Gå til innhold

Møte i DDS - Dib-damene på skauen


prebs

Anbefalte innlegg

Retningslinjer og aktuelle konfliktområder for denne uselviske gruppa som kjemper for Norge, vårt Norge og friheten

1) All kommunikasjon såvel skriftlig som muntlig skal foregå med korrekt norsk grammatikk. ( Sidemål er godkjent.) Det gjelder ikke minst bruk av objekt og subjekt. Jeg kan simpelthen ikke leve med noen som sier: "jag de ut av landet". Da fraterniserer prebs straks med fienden og angir oss alle. Heller fem år på Grini enn dårlig språk, er mitt (riktignok moralsk tvilsomme) motto. Forøvrig kan språklige misforståelser skape livsfarlige situasjoner i kampens hete. Anonym 1 noterer at bønnene fra Trondheim skal organisere seg, og anonym 2 slenger vennlig en solid neve ertebønner inn på valhallen. Livsviktig tid går tapt, og fienden får organisert seg. 

2) Krigsmateriell. Anonym 1 kjøper alt utstyr nytt for hver krig hun er med i. Anonym 2 synes det er sløsing med ressurser og svært lite miljøvennlig og sverger til håndgranaten fra oldefaren. Anonym 3 viser til at det er et stort marked for ubrukt krigsutstyr på FINN ("nesten gratis!"), anonym 4 og 5 diskuterer hvilken uniform som skjuler muffinsmagen best, og dessuten må vi ta hensyn til at noen fortsatt ammer. Anonym 6 foetrekker uniformsjakka som vant "best i test" på TV2. Selv er jeg fleksibel på utstyrsfronten og minner om at du ikke skal undervurdere skadepotensiale til min gamle stekepanne med rustflekker. 

3) Mat. Vi må nødvendigvis ha mat der vi konspirerer langt inne i granskauen. Dette temaet kan bli en krig i seg selv. Det er mange år siden Kjakan & co mesket seg med barkebrød og kålrot stekt i tran med krisekrem til dessert, og mye er skjedd på matfronten siden da. Heldigvis. Ikke minst en imponerende oppblomstring av alskens allergier og ulike tidspunkter for bespisning. Barkebrødet vil inneholde for mye karbohydrater for halvparten av DDS' medlemmer. Dertil kommer at 5:2 krasjer med 16:8, i tillegg til at anonym 7 spiser hver annen time "for å holde forbrenningen oppe." Og dessverre blåser sug lut sitt kompani til angrep akkurat da alle på 5:2 laget har fastedag. Da er det ikke tilrådelig med så mye fysisk aktivitet som et krigsangrep krever, og fienden må pent vente. Vi har jo selvfølgelig paleontolog-dietikeren vi kan sende frem. Hun sverger til kosten fra vikingtiden, som i krigsøyemed betyr fluesopp etter hva jeg har forstått. Enkelte ofrer seg virkelig for sitt fedreland. 

Dette var vel det viktigste å få ordnet opp i. Vi bør også nedsette en komité som skal vurdere hvor mange kaker vi skal ha når vi skal feire friheten til Norge - og om kun kvalifiserte bunader (hva faen nå det er) vil bli godkjente på seiersdagen eller om festdrakter aller nådigst kan medbringes. 

Jeg er en moderne gruppeleder og åpen for innspill. Som det heter. ("Supert forslag, anonym 8. Jeg skal ta det med meg videre i prosessen." Altså legge det i en skuff.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stiller når jeg blir kalt inn, medbringende hondkle for alle eventualiteter. Jeg har også vurdert å investere i en kortvokst inuitt, som kan komme godt med som kjentmann når vi kjemper oss nordover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært morsommere om du hadde hatt litt greie på noe av det du forsøker å harselere om.

Anonymkode: a12ad...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde vært morsommere om du hadde hatt litt greie på noe av det du forsøker å harselere om.

Anonymkode: a12ad...3ce

Det hadde vært enda mye morsommere om du krabba inn under steinen din igjen og satt der og rugga i et hjørne innsmurt i egen faeces,  i stedet for å sitte som en sur ape og kaste avføring på andre.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Det hadde vært enda mye morsommere om du krabba inn under steinen din igjen og satt der og rugga i et hjørne innsmurt i egen faeces,  i stedet for å sitte som en sur ape og laste avføring på andre.

😝

Anonymkode: a12ad...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde vært morsommere om du hadde hatt litt greie på noe av det du forsøker å harselere om.

Anonymkode: a12ad...3ce

Det hadde vært hyggeligere hvis du fortsatte videre, du som tydeligvis kan både dette som HI skriver om og kan kunsten å harsellere.

Anonymkode: 9c06c...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan sy ronkehonkle og sebratruser til de hjemmegående mannfolka! Valgfri kløpulverinstallering. Kan også sy på frynser hvis noen absolutt vil ha. 

Anonymkode: 04f05...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar. Medbringer både bunad, kake i Tupperwareboks og min splitter nye stiftepistol. Stiftene er veldig spisse og det gjør vondt å få dem i fingeren. Om jeg går tom kan jeg alltids slå noen i hodet med selve pistolen. Jeg regner jo med at ved en eventuell invasjon så kommer det noen fra utlandet, med mindre Bergen gjør alvor av å gå til kamp på tørre nevene for å løsrive seg fra fedrelandet, og at de har lest seg opp på norsk kultur og tradisjon. Bunaden vil da, sånn jeg ser det, fungere som kamuflasje, for om vi blir oppdaget kan vi danse rundt i skogen og rope "jeg er huldra." Jeg bør på den måten kunne skremme alle under 28 ut av landet uten å anstrenge meg, og all mistanke om motstandsvirksomhet bør smelte bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Jeg er klar. Medbringer både bunad, kake i Tupperwareboks og min splitter nye stiftepistol. Stiftene er veldig spisse og det gjør vondt å få dem i fingeren. Om jeg går tom kan jeg alltids slå noen i hodet med selve pistolen. Jeg regner jo med at ved en eventuell invasjon så kommer det noen fra utlandet, med mindre Bergen gjør alvor av å gå til kamp på tørre nevene for å løsrive seg fra fedrelandet, og at de har lest seg opp på norsk kultur og tradisjon. Bunaden vil da, sånn jeg ser det, fungere som kamuflasje, for om vi blir oppdaget kan vi danse rundt i skogen og rope "jeg er huldra." Jeg bør på den måten kunne skremme alle under 28 ut av landet uten å anstrenge meg, og all mistanke om motstandsvirksomhet bør smelte bort. 

Hadde jo helt glemt trusselen fra Bergen i mine invasjonsbetraktninger. Men det er av sine egne man skal ha det! Vi får ruste oss godt til de nystemte citarene mellom de syv fjell kommer stormende. 

 

For øvrig: Hvis jeg løper rundt i skogen og brøler etter huldra (jeg har lyst, krøllete hår...), kan jeg skremme vekk hvem det skal være langt ut på flatmark! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ta med bananer i tilfelle vi møter på ekstreme muslinger👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere huldre må passe dere, plutselig kommer det duer som stanger med hodet og blåser opp brystkassen både av det ene og det andre slaget etter dere! 

Anonymkode: a06a3...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen husket åpakke nødsekken? Ser at Den perfekte moe er påan igjen med bananer. I tillegg trenger vi minst hundreogsyvogførtig oppekluter og like mange nedekluter.

Siden det er så mange ulike dietter foreslår jeg at vi serverer  fem retters middag + kake! Med så mye forskjellig burde det jo være værtfall noe de fleste kan spise? Vi kan ha brenneslesuppe med kuvertbrød, butterdeigsinnbakt ørret med fløtesaus, dillstuede poteter og gulrøtter/paprika /sjampinjong vendt i smør, liten osteanretning på porsjonstallerkener, kjernemelksuppe med bringebærmos og knust sukkerkavring, bananis og til slutt ananaskompott og toetasjes kokossjokoladekake med tre lag fyll! Drikke blir hylleblomstsaft, til dessert/kake te (2 sorter) eller kakao. (Er brennesler lavkarbo forresten? Hvisikke fårde holde seg til osten...)

Vi er selvfølgelg nødt til å lage oss en gang i denne skogen vår, og noen må påta seg ansvaret for å merke av ren og skitten sone i gangen.

Så tenker jeg at det i denne sammenhengen kanskje bare er en fordel om vi parkerer bilen i feil garasje, for da blir fienden sikkert nesten like forvirra som oss, så da får vi kanskje litt lengre tid til å planlegge (eller drikke portvin... Er det noe igjen i traileren Luten?) Jeg håper inderlig det ikke er Polen som er fienden, for da får vi oss en real lojalitetskonflikt med nyyyydelige kålfargede øyne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 367 vaskekluter jeg kan ta med siden sydenturen ble avbestilt.

Anonymkode: b63c4...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir det runketelt? Og skal det eventuelt være i felten eller hjemmebasen?

Anonymkode: 59a3b...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir det runketelt? Og skal det eventuelt være i felten eller hjemmebasen?

Anonymkode: 59a3b...d54

Overalt vil vel være mest praktisk 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir det runketelt? Og skal det eventuelt være i felten eller hjemmebasen?

Anonymkode: 59a3b...d54

Fremskutt runkesikring og kringvern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med antibac, dopapir, cava og prosecco pluss telys på batteri. 

LYX OG MYS er viktig. 

Hvem har med målebånd 1 metersregelen er viktig. 

Har vi karanteneområde for de som eventuellt kommer fra røde områder som er blitt grønn og vis versa?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så jeg håper på en liten krigssituasjon, så jeg kunne fått 14 dagers "husmorferie" med denne gjengen i skauen. 

Men KUN om sommeren da, for jeg er så frossen av meg. Men helst ikke om sommeren heller forresten, for jeg er livredd veps og hoggorm, hater mygg og har skrekk for fugler som er større enn kjøttmeis.  Når jeg tenker etter er jeg ikke så glad i elgen heller (utenom i gryterett)...

MÅ vi være på skauen da? Kan vi ikke okkupere et litt finere hotell i stedet? DDTT i stedet?"DibDamer-på-The-Thief"? Sikkert knakende god oversikt fra øverste etasje?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller så klart opp. Full salut med sametruse. Barna er selvsagt låst inne slik at ørna ikke tar dem. 

Klar til fremmarsj med 1 m mellom hver av oss og anibac i belte. 

Anonymkode: 67577...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Østerdølen skrev:

Nesten så jeg håper på en liten krigssituasjon, så jeg kunne fått 14 dagers "husmorferie" med denne gjengen i skauen. 

Men KUN om sommeren da, for jeg er så frossen av meg. Men helst ikke om sommeren heller forresten, for jeg er livredd veps og hoggorm, hater mygg og har skrekk for fugler som er større enn kjøttmeis.  Når jeg tenker etter er jeg ikke så glad i elgen heller (utenom i gryterett)...

MÅ vi være på skauen da? Kan vi ikke okkupere et litt finere hotell i stedet? DDTT i stedet?"DibDamer-på-The-Thief"? Sikkert knakende god oversikt fra øverste etasje?!

På Langesund skjærgårdshotell da kanskje? Så vi kunne fått kontroll over den skumle zebratrusemannen med knekk i knærne en gang for alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

På Langesund skjærgårdshotell da kanskje? Så vi kunne fått kontroll over den skumle zebratrusemannen med knekk i knærne en gang for alle?

Jeg er med: Da blir det "DDLS",istedet?

Jeg melder meg frivillig til å "bedasle" uniformene med strass og annen pynt.Vi må jo se best mulig ut,selv om vi er i krig!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egen drill med to batterier så vi kan skru fast eller lage hull i ting. 18 volt også så det tåler litt. 

Tar med snacks, men ikke noe lavkarbovrøvl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm all in. Vet ikke om jeg har så mye å bidra med, men send meg ut sulten og jeg klikker på den første personen jeg møter.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, TheWitch skrev:

I'm all in. Vet ikke om jeg har så mye å bidra med, men send meg ut sulten og jeg klikker på den første personen jeg møter.......

Haha, akkurat det slo meg i formiddag, siden jeg slumpa til å glemme frokost og dra ut på noen timer aktivitet som gjorde det umulig å få mat. Det gikk  veldig bra lenge. Så ble jeg sulten. Det gikk også bra. Men et par timer etter så gikk gardina ned og jeg ble blodtørstig enspora killer monster from outer space, et fantastisk våpensystem helt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...