Anonym bruker Skrevet 9. september #151 Skrevet 9. september Østerdølen skrev (54 minutter siden): Ja, det er deres rett. Men da er det vår rett som deres folk å reagere på det og vurdere om dette er en kongefamilie som er verdig og noe vi vil beholde. Bare vent til etter Jul, når sorgen har lagt seg og utenlandsk media starter å skrive om den norske kongefamilien. Jeg gjetter at populæriteten kommer til å synke som en stein utover 2027. Selv ikke når Epstein skandalen raste som verst og rettsaken mot Marius pågikk var det i nærheten av ett flertall for å avskaffe monarkiet så jeg venter overhodet ikke i spenning på din dommedags profeti. Anonymkode: 4fce3...25a
Østerdølen Skrevet 9. september #152 Skrevet 9. september (endret) Anonym bruker skrev (2 timer siden): Selv ikke når Epstein skandalen raste som verst og rettsaken mot Marius pågikk var det i nærheten av ett flertall for å avskaffe monarkiet så jeg venter overhodet ikke i spenning på din dommedags profeti. Anonymkode: 4fce3...25a Men da var Kong Harald konge, for ikke å snakke om Dronning Sonja, som ikke hadde noe med sakene å gjøre. Nå er MM dronning, og i en spørreundersøkelse i februar i år, mente hele 76 % at de hadde fått svekket tillit til henne. Populæritetsscoren hennes (som går fra 1-10) sank fra 7,3 til 3,4. Rett etter at hun ble dronning i månedsskiftet august/september 2026, viste en måling utført av InFact for Dagbladet at folket er splittet. Rundt 35,8 prosent mener hun i stor grad er egnet som dronning, mens nær 38 prosent mener hun er lite egnet. De resterende er usikre. Endret 9. september av Østerdølen
Østerdølen Skrevet 9. september #153 Skrevet 9. september Ja, siste gallup i TV2, viser at 38 % mente at Marius kan delta, men ikke ha en fremtredende rolle, mens 15 % mente at han ikke skulle få delta i begravelsen i det hele tatt. Så 53% til sammen tenker som meg, mot kun 41% som mener at Marius kan delta på lik linje som andre barnebarn. Da legger jeg for min del ballen død, da det viser seg at den uforbeholdne støtten noen påstår kongefamilien har, ikke stemmer. (selv om jeg ikke er enig i at dette er i takt med folket, når størstedelen av de spurte ikke mener det) Fersk gallup: – Tyder på at kong Haakon er i takt med folket
Chicci Skrevet 9. september #154 Skrevet 9. september Østerdølen skrev (10 timer siden): Ja, siste gallup i TV2, viser at 38 % mente at Marius kan delta, men ikke ha en fremtredende rolle, mens 15 % mente at han ikke skulle få delta i begravelsen i det hele tatt. Så 53% til sammen tenker som meg, mot kun 41% som mener at Marius kan delta på lik linje som andre barnebarn. Da legger jeg for min del ballen død, da det viser seg at den uforbeholdne støtten noen påstår kongefamilien har, ikke stemmer. (selv om jeg ikke er enig i at dette er i takt med folket, når størstedelen av de spurte ikke mener det) Fersk gallup: – Tyder på at kong Haakon er i takt med folket Jeg tror du tar feil. Hvordan leser du statistikk? De færreste hiver seg på slike meningsmålinger. Men folk som har blitt intervjuet har vært positive. Nordmenn er veldig tilgivende. Jeg mistenker at de som ikke kan tilgi de har aldri fått tilgivelse selv, eller opplevd ubetinget kjærlighet. Det må være mye smerte bak å sverte andre mennesker. Dronning Sonja opplevde mange fordommer den gang hun skulle vite seg med Kong Harald. Men folket valgte helle få være åpne til sinns. Se hvordan det gikk. Dronningen er elsket av alle i dag. For et utrolig flott menneske hun er. Jeg tror det nye kongeparet vil vokse på folk.
Østerdølen Skrevet 10. september #155 Skrevet 10. september Chicci skrev (6 timer siden): Jeg tror du tar feil. Hvordan leser du statistikk? De færreste hiver seg på slike meningsmålinger. Men folk som har blitt intervjuet har vært positive. Nordmenn er veldig tilgivende. Jeg mistenker at de som ikke kan tilgi de har aldri fått tilgivelse selv, eller opplevd ubetinget kjærlighet. Det må være mye smerte bak å sverte andre mennesker. Dronning Sonja opplevde mange fordommer den gang hun skulle vite seg med Kong Harald. Men folket valgte helle få være åpne til sinns. Se hvordan det gikk. Dronningen er elsket av alle i dag. For et utrolig flott menneske hun er. Jeg tror det nye kongeparet vil vokse på folk. Statistikken viser jo nettopp at folk ikke er så positive til MM som dronning som noen påstår, videre her var det mye følerier fra deg. Det er nettopp det som er poenget mitt, folk er positive til kongedømmet fordi vi har hatt det fantastiske kongeparet vi har hatt, det har vi ikke lengre og da stiller ting seg anderledes. Hvem har sagt at jeg ikke har tilgitt? Det er ikke opp til meg å tilgi noen verdens ting, det er ikke meg verken MM eller sønnen har sviktet. For meg er hun ikke verdig nok som dronning. Jeg oppfatter henne som arrogant og løgnaktig. Noe som ikke er en dronning verdig. Hun har tatt så mange dårlige valg etter mitt syn, som kongelig og som mor for MBH, som igjen skader kongedømmet. Jada, hun er menneske og kan ta dårlige valg. Men hun har selv valgt å gifte seg inn i denne familien, og med slike valg følger det krav og forventninger som ikke følger en vanlig person. Disse kravene og forventningene har hun etter mitt syn ikke klart, så da ønsker jeg heller ikke at hun skal representere meg og mitt land. Det er min fulle rett til å mene. Men tiden vil vise og vi får se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå