Luksusdyret Skrevet 26. oktober 2020 #51 Skrevet 26. oktober 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det vet jeg. Selvfølgelig vil vi få en fullstendig nedstengning hvis folk ikke gidder å gjøre som myndighetene sier. Ingen ønsker nedstengning som vi hadde i mars. Men det nytter ikke å tenke på det som i å være redd. Vi må, for å unngå nedstengning, gjøre som vi får beskjed om. Vi kan ikke si at det ikke er farlig. Vi kan ikke si at det er som en lett influensa. Det er farlig å ha den holdningen. Jeg har, som tidligere nevnt, en kreftsykdom som jeg ikke blir frisk av. Jeg har nå to valg: Tenke meg syk og få mange dårlige dager. Eller leve i dag og ta dagen for det den er. Jeg velger hver dag det siste. Jeg er overbevist om at jeg vil få et bedre liv av det. Det anbefaler jeg hi til å gjøre og. Anonymkode: fceeb...b82 Men folk i andre land, der restriksjonene er enda strengere, gjør det de får beskjed om, og likevel stiger smitten voldsomt. Man har ingen garanti for at det ikke skjer. Du er sterk, ts er ikke det. Man kan ikke bare fortelle en person med angst eller depresjon at de må slutte å tenke negative tanker. Det er ikke slik psykisk sykdom fungerer.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #52 Skrevet 26. oktober 2020 1 minutt siden, Milfy Way skrev: Men folk i andre land, der restriksjonene er enda strengere, gjør det de får beskjed om, og likevel stiger smitten voldsomt. Man har ingen garanti for at det ikke skjer. Du er sterk, ts er ikke det. Man kan ikke bare fortelle en person med angst eller depresjon at de må slutte å tenke negative tanker. Det er ikke slik psykisk sykdom fungerer. Jeg skjønner at det ikke fungerer sånn. Og jeg vet det er vanskelig å ikke tenke negativt. Da jeg ble syk første gang holdt jeg på å gå til grunne på grunn av psyken. Jeg vet ikke om HI har en psykisk sykdom eller om hn blir styrt av redselen for hva som kan skje. Jeg vet ihvertfall hva som fungerer for meg, men det koster, hver eneste dag. Ingenting kommer av seg selv, for å si det sånn. Er du så sikker på at de gjør som de får beskjed om? Det er ihvertfall ikke jeg. Anonymkode: fceeb...b82
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #53 Skrevet 26. oktober 2020 54 minutter siden, Milfy Way skrev: Ts er redd for ny nedstengning slik vi hadde i mars. Ikke det som er nå. Kunne man gå på kino, treffe andre folk, gi klem eller gå på skole og jobb i mars? Nope. Det stemmer, men hvor lenge varte det? Det er jo ikke snakk om måneder eller år, det er snaklk om noen stakkars få uker. Anonymkode: 223d2...a25
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #54 Skrevet 26. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja og norge er et mye bedre land enn nordkorea. Så da er det ikke lov å slite psykisk i norge? Anonymkode: e2e4d...c61 Ja, for Norge er jo nesten på NordKorea nivå..... Anonymkode: 223d2...a25
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #55 Skrevet 26. oktober 2020 25 minutter siden, Milfy Way skrev: Men folk i andre land, der restriksjonene er enda strengere, gjør det de får beskjed om, og likevel stiger smitten voldsomt. Man har ingen garanti for at det ikke skjer. Du er sterk, ts er ikke det. Man kan ikke bare fortelle en person med angst eller depresjon at de må slutte å tenke negative tanker. Det er ikke slik psykisk sykdom fungerer. Men HI er tydeligvis mer opptatt av å kommentere innlegg som støtter at samfunnet skal holdes helt åpent slik at hun kan slippe å ta ansvar for egen psykiske sykdom, for de saklige innleggene som også gir henne råd om hva hun kan gjøre selv eller hvem hun kan søke hjelp hos, de gidder hun ikke kommentere en gang. Det tolker jeg dithen at Hi mener samfunnet skal ta hensyn til henne og hennes angst... det er muligens også en del av hennes psykiske sykdom, men da bør hun seriøst forsøke å få den hjelpen hun så tydelig trenger! Anonymkode: 0ddec...7a0
Luksusdyret Skrevet 26. oktober 2020 #56 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men HI er tydeligvis mer opptatt av å kommentere innlegg som støtter at samfunnet skal holdes helt åpent slik at hun kan slippe å ta ansvar for egen psykiske sykdom, for de saklige innleggene som også gir henne råd om hva hun kan gjøre selv eller hvem hun kan søke hjelp hos, de gidder hun ikke kommentere en gang. Det tolker jeg dithen at Hi mener samfunnet skal ta hensyn til henne og hennes angst... det er muligens også en del av hennes psykiske sykdom, men da bør hun seriøst forsøke å få den hjelpen hun så tydelig trenger! Anonymkode: 0ddec...7a0 Og de andre i denne tråden mener at hun skal ta hensyn til alle andre. Hva er forskjellen?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #57 Skrevet 26. oktober 2020 3 minutter siden, Milfy Way skrev: Og de andre i denne tråden mener at hun skal ta hensyn til alle andre. Hva er forskjellen? Dette! Som vanlig mener folk at man er mer «verdig» syk hvis man er fysisk syk enn psykisk syk. Anonymkode: f3b70...eab
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #58 Skrevet 26. oktober 2020 16 minutter siden, Milfy Way skrev: Og de andre i denne tråden mener at hun skal ta hensyn til alle andre. Hva er forskjellen? Nei, det går på å akseptere den situasjonen landet og verden er i, og det regjeringen velger å gjøre av tiltak i samsvar med den forskningen som finnes og det våre fremste helseeksperter mener er nødvendig at landet gjør for å ta vare på interessene til flest mulig og for å minimere samfunnskostnadene. Hi oppretter en tråd, hun forteller om "fullstendig angst" for en situasjon som ikke er reell pr. i dag, (eller om hun også kanskje har det for dagens situasjon?). Hun kan ikke endre de prioriteringene regjeringen gjør, hun kan ikke endre verdenssituasjonen, hun kan ikke stoppe pandemien, hun kan ikke endre det helsemyndighetene mener er nødvendig, hun kan ikke endre virkeligheten. Da har hun et valg - enten ta tak i egen helse, ta ansvar for denne og søke hjelp og ellers gjøre det hun selv gjør for å få det bedre så lenge denne situasjonen varer... eller hun kan sitte og bli mer og mer angstpreget, fokusere på og forsterke egen angst, la være å søke hjelp, la være å gjøre en egeninnsatst... Velger hun det siste får hun faktisk også bare akseptere at angsten trolig bare vil bli verre den nærmeste fremtiden, for ingenting tilsier at den situasjonen vi er i vil endre seg raskt, heller trolig gå mot det verre før det blir bedre igjen. De andre mener ikke hun skal ta hensyn til alle andre, de andre mener at hun må akseptere at de reglene som innføres gjøres av personer som har langt mer kompetanse til å se helheten i landet og folkets behov enn hva hun selv har, og at de har langt mer kompetanse på hvordan vi som land og samfunn skal komme unna dette på en best mulig måte for flest mulig. Jeg har skrevet noe som forklarer hvorfor det ikke vil fungere å åpne helt opp, men det vil Hi og andre ikke forholde seg til. Da nekter de også å forholde seg til virkeligheten som den er. Det HI kan gjøre har hun fått forslag om, men ingen kan gjøre det for henne. Hun må selv ta ansvar for å skaffe seg hjelp, og være villig til å gjøre en egeninnsats for å bli kvitt angsten eller i det minste få det bedre med mindre angst via bedre mestringsfølelse. Man kommer ingen vei om man fornekter virkeligheten. Anonymkode: 0ddec...7a0
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #59 Skrevet 26. oktober 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Alle sier jo ting rett ut her 🤦♀️ Anonymkode: a13f8...9a7 Tenkte det samme... Anonymkode: cf554...572
Hengebukksvinet Skrevet 26. oktober 2020 #60 Skrevet 26. oktober 2020 (endret) 37 minutter siden, Milfy Way skrev: Men folk i andre land, der restriksjonene er enda strengere, gjør det de får beskjed om, og likevel stiger smitten voldsomt. Man har ingen garanti for at det ikke skjer. Du er sterk, ts er ikke det. Man kan ikke bare fortelle en person med angst eller depresjon at de må slutte å tenke negative tanker. Det er ikke slik psykisk sykdom fungerer. Endret 26. oktober 2020 av Hengebukksvinet
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #61 Skrevet 26. oktober 2020 40 minutter siden, Milfy Way skrev: Men folk i andre land, der restriksjonene er enda strengere, gjør det de får beskjed om, og likevel stiger smitten voldsomt. Man har ingen garanti for at det ikke skjer. Du er sterk, ts er ikke det. Man kan ikke bare fortelle en person med angst eller depresjon at de må slutte å tenke negative tanker. Det er ikke slik psykisk sykdom fungerer. Utfordre negative tanker er noe som er veldig vanlig i behandling av psykisk sykdom jo...... Anonymkode: ade8c...a9c
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #62 Skrevet 26. oktober 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette! Som vanlig mener folk at man er mer «verdig» syk hvis man er fysisk syk enn psykisk syk. Anonymkode: f3b70...eab Ingen har sagt noe om verdig eller ikke verdig. Som fysisk syk gjør jeg noe for å holde meg i live. Jeg får behandling. Den eneste behandlingen som ser ut til å virke for hi, er at samfunnet åpner opp. Det kommer ikke til å skje med det første. Da må hn oppsøke hjelp. Ja, det er sikkert venteliste for å komme til psykolog, men sa får hn bruke fastlegen sin imens. Hva vi sier hjelper jo ikke. Sykdom heler seg ikke av seg selv. Anonymkode: fceeb...b82
Luksusdyret Skrevet 26. oktober 2020 #63 Skrevet 26. oktober 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Utfordre negative tanker er noe som er veldig vanlig i behandling av psykisk sykdom jo...... Anonymkode: ade8c...a9c Å utfordre negative tanker er ikke det samme som å si "slutt å tenke på det", "det er bare sånn det er" eller "det er ikke synd på deg, buhu".
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #64 Skrevet 26. oktober 2020 32 minutter siden, Milfy Way skrev: Å utfordre negative tanker er ikke det samme som å si "slutt å tenke på det", "det er bare sånn det er" eller "det er ikke synd på deg, buhu". Du er veldig på å kritisere andre i tråden, men hva vil du råde Hi til? Hva tror du kan gjøre HIs tilværelse bedre? Hva anbefaler du henne å gjøre? Anonymkode: 0ddec...7a0
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #65 Skrevet 26. oktober 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er veldig på å kritisere andre i tråden, men hva vil du råde Hi til? Hva tror du kan gjøre HIs tilværelse bedre? Hva anbefaler du henne å gjøre? Anonymkode: 0ddec...7a0 «Det er ditt problem». «Ja, huff». Din angst er faktisk ikke viktig i denne situasjonen. Er det slik du ville svart et barn eller en god venn som delte sin frykt med deg? Anonymkode: 1eaa4...fff
Luksusdyret Skrevet 26. oktober 2020 #66 Skrevet 26. oktober 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er veldig på å kritisere andre i tråden, men hva vil du råde Hi til? Hva tror du kan gjøre HIs tilværelse bedre? Hva anbefaler du henne å gjøre? Anonymkode: 0ddec...7a0 Vet ikke om jeg tør å anbefale noe som helst, ville bare stå opp for henne imot mobbekoret.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #67 Skrevet 26. oktober 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: «Det er ditt problem». «Ja, huff». Din angst er faktisk ikke viktig i denne situasjonen. Er det slik du ville svart et barn eller en god venn som delte sin frykt med deg? Anonymkode: 1eaa4...fff Jeg har ikke svart HI på noen av de måtene du skriver om her, så det burde vel si sitt. Kanskje heller spørre de som faktisk svarer slik? Jeg tviler ikke på at HI har det tøft, og det har jeg stor sympati med. Men det gjør ikke HI noe som helst godt hverken å være nedlatende mot henne (som enkelte i tråden dessverre er) - eller å støtte henne i offerrollen, slik du og flere andre gjør. Hva ville du gitt HI av gode råd? Anonymkode: 0ddec...7a0
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #68 Skrevet 26. oktober 2020 24 minutter siden, Milfy Way skrev: Vet ikke om jeg tør å anbefale noe som helst, ville bare stå opp for henne imot mobbekoret. Ved å kritisere meg som har vært saklig gjennom hele tråden uten at Hi en gang gidder kommentere det? Anonymkode: 0ddec...7a0
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #69 Skrevet 26. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke svart HI på noen av de måtene du skriver om her, så det burde vel si sitt. Kanskje heller spørre de som faktisk svarer slik? Jeg tviler ikke på at HI har det tøft, og det har jeg stor sympati med. Men det gjør ikke HI noe som helst godt hverken å være nedlatende mot henne (som enkelte i tråden dessverre er) - eller å støtte henne i offerrollen, slik du og flere andre gjør. Hva ville du gitt HI av gode råd? Anonymkode: 0ddec...7a0 Men nå kritiserte du Milfy Way for å kritisere andre i tråden. Hvorfor kritiserer du M.W. for å kritisere folk for å svare på den vanvittig usympatiske måten hvis du mener den måten å svare på er ugreit? Anonymkode: 1eaa4...fff
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #70 Skrevet 26. oktober 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men nå kritiserte du Milfy Way for å kritisere andre i tråden. Hvorfor kritiserer du M.W. for å kritisere folk for å svare på den vanvittig usympatiske måten hvis du mener den måten å svare på er ugreit? Anonymkode: 1eaa4...fff Jeg kunne vært tydeligere, det jeg tenkte mest på da var at MW bl.a. kritiserer hun som har kreft, en annen som også har vært saklig i sine meldinger til HI, og meg som også har vært saklig. Når MW møter saklig motargument fra b82 og meg, så svarer MW med å trekke inn stråmenn eller hva andre i tråden svarer, som ikke har noe med det jeg eller b82 har svart. Med det MW har svart til b82 har hun bagatellisert det b82 går gjennom, selv om hun er en person som reelt sett har langt bedre grunner for å ha angst for fremtiden enn det HI har. Men nå har jo ikke "grunn" noe med psykisk sykdom å gjøre, noe tydeligvis både b82 og jeg vet. Forskjellen er at hun og jeg også vet at det krever egeninnsats om man skal ta vare på egen helse, enten man skal forebygge eller behandle psykisk sykdom. Og merkelig nok er det oss, som faktisk har vært blant de få som har gitt Hi konstruktive råd, som MW velger å direkte på og kritisere eller forsøke å vri det vi skriver. Hvilken nytte har HI av det? Jeg har valgt å være saklig i tråden og overse de som svarer ugreit, jeg har tidligere kommentert at jeg mener det ikke er greit. Men det er heller ikke greit av MW å bagatellisere b82s innsats for egen psykiske helse! MW kaster stein i glasshus når også hun kaller andre i tråden for idioter. Du gjør det samme, forsøker å gå etter meg, som tross alt har svart Hi ordentlig og gitt henne råd. Men du svarte ikke på spørsmålet mitt - hva vil du råde Hi til? Hittil har du ikke kommet med noen råd til henne, i likhet med MW... Anonymkode: 0ddec...7a0
Luksusdyret Skrevet 26. oktober 2020 #71 Skrevet 26. oktober 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kunne vært tydeligere, det jeg tenkte mest på da var at MW bl.a. kritiserer hun som har kreft, en annen som også har vært saklig i sine meldinger til HI, og meg som også har vært saklig. Når MW møter saklig motargument fra b82 og meg, så svarer MW med å trekke inn stråmenn eller hva andre i tråden svarer, som ikke har noe med det jeg eller b82 har svart. Med det MW har svart til b82 har hun bagatellisert det b82 går gjennom, selv om hun er en person som reelt sett har langt bedre grunner for å ha angst for fremtiden enn det HI har. Men nå har jo ikke "grunn" noe med psykisk sykdom å gjøre, noe tydeligvis både b82 og jeg vet. Forskjellen er at hun og jeg også vet at det krever egeninnsats om man skal ta vare på egen helse, enten man skal forebygge eller behandle psykisk sykdom. Og merkelig nok er det oss, som faktisk har vært blant de få som har gitt Hi konstruktive råd, som MW velger å direkte på og kritisere eller forsøke å vri det vi skriver. Hvilken nytte har HI av det? Jeg har valgt å være saklig i tråden og overse de som svarer ugreit, jeg har tidligere kommentert at jeg mener det ikke er greit. Men det er heller ikke greit av MW å bagatellisere b82s innsats for egen psykiske helse! MW kaster stein i glasshus når også hun kaller andre i tråden for idioter. Du gjør det samme, forsøker å gå etter meg, som tross alt har svart Hi ordentlig og gitt henne råd. Men du svarte ikke på spørsmålet mitt - hva vil du råde Hi til? Hittil har du ikke kommet med noen råd til henne, i likhet med MW... Anonymkode: 0ddec...7a0 Jeg har ikke bagatellisert noens egeninnsats. Jeg har påpekt at noen er sterke og noen ikke er det. Og at man ikke kan forvente at alle klarer det en selv klarer. Man kan ikke si at hvis man selv har klart det, klarer alle andre det også. Alle er forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2020 #72 Skrevet 27. oktober 2020 22 minutter siden, Milfy Way skrev: Jeg har ikke bagatellisert noens egeninnsats. Jeg har påpekt at noen er sterke og noen ikke er det. Og at man ikke kan forvente at alle klarer det en selv klarer. Man kan ikke si at hvis man selv har klart det, klarer alle andre det også. Alle er forskjellige. Jo, du bagatelliserer når du sier "du er sterk, det er ikke HI". Hva vet du om b82 og hva hun har slitt med og sliter med? For alt du vet har hun slitt mye, mange som får kreft gjør det, hun kan ha skaffet seg profesjonell hjelp for alt du vet, og hun er tydelig på at hun er bevisst at hun selv må gjøre en egeninnsats hver eneste dag. Men du avfeier henne med "du er sterk" uten å vise noen enighet om at det hun faktisk har skrevet er fornuftige råd å komme med til HI, og da bagatelliserer du hennes innsats også. Hverken jeg eller b82 har påstått at "hvis vi har klart det, klarer alle andre det også" - dette er kun nok et stråmannsargument fra din side. Ta deg heller tid til å lese deg både jeg og b82 faktisk skriver. Du mente kanskje godt da du til å begynne med kritiserte de som svarte stygt, men ved å fortsette å angripe de som faktisk forsøker å hjelpe HI med å være konstruktiv, da er du også dessverre bare med på å forsterke His offerrolle. Det er skadelig hvis hensikten din egentlig er å hjelpe HI. For det er i hvert fall ikke det du driver med når du angriper de som svarer saklig i tråden. Gjør heller en innsats med å rapportere de kommentarene du mener er langt utenfor, det hadde vært mer nyttig. Og kanskje det hadde vært mer konstruktivt for Hi om du også støttet de som faktisk har forsøkt å hjelpe HI... Anonymkode: 0ddec...7a0
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2020 #73 Skrevet 27. oktober 2020 Hi, jeg håper du greier å se forbi det som ikke er viktig i tråden din. Det som ER viktig er at du tar deg selv og egen helse på alvor. Du forteller om et stort angstproblem som preger hverdagen din og som kan komme til å prege den langt mer. Det må du ta på alvor! Ingen av oss, uansett hvor mye vi skulle ønske vi kunne det, kan endre at vi nå står i en pandemi og må forholde oss til en situasjon ingen av oss ønsker. Men vi må alle gjøre det beste ut av situasjonen vi står i. Mitt inntrykk er at du trenger hjelp til å takle den angsten du har. Det er ikke noe galt i å ha angst, men det er vondt. Det går sjelden over av seg selv. Når angsten din er såpass sterk nå, så tenker jeg du må ta den på alvor før samfunnet ev. stenger mer ned igjen, for vi ser jo allerede nå at tiltakene blir strengere. Vi risikerer også enda strengere tiltak, hvis situasjonen blir verre. Da er det lurt om du oppsøker din fastlege, eller kommunens psykiatriske sykepleier nå, før det ev. blir vanskeligere igjen, for da har du allerede opprettet en kontakt og får hjelp. Og så er det som jeg og andre har skrevet, uansett hvor tøft man har det så krever det en egeninnsats i tillegg for å ha det bedre. Det kan tidvis være tøft, og det er noe man må jobbe med over tid. Så det er krevende. Men det er heller ingen vei utenom. Hvis du tar tak i de utfordringene du nå har med den sterke angsten, så vil du komme styrket ut av det på sikt, og også være rustet til andre og kanskje større utfordringer. Koronasituasjonen må vi dessverre leve med en stund enda, og nye slike pandemier kan dukke opp igjen. Men du trenger ikke ha det like tøft som du har det nå resten av koronatiden, hvis du søker hjelp for angsten din. Ta deg selv på alvor, HI. Du kan ikke endre samfunnet nå. Men du kan gjøre noe for å hjelpe deg selv og du kan gjøre det som skal til for at andre skal kunne hjelpe deg. Men du må ta første steget selv - bestill en time til legen din i morgen tidlig, og/eller ta gjerne en telefon til kommunen for å opprette kontakt med psykiatrisk sykepleier. Anonymkode: 0ddec...7a0
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2020 #74 Skrevet 27. oktober 2020 Takk til dere som har svart meg saklig her, og som skjønner at jeg ikke har angst bare forå være vrang og vanskelig. Til dere andre som tror dere har gitt meg gode råd: nei det er ikke bare å ta seg sammen og tenke positivt. Ber dere en med knukket bein også om å ta seg sammen og gro beinet med viljestyrke? Anonymkode: e2e4d...c61
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2020 #75 Skrevet 27. oktober 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Hi, jeg håper du greier å se forbi det som ikke er viktig i tråden din. Det som ER viktig er at du tar deg selv og egen helse på alvor. Du forteller om et stort angstproblem som preger hverdagen din og som kan komme til å prege den langt mer. Det må du ta på alvor! Ingen av oss, uansett hvor mye vi skulle ønske vi kunne det, kan endre at vi nå står i en pandemi og må forholde oss til en situasjon ingen av oss ønsker. Men vi må alle gjøre det beste ut av situasjonen vi står i. Mitt inntrykk er at du trenger hjelp til å takle den angsten du har. Det er ikke noe galt i å ha angst, men det er vondt. Det går sjelden over av seg selv. Når angsten din er såpass sterk nå, så tenker jeg du må ta den på alvor før samfunnet ev. stenger mer ned igjen, for vi ser jo allerede nå at tiltakene blir strengere. Vi risikerer også enda strengere tiltak, hvis situasjonen blir verre. Da er det lurt om du oppsøker din fastlege, eller kommunens psykiatriske sykepleier nå, før det ev. blir vanskeligere igjen, for da har du allerede opprettet en kontakt og får hjelp. Og så er det som jeg og andre har skrevet, uansett hvor tøft man har det så krever det en egeninnsats i tillegg for å ha det bedre. Det kan tidvis være tøft, og det er noe man må jobbe med over tid. Så det er krevende. Men det er heller ingen vei utenom. Hvis du tar tak i de utfordringene du nå har med den sterke angsten, så vil du komme styrket ut av det på sikt, og også være rustet til andre og kanskje større utfordringer. Koronasituasjonen må vi dessverre leve med en stund enda, og nye slike pandemier kan dukke opp igjen. Men du trenger ikke ha det like tøft som du har det nå resten av koronatiden, hvis du søker hjelp for angsten din. Ta deg selv på alvor, HI. Du kan ikke endre samfunnet nå. Men du kan gjøre noe for å hjelpe deg selv og du kan gjøre det som skal til for at andre skal kunne hjelpe deg. Men du må ta første steget selv - bestill en time til legen din i morgen tidlig, og/eller ta gjerne en telefon til kommunen for å opprette kontakt med psykiatrisk sykepleier. Anonymkode: 0ddec...7a0 Takk🥰 Anonymkode: e2e4d...c61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå