Gå til innhold

Flytte tilbake til Norge, uten barnefar?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det gir deg eksakt hvilket grunnlag for å diagnostisere henne i en framtidig og radikalt endret situasjon? 

Anonymkode: e8ca6...d32

Jeg spurte om hun ikke hadde skrevet det selv...

Anonymkode: 9dc9e...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spurte om hun ikke hadde skrevet det selv...

Anonymkode: 9dc9e...afc

Og du mente at det ga grunnlag for å diagnostisere henne i FRAMTIDA, der minst én av faktorene vil være endret (ensomheten) - som i tillegg er den ene faktoren som beskytter best mot selvmord...🙄
Tror du må ta den psykologieksamenen din på nytt, for du har ikke fulgt med i timene. Ikke i første time engang...

Anonymkode: e8ca6...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du synser jo like mye, du vet ingenting om hva pappen og barna egentlig ønsker

Anonymkode: cea38...986

Jo, hun skriver jo selv at de vil ha det sånn... er det kun OK å bruke HIs egne utsagn når det er din tur til å argumentere, eller kan jeg også bruke dem?

Anonymkode: e8ca6...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor vidt jeg har studert psykologi er helt irrelevant da vi opererer på ett foreldreforum hvor det ikke er lov å siterer med titler. 

Ift å trenge mor, så har faktisk barn klart å vokse opp hvor mor dessverre har gått bort og der begge foreldrene er fedre. 

Og skulle du mot formodning bruke noe annet enn you tube og Instagram som nyhetskilder så vil du i tillegg oppdage noe som heter delt bosted...

Anonymkode: 9dc9e...afc

Disse barna trenger DENNE moren, jeg snakker ikke om hypotetiske homofile par. 

Man kan ikke sitere med titler dersom man gir konkrete helseråd, nei... men det er noe annet enn å påberope seg å vite noe om en annens psyke og nekte å oppgi faglige argumenter eller kilder for påstandene, som er det DU gjør.

Anonymkode: e8ca6...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, hun skriver jo selv at de vil ha det sånn... er det kun OK å bruke HIs egne utsagn når det er din tur til å argumentere, eller kan jeg også bruke dem?

Anonymkode: e8ca6...d32

Jeg argumenterer ikke med noe som helst, sier bare du synser like mye som et du anklager andre her for å gjøre.

Anonymkode: cea38...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg argumenterer ikke med noe som helst, sier bare du synser like mye som et du anklager andre her for å gjøre.

Anonymkode: cea38...986

Jo, du tar HIs egne utsagn til inntekt for dine egne påstander, men overser hva hun selv forteller når det taler i retning av et annet argument.

Anonymkode: e8ca6...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare så det er sagt så vêr vi ikke om far ønsker mer enn helg. Jeg kjenner mange fedre som overlater barna til mor selv om de egentlig ønsker mer samvær! Når det da blir en annen situasjon slik som nå så kan dette selvsagt reforhandles og diskuteres. Her kommer igjen kommunikasjon inn i bildet. Jeg kan ikke forstå hvorfor enkelte ikke greier å se det, at når ting forandrer seg som i dette tilfellet, så reforhandles selvsagt avtalen! Man kan ikke tute og kjøre som man selv ønsker når man har felles barn. Sånn er det det er fakta! Og nei det er ikke sikkert man føler seg mindre ensom når man flytter nærmere familie. Det kommer helt an på type diagnose og hva som eventuelt er underliggende årsak til depresjonen. Det er lett å si det er fordi jeg er ensom men sannheten kan ligge mye lenger bak noe man selv ikke er klar over. Barna overlever helt fint uten mor en måneds tid eller slikt for at mor skal komme seg i orden her i Norge, dette da selvsagt kommunisert og avklart med far på forhånd.

Anonymkode: 30be2...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, du tar HIs egne utsagn til inntekt for dine egne påstander, men overser hva hun selv forteller når det taler i retning av et annet argument.

Anonymkode: e8ca6...d32

Les anonymkoder

Anonymkode: cea38...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det vel det siste jeg skriver men jo jeg var også deprimert. Fikk behandling for det. Det hjalp null å flykte fra problemet. De oppstå helt likt selv om jeg flyttet. Ble om mulig ennå mer ensom da forventningene mine ikke ble møtt slik jeg rosemalte dem i mitt eget hode. Som sagt jeg har selv vert der og jeg var langt ifra noe selvmordskandidat! Så her er man ute på skumle tokter!

Anonymkode: 30be2...6ad

Men du skriver jo som om du og HI er den samme personen... det er dere ikke. At du ikke hadde det bedre etter flytting beviser jo ikke noe annet enn at det ikke hjalp DEG.

Anonymkode: e8ca6...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les anonymkoder

Anonymkode: cea38...986

Sorry, my bad.

Men jeg har aldri påstått meg å realitetsorientere noen. Andre mener at det er dét de gjør, når sannheten er at de bare synser ut fra smått grunnlag. De synser til og med om fremtiden og fremtidig helse.

Anonymkode: e8ca6...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du mente at det ga grunnlag for å diagnostisere henne i FRAMTIDA, der minst én av faktorene vil være endret (ensomheten) - som i tillegg er den ene faktoren som beskytter best mot selvmord...🙄
Tror du må ta den psykologieksamenen din på nytt, for du har ikke fulgt med i timene. Ikke i første time engang...

Anonymkode: e8ca6...d32

Hmmm... Nå ble jeg kjempe nysgjerrig på hvem du er siden du vet både hvilke papirer  jeg sitter på og hva jeg eventuelt gjorde i timene...? 

Men, nytt spørsmål da. Hvordan vet du at ensomheten forsvinner med å flytte? Hva hvis den ikke blir borte? Hva vil den skuffelsen kunne gjøre med psyken til HI? 

Anonymkode: 9dc9e...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Disse barna trenger DENNE moren, jeg snakker ikke om hypotetiske homofile par. 

Man kan ikke sitere med titler dersom man gir konkrete helseråd, nei... men det er noe annet enn å påberope seg å vite noe om en annens psyke og nekte å oppgi faglige argumenter eller kilder for påstandene, som er det DU gjør.

Anonymkode: e8ca6...d32

Hvilke faglige råd har jeg kommet med som krever kilde? 

Anonymkode: 9dc9e...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du skriver jo som om du og HI er den samme personen... det er dere ikke. At du ikke hadde det bedre etter flytting beviser jo ikke noe annet enn at det ikke hjalp DEG.

Anonymkode: e8ca6...d32

Nei det er sant men alle skriver ut av egen erfaring og så lenge hi ikke har gjort opp sin egen erfaring så er det ingen som vet! Jeg sier ikke at det ikke hjelper og jeg sier ikke at det hjelper. Men barna må slippe å forholde seg til slik vingling spesielt når det er snakk om flytting til ett annet land. Derfor må dette være avklart først. Jeg sier ikke at mor ikke skal flytte, kun at avgjørelsen ikke kun er hennes. Derfor må de kommunisere eller så for hun ( som min x) ta konsekvensene og dra. 

Anonymkode: 30be2...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bry det om kommentarene her inne, mange av de er helt tragiske og kommer nok fra noen uten barn eller som selv sitter omringet av familie uten å skjønne problemstillingen din. 

Anonymkode: 3a50f...69a

Vet du, det å ikke ha barn betyr ikke at man automatisk er et dårlig menneske, mangler empati og forsøker å tråkke på andre - slik mange gjør i denne tråden.

Ser man på sammensetningen på forumet er det stor sannsynlighet for at de som har svart HI på den stygge måten faktisk har barn. Det er trist, men mest trolig, dessverre...

Jeg er så lei av at når noen er stygge med andre på forumet, bevisst får for å såre andre, så er unnskyldningen stadig her inne fra andre at disse umulig kan ha barn. Tenk deg om! Den kommentaren er like dustete som flere av svarene her i tråden som viser at de tror verden er svart-hvitt. Jeg er enig i mye av det du skriver, men den kommentaren kommer stadig her, og det viser at du, og andre som bruker det argumentet, har en del igjen å lære selv.

Jeg har svart Hi støttende gjennom hele tråden, men har ikke barn og kan heller ikke få barn. Det hindrer meg heldigvis ikke å være et medmenneske, ha empati og kunne tenke utenfor egen situasjon, til og med sette meg inn i hvordan det er å ha ansvar for flere enn meg selv.

(HI, beklager avsporingen!)

Anonymkode: 520b4...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du, det å ikke ha barn betyr ikke at man automatisk er et dårlig menneske, mangler empati og forsøker å tråkke på andre - slik mange gjør i denne tråden.

Ser man på sammensetningen på forumet er det stor sannsynlighet for at de som har svart HI på den stygge måten faktisk har barn. Det er trist, men mest trolig, dessverre...

Jeg er så lei av at når noen er stygge med andre på forumet, bevisst får for å såre andre, så er unnskyldningen stadig her inne fra andre at disse umulig kan ha barn. Tenk deg om! Den kommentaren er like dustete som flere av svarene her i tråden som viser at de tror verden er svart-hvitt. Jeg er enig i mye av det du skriver, men den kommentaren kommer stadig her, og det viser at du, og andre som bruker det argumentet, har en del igjen å lære selv.

Jeg har svart Hi støttende gjennom hele tråden, men har ikke barn og kan heller ikke få barn. Det hindrer meg heldigvis ikke å være et medmenneske, ha empati og kunne tenke utenfor egen situasjon, til og med sette meg inn i hvordan det er å ha ansvar for flere enn meg selv.

(HI, beklager avsporingen!)

Anonymkode: 520b4...711

Er så utrolig enig med deg i dette

Anonymkode: cea38...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, dette tok litt av. Fascinerende hvordan mange mener mye om noe de vet lite om, gitt...

Ettersom det faktisk er min situasjon dere diskuterer, tillater jeg meg å komme med noen fakta: 

Faren ønsker ikke mer samvær. Jeg trodde vi kom til å ha 50/50 etter skilsmissen, men det ønsket ikke han, og jeg var glad for at barna fikk en fast base - hos meg.

Foreldrene mine er pensjonister med god helse, god råd og ingen andre barnebarn. De støtter planene mine helhjertet, såfremt jeg og barnefar blir enige. De stiller også en stor og sentral leilighet til disposisjon så lenge vi har behov for det og ville elske å endelig kunne hente ungnene på terning osv. Dette vet jeg, selv om dere prøver å få meg til å tenke at jeg tar feil. 

Vennene mine i hjembyen og området rundt møtes ofte til turer, middager, juleverksteder osv. Alle har det travelt med sine liv, selvfølgelig, det kommer jeg også til å ha med jobb og skole og fritidsaktiviteter osv., men jeg er også sikker på at vi allikevel vil inkluderes i vennegjengen. Ikke hele tiden, nei, ikke hver uke eller nødvendigvis hver måned engang, men AV OG TIL. Og det er mye mer enn jeg har her. 

Anonymkode: 3edd9...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å ha en suicidal mor gagner ingen, og det er det de har pr nå.

Anonymkode: e8ca6...d32

Hjelpes! Hun har hatt en tanke om selvmord, det betyr da ikke at hun er konstant suicidal. Må du slutte å gnåle om det. Jeg har tre ganger i løpet av mitt liv tenkt at det ville være bedre å slippe alt. Én av de gangene var  i sammenheng med en fødselsdepresjon. Men jeg har aldri blitt betegnet som en suicidal person hos helsevesenet. 

Jeg tolker ikke hi som at hun er i risikosonen for å begå selvmord når som helst. Det var én desperat tanke i en tung tid. 

Ønsker deg lykke til, hi! Snakk med eksmannen du, dere finner helt sikkert en løsning på både flytting og samvær 😊 

Anonymkode: c407f...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj, dette tok litt av. Fascinerende hvordan mange mener mye om noe de vet lite om, gitt...

Ettersom det faktisk er min situasjon dere diskuterer, tillater jeg meg å komme med noen fakta: 

Faren ønsker ikke mer samvær. Jeg trodde vi kom til å ha 50/50 etter skilsmissen, men det ønsket ikke han, og jeg var glad for at barna fikk en fast base - hos meg.

Foreldrene mine er pensjonister med god helse, god råd og ingen andre barnebarn. De støtter planene mine helhjertet, såfremt jeg og barnefar blir enige. De stiller også en stor og sentral leilighet til disposisjon så lenge vi har behov for det og ville elske å endelig kunne hente ungnene på terning osv. Dette vet jeg, selv om dere prøver å få meg til å tenke at jeg tar feil. 

Vennene mine i hjembyen og området rundt møtes ofte til turer, middager, juleverksteder osv. Alle har det travelt med sine liv, selvfølgelig, det kommer jeg også til å ha med jobb og skole og fritidsaktiviteter osv., men jeg er også sikker på at vi allikevel vil inkluderes i vennegjengen. Ikke hele tiden, nei, ikke hver uke eller nødvendigvis hver måned engang, men AV OG TIL. Og det er mye mer enn jeg har her. 

Anonymkode: 3edd9...94e

Jeg synes fremdeles det høres ut som en god idé å flytte tilbake til Norge for deg og barna, HI.

Der har du ressurser og muligheter, ting blir enklere for deg, du får langt mer støtte i hverdagen, du har et godt nettverk.

Ja, det er ingen tvil om at ungene mister noe ved flyttingen. Men de får også utrolig mye ved en ev. flytting, ting som for de fleste er langt viktigere, nemlig tilhørighet, familie, tilknytning, nærhet. Barna vil få venner i Norge også, og de har mulighet til å beholde kontakt med vennene i landet dere bor i nå.

Vel så viktig som hva barna taper ved å flytte er hva de vil vinne på det, hva de vil få som de ikke har i dag. Og ut fra alt du har fortalt tenker jeg at de får mer enn de mister så lenge dere finner en ok måte for å fortsette å ha kontakt/samvær med far.

Du har et så realistisk forhold til fordelene og ulempene, og du har ingen rosarøde drømmer ang. flyttingen, så jeg tenker dette er et vel gjennomtenkt og begrunnet valg fra din side, Hi. Jeg håper du og far blir enige. Da kan dere kanskje flytte til sommeren, så ungene får gå ut skoleåret der de er, og så kan de ha noe av sommeren til å bli kjent med sitt nye hjemsted før de begynner på skolen.

Anonymkode: 520b4...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for alle de grundige, saklige og støttende svarene dine, det betyr veldig mye. Og takk for gode tips og råd. 

Anonymkode: 3edd9...94e

Den var til ....711 :)

Anonymkode: 3edd9...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvor er det jeg ikke er realistisk? Jeg har skrevet opptil flere ganger at det selvfølgelig er forskjell på ferie og hverdag, at jeg baserer tankene om Norge på flere års grundige overveielser, og at jeg selv må skape meg et liv for meg selv og barna. Jeg er en voksen, kompetent kvinne selv om jeg har en depresjon, jeg tror ikke på mirakelkurer eller at noen skal ordne alt mulig for meg hvis jeg flytter. Men ja, jeg tillater meg å tro at det blir hyggelig å ha familie og venner i nærheten, et mye større nettverk å kontakte, muligheten til å se en fremtid med barna i mitt eget hjemland, å kunne bygge opp relasjoner som kan vare. Dere som har bodd i Norge hele livet tror kanskje at det er helt det samme å bo i andre nordiske land, men det er det altså ikke. 

Jeg forstår ikke helt behovet for å realitetsorientere meg, som dere sier. Jeg har på intet tidspunkt sagt at alt blir rosenrødt bare jeg kommer hjem, jeg har tvert imot sagt at det jeg håper på er en hverdag som er til å holde ut, i motsetning til nå. Er det virkelig å idyllisere? 

Anonymkode: 3edd9...94e

Har bodd i Danmark i mange år og hadde det topp. Virkelig ikke så stor forskjell fra Norge, men jeg klarte å få nettverk, venner og var sosial. Integrerte meg i landet jeg bodde i😊

Anonymkode: 504c6...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har bodd i Danmark i mange år og hadde det topp. Virkelig ikke så stor forskjell fra Norge, men jeg klarte å få nettverk, venner og var sosial. Integrerte meg i landet jeg bodde i😊

Anonymkode: 504c6...08d

Hva hjelper det hi?

Anonymkode: cea38...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har bodd i Danmark i mange år og hadde det topp. Virkelig ikke så stor forskjell fra Norge, men jeg klarte å få nettverk, venner og var sosial. Integrerte meg i landet jeg bodde i😊

Anonymkode: 504c6...08d

Javel... 

Men hva faen hjelper det hi? Møkkadust. 

Anonymkode: 99215...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har bodd i Danmark i mange år og hadde det topp. Virkelig ikke så stor forskjell fra Norge, men jeg klarte å få nettverk, venner og var sosial. Integrerte meg i landet jeg bodde i😊

Anonymkode: 504c6...08d

Så flink du var! Wow, altså. Integrere meg, hvorfor har jeg ikke tenkt på det? 

Anonymkode: 3edd9...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har bodd i Danmark i mange år og hadde det topp. Virkelig ikke så stor forskjell fra Norge, men jeg klarte å få nettverk, venner og var sosial. Integrerte meg i landet jeg bodde i😊

Anonymkode: 504c6...08d

Fy fader, så mange brødhuer i en og samme tråd er det lenge siden jeg har sett. 

Til hi, vær så snill å ikke ta til deg all den usakelige kritikken og de såkalte ‘rådene’ som bare har til hensikt å få deg til å føle deg dårlig. 

Stol på deg selv. 

Anonymkode: cb27c...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så flink du var! Wow, altså. Integrere meg, hvorfor har jeg ikke tenkt på det? 

Anonymkode: 3edd9...94e

Vel, er dette måten du har vært ovenfor de du har møtt skjønner jeg godt ingen har interesse av å tilbringe tid med deg...

Anonymkode: 9dc9e...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...