Gå til innhold

Møte i DDS - Dib-damene på skauen


prebs

Anbefalte innlegg

5 timer siden, jooooooda skrev:

Noe sier meg at du ikke er typen det går ann å si "jada, det er du som er sjefen" til, for så å bare kjøre sitt eget løp. (det er ellers ofte en fin strategi, den som vil være sjef tror han er sjef, mens jeg får lov til å bestemme hvordan jeg gjør ting. Det må jo være vinn-vinn!) Men som sagt, så tror jeg nok ikke du er så lettlurt at det vil funke Luten, så da blir jeg nødt til å si det som det er. Ja, da, jeg skal høre på deg, sånn helt bokstavelig høre hva du har å si, men det betyr ikke at jeg retter meg etter det jeg har hørt, med mindre jeg er enig. Hvis du virkelig vil være sjef tror jeg det lureste er å pøse på med portvin og bananlikør til alle, så blir vi sikkert medgjørlige. 

Jeg og portvinsdunken er på vei. 

Måtte bare ha en brannøvelse med ungene i natt slik at de vet hva de skal gjøre hvis det skjer noe når jeg er borte.

Gubben er nemlig kasta på hue og ræva ut fordi han kurret som en due hver gang det gikk ei tenåringsjente forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nå satt opp følgende lapp på nærbutikken: 

Søker motivert deltaker til hemmelig kvinnenettverk. Rette vedkommende har egen vinkjeller, inkudert en respektabel samling portvin. Må kunne kommunisere med kanarifugler og små eskimoer. Bør trives i utfordrende situasjoner og kan med fordel ha erfaring fra (emosjonell) krigføring. Gjerne ulykkelig skilt og forbigått på jobb - med store mengder innestengt aggresjon. Kandidater med egen symaskin og førerkort klasse D foretrekkes. Må kunne reise på kort varsel. Rulleblad ingen hindring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graciegirl: Dævver! 

 

Ellers har jeg vært hos legen i dag og kan melde om at blodtrykk og puls er på topp (enn så lenge...). Anbefaler alle en helsesjekk før invasjonen. Jeg vil ikke stole blindt på saniteten i DDS. 

Ellers kan jeg melde om følgende uttalelse i Aftenposten 28.7: "Vi er spente på om tyskerne kommer", uttaler XY, informasjonskonsulent på Thon hotell. Vi er mange som er beredt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prebs skrev:

Graciegirl: Dævver! 

 

Ellers har jeg vært hos legen i dag og kan melde om at blodtrykk og puls er på topp (enn så lenge...). Anbefaler alle en helsesjekk før invasjonen. Jeg vil ikke stole blindt på saniteten i DDS. 

Ellers kan jeg melde om følgende uttalelse i Aftenposten 28.7: "Vi er spente på om tyskerne kommer", uttaler XY, informasjonskonsulent på Thon hotell. Vi er mange som er beredt! 

Jeg har blodtrykksmedisin og kan dele om noen trenger. Kan ta ut noen ekstra esker. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, sug lut skrev:

Flat struktur finnes ikke. Jeg er general når jeg ikke er fullstendig enegående. Ikke er jeg god på å ta imot ordre heller. Jeg mistenker sterkt at det er flere her av samme type. For å unngå at vi myrder hverandre foreslår jeg at alle hører på meg. Unntatt når jeg ikke vil. Da får alle gjøre det de ønsker og nåde dere om det er feil når jeg melder meg inn igjen.

Jepp, flere av samme type. Du må gjerne tro du er general, men du legger opp til mytteri hvis du tror jeg hører på deg. Jeg danner baktroppen og ypper til borgerkrig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Graciegirl skrev:

Jeg har nå satt opp følgende lapp på nærbutikken: 

Søker motivert deltaker til hemmelig kvinnenettverk. Rette vedkommende har egen vinkjeller, inkudert en respektabel samling portvin. Må kunne kommunisere med kanarifugler og små eskimoer. Bør trives i utfordrende situasjoner og kan med fordel ha erfaring fra (emosjonell) krigføring. Gjerne ulykkelig skilt og forbigått på jobb - med store mengder innestengt aggresjon. Kandidater med egen symaskin og førerkort klasse D foretrekkes. Må kunne reise på kort varsel. Rulleblad ingen hindring. 

Lykkelig gift, men med symaskin, og ganske god med den også. Elsker å kjøre bil og drikker lite, så kan bidra med evakuering ved behov. Tok for øvrig ned lappen din på nærbutikken. En viss eksklusivitet må vi jo stå for, kan ikke dra med oss folk som ikke vet at det er viktig å parkere i riktig garasje og som ikke vet hva de skal gjøre med unger som spiser 10 rundstykker og damer som har falt i oppkjørselen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Det er mer effektivt å pakke enn vin, det har høyere prosent. Vi kan neppe ha mer enn 3 kolli hver? 

Men da tenker jeg vi like godt går for sprit... vi kan bruke hyllebærsaft som blandevann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Iiiiik skrev:

Jepp, flere av samme type. Du må gjerne tro du er general, men du legger opp til mytteri hvis du tror jeg hører på deg. Jeg danner baktroppen og ypper til borgerkrig. 

Her tar både du og Luten feil! Dere kan krangle til dere blir blå i ansiktet, men ingen av dere vil noen gang lede oss andre inn krigen. Jeg tenker vi lar mammaen til ADHD ungen styre skuta. Hun kommer til å kverulere/snakke fienden i senk, og vi andre kan da bare kose oss med likør og hyllebærsaft på bakrommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager en fb gruppe, hvor vi kan Invitere til krigsbord, men vi må være obs på spioner som rapporterer til fienden, så er det noen som kunne tenke seg å være dobbelt spion? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Iiiiik skrev:

Lykkelig gift, men med symaskin, og ganske god med den også. Elsker å kjøre bil og drikker lite, så kan bidra med evakuering ved behov. Tok for øvrig ned lappen din på nærbutikken. En viss eksklusivitet må vi jo stå for, kan ikke dra med oss folk som ikke vet at det er viktig å parkere i riktig garasje og som ikke vet hva de skal gjøre med unger som spiser 10 rundstykker og damer som har falt i oppkjørselen. 

Jeg la merke til at lappen hadde forsvunnet og lurte på hva som hadde skjedd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev:

Jeg lager en fb gruppe, hvor vi kan Invitere til krigsbord, men vi må være obs på spioner som rapporterer til fienden, så er det noen som kunne tenke seg å være dobbelt spion? 

Kan du lage en stillingsbeskrivelse? 

I utgangspunktet interessert, men trenger mer info. 

Er det mulig å jobbe i tospann? Får dobbeltspionene egen kanarifugl eller eskimo? Kreves det at vi er absolutt edru og tilregnelig til enhver tid? Får vi tilgang til kamuflert kjøretøy og godt gjemt garasje? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nå har jeg ventet på dere her siden juli. Hvor blir dere av? Jeg har kun en flaske igjen nå, må jeg drikke hele den alene også?

IMG_20201002_131029652.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kira skrev:

Nå har jeg ventet på dere her siden juli. Hvor blir dere av? Jeg har kun en flaske igjen nå, må jeg drikke hele den alene også?

IMG_20201002_131029652.jpg

Kommer! Tar med en god gammel Stilton!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Kommer! Tar med en god gammel Stilton!

Er ikke det litt skummelt, i tilfelle gale-Annie går etter lukta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, sug lut skrev:

Er ikke det litt skummelt, i tilfelle gale-Annie går etter lukta?

Den lukta er så åpenbar at den går under konspirasjonsteoriradaren til Annie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Er ikke det litt skummelt, i tilfelle gale-Annie går etter lukta?

Altså, en så god ost blir spist før gale-Annie rekker å skjønne det, og bevisene er borte

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke trærne for bare skau, eller hva det nå heter, hvor var det egentlig vi skulle? Sitter nå her, langt inni granskauen, og tror kanskje jeg har satt meg til i feil tre? Men nå har jeg drukket så mye av det jeg tok med opp hit, at jeg ikke tør å klatre ned igjen på en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jooooooda skrev:

Jeg ser ikke trærne for bare skau, eller hva det nå heter, hvor var det egentlig vi skulle? Sitter nå her, langt inni granskauen, og tror kanskje jeg har satt meg til i feil tre? Men nå har jeg drukket så mye av det jeg tok med opp hit, at jeg ikke tør å klatre ned igjen på en stund. 

Kan du ikke bygge en trehytte mens du sitter der? Det er en super inntektskilde for oss. Hvis vi tar 5000 kr natten av Annie kan vi kjøpe både bensin og drikke. I tillegg veit vi hvor vi har a!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jooooooda skrev:

Jeg ser ikke trærne for bare skau, eller hva det nå heter, hvor var det egentlig vi skulle? Sitter nå her, langt inni granskauen, og tror kanskje jeg har satt meg til i feil tre? Men nå har jeg drukket så mye av det jeg tok med opp hit, at jeg ikke tør å klatre ned igjen på en stund. 

Kan åpne osten litt for å lokke deg fram, men ikke for lenge - da kommer annie masende bak deg og gnager hull i hodet ditt om hvorfor det ikke er krydderost, den er jo mye mildere og noe som alle liker. (ta med en liten flaske hylleblomstsaft til avledningsmanøver)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Kira skrev:

Kan du ikke bygge en trehytte mens du sitter der? Det er en super inntektskilde for oss. Hvis vi tar 5000 kr natten av Annie kan vi kjøpe både bensin og drikke. I tillegg veit vi hvor vi har a!

 

38 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Kan åpne osten litt for å lokke deg fram, men ikke for lenge - da kommer annie masende bak deg og gnager hull i hodet ditt om hvorfor det ikke er krydderost, den er jo mye mildere og noe som alle liker. (ta med en liten flaske hylleblomstsaft til avledningsmanøver)

Jeg begynner å bygge trehytta nå. Dere kan komme hit. Jeg vet ikke hvor jeg er, men dere kan gå etter lyden. Snekring bråker jo som kjent en del, men her uti granskeuen er det vel ikke så mange boretslagstyrer som vil legge seg oppi det. Jeg har ikke sendt noe nabovarsel heller, for jeg vet ikke om jeg har noen naboer, men det går sikkert bra! Uansett dere går etter lyden (av snekring, og sannsynligvis ganske mange kraftuttrykk hver gang jeg hamrer på tommelen min og/eller faller ned av treet. Så tar dere med dere både stilton og krydderost. Da kan vi bruke stiltonen til å lokke fram Annie med, også hiver vi krydderost opp i trehytta for å få henne til å bli værende der når vi drar. Så kan dere vise veien til dit vi egentlig skulle. 

Dere må foresten også ta med en god leiekontrakt, ellers kan det hende at Annie henter advokaten sin. Annie henter som kjent alltid advokaten når hun mener at forumet er et drittsted... 

Jeg sitter ganske høyt oppi treet, så jeg tenker jeg lager åpen trapp i tre etasjer, med et trapperom med kosedyr og nederst. Så kan  Sug Lut kanskje ta med en smootie til Annie? Så får jeg passe på å planlegge sånn at den rene sonen i gangen ikke er under trappa, for det hadde jo vært katastrofe!

Appropo Annie og drittsted. Jeg vet ikke hvordan jeg snekrer en do, men jeg kan lage et bur. Det er ikke noen undulater her, men hvis jeg klarer å fange den kråka i nabotreet kan vel Annie tisse på den? Den duger sikkert opp mye mer enn en undulat, så jeg vil bestemt mene at den er bedre egnet. 

Siden trehytta har så mange etasjer er det best at Annie ordner seg en brannøvelse, særlig hvis hun skal drive å dekorere med lysfat! 

Men nå må dere komme snart! Det kan hende dere må hjelpe meg litt med snekring, for dette prosjektet økte i omfang etterhvert som jeg skrev. Kom så fort dere har funnet ut hvilke garasje bilen står i, og pass på så dere ikke faller i innkjørselen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Pashla skrev:

Pass på nå - all denne internpraten kan føre til et kraftig søksmål og en tur i parken med Skrulletta! 

Det går nok bra så lenge du unngår utroskap og kode på telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, jooooooda skrev:

 

Jeg begynner å bygge trehytta nå. Dere kan komme hit. Jeg vet ikke hvor jeg er, men dere kan gå etter lyden. Snekring bråker jo som kjent en del, men her uti granskeuen er det vel ikke så mange boretslagstyrer som vil legge seg oppi det. Jeg har ikke sendt noe nabovarsel heller, for jeg vet ikke om jeg har noen naboer, men det går sikkert bra! Uansett dere går etter lyden (av snekring, og sannsynligvis ganske mange kraftuttrykk hver gang jeg hamrer på tommelen min og/eller faller ned av treet. Så tar dere med dere både stilton og krydderost. Da kan vi bruke stiltonen til å lokke fram Annie med, også hiver vi krydderost opp i trehytta for å få henne til å bli værende der når vi drar. Så kan dere vise veien til dit vi egentlig skulle. 

Dere må foresten også ta med en god leiekontrakt, ellers kan det hende at Annie henter advokaten sin. Annie henter som kjent alltid advokaten når hun mener at forumet er et drittsted... 

Jeg sitter ganske høyt oppi treet, så jeg tenker jeg lager åpen trapp i tre etasjer, med et trapperom med kosedyr og nederst. Så kan  Sug Lut kanskje ta med en smootie til Annie? Så får jeg passe på å planlegge sånn at den rene sonen i gangen ikke er under trappa, for det hadde jo vært katastrofe!

Appropo Annie og drittsted. Jeg vet ikke hvordan jeg snekrer en do, men jeg kan lage et bur. Det er ikke noen undulater her, men hvis jeg klarer å fange den kråka i nabotreet kan vel Annie tisse på den? Den duger sikkert opp mye mer enn en undulat, så jeg vil bestemt mene at den er bedre egnet. 

Siden trehytta har så mange etasjer er det best at Annie ordner seg en brannøvelse, særlig hvis hun skal drive å dekorere med lysfat! 

Men nå må dere komme snart! Det kan hende dere må hjelpe meg litt med snekring, for dette prosjektet økte i omfang etterhvert som jeg skrev. Kom så fort dere har funnet ut hvilke garasje bilen står i, og pass på så dere ikke faller i innkjørselen. 

Husk det er fredag og må ta et glass av fredagsvinen før jeg kan gjøre noe. Dessuten venter jeg på skyss for å hente deg - i det tempoet her så er jeg nok drita før jeg kommer å redder deg. 

Husk at det skal være stille for byggebråk 23.00. Noen annier synes nok at dette burde opphøre før gullrekka, ingenting er så kjipt som å bli forstyrret i fredagstacoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Pashla skrev:

Pass på nå - all denne internpraten kan føre til et kraftig søksmål og en tur i parken med Skrulletta! 

Du må passe på litt selv her, det er ikke sikkert alle vet hvor denne parken er, og hvorfor er det bare Skrulletta som får gå tur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, jooooooda skrev:

 

Jeg begynner å bygge trehytta nå. Dere kan komme hit. Jeg vet ikke hvor jeg er, men dere kan gå etter lyden. Snekring bråker jo som kjent en del, men her uti granskeuen er det vel ikke så mange boretslagstyrer som vil legge seg oppi det. Jeg har ikke sendt noe nabovarsel heller, for jeg vet ikke om jeg har noen naboer, men det går sikkert bra! Uansett dere går etter lyden (av snekring, og sannsynligvis ganske mange kraftuttrykk hver gang jeg hamrer på tommelen min og/eller faller ned av treet. Så tar dere med dere både stilton og krydderost. Da kan vi bruke stiltonen til å lokke fram Annie med, også hiver vi krydderost opp i trehytta for å få henne til å bli værende der når vi drar. Så kan dere vise veien til dit vi egentlig skulle. 

Dere må foresten også ta med en god leiekontrakt, ellers kan det hende at Annie henter advokaten sin. Annie henter som kjent alltid advokaten når hun mener at forumet er et drittsted... 

Jeg sitter ganske høyt oppi treet, så jeg tenker jeg lager åpen trapp i tre etasjer, med et trapperom med kosedyr og nederst. Så kan  Sug Lut kanskje ta med en smootie til Annie? Så får jeg passe på å planlegge sånn at den rene sonen i gangen ikke er under trappa, for det hadde jo vært katastrofe!

Appropo Annie og drittsted. Jeg vet ikke hvordan jeg snekrer en do, men jeg kan lage et bur. Det er ikke noen undulater her, men hvis jeg klarer å fange den kråka i nabotreet kan vel Annie tisse på den? Den duger sikkert opp mye mer enn en undulat, så jeg vil bestemt mene at den er bedre egnet. 

Siden trehytta har så mange etasjer er det best at Annie ordner seg en brannøvelse, særlig hvis hun skal drive å dekorere med lysfat! 

Men nå må dere komme snart! Det kan hende dere må hjelpe meg litt med snekring, for dette prosjektet økte i omfang etterhvert som jeg skrev. Kom så fort dere har funnet ut hvilke garasje bilen står i, og pass på så dere ikke faller i innkjørselen. 

Jeg setter i min begynnende fredagskoma umåtelig pris på din tiltakslyst. Jeg må bare som den lønnsslaven jeg er ferdigstille noe ræl før helgen og så kan jeg komme og synge for deg mens du hamrer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...