Gå til innhold

burde jeg selge nattkjolen min?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere jenter... Kan dere hjelpe meg litt ?

 

Nå har jeg nettopp kokt kattene mine (har 3 stk), så lurer jeg litt på hvordan jeg får vekk godlydene de lager når jeg putter de i gryta.. Jeg VET jo at de mjauer og gauler fordi de er så glade og takknemlige, men naboen har kommet noen ganger å pratet om å ringe til politiet. Bare hyggelig det, assa, hvis politiet kommer. Det er allid hyggelig med kaffe besøk, men jeg syns lixom ikke det er opp til naboen å invitere mine gjester.. Så av den grunn må jeg prøve å få lagt lokk på kattens ekstase over å bli kokt.. Er det noen som har noe tips ? Går det an å ta de på kokvask i vaskemaskinen, kanskje ? Eller er ikke det høy nok tempratur ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av og til overraskar du meg, Nanna. Dette er uprofft! Du må jo surre inn kattane i gaffertape før du hiv dei i gryta! Dei kosar seg like mykje, om ikkje meir, for tapen fører varmen nærare huda (utan tape danna jo pelsen ei hinne mellom huda og vatnet, men dei mjauar ikkje av fryd på same måten. Det er meir snakk om ei indre nyting. To fluger i éin smekk! Og det med "alltid hyggelig med kaffebesøk" - kva er det for slags tull? Gjenta etter meg: gjester er skitne - besøk er fy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi!!! Så gøy at denne tråden lever ennå! Mye morsom lesning - og dere katte-kokere skulle jeg gjerne ha likt og truffet live!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg - det virker som flere av dere driver med dec der...besøks-greiene?? Hva er det for slags tull? Alle vet jo at mor og barn skal leve i symbiotisk harmoni med hverandre de første 10 årene MINST. Dette er neppe forenelig med besøk.

 

Jeg har akkurat gitt katta morras-oppkoket, saltsyre-sterilisert puppene og gitt lillemor mat, nå skal hun legge seg og sove formiddagsdupp. Ute i vogna si! Men før dere kommer med bebreidelser og minner meg på uren luft og skitt og basilusker - jeg har alt vært ute og skvettet morsmelk i hele bakgården, kokt alle kattene, sterilisert små-pippene, og kammet grusen.

 

Lillemor er nok trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å guuud, bra du passer på meg !!! Fikk et annfall av sosialiseringsbehov her.. Huff... *selv-uten-melk-får-jeg-vel-straff-pumpe-i-to-timer*

 

Takk for tips :)

Vet jeg er uproff på det området... Var ikke så viktig å koke katter sist jeg hadde småbarn.. Da var den store diskusjonen om barnet skulle sove på rygg eller siden, pute eller ikke..

Skjønner ikke hva de tenkte på ?? Pute til smånurk ? Huff av meg !!

Bra det er noen normale igjen.. Men det begynner å skorte på.. Er ikke mange av oss igjen. Men vi vet jo alle hvor det kommer fra !! Jepp, jada, det er kombinasjonen av global oppvarming og hoetll cæsar !!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No held du på å miste grepet, Marthe-mor. Ha ALLTID denne grunnregelen: babyen er aldri trygg! Gir du slepp på denne, har du tapt. Guten min har no sove i nøyaktig ein time og ti minutt på eit lammeskinn av andalusiske vårlam, desinfisert i økologisk saltsyre og kjemma av blinde nonner, han har fått 70 mm oppumpa, utkokt og bakterieanalysert mm (sambuaren åt løk i går, så eg tek ingen sjansar), han har fått på seg dagens femte bleie (eg tørrskiftar), og ligg på leikematta si (denne ligg i ei lita grop vi har skore ut i golvet, slik at matta og golvet er heilt plane. Det har vore litt jobb å jamne ut alle nivåskilnader i huset, men det er verdt det) og arbeider med eit vitskapleg prosjekt (somme kaller det baby-gym, og seier det er ei leike. Eg må le). No skal vi snart lese ei stimulerande bok for aldersgruppa 4 til 4,5 mnd, diskutere den økonomiske politikken i Mellom-Amerika, og sterilisere vogna før vi tek oss ein trilletur (2 timar fram og tilbake på den 100 meter lange strekninga med gangveg vi har her i bygda. Eg har sett mødrer trille langs hovudvegen - dei trur visst det er nok å berre gå ut i vegkanten når det kjem bil - men det får vere grenser for omsorgssvikt).

Men kjenner eg meg trygg? Langt ifrå! Den dagen du kjenner deg trygg, er det berre å melde deg sjølv til barnevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*sukk* Du har så rett så rett Vero76! Jeg skammer meg nå. Det hjelper jo ikke at lillemor sover heller, hun må jo få INPUT og STIMULI. Og det får hun vel ikke i vogna si.

 

Vogna er håndlaget av bonsaitre forøvrig, kokt såklart, og blir renset hver hele time av døgnet, for å være sikker. Lammeskinnet har jeg kjøpt på samme sted som du har kjøpt ditt tror jeg, de er deilige de der adalusiske vårlammene!

 

Men hva anbefaler du for slags stimuli for lillemor, hun er snart 3 mnd. Vi har vært gjennom norsk litteratur (de fire store, Lies "Familien på Gilje" falt i smak), Tolstoj, en kjapp runde innom eksistensialismen v/Sartre og Kierkegaard, og ørlitegrann Marx.

 

Jeg føler at den såkalte "babygym'en" er langt under hennes nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så dårlig samvittighet i dag. I går besøkte jeg en venninne på kvelden etter jeg hadde lagt lille gull og pappaen satt barnevakt!

Ikke nok med det, men jeg hadde det faktisk så kjekt at jeg lo flere ganger og da snakket vi om helt andre ting enn lillegull.

Hva skal jeg gjøre?????

Klarer ikke tilgi meg selv for å ha utsatt gullet mitt for en sånn kveld ( hjemme med pappa som barnevakt og mammaen på jentekveld)

Tror dere han kan bli homofil nå som voksen? Jeg er veldig bekymret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, BEKYMRET ER BARE FORNAVNET!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

SKAM DEG- VET DU HVA DU LEGGER OPP TIL VED Å BEHANDLE BARNET DITT SÅNN???????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet da at homofili kommer av underskudd på mm !!!!!!!

OG fordi de har sett et rosa plagg før de er 5 år, og fordi pappaen ikke liker fotball men golf..

 

Jeg blir alldeles bestyrtet over all uvitenhet alså !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHAHAAHAHAHAHAAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

 

 

 

HAHA !!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære alle sammen!

 

Jeg er så i tvil hva jeg skal gjøre. Moren min vil så veldig gjerne passe vesla over natten..jeg er så usikker på hvordan hun vil reagere og jeg vet ikke om jeg stoler nok på mamma til å la henne være der over natten... hva om hun ikke forstår når vesla er sulten? Vi har aldri vært borte fra hverandre om natten, hun er førøvrig 15 år.. Hvor gammel var deres barn første gangen hun sov borte??

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gap skratter* Skikkelig morsom traad=)

 

Jeg skal ut og fly i morgen og jeg lurte paa om jeg kan sette minsten i paraply trillen og sette han foran i flyet. Tror han vil vaere mye greiere i vogna enn paa fanget mitt. Han sover alltid saa godt i den. Og de kan jo bare si ifra dersom han blir litt grinete... Setter jo selvfoelgelig en flaske i hendene paa han og ett par bleier ogsaa... Noen med erfaring?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt spoersmaal. De maa da vel skjoenne at det er skadelig aa ta fra barnet ting som de vil ha. Jeg regner med at de tillater det dersom du forklarer at barnet ikke kan vaere uten det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tross alt ganske stolt av pinsettgrepet hennes.

 

Hvem kan vel unngå å bli sjarmert av min lille engel med luftgevær?

 

OBS OBS: Luftgeværet blir kokt i lut hver morgen og kveld. Er tross alt ingen dårlig mor

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare henvise til den kjente adfedrseksperten Emil Svendson fra Lønneberg.. Han mener børse er helt greit, så da burde vel luftgevær være de også ??

 

Forøvrig er det ikke noe problem med å sende barn med bagasjen.. For du har vel en barnevakt-katt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har da alle skikkelige folk!

 

Eneste er at sendes ungen med bagasjen, så bør ei av flaskene inneholde finkulturell rødvin (gjerne et stearinlys og ei diktsamling også), for flyvertinnene serverer ikke bagasjen. Ikke på SAS, iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

En ting jeg har tenkt litt på i det siste er strålingsfare fra TV`n, data og baby-call. Hva gjør jeg?

Kan jo alltids hacke meg på naboens data med den bærbare,trådløse laptoppenog slå meg til i hagen hans for å få den daglige dosen med dib-lesing/aktivitet, men han er fremdeles så forbanna fordi jeg kokte bikkja og steriliserte blomsterbedet hans så det tør jeg ikke.

 

Det med baby-callen tror jeg også jeg har en løsning på. Har nemlig begynt å trene opp undulaten til å si fra når snuppa er våken. Problemet er bare at jeg bekymrer meg for fugleinfluensa til tross for at vi koker den hersens fuggel`n annenhver time. Burde jeg kanskje koke den hver time.

 

Som dere skjønner er jeg svært fortvilet over alle disse problemene,

håper dere har noen trøstens ord kjære medsøstre !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er igrunnen temmelig umulig å komme hoppende inn i denne tråden og prøve å være liks morsomme som dere andre....

 

Så hva burde jeg gjøre? Er ganske redd for at jenta mi nå tror at jeg er komplett idiot, selv om meg og ho, alle dyr og lemmer bader i morsmelk og kokes i salmiakk hver kveld.... Tenk om hun blir mobbet på skolen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel ikke tenkt å sende henne på skolen!!!!

 

Er altfor mye bassilusker der, så her i gården planlegges det hjemmeundervisning. På den måten får jeg også full kontroll på hva mine søte små lærer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis de ikke begynner å koke skolegulvene osv så skal mine barn ha hjemmeundervisning.jenta mi er 5 uker og vi skal allerede nå skrive brev til ordføreren om dette.jeg oppfordrer alle mine medsøstre til å gjøre det samme!stå på krava

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Jeg vasker lammeskinnet til gullungen ca 3 ganger i uka. Dyna er i vaskemaskinen og tørketrommelen konstant den tiden vesla ikke bruker det. Er dette nok, eller kan hun bli hjerneskadet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...