Gå til innhold

Ser ut til at sommerferien ryker. Har dere plan B?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du bor veldig annerledes til enn oss altså. Vi kan ikke dra på sykkeltur da det ca 1 km i hver retning er blindveier. Hvis ikke vi tar med ungeflokken og sykler litt på e18😂

Bilturer utgår. Det er kjedelig.

Jeg vurderer å bruke mangfoldige tusenvis av kroner på leker å ha i hagen. I beste fall på hytta.

Anonymkode: d81aa...ad8

Du mistet meg når du sier at bilturer er kjedelig . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal på teltur med søskenbarnet mitt og hans barn. Tenkte dra til Unstad. Og så blir det en uke med telt på vidda. Fisking og dagsturer. 

Anonymkode: 180a1...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du bor veldig annerledes til enn oss altså. Vi kan ikke dra på sykkeltur da det ca 1 km i hver retning er blindveier. Hvis ikke vi tar med ungeflokken og sykler litt på e18😂

Bilturer utgår. Det er kjedelig.

Jeg vurderer å bruke mangfoldige tusenvis av kroner på leker å ha i hagen. I beste fall på hytta.

Anonymkode: d81aa...ad8

Har dere stor hage? Bor dere på gård? Bortkastet når hverdagen kommer da. Da kan dere kanskje på ferie men så har dere ikke råd da dere brukt alt på leker i hagen...

 

Anonymkode: 5e93d...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Du mistet meg når du sier at bilturer er kjedelig . 

Med familie kan det være det. Dessuten er det sikkert ikke så gøy for barna. Kjører vel ikke bare for å kjøre? 

Anonymkode: 5e93d...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg er nok en viss begrensning, det har du rett i. Men samtidig er jeg faktisk den som kommer med mest forslag og finner på mest i denne familien. Høres merkelig ut?

Jeg mangler inspirasjon, og motivasjon. Føler det blir det samme hele tiden, savner å oppleve noe. Vi er ikke de som drar til Syden, eller utlandet i det hele tatt, men jeg er helt utsultet på opplevelser og er så til de grader understimulert. Kjenner hjernen koker.

Om strendene er åpne er jeg enig i at det går an å finne på ting der. Det er alltid i planene våre hver eneste sommer og noe vi gjør. Men jeg MÅ ha backup-planer "i tilfelle alt er stengt" :) Noe som faktisk høres realistisk ut og hyggelig ut. Ungene er stort sett fornøyde uansett hva.

Anonymkode: d81aa...ad8

Ok, så det er du som trenger noe å finne på og ikke ungene. Da kan jeg anbefale: Lær deg et nytt språk på Duolingo, gå på virituelle besøk på museer verden om, oppdag en ny forfatter, fordyp deg i en tidsepoke i arkitektur og dra på oppdagelsesferd i bydeler som har den byggestilen, lær deg å strikke/hekle/sy, ha en uke Italia (eller et annet land) hjemme, der dere lærer dere ord på språket, lager mat fra kulturen og ser på f.eks. italienske operaer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med familie kan det være det. Dessuten er det sikkert ikke så gøy for barna. Kjører vel ikke bare for å kjøre? 

Anonymkode: 5e93d...3ee

Man kan da fint bare kjøre for å kjøre seg en tur. Tar gjerne med ungene på kjøreturer vi . Kjører gjerne omveier også for å stoppe ved en strand eller kjøpe en is. I dag måtte vi ha noe på butikken og vi tok med ungene i bilen . Turen tok plutselig 1 time ekstra fordi vi så en eng med hvitveis vi ville plukke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde ikke noen plan om å reise utenlands denne sommeren uansett. Blir et par uker på hytta ved sjøen, også har vi planlagt telttur i marka med noen venner. Gleder meg 🤩

Anonymkode: 87b83...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med det blir sånn i år at norgesferie blir anbefalt, lite sannsynlig at alle hoteller, campingplasser osv er stengt for nordmenn i juli/aug. 

Så da tenker jeg dette er året for norgesferie. 

Dyrt er det, men nå må vi legge pengene våre her og redde det som reddes kan av restauranter og overnattingssteder 

Vi bor på sørlandet og har egen båt, så en del av våre penger kommer vi til å legge igjen i egen by, men kanskje en tur over fjellet til vestlandet hadde vært kos. 

Anonymkode: b9699...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det er flere inkludert meg som ikke drømmer om en natt i telt i skauen et sted eller 2 dager på sykkel. 

Ferie for meg er å slippe å være hjemme med oppvask, klesvask og det å lage middager. Ferie er å kunne unne seg middag ute, kunne sitte på en uterestaurant og nyte noen øl, kunne snakke med folk på bordet ved siden av uten at de ser på deg som gal. Late dager på stranden. Å kunne reise rundt og bo på hotell uten at hele feriebudsjettet ryker. 

Skal jeg sitte hjemme i en leilighet i Oslo hele sommeren ryker jeg nok på en deprisjon og sykemelding til høsten. Å reise på sykkeltur når man ikke har syklet på mange år og ikke en gang eier en sykkel, sammen med en sønn på 18 år frister ikke. Og om alle i Oslo skal være hjemme i ferien er nok strendene her stengt i slutten av juni p.g.a bakterier og forurensing. 

Jeg skal heller klare 2 uker med hjemmekontor når jeg kommer hjem fra Syden 😊

 

 

 

Anonymkode: 42ee2...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser ut som det er flere inkludert meg som ikke drømmer om en natt i telt i skauen et sted eller 2 dager på sykkel. 

Ferie for meg er å slippe å være hjemme med oppvask, klesvask og det å lage middager. Ferie er å kunne unne seg middag ute, kunne sitte på en uterestaurant og nyte noen øl, kunne snakke med folk på bordet ved siden av uten at de ser på deg som gal. Late dager på stranden. Å kunne reise rundt og bo på hotell uten at hele feriebudsjettet ryker. 

Skal jeg sitte hjemme i en leilighet i Oslo hele sommeren ryker jeg nok på en deprisjon og sykemelding til høsten. Å reise på sykkeltur når man ikke har syklet på mange år og ikke en gang eier en sykkel, sammen med en sønn på 18 år frister ikke. Og om alle i Oslo skal være hjemme i ferien er nok strendene her stengt i slutten av juni p.g.a bakterier og forurensing. 

Jeg skal heller klare 2 uker med hjemmekontor når jeg kommer hjem fra Syden 😊

 

 

 

Anonymkode: 42ee2...2c9

Dersom du kommer deg til syden da😊. Jeg håper også på sommer i sydensol men dersom grensene er stengt er det lite å gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan A var teltferie i Norge, plan B er hjemmeferie med korte overnattinger i grambarhytte eller noe slikt. 
Foreløpig gjennomføres plan A

Anonymkode: 44929...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan a og b er den samme. Vi skal bo i kårboligen på gården til foreldrene mine som ligger rett ved vannet. 

Anonymkode: ac744...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Danmark. Blåvand, strender, sommerhus, Legoland og annet er 30 min unna. Så vi tar ferie her hjemme😂

Anonymkode: dcd2a...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skulle til Mallorca i begynnelsen av juli, men satser på en tur til Trøndelag i stedet. 

Anonymkode: 4c90e...47b

Poteto/potato der altså 😉😂

Anonymkode: 1ce59...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bor i Danmark. Blåvand, strender, sommerhus, Legoland og annet er 30 min unna. Så vi tar ferie her hjemme😂

Anonymkode: dcd2a...4d4

Høres herlig ut!!! Vet du noe om hvorvidt det vurderes å åpne Danmark sine grenser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi finner ut plan B når det nærmer seg ferie. Det avhenger av som er åpent, forsvarlig og mulig. 
Hele sommeren ellers er jo på verandaen, bader i basseng/spreder, griller, ungene sover på trampolinen med venner, vi sykler til stranden etc, og det er hyggelig! MEN jeg må si at for meg er det ferie når jeg slipper å lage mat, slipper å servere andre, slipper å vaske osv. 
Mammahotellet har i grunn hatt økt omsetning nå i disse tider, og mamma liker seg veldig godt når hun kan få en ferie fra det.

Endret av Twintipp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Himmel og hav skrev:

Da er min plan B å feriere 14 dager hos dere. :D 

Min og :)

Anonymkode: 6a894...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan A er Lalandia og Legoland (tror den kommer til å utgå
Plan B er å kjøre Norge rundt med telt, og noen netter på hotell
Plan C er å være hjemme, ta dagsturer i nærområdet og telte i skogen her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger teltturer , og forhåpentligvis låne hytta til svigers . Lov å håpe på at badeland er åpent , men vi får se. 

Anonymkode: 2b0d6...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superdolly skrev:

 

Og jeg slenger meg med. Jeg har to hester selv, så jeg kan ta med dem i tilfelle vi blir mange. :) 

Jeg kommer også....uten mann og barn! Husmorferie hørtes helt riktig ut i sommer 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Himmel og hav skrev:

Da er min plan B å feriere 14 dager hos dere. :D 

Jeg blir med. Og så kan du bli med meg på hytta etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Superdolly Jeg lurer på om du må vekke den lilla Masseyen til live. Her ligger det an til husmorferiekoloni ala julekalender. Jeg foreslår rosévin istedenfor portvin, siden det er sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Himmel og hav skrev:

@Superdolly Jeg lurer på om du må vekke den lilla Masseyen til live. Her ligger det an til husmorferiekoloni ala julekalender. Jeg foreslår rosévin istedenfor portvin, siden det er sommeren. 

Bakpå traktorhengeren med flagrende hår og vin? Count me in med en eneste gang! Jeg blir med hvor som helst! 

Screenshot_20200321-213741~2.png

Endret av amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår plan A er å være hjemme å male huset, bygge veranda og fikse uteområdet rundt huset. Jeg håper fortsatt regjeringen kommer med noen restriksjoner som sier at vi MÅ leie inn folk til dette,  mens vi bor på hotell! Men foreløbig ser det ut som plan A blir gjennomført 😕

Anonymkode: 08433...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerens plan var Italia, Norway Cup, hytta og roadtrip langs kysten. Med andre ord utgår de første to, mens de siste to går som planlagt. 
 

Husmorferie høres forøvrig helt riktig ut, helst uten hester for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...