Gå til innhold

Ser ut til at sommerferien ryker. Har dere plan B?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det går an å være bittelitt løsningsorientert ? Alle vet at ikke alle har vann i nærheten. Basseng? Spreder ? Mange muligheter 

Ja, et plaskebasseng er nøyaktig det sanme som stranda. Det blir akkurat det samme! 

NOT!!!

Anonymkode: 40f6e...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Måte på hvor negative enkelte er. Det blir en annerledes sommer i år, men det trenger da ikke å bli en rævva sommer av den grunn? Prøv å åpne øynene for innspill og forslag. Vær litt mer løsningsorientert, fokuser på hva du/dere kan gjøre i stede for å sutre som en trassig fireåring hva du/der ikke kan gjøre. 

Måten du snakker til folk på hjelper helt sikkert. 

Noen forslag er rett og slett idiotiske. Det må være lov å gi tilbakemelding på det. 

NEI, JEG KAN IKKE VÆRE UTE I HAGEN SIDEN covid-19 HAR FRATATT MEG KORTISONEN MIN. 

Jeg tåler ikke gress. Her er vi omringet med 2 mål med gress. Hjelper ikke med badebasseng assa. 

Det jeg trenger er frisk sjøluft. Hvis de sier at alle kan dra på hytte og camping er mye løst for vår del. Men det kommer de ikke til å si.  

Anonymkode: 40f6e...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For en solstråle du må være å ha i hus.

Anonymkode: 27f65...7ba

Prøver så godt jeg kan. Det jeg skrive her holder jeg inni meg. Utad er jeg superpositiv,- prøver og oppmuntre barna med at "alt blir bra"..... Foreslår masse ting vi kan gjøre, DRAR de med  på ting nå og da , blid og glad utenpå og prøver få frem smilene deres. Fungerer sjelden, men den gangen en av de ser ut til å finne ting bare sånn delvis all right,- så er det verdt det...

DU hadde nok ikke trodd det var meg som skrev det innlegget om du kjente meg,- for å si det sånn!

 

 

 

Anonymkode: 239d3...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, et plaskebasseng er nøyaktig det sanme som stranda. Det blir akkurat det samme! 

NOT!!!

Anonymkode: 40f6e...bc0

Kjære vene da menneske! Vet du hva? Å være så negativ som du viser at du er her er vanvittig lite sjarmerende ! Det er som det er i sommer. Så da får vi gjøre det beste ut av det da? Jeg er den første til å si at norgesferie ikke står øverst på min ønskeliste , ikke midt på lista heller . MEN i en pandemi er det mitt forbanna ansvar å gjøre det beste ut av situasjonen . Går JEG rundt og er negativ .. hvem nytter godt av det? Ingen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Måten du snakker til folk på hjelper helt sikkert. 

Noen forslag er rett og slett idiotiske. Det må være lov å gi tilbakemelding på det. 

NEI, JEG KAN IKKE VÆRE UTE I HAGEN SIDEN covid-19 HAR FRATATT MEG KORTISONEN MIN. 

Jeg tåler ikke gress. Her er vi omringet med 2 mål med gress. Hjelper ikke med badebasseng assa. 

Det jeg trenger er frisk sjøluft. Hvis de sier at alle kan dra på hytte og camping er mye løst for vår del. Men det kommer de ikke til å si.  

Anonymkode: 40f6e...bc0

Sitter du med fasiten på hva som blir lov og ikke lov til sommeren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Kjære vene da menneske! Vet du hva? Å være så negativ som du viser at du er her er vanvittig lite sjarmerende ! Det er som det er i sommer. Så da får vi gjøre det beste ut av det da? Jeg er den første til å si at norgesferie ikke står øverst på min ønskeliste , ikke midt på lista heller . MEN i en pandemi er det mitt forbanna ansvar å gjøre det beste ut av situasjonen . Går JEG rundt og er negativ .. hvem nytter godt av det? Ingen 

Du er ikke veldig sjarmerende du heller. Det er en grunn til at folk alltid pirker på deg når du svarer noe. 

Jeg blåser i om du er negativ eller ikke. Jeg ser ikke opp til deg litt engang. 

Om det er noen i familien min som kommer med forslag til aktiviteter og sånn så er det jeg så jeg har ingenting å frykte. Men alle idiotiske forslag går i søppelbøtta. GODE forslag går i idésamleboksen min 😁 Og jeg har mange gode idéer allerede (å bade i 200m dypt vann er ikke en av dem assa)  

Anonymkode: 40f6e...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du er ikke veldig sjarmerende du heller. Det er en grunn til at folk alltid pirker på deg når du svarer noe. 

Jeg blåser i om du er negativ eller ikke. Jeg ser ikke opp til deg litt engang. 

Om det er noen i familien min som kommer med forslag til aktiviteter og sånn så er det jeg så jeg har ingenting å frykte. Men alle idiotiske forslag går i søppelbøtta. GODE forslag går i idésamleboksen min 😁 Og jeg har mange gode idéer allerede (å bade i 200m dypt vann er ikke en av dem assa)  

Anonymkode: 40f6e...bc0

Sjarmtroll du❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Sitter du med fasiten på hva som blir lov og ikke lov til sommeren? 

Nei, men hvis du tror at de har oppfordret folk til å foreta seg unødvendige fritidsreiser så vil jeg si du har litt tungt for det? 

En opphevelse av et hytteforbud betyr IKKE at de vil at folk skal dra på hytta. Vi er bare der vi var rett før de innførte hytteforbudet med sure hytteeiere som gjorde som de ville.

Anonymkode: 40f6e...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Sjarmtroll du❤️

Ble du målløs..

Anonymkode: 40f6e...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ble du målløs..

Anonymkode: 40f6e...bc0

Jeg ble i grunn mest lattermild. Jeg var litt grinete når jeg stod opp i dag men Gud bedre du fikk meg både til å le og fikk meg til å tenke over hvor vanvittig løsningsorientert jeg faktisk kan være😊. Tusen takk❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Kjære vene da menneske! Vet du hva? Å være så negativ som du viser at du er her er vanvittig lite sjarmerende ! Det er som det er i sommer. Så da får vi gjøre det beste ut av det da? Jeg er den første til å si at norgesferie ikke står øverst på min ønskeliste , ikke midt på lista heller . MEN i en pandemi er det mitt forbanna ansvar å gjøre det beste ut av situasjonen . Går JEG rundt og er negativ .. hvem nytter godt av det? Ingen 

Nei du går jo rundt og tror du skal til Hellas . Så du er jo ekstrem i andre enden, fullstendig skylapper. 

Anonymkode: 26404...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke veldig sjarmerende du heller. Det er en grunn til at folk alltid pirker på deg når du svarer noe. 

Jeg blåser i om du er negativ eller ikke. Jeg ser ikke opp til deg litt engang. 

Om det er noen i familien min som kommer med forslag til aktiviteter og sånn så er det jeg så jeg har ingenting å frykte. Men alle idiotiske forslag går i søppelbøtta. GODE forslag går i idésamleboksen min 😁 Og jeg har mange gode idéer allerede (å bade i 200m dypt vann er ikke en av dem assa)  

Anonymkode: 40f6e...bc0

Du trenger ikke å svømme til bunns, da! Om vannet er 200 m dypt, 20 m dypt eller 2m dypt spiller ingen rolle hvis du gjør som de fleste av oss og svømmer med hodet over vannet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei du går jo rundt og tror du skal til Hellas . Så du er jo ekstrem i andre enden, fullstendig skylapper. 

Anonymkode: 26404...0c7

Nå har jeg vært rimelig tydelig på at jeg skiller det å tro og det å håpe har jeg ikke det? 😊. Negativ er jeg i alle fall ikke🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg nekter faktisk å tro på at noen i Norge ikke har tilgang til hverken elv, innsjø eller saltvann innen egen kommune? Klart at været kan bli en utfordring, men sånn er det nå engang å bo i dette landet. 

Det er lov å bli både skuffet og litt motløs over utsiktene til at sommerferien blir annerledes enn planlagt, men det er da virkelig ikke det største problemet i denne situasjonen? 

Det finnes kystlinje, fjell og skog nok til alle, og man trenger ikke utstyre seg som Lars Monsen for små dagsturer i nærmiljøet. 

Det er virkelig noe i ordtaket "det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det". Få nesa ut av egen navle og løft blikket så innser dere hvor ufattelig privilegerte vi er her i landet. Alle sammen, selv de som sliter med helsen, har det bedre i Norge enn i de fleste andre land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå har jeg vært rimelig tydelig på at jeg skiller det å tro og det å håpe har jeg ikke det? 😊. Negativ er jeg i alle fall ikke🌸

Nei, du er i grunnen bare urealistisk😊

Anonymkode: 26404...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amandine skrev:

Du trenger ikke å svømme til bunns, da! Om vannet er 200 m dypt, 20 m dypt eller 2m dypt spiller ingen rolle hvis du gjør som de fleste av oss og svømmer med hodet over vannet...

Takk for dagens latter :) nydelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, du er i grunnen bare urealistisk😊

Anonymkode: 26404...0c7

Ok😊. Jeg tar meg friheten til å leve i håpet og det håper jeg er greit for deg😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du er i grunnen bare urealistisk😊

Anonymkode: 26404...0c7

Hva er urealistisk ved å håpe på å får reise på ferie, men tro at det ikke kan skje i år? 

Anonymkode: 1ce59...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Måten du snakker til folk på hjelper helt sikkert. 

Noen forslag er rett og slett idiotiske. Det må være lov å gi tilbakemelding på det. 

NEI, JEG KAN IKKE VÆRE UTE I HAGEN SIDEN covid-19 HAR FRATATT MEG KORTISONEN MIN. 

Jeg tåler ikke gress. Her er vi omringet med 2 mål med gress. Hjelper ikke med badebasseng assa. 

Det jeg trenger er frisk sjøluft. Hvis de sier at alle kan dra på hytte og camping er mye løst for vår del. Men det kommer de ikke til å si.  

Anonymkode: 40f6e...bc0

Har legen sakt at du ikke skal bruke kortison?

Anonymkode: 5bfa3...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg nekter faktisk å tro på at noen i Norge ikke har tilgang til hverken elv, innsjø eller saltvann innen egen kommune? Klart at været kan bli en utfordring, men sånn er det nå engang å bo i dette landet. 

Det er lov å bli både skuffet og litt motløs over utsiktene til at sommerferien blir annerledes enn planlagt, men det er da virkelig ikke det største problemet i denne situasjonen? 

Det finnes kystlinje, fjell og skog nok til alle, og man trenger ikke utstyre seg som Lars Monsen for små dagsturer i nærmiljøet. 

Det er virkelig noe i ordtaket "det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det". Få nesa ut av egen navle og løft blikket så innser dere hvor ufattelig privilegerte vi er her i landet. Alle sammen, selv de som sliter med helsen, har det bedre i Norge enn i de fleste andre land. 

Det forutsetter jo at man får lov til unødvendige fritidsreiser igjen da. 

Anonymkode: 26404...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er urealistisk ved å håpe på å får reise på ferie, men tro at det ikke kan skje i år? 

Anonymkode: 1ce59...126

Altså, nå VET man jo at det ikke går. Da er det jo litt fånyttes å sitte å håpe på at det skjer likevel. Da er det bedre å være positiv, se realiteten i øynene og glede seg over nye planer. Å nekte å innse fakta å tviholde på et urealistisk håp er i grunnen bare trist. Man kan jo heller håpe og glede seg til sydentur neste år, det kan jo skje. 

Anonymkode: 26404...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det forutsetter jo at man får lov til unødvendige fritidsreiser igjen da. 

Anonymkode: 26404...0c7

Innad i kommunen kan man vel bevege seg fritt? Selv ordføreren vår har feiret påske på hytte i egen kommune i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg nekter faktisk å tro på at noen i Norge ikke har tilgang til hverken elv, innsjø eller saltvann innen egen kommune? Klart at været kan bli en utfordring, men sånn er det nå engang å bo i dette landet. 

Det er lov å bli både skuffet og litt motløs over utsiktene til at sommerferien blir annerledes enn planlagt, men det er da virkelig ikke det største problemet i denne situasjonen? 

Det finnes kystlinje, fjell og skog nok til alle, og man trenger ikke utstyre seg som Lars Monsen for små dagsturer i nærmiljøet. 

Jeg bor på et sted det er dårlig med sånt. Det er ikke mer mystisk enn at det er et jordbruksområde der det er lite villmark igjen. Takk og lov for kommunesammenslåingen, ellers hadde det vært enda værre! 

(Nå er ikke jeg så veldig negativ altså, jeg tror vi får en fin sommer uansett, men det kan nok bli dårlig med bading.)

Anonymkode: 65035...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Altså, nå VET man jo at det ikke går. Da er det jo litt fånyttes å sitte å håpe på at det skjer likevel. Da er det bedre å være positiv, se realiteten i øynene og glede seg over nye planer. Å nekte å innse fakta å tviholde på et urealistisk håp er i grunnen bare trist. Man kan jo heller håpe og glede seg til sydentur neste år, det kan jo skje. 

Anonymkode: 26404...0c7

Skal du bestemme når andre skal slutte å håpe? For en rar innstilling. 

Den brukeren du er så opptatt av har da sagt lenge at hun håper, men ikke tror. Det er altså ikke nok for deg? Merkelig. 

Anonymkode: 1ce59...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ingen plan B. Vi har forberedt ungene på at det blir hjemme-sommer, slik er det. Det blir turer i nærområdet og aktiviteter hjemme. Kommer nok til å bruke litt penger på uteleker dette året. Må ha ny trampo, har bestilt et stort lekestativ og skal kjøpe basseng av litt størrelse. Så da går feriepengene til slike ting. 

Anonymkode: c8d4b...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...