Gå til innhold

Ikke noe nettverk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 20.10.2020 den 6.33, Anonym bruker skrev:

Du må skjønne at det å kunne tulle seg inn i denne offerrollen betyr så uendelig mye for enkelte mennesker at de kan ikke be noen om hjelp. Gjør de det, så kan ikke de sutre over at ingen stiller opp 🙄

Anonymkode: c714c...70c

I starten syntes jeg dette var et litt slemt svar. Jeg regnet med at mange ville svare at de f eks var fryktelig sjenerte og ikke klarte å kontakte nye mennesker.

Men jeg ser at du har et poeng; «verden er imot meg» går igjen hos en del.

Anonymkode: edd04...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I starten syntes jeg dette var et litt slemt svar. Jeg regnet med at mange ville svare at de f eks var fryktelig sjenerte og ikke klarte å kontakte nye mennesker.

Men jeg ser at du har et poeng; «verden er imot meg» går igjen hos en del.

Anonymkode: edd04...c2c

Skjær ikke alle over en kam pga en anonym her da

Anonymkode: f0ee8...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjær ikke alle over en kam pga en anonym her da

Anonymkode: f0ee8...393

Nei? Jeg venter fortsatt på alle de ANDRE forklaringene på hvordan det er mulig å ikke ha ett eneste individ som kan kjøpe litt mat? 

Anonymkode: edd04...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei? Jeg venter fortsatt på alle de ANDRE forklaringene på hvordan det er mulig å ikke ha ett eneste individ som kan kjøpe litt mat? 

Anonymkode: edd04...c2c

Kan du ikke bare gi deg nå? Du har fått mange svar på hvordan folk kan bli ensomme og stå i en situasjon hvor det føles som om man ikke har et eneste menneske å spørre. At en nabo eller kollega sannsynligvis hadde sagt ja til å hjelpe, er sikkert helt riktig, men det hjelper nok ikke alltid for de som føler seg så alene i verden. 

Mange kan sikkert skylde seg selv, hvis det er det du absolutt vil frem til. Dårlige valg, dårlig selvverd, av og til bare råtten uflaks. Og ja, mange kunne sikkert ha gjort masse selv for å få det bedre, og det vet de fleste også selv. Hvorfor fortsetter du med å gni det inn, er det ikke plass til noe forståelse og medmenneskelighet i livet ditt, du som har så mange selv? Hvorfor prøver du så iherdig å få alle i denne situasjonen til å føle at de er dårlige, tafatte mennesker som kan skylde seg selv? 

Anonymkode: 94e03...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke bare gi deg nå? Du har fått mange svar på hvordan folk kan bli ensomme og stå i en situasjon hvor det føles som om man ikke har et eneste menneske å spørre. At en nabo eller kollega sannsynligvis hadde sagt ja til å hjelpe, er sikkert helt riktig, men det hjelper nok ikke alltid for de som føler seg så alene i verden. 

Mange kan sikkert skylde seg selv, hvis det er det du absolutt vil frem til. Dårlige valg, dårlig selvverd, av og til bare råtten uflaks. Og ja, mange kunne sikkert ha gjort masse selv for å få det bedre, og det vet de fleste også selv. Hvorfor fortsetter du med å gni det inn, er det ikke plass til noe forståelse og medmenneskelighet i livet ditt, du som har så mange selv? Hvorfor prøver du så iherdig å få alle i denne situasjonen til å føle at de er dårlige, tafatte mennesker som kan skylde seg selv? 

Anonymkode: 94e03...5c5

Det rare er ikke at folk er ensome, men at det ikke finnes noen, hverken privatpersoner, bedrifter, organisasjoner eller offentlige som kan kjøre ut mat.

Anonymkode: 06eb9...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor fortsetter du med å gni det inn, er det ikke plass til noe forståelse og medmenneskelighet i livet ditt, du som har så mange selv? Hvorfor prøver du så iherdig å få alle i denne situasjonen til å føle at de er dårlige, tafatte mennesker som kan skylde seg selv? 

Anonymkode: 94e03...5c5

Hvorfor tar du det som en moralsk vurdering når det ikke er det? For meg er det naturlig å ha kontakt med mennesker. Jeg søker innblikk i hvordan man klarer å la være. 

Anonymkode: edd04...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei? Jeg venter fortsatt på alle de ANDRE forklaringene på hvordan det er mulig å ikke ha ett eneste individ som kan kjøpe litt mat? 

Anonymkode: edd04...c2c

Da foreslår jeg at du leser tråden en gang til, så kanskje du skjønner noe da

Anonymkode: f0ee8...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tar du det som en moralsk vurdering når det ikke er det? For meg er det naturlig å ha kontakt med mennesker. Jeg søker innblikk i hvordan man klarer å la være. 

Anonymkode: edd04...c2c

Har man blitt avvist/fått nei til svar mange nok ganger, så gidder man ikke prøve mer til slutt. 

Anonymkode: dac2f...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da foreslår jeg at du leser tråden en gang til, så kanskje du skjønner noe da

Anonymkode: f0ee8...393

Jeg leser den. Og leser at noen har tendens til å bite seg ut med hele verden, og nekter å ta til seg nye tanker.

Anonymkode: edd04...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har man blitt avvist/fått nei til svar mange nok ganger, så gidder man ikke prøve mer til slutt. 

Anonymkode: dac2f...b63

Men å bo et annet sted er likevel uaktuelt. 

Anonymkode: edd04...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2020 den 1.09, Anonym bruker skrev:

Men når du blir aleine med unger på et sted milevis fra alle kjente, hvorfor blir du boende der? Og hvis det er på grunn av jobb at du blir: hvorfor er det uaktuelt å bli kjent med noen kolleger? Og hvis kollegene er sure tullinger som mobber og utestenger, hvorfor er det uaktuelt å skifte jobb? Og hvis alle i slekta er døde, hvorfor er det uaktuelt å flytte et sted der man en gang i gamledager kanskje kjente noen?

Det var liksom litt dette jeg lurte på. Det ble jeg ikke noe klokere på i denne tråden. 

Anonymkode: edd04...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leser den. Og leser at noen har tendens til å bite seg ut med hele verden, og nekter å ta til seg nye tanker.

Anonymkode: edd04...c2c

Det er jo du som nekter å ta til deg nye tanker.

Anonymkode: f0ee8...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo du som nekter å ta til deg nye tanker.

Anonymkode: f0ee8...393

Hvilke tanker da? 

Anonymkode: edd04...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men å bo et annet sted er likevel uaktuelt. 

Anonymkode: edd04...c2c

Har du god tid du eller? Hva er det med deg, du kan ikke få svar nok som kan få deg til å forstå. Kanskje du kunne bli besøksvenn for noen som ikke har nettverk, kan hende du vil forstå da. Det eneste du oppnår nå, er å strø og gni inn salt i såret. Etter innleggene i tråden å dømme, er du en som liker å sparke de som ligger nede. Hva får du ut av det? 

Anonymkode: d72e7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke tanker da? 

Anonymkode: edd04...c2c

Hva som kan være grunner til at folk sitter uten nettverk

Anonymkode: f0ee8...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva som kan være grunner til at folk sitter uten nettverk

Anonymkode: f0ee8...393

Ingen av begrunnelsene ga meg svar på det jeg spurte om. 

Anonymkode: edd04...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du god tid du eller? Hva er det med deg, du kan ikke få svar nok som kan få deg til å forstå. Kanskje du kunne bli besøksvenn for noen som ikke har nettverk, kan hende du vil forstå da. Det eneste du oppnår nå, er å strø og gni inn salt i såret. Etter innleggene i tråden å dømme, er du en som liker å sparke de som ligger nede. Hva får du ut av det? 

Anonymkode: d72e7...389

Lite. Siden svarene ikke er relatert til det jeg spør om. Og i tillegg siden sånne som du tar det personlig. Det er ingen som klandrer noen her. 

Anonymkode: edd04...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen av begrunnelsene ga meg svar på det jeg spurte om. 

Anonymkode: edd04...c2c

Neivel? Hva er det du ikke har fått svar på da?

Anonymkode: f0ee8...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Lite. Siden svarene ikke er relatert til det jeg spør om. Og i tillegg siden sånne som du tar det personlig. Det er ingen som klandrer noen her. 

Anonymkode: edd04...c2c

Jeg tar det ikke personlig men evner å sette meg inn i andre situasjoner enn min egen. At du ikke føler at du har fått gode nok svar, betyr ikke at det ikke er gode nok svar. For det er det. 

Hvis du får lite ut av å sparke de som ligger nede, foreslår jeg at du slutter med det. Hvorfor gjøre noe ingen får noe ut av. 

Anonymkode: d72e7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men når du blir aleine med unger på et sted milevis fra alle kjente, hvorfor blir du boende der? Og hvis det er på grunn av jobb at du blir: hvorfor er det uaktuelt å bli kjent med noen kolleger? Og hvis kollegene er sure tullinger som mobber og utestenger, hvorfor er det uaktuelt å skifte jobb? Og hvis alle i slekta er døde, hvorfor er det uaktuelt å flytte et sted der man en gang i gamledager kanskje kjente noen?

 

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neivel? Hva er det du ikke har fått svar på da?

Anonymkode: f0ee8...393

Disse.

Anonymkode: edd04...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du god tid du eller? Hva er det med deg, du kan ikke få svar nok som kan få deg til å forstå. Kanskje du kunne bli besøksvenn for noen som ikke har nettverk, kan hende du vil forstå da. Det eneste du oppnår nå, er å strø og gni inn salt i såret. Etter innleggene i tråden å dømme, er du en som liker å sparke de som ligger nede. Hva får du ut av det? 

Anonymkode: d72e7...389

 

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Faen så mange som er helt tullinger her. Stått opp med feil fot eller? Det finnes mange forskjellige mennesker, og mange forskjellige grunner til at det finnes folk uten nettverk. Trenger da ikke å kjefte på og latterliggjøre folk av den grunn. 

Anonymkode: d72e7...389

 

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det synes jeg ja. Prøv å sett deg inn i hodet til den som ikke har nettverk, smak på svarene. Jeg vet ikke hva eller om du har skrevet før i tråden da jeg ikke har fulgt med på abkodene, men noen har skrevet direkte motbydelige svar. Det er som å sparke den som ligger nede. Det er omtrent som at har du ikke gitt deg enda? Vi skal kneble deg hvis du ikke har samme mening som vi har. Blir så forbanna på folk som egentlig bare tar utgangspunkt i seg selv og sin egen situasjon og valser på. Hva er vitsen med det? 

Anonymkode: d72e7...389

 

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare spark, alt du klarer. Føler du deg bedre nå? Du må ihvertfall stått opp med feil fot. 

Anonymkode: d72e7...389

 

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke i følge deg nei. Men det er latterliggjøring i tråden. At du føler at det ikke er latterliggjøring i tråden, betyr ikke at det ikke er det. Herregud. 

Anonymkode: d72e7...389

Du tar det ikke personlig, påstår du? Du er jo rasende.

Anonymkode: edd04...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du får lite ut av å sparke de som ligger nede, foreslår jeg at du slutter med det. Hvorfor gjøre noe ingen får noe ut av. 

Anonymkode: d72e7...389

Hva om du bare slutter å bli moralsk forarget over at jeg spør om noe som ikke er en kritikk mot noen. Å sparke noen er å snakke stygt til dem, kalle dem ting og så videre. Til nå er vel du den mest aggressive i tråden, og du tillegger andre en hel masse onde hensikter og dårlige egenskaper. Grunnene til det er sikkert inni deg selv, og berører meg lite, men det er usaklig støy i tråden. Så slutt med det.

Anonymkode: edd04...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

 

 

 

Du tar det ikke personlig, påstår du? Du er jo rasende.

Anonymkode: edd04...c2c

Rasende på vegne av andre ja. Det betyr ikke at jeg tar det personlig. 

Anonymkode: d72e7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter innleggene i tråden å dømme, er du en som liker å sparke de som ligger nede. 

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trenger da ikke å kjefte på og latterliggjøre folk av den grunn. 

 

 

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal kneble deg hvis du ikke har samme mening som vi har.

 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rasende på vegne av andre ja. Det betyr ikke at jeg tar det personlig. 

Anonymkode: d72e7...389

 

You could have fooled me... 

Anonymkode: edd04...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutes ago, Anonym bruker said:

Hva som kan være grunner til at folk sitter uten nettverk

Anonymkode: f0ee8...393

Jeg har ikke inntrykk av at noen har vanskeligheter med å forstå hvordan noen kan være ensomme eller ikke ha venner, det kan det være mange grunner til, men det er en lang vei derfra og til det å være fullstendig uten nettverk. Hvor man ikke kan spørre NOEN om hjelp. Dersom man bor et slikt sted som beskrives her, der alle sier nei til deg samme hva du spør om, du bor så usentralt at det ikke eksisterer offentlige transportmuligheter til skolen (men det koster fortsatt over fem millioner kroner for en bolig som ligger i den samme usentrale byen, som absolutt ikke har matlevering eller annet), det er ingen jobbmuligheter i nabokommunene og sånn fortsetter det, kunne man enkelt ha løst nettopp det problemet ved å flytte. Med mindre du har drept alle nabokattene på bestialsk vis og samtlige i byen hater deg av den grunn, er det en hel haug med merkelige folk som bor der. Sannsynligheten for at absolutt alle i den nye byen du flytter til også vil si nei dersom du i en krisesituasjon spør om litt hjelp, anser jeg som lik null. Det finnes liksom ingen løsninger på noe her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...