Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men det hadde det ikke vært om han var et helt annet sted. 

Anonymkode: 7f411...0ea

Dette regnes som en privat seremoni som pressen og dermed resten av folket denne gangen fikk lov å ta del i. Da Olav døde var ikke pressen til stedet på dette. Dette er dermed første gangen pressen har fått deltatt på denne delen av seremonien. Så alternativet hadde da ikke vært å ekskludere Marius, men å ikke la pressen få delta.  

Anonymkode: 3a073...5ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er fint at han fikk være med på dette. De er da glad i Marius selv om de ikke støtter handlinger! Ingen verdens ting hadde gjort at jeg kuttet ut barna mine selv om de begår straffbare handlinger! Marius er fortsatt et familiemedlem !! Han skal ut en dag og familien er glad i han selv om han har gjort det han har gjort.

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Dette regnes som en privat seremoni som pressen og dermed resten av folket denne gangen fikk lov å ta del i. Da Olav døde var ikke pressen til stedet på dette. Dette er dermed første gangen pressen har fått deltatt på denne delen av seremonien. Så alternativet hadde da ikke vært å ekskludere Marius, men å ikke la pressen få delta.  

?

Tror du siterer feil bruker. 

Skrevet
TinaK 1990 skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er fint at han fikk være med på dette. De er da glad i Marius selv om de ikke støtter handlinger! Ingen verdens ting hadde gjort at jeg kuttet ut barna mine selv om de begår straffbare handlinger! Marius er fortsatt et familiemedlem !! Han skal ut en dag og familien er glad i han selv om han har gjort det han har gjort.

Familien lar han være med, ja. Det er samfunnet som burde sørget for at han ikke ble med. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Når man bruker uttrykket "det kan ikke ha vært lett for Marius", er det underliggende at dette er "stakkars". 

Anonymkode: 78eff...69f

Nei. 

Anonymkode: b198b...d26

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Nei. 

Jo, det er det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du svarte på en ironisk kommentar,da....

Som svarte på en kommentar der jeg skrev om noe helt annet enn hun skrev om. Swoosh...

Anonymkode: e8f57...975

Skrevet
TinaK 1990 skrev (23 timer siden):

Så hvis barnet ditt ble voldtok flere mennesker, eller ble massemorder, så ville du ikke kuttet ut barnet ditt.....jaja, det sier mye om deg.

Anonymkode: debc0...f1b

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Så hvis barnet ditt ble voldtok flere mennesker, eller ble massemorder, så ville du ikke kuttet ut barnet ditt.....jaja, det sier mye om deg.

Ja, det sier at hun elsker barnet sitt samme hva. Ikke alt barnet gjør som hun er like glad for, men hun er uansett glad i barnet sitt. Det er hva det sier om henne.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Man kan fordømme handlinger, men fortsatt være glad i personen som har gjort dem. Det er vel i grunnen det som er betingelsesløs kjærlighet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja, det sier at hun elsker barnet sitt samme hva. Ikke alt barnet gjør som hun er like glad for, men hun er uansett glad i barnet sitt. Det er hva det sier om henne.

Himmel og hav skrev (2 timer siden):

Man kan fordømme handlinger, men fortsatt være glad i personen som har gjort dem. Det er vel i grunnen det som er betingelsesløs kjærlighet. 

Skremmende.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

M.M har ikke kuttet ut sønnen sin? 

Nå er han ikke massemorder heller. 

Anonymkode: cffe4...e83

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Skremmende.

Så du hadde støtet ditt barn bort? 

Det er skremmende.

Jeg står ved mine barns side uansett hva. Er ikke de sin feil om det skyldes oppdragelse eller ligger genetisk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Skremmende.

Ok, vi er nok veldig forskjellige du og jeg. Jeg vil at mine barn skal vite at ingenting de gjør kan slette den kjærligheten jeg har til dem. Jeg kan bli skuffa, sint, opprørt, oppgitt og mye annet, det kan til og med være dager da jeg ikke liker barna mine så innmari godt, eller mannen min for den saks skyld, men jeg er alltid glad i dem. Det er alltid kjærlighet i bunnen. Den er fast. Solid. Jeg kan ikke se for meg noe som ville få meg til å aldri ville se dem, snakke med dem eller vise dem at de alltid kan komme hjem til meg. De trenger ikke å prestere noe for den kjærligheten. Den er betingelsesløs. Du tenker annerledes, og det er greit.  

Skrevet
J_29 skrev (1 time siden):

Så du hadde støtet ditt barn bort? 

Det er skremmende.

Jeg står ved mine barns side uansett hva. Er ikke de sin feil om det skyldes oppdragelse eller ligger genetisk. 

Så om kongeparet hadde latt Marius gå bak i følge, hadde han blitt støtet bort? Han bare MÅTTE bære kisten?

Hva slags syke holdninger er dette? 

Skrevet

Jeg forstår valget om å vise at han er en del av familien. Samtidig synes jeg dette er et veldig dårlig signal, og respektløst overfor ofrene. Til syvende og sist mener jeg dette spenner fullstendig bein under vår nye konges valgspråk. Det er på grensen til hånlig når han velger «Alt for Norge» samtidig som han gang på gang setter sin egen familie foran landet. Han burde heller valgt «Noe for Norge, så lenge det ikke er ubeleilig for privatlivet».

Anonymkode: be2ab...ab1

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Får jeg en sønn som voldtar og dreper så sier det ALLEREDE mye om meg. Det er tross alt jeg som har gitt han genene og oppveksten. Så om man slipper inn meg i familien så kan man like gjerne slippe sønnen min inn. 

Skrevet

Hvitvaskingen av Marius er noe av den største massesuggesjonen jeg har sett på lenge.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

M.M har ikke kuttet ut sønnen sin? 

Nå er han ikke massemorder heller. 

Anonymkode: cffe4...e83

Det var et sidespor. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvitvaskingen av Marius er noe av den største massesuggesjonen jeg har sett på lenge.

Ja, dette mener jeg er helt bevisst gjort av kongehuset. Nå er det ikke "lov" til annet enn å støtte deres valg, uansett hva det går ut på. 

Skrevet
Østerdølen skrev (2 timer siden):

Så om kongeparet hadde latt Marius gå bak i følge, hadde han blitt støtet bort? Han bare MÅTTE bære kisten?

Hva slags syke holdninger er dette? 

Kongen ønsket nok at alle barnebarna skulle bære. Evt har Kong Haakon bestemt det. Han har nok ikke trumfet gjennom at han skal. Og vi skal vel hedre den avdødes ønske, eller?

Anonymkode: 91e82...1f3

Skrevet

Jeg fatter ikke at det er mulig å ha dette fokuset NÅ! Kongen er død, ny konge står ovenfor sitt livs gjerning mens han har mistet en elsket far, ser sin mor sørge over ektemannen gjennom nesten 60 år, har barn som sørger over sin bestefar, har en kone som får livstruende komplikasjoner etter en risikabel operasjon og må stå alene i front der de burde være to. Men nei, empati og folkeskikk er helt fraværende, her skal det gnåles og gnus på en hendelse som faktisk ikke spiller noen rolle. Om ikke de såkalte ‘kritikerne’ hadde hatt superfokus på Marius hadde det knapt vært en sak, men nå blåses det opp til uante dimensjoner for å legge ekstra sten til byrden for kong Haakon. 

Dere bør skamme dere så dypt og inderlig. Men det har dere ikke vett til, det viser alle innleggene her og på andre forum. Skadefryden og forakten drukner enhver fornuftig tanke. Heldigvis har jeg ingen av ‘dere’ i min nærhet! 

Skrevet

Jeg synes dere har snudd dette på hodet. Dette var en privat begivenhet som pressen fikk tilgang til. Det er avdødes og familiens ønsker som er viktigst. Da Kong Olav ble gravlagt så fikk ikke pressen og det norske folket være med på dette.

Når en konge dør er det mye som følger ritualer og mye som er offentlig. Det er også deler som er private. Denne delen er en av de private seremoniene rundt et slikt dødsfall. Til tross for dette har familie valgt å la det norske folk delta via at pressen fikk være til stedet. Hvis det at pressen er til stedet på private arrangement gjør at familien ikke får ta farvel som de ønsker, er det pressen som ikke får være der. 

Så spørsmålet er dermed ikke om Marius skulle få bære kisten eller ikke. Spørsmålet er om pressen og folket skulle få være med på dette. Jeg tror de fleste i Norge foretrekker at pressen fikk være der slik at de selv kunne få delta om de ønsket det. Det er jo fullt mulig mange her burde kjempe for at pressen og folket videre få delta i mindre av det som foregår om det som skjer på private arrangement provoserer. Det er fullt mulig kongehuset ikke tok høyde for at folk ikke forstod eller brydde seg om forskjellen på private og offentlige arrangement og at de rett og slett burde lukket denne delen av seremonien slik at de fikk litt pusterom. 

Det at nær familie får delta på private hendelser er ikke å hvitvaske noe som helst. Det Marius har gjort er forkastelig, men familien er fortsatt glad i ham selv om de følger med ofrene og tar avstand fra hans handlinger. 

Skrevet

Jeg tenker at de like gjerne kunne sendt et 'Fuck you' brev til de han er dømt for å ha missbrukt. 

Anonymkode: d6234...37b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...