Gå til innhold

Ser ut til at sommerferien ryker. Har dere plan B?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Planen var Norgesferie og det ser det ut til å bli enda. Drar ett stykke med bilen, stopper og går tur med telt også drar vi videre dagen etter, eller går en lengre tur fra bilen.

Anonymkode: 8fd7c...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Måten du snakker til folk på hjelper helt sikkert. 

Noen forslag er rett og slett idiotiske. Det må være lov å gi tilbakemelding på det. 

NEI, JEG KAN IKKE VÆRE UTE I HAGEN SIDEN covid-19 HAR FRATATT MEG KORTISONEN MIN. 

Jeg tåler ikke gress. Her er vi omringet med 2 mål med gress. Hjelper ikke med badebasseng assa. 

Det jeg trenger er frisk sjøluft. Hvis de sier at alle kan dra på hytte og camping er mye løst for vår del. Men det kommer de ikke til å si.  

Anonymkode: 40f6e...bc0

Har ikke kommet med et eneste forslag til deg, men du velger selv å være dritsur og negativ til alle som svarer noe positivt i tråden her. 

Ingen som har sagt at du skal ligge å rulle i gresset heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Måten du snakker til folk på hjelper helt sikkert. 

Noen forslag er rett og slett idiotiske. Det må være lov å gi tilbakemelding på det. 

NEI, JEG KAN IKKE VÆRE UTE I HAGEN SIDEN covid-19 HAR FRATATT MEG KORTISONEN MIN. 

Jeg tåler ikke gress. Her er vi omringet med 2 mål med gress. Hjelper ikke med badebasseng assa. 

Det jeg trenger er frisk sjøluft. Hvis de sier at alle kan dra på hytte og camping er mye løst for vår del. Men det kommer de ikke til å si.  

Anonymkode: 40f6e...bc0

Hvorfor får du ikke kortison pga covid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Innad i kommunen kan man vel bevege seg fritt? Selv ordføreren vår har feiret påske på hytte i egen kommune i år. 

De sier jo at alle unødvendige fritidsreiser skal unngås, det vil jo i praksis si at man skal holde seg hjemme. Dra på butikk er Ok om man må, men er ikke meningen msn skal drive å reise rundt innen kommunen heller, egentlig. Ikke enda. 

Anonymkode: 26404...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, amandine skrev:

Du trenger ikke å svømme til bunns, da! Om vannet er 200 m dypt, 20 m dypt eller 2m dypt spiller ingen rolle hvis du gjør som de fleste av oss og svømmer med hodet over vannet...

Dagens 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De sier jo at alle unødvendige fritidsreiser skal unngås, det vil jo i praksis si at man skal holde seg hjemme. Dra på butikk er Ok om man må, men er ikke meningen msn skal drive å reise rundt innen kommunen heller, egentlig. Ikke enda. 

Anonymkode: 26404...0c7

Nå må vi ikke overdrive her . Erna har gått ut og sagt at man mest sannsynlig vil kunne feriere i Norge 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er urealistisk ved å håpe på å får reise på ferie, men tro at det ikke kan skje i år? 

Anonymkode: 1ce59...126

Jeg også håper på en normal sommer, men jeg vet jo at det ikke skjer. Man skal ikke miste håp, men realitetsorientering er greit. 

Anonymkode: b2896...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg også håper på en normal sommer, men jeg vet jo at det ikke skjer. Man skal ikke miste håp, men realitetsorientering er greit. 

Anonymkode: b2896...97f

Nå er det vel ikke en fasit på hvordan man skal leve eller?😊. Hvis noen velger å leve i håpet så bør de få lov til det altså . På bakken er de også så lenge de skiller det å tro og det å håpe🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå er det vel ikke en fasit på hvordan man skal leve eller?😊. Hvis noen velger å leve i håpet så bør de få lov til det altså . På bakken er de også så lenge de skiller det å tro og det å håpe🌸

Det er viktig å bevare håpet, og leve i håpet er fint det. Problemet er vel bare at håpet er så godt som borte for selve sommeren. Hvis vi håper på å fylle fly allerede om tre mnd, for så å ligge tett i tett på stranda og ved basseng. Sitte på restauranter, mens turister fra alle verdens land sitter rundt oss, så er det greit å være litt realitetsorientert. Jeg har bestilt og betalt en ferie til Hellas i juli, men jeg håper at jeg heller kan nyte den neste år for da må dette da være under full kontroll. 

Anonymkode: b2896...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå er det vel ikke en fasit på hvordan man skal leve eller?😊. Hvis noen velger å leve i håpet så bør de få lov til det altså . På bakken er de også så lenge de skiller det å tro og det å håpe🌸

Det er vel ikke helt mulig å skille tro og håp? Håper man på noe så tror man jo at det kanskje skjer. Vet man at det ikke skjer så tror man jo ikke på det mer og da er jo håp veldig bortkastet og går over i fornektelse. Positivitet er ikke å leve i fornektelse altså, men å gjøre det beste ut av situasjonen og se positivitet i ting, som at man kan håpe på tur i 2021, og gjøre noe annet i år. 

Anonymkode: 26404...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Hvorfor får du ikke kortison pga covid? 

Fordi kortison ødelegger immunforsvaret og gjør deg svært mottakelig for infeksjoner, f.eks. lungebetennelse... Det kan gå fra "jeg ble veldig syk" til "jeg døde".

Anonymkode: d81aa...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, amandine skrev:

Du trenger ikke å svømme til bunns, da! Om vannet er 200 m dypt, 20 m dypt eller 2m dypt spiller ingen rolle hvis du gjør som de fleste av oss og svømmer med hodet over vannet...

Jeg? Så du at det var snakk om en 4-åring? Ikke alle 4-åringer har lært seg å svømme enda, og ikke alle foreldre føler det er trygt å sende dem ut på 200 meters dyp.

Anonymkode: d81aa...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er viktig å bevare håpet, og leve i håpet er fint det. Problemet er vel bare at håpet er så godt som borte for selve sommeren. Hvis vi håper på å fylle fly allerede om tre mnd, for så å ligge tett i tett på stranda og ved basseng. Sitte på restauranter, mens turister fra alle verdens land sitter rundt oss, så er det greit å være litt realitetsorientert. Jeg har bestilt og betalt en ferie til Hellas i juli, men jeg håper at jeg heller kan nyte den neste år for da må dette da være under full kontroll. 

Anonymkode: b2896...97f

Nå har jeg ikke stor tro på Hellas i år. Jeg håper heller ikke på store hotell , strender og fylte bassenger. Håpet mitt var å leie oss ett hus og bruke tid i eget basseng og på turer og utflukter. Uansett så er vi fortsatt positive og tror vi får en super sommer enten det blir innlands eller i utlandet😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er viktig å bevare håpet, og leve i håpet er fint det. Problemet er vel bare at håpet er så godt som borte for selve sommeren. Hvis vi håper på å fylle fly allerede om tre mnd, for så å ligge tett i tett på stranda og ved basseng. Sitte på restauranter, mens turister fra alle verdens land sitter rundt oss, så er det greit å være litt realitetsorientert. Jeg har bestilt og betalt en ferie til Hellas i juli, men jeg håper at jeg heller kan nyte den neste år for da må dette da være under full kontroll. 

Anonymkode: b2896...97f

Tja... på direkte spørsmål om det ville være mulig å reise til utlandet i sommer svarte Nakstad at det nok ikke ville være mulig å reise LANGT... det KAN jo bety at man f.eks kan reise i Europa, men ikke USA og Asia.

Hvem vet, mye har skjedd på 4-5 uker, og det er fremdeles mange uker til juli. Jeg tror ingen som håper på utenlandsreise nå ikke samtidig innser at det er ganske lite sannsynlig. Jeg skal uansett ikke til utlandet, men synes det er fint å se mennesker som holder motet oppe og tillater seg et lite håp. Særlig i disse tider hvor folk konkurrerer om å være mest mulig negative.

Anonymkode: e9beb...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå har jeg ikke stor tro på Hellas i år. Jeg håper heller ikke på store hotell , strender og fylte bassenger. Håpet mitt var å leie oss ett hus og bruke tid i eget basseng og på turer og utflukter. Uansett så er vi fortsatt positive og tror vi får en super sommer enten det blir innlands eller i utlandet😊

Ja, vi får håpe at det regner hele sommeren :)

Anonymkode: d81aa...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke helt mulig å skille tro og håp? Håper man på noe så tror man jo at det kanskje skjer. Vet man at det ikke skjer så tror man jo ikke på det mer og da er jo håp veldig bortkastet og går over i fornektelse. Positivitet er ikke å leve i fornektelse altså, men å gjøre det beste ut av situasjonen og se positivitet i ting, som at man kan håpe på tur i 2021, og gjøre noe annet i år. 

Anonymkode: 26404...0c7

Nå må vi stole på at voksne folk klarer å skille dette og la folk håpe eller tro på akkurat det de vil. Ett eller annet resultat blir det uansett . 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tja... på direkte spørsmål om det ville være mulig å reise til utlandet i sommer svarte Nakstad at det nok ikke ville være mulig å reise LANGT... det KAN jo bety at man f.eks kan reise i Europa, men ikke USA og Asia.

Hvem vet, mye har skjedd på 4-5 uker, og det er fremdeles mange uker til juli. Jeg tror ingen som håper på utenlandsreise nå ikke samtidig innser at det er ganske lite sannsynlig. Jeg skal uansett ikke til utlandet, men synes det er fint å se mennesker som holder motet oppe og tillater seg et lite håp. Særlig i disse tider hvor folk konkurrerer om å være mest mulig negative.

Anonymkode: e9beb...190

Tror du det finnes noen i Norge som ikke håper at ting blir bedre til sommeren? Men som samtidig tror at det er urealistisk? 

Anonymkode: d81aa...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, vi får håpe at det regner hele sommeren :)

Anonymkode: d81aa...ad8

Hvis det at det regner hele sommeren gir deg en knall sommer så synes jeg absolutt du skal håpe på det ja😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror du det finnes noen i Norge som ikke håper at ting blir bedre til sommeren? Men som samtidig tror at det er urealistisk? 

Anonymkode: d81aa...ad8

Nå var vel nettopp poenget at de aller fleste klarer å skille hva de tror og hva de håper på😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hvis det at det regner hele sommeren gir deg en knall sommer så synes jeg absolutt du skal håpe på det ja😊

Ja, det hadde jo vært en knall sommer for deg også det da :) win win

Anonymkode: d81aa...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, det hadde jo vært en knall sommer for deg også det da :) win win

Anonymkode: d81aa...ad8

Hvorfor skulle det være en knall sommer?

Anonymkode: b94df...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg? Så du at det var snakk om en 4-åring? Ikke alle 4-åringer har lært seg å svømme enda, og ikke alle foreldre føler det er trygt å sende dem ut på 200 meters dyp.

Anonymkode: d81aa...ad8

Jeg ville i så fall utstyrt ungen med redningsvest og ikledd meg bikini og hoppa ut i vannet. Herlig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå var vel nettopp poenget at de aller fleste klarer å skille hva de tror og hva de håper på😊

Ja, folk gjør det som regel. Men vedkommende skrev at folk konkurrerer om å være mest mulig negative, som om folk ikke håper på det beste. 

"Alle" håper på det beste, men noen vet at det er urealistisk og ønsker å helgardere seg ved å finne på morsomme ting "i tilfelle ingenting er lov".

Anonymkode: d81aa...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du det finnes noen i Norge som ikke håper at ting blir bedre til sommeren? Men som samtidig tror at det er urealistisk? 

Anonymkode: d81aa...ad8

Jeg aner ikke hva folk håper og tror på. Her er det sikkert en del variasjon. Noen er positive, andre er negative. Hva var poenget ditt?

Anonymkode: e9beb...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle det være en knall sommer?

Anonymkode: b94df...9f8

Fordi man gjør det BESTE ut av alle situasjoner og alltid får en fin sommer uansett :) Det er jo bare å finne det positive i det! 
For min del hadde regn hele sommeren vært fantastisk, det hadde gjort at det ikke ble bål- og grilleforbud, ungene kunne dansa i regnet og "bada" ute, og jeg hadde slippet pollenplagene :D :D :D

Anonymkode: d81aa...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...