Gå til innhold

Møte i DDS - Dib-damene på skauen


prebs

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, Graciegirl skrev:

Fru Pigalopp har gullfisken i en krukke
og to små pusekatter i en kurv
og hun har tusen dører hun kan lukke
og havregryn og kjeks til sulten spurv.

Jeg er overbevist om at dette er kode. Her er den egentlige teksten:

Fru Pigalopp har eskimoen i garasjen og to små dokluter i en kurv og hun har tusen liter portvin hun vil dele og krisebananer og sanghefter til kampklar DIB gerilja (rim er oppskrytt). 

 

Nå begynner jeg å bli småparanoid. Hvorfor har vi en eskimo? Og burde fru Pigalopp være forberedt på søksmål fra eskimoarbeiderforbundets identitetspolitiske utvalg for å ha gitt eskimoen kodenavn gullfisk? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal Sug lut være med? 
Da må nok jeg bli hjemme, er ganske redd henne. 
Derfor må jeg skrive som anonym også.

Anonymkode: 591ba...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal Sug lut være med? 
Da må nok jeg bli hjemme, er ganske redd henne. 
Derfor må jeg skrive som anonym også.

Anonymkode: 591ba...540

Er du Annie i fåreklær? Hvis ikke kan du ta på deg en sebratruse sånn at vi vet at du er en av oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kira skrev:

Er du Annie i fåreklær? Hvis ikke kan du ta på deg en sebratruse sånn at vi vet at du er en av oss. 

Og jeg som kjøpte sametruse på norgesferie i år. Er sametruse innafor eller er det kun sebratruse som gjelder? 

Anonymkode: 591ba...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg som kjøpte sametruse på norgesferie i år. Er sametruse innafor eller er det kun sebratruse som gjelder? 

Anonymkode: 591ba...540

Definitivt innafor! Ta gjerne med deg hyllebærsaft eller portvin når du kommer. Da lover jeg at du ikke trenger å være engstelig for Luten. Hun blir myk som smør av god drikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kira skrev:

Definitivt innafor! Ta gjerne med deg hyllebærsaft eller portvin når du kommer. Da lover jeg at du ikke trenger å være engstelig for Luten. Hun blir myk som smør av god drikke. 

Jeg har begge deler, er det ok at det serveres i mummi kopper? 

Anonymkode: 591ba...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, gale damen skrev:

Jeg kommer ikke helt videre fra den dokluten. 

Herre Gud og Faderullan Kristus i Skauen så mange brede avenyer som har åpnet seg i hjernen min. Det vil ta måneder å få gravd dem opp og tettet dem igjen.

Lut - du har æren av å være det første mennesket som har klart å si noe som jeg rett og slett måtte legge fra meg mat ( i dette tilfellet en veldig god yoghurt med dragefrukt og bringebær) av. Jeg er en sånn som ler litt inni meg når noen sier "ikke snakk om bæsj/blod/gørr/etc mens vi spiser!" 

Konseptet er ubeskrivelig motbydelig, og første annie som drar med seg en doklut i skauen, kommer til å få en god spade i bakhodet av meg, subsidiært et godt kanthåndsslag på vagusnerven, avlevert med såpass kraft at kluten ikke kommer til å tas i bruk. General eller ikke - her setter jeg grensen for hva som er akseptabel oppførsel på felttog i skogen.

 

Men nå er det jo slik da at vi som kommer fra et møblert hjem kaller det for nedentilklut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kira skrev:

Definitivt innafor! Ta gjerne med deg hyllebærsaft eller portvin når du kommer. Da lover jeg at du ikke trenger å være engstelig for Luten. Hun blir myk som smør av god drikke. 

Jeg kjøpte også sametruser i sommer. De hadde bare 10 pk, så jeg låner gjerne bort.

Har også en tønne slåpelikør. Funker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sommer er best skrev:

Men nå er det jo slik da at vi som kommer fra et møblert hjem kaller det for nedentilklut. 

Du kan kalle det akkurat hva du vil. En klut du skal bruke til å tørke deg i ræva med som du siden har tenkt å dele med andre er forbudt. 
Hvis det er en privat klut som brukes kun av deg, og som oppbevares i en lukttett pose mellom slagene, så skal jeg vurdere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har begge deler, er det ok at det serveres i mummi kopper? 

Anonymkode: 591ba...540

Jeg ser at du har god smak, derfor kan du gjerne få hovedansvaret for å dekorere trehytta som Joooooda bygger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sommer er best skrev:

Jeg kjøpte også sametruser i sommer. De hadde bare 10 pk, så jeg låner gjerne bort.

Har også en tønne slåpelikør. Funker det?

Så lenge de ikke er brukt låner jeg gjerne. Men hva i all verden er slåpelikør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, gale damen skrev:

Du kan kalle det akkurat hva du vil. En klut du skal bruke til å tørke deg i ræva med som du siden har tenkt å dele med andre er forbudt. 
Hvis det er en privat klut som brukes kun av deg, og som oppbevares i en lukttett pose mellom slagene, så skal jeg vurdere det.

Nå har jeg brodert navn på alle klutene så vi blander ikke. Har også rosepotpurri i kurven de ligger i 🌸❤️

Skulle egentlig ut på byen med venninner i kveld, men nå holder jeg meg hjemme og broderer kluter til dere alle sammen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sommer er best skrev:

Nå har jeg brodert navn på alle klutene så vi blander ikke. Har også rosepotpurri i kurven de ligger i 🌸❤️

Skulle egentlig ut på byen med venninner i kveld, men nå holder jeg meg hjemme og broderer kluter til dere alle sammen 🥰

Nei. Beklager, men det er ikke bra nok. Brukte kluter skal ikke ligge i kurv, men i lukttett pose.

Hvis jeg kan komme med en anbefaling, så kan du ha en lukttett pose inni og et vakkert brodert trekk utenpå.
Jeg gjør oppmerksom på at kluter som vurderes som ikke akseptable vil bli brent. Det samme gjelder for posene. Alle dokluter skal fremsynes for inspeksjon FØR de tas i bruk. Kluter og poser som ikke møter standard vil bli brent på stedet. Jeg, Gale Damen, er eneveldig dommer i disse sakene. Protester og klager vil bli belønnet med før nevnte kantslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Sommer er best skrev:

Nå har jeg brodert navn på alle klutene så vi blander ikke. Har også rosepotpurri i kurven de ligger i 🌸❤️

Skulle egentlig ut på byen med venninner i kveld, men nå holder jeg meg hjemme og broderer kluter til dere alle sammen 🥰

Jeg tar med egen klut, ellerstusentakk. 

Siste opptelling viste at jeg har treognitti kluter, det skulle holde en weekend? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, gale damen skrev:

Nei. Beklager, men det er ikke bra nok. Brukte kluter skal ikke ligge i kurv, men i lukttett pose.

Hvis jeg kan komme med en anbefaling, så kan du ha en lukttett pose inni og et vakkert brodert trekk utenpå.
Jeg gjør oppmerksom på at kluter som vurderes som ikke akseptable vil bli brent. Det samme gjelder for posene. Alle dokluter skal fremsynes for inspeksjon FØR de tas i bruk. Kluter og poser som ikke møter standard vil bli brent på stedet. Jeg, Gale Damen, er eneveldig dommer i disse sakene. Protester og klager vil bli belønnet med før nevnte kantslag.

Å kjære vene. Da får jeg droppe søndagsmiddagen hos svigers imorgen og brodere pynteposer også ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg tar med egen klut, ellerstusentakk. 

Siste opptelling viste at jeg har treognitti kluter, det skulle holde en weekend? 

👍

Har også et bra lager med kluter. Går jo endel når vi drar til syden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har begge deler, er det ok at det serveres i mummi kopper? 

Anonymkode: 591ba...540

Sommer er best: Du gjør en suveren innsats for fellesskapet! Bytte ut venninner med klutesying. Takk på vegne av vanvittig mange. (Jeg skal hoppe bukk over det faktum at jeg inderlig lurer på hva slags venninner du har... ) 

 

Sug lut: Tipset om profilbildet er mottatt med takk. Gud forby å bli forvekslet med en gretten Annie. 

Annie som jeg siterer: Mummikopper er vemodig vakkert. Har du - som jeg - en fortid som blodgiver? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, prebs skrev:

Sommer er best: Du gjør en suveren innsats for fellesskapet! Bytte ut venninner med klutesying. Takk på vegne av vanvittig mange. (Jeg skal hoppe bukk over det faktum at jeg inderlig lurer på hva slags venninner du har... ) 

 

❤️❤️❤️

De kan ikke måle seg med Dib gjengen 🥰🥰🥰

Og hvis noen av dere ikke har peiling på hva dere skal gi mannen til jul.............

Hva med et personlig ronkehonkle? 

Jeg broderer navn på 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg tar med egen klut, ellerstusentakk. 

Siste opptelling viste at jeg har treognitti kluter, det skulle holde en weekend? 

Det kommer an på hvor regelmessig du er. Om du ligger unna svisker, druer, plommer, linfrø og annet løsnende så burde det holde. Jeg er et barn av naturen og sverger til en god neve mose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2020 den 21.37, Anonym bruker skrev:

Jeg kan sy ronkehonkle og sebratruser til de hjemmegående mannfolka! Valgfri kløpulverinstallering. Kan også sy på frynser hvis noen absolutt vil ha. 

Anonymkode: 04f05...262

Tar du med noen sametruser også? Sebra har lett for å lukte litt for mye reke. 

Anonymkode: 43c07...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tar du med noen sametruser også? Sebra har lett for å lukte litt for mye reke. 

Anonymkode: 43c07...3f4

Hvis man syr sametruser selv...skal pelsen inn eller ut? Spør for en venn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Himmel og hav skrev:

Hvis man syr sametruser selv...skal pelsen inn eller ut? Spør for en venn. 

😂😂

Anonymkode: 43c07...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Hvis man syr sametruser selv...skal pelsen inn eller ut? Spør for en venn. 

Vedder på ut. Ifølge tråden om barbering er det kun meg og et par til på hele dib som gjør det. Så da har dere pels både utenpå og inni 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kira skrev:

Vedder på ut. Ifølge tråden om barbering er det kun meg og et par til på hele dib som gjør det. Så da har dere pels både utenpå og inni 😂

Godt poeng. Det stikker litt...eh, venninna mi sier at det stikker en del når den vender inn. Da gjenstår bare spørsmålet om det bør være sånn at pelsen er medhårs når man strykes over rumpa, eller mothårs sånn at eventuelle trøndserske politikere med trøblete forholdt til intimsoner får seg en overraskelse? Noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...