selv barn da jeg kom til verden, så de var ikke på sykehuset og tok bilder:) Eksisterer bare 3 bilder av meg fra sykehuset (og første uken) De hadde jeg. Skal høre med fatter. Kanskje han har mer oversikt enn han gir uttrykk for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får sette av datoen midlertidig ja, til alle får svart!!! Men det kommer sikkert noen avr iløpet av morgendagen tenker jeg...

 

Skal du på treffet på egon? Lurte på om jeg skulle slenge meg med, for jeg er jo hjemme alene likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

næ, hjemme alene? Så trist da! Hadde tenkt meg en tur. Nå blir det en del kurs på jobben til gubben til uka og han må sans. jobbe en del sent. Spørs jo hvor sent det blir snakk om da. Har barn så er den ene borte blir den andre automatisk hjemme:) Planen er foreløpig å dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...