Gå til innhold

Flytte tilbake til Norge, uten barnefar?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, er dette måten du har vært ovenfor de du har møtt skjønner jeg godt ingen har interesse av å tilbringe tid med deg...

Anonymkode: 9dc9e...afc

Jeg håper du bare er dum, for stakkar dem du har rundt deg om du er bent frem ond. 

Lille, ubetydelige menneske som vokser på å såre andre. Skam deg!

Anonymkode: cb27c...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, er dette måten du har vært ovenfor de du har møtt skjønner jeg godt ingen har interesse av å tilbringe tid med deg...

Anonymkode: 9dc9e...afc

Seriøst?? Nå må du slutte. Hi har svart forbausende fint gjennom hele tråden til tross for mange veldig stygge svar. Og når hun kommer med én ironisk kommentar - som forøvrig var en fulltreffer på enda en idiotkommentar til henne - da velger du å rakke ned på henne av den grunn også?

Hjelpes, det må være mange høns her inne som er bitre etter juleferien!

Anonymkode: 520b4...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, er dette måten du har vært ovenfor de du har møtt skjønner jeg godt ingen har interesse av å tilbringe tid med deg...

Anonymkode: 9dc9e...afc

Innlegget ditt var helt uten nytte for hi, så det svaret fortjente du

Anonymkode: cea38...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg håper du bare er dum, for stakkar dem du har rundt deg om du er bent frem ond. 

Lille, ubetydelige menneske som vokser på å såre andre. Skam deg!

Anonymkode: cb27c...188

Hvem vet... Kanskje er jeg personen som akkurat steller din syke gamle bestemor, eller som sitter med din lille søte prinsesse på fanget og trøster i morgen? Eventuelt er det jeg som har hi inne til samtaler, kanskje jeg er den som døpte barnet ditt eller gjennomfører kreftoperasjonen på deg om noen år?

Kanskje jeg rett og slett er lei av voksne, patetiske, mennesker som ikke evner å kommunisere med de dei bør kommunisere med? Og at jeg da heller finner det underholdende å se hvor langt jeg kan dra den før de innser at slike forum ikke er plassen å søke sannheten? 

Eller kanskje du har rett i at jeg er ett lite ubetydelig menneske som er bent frem ond og vokser på å såre andre? 

Men, en ting er sikkert. Skamme meg gjør jeg ikke lille venn. Så der trenger du ikke bekymre deg for 😉

Anonymkode: 9dc9e...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Innlegget ditt var helt uten nytte for hi, så det svaret fortjente du

Anonymkode: cea38...986

Hva med å lese anonymkoden kjære deg? 😙

Anonymkode: 9dc9e...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem vet... Kanskje er jeg personen som akkurat steller din syke gamle bestemor, eller som sitter med din lille søte prinsesse på fanget og trøster i morgen? Eventuelt er det jeg som har hi inne til samtaler, kanskje jeg er den som døpte barnet ditt eller gjennomfører kreftoperasjonen på deg om noen år?

Kanskje jeg rett og slett er lei av voksne, patetiske, mennesker som ikke evner å kommunisere med de dei bør kommunisere med? Og at jeg da heller finner det underholdende å se hvor langt jeg kan dra den før de innser at slike forum ikke er plassen å søke sannheten? 

Eller kanskje du har rett i at jeg er ett lite ubetydelig menneske som er bent frem ond og vokser på å såre andre? 

Men, en ting er sikkert. Skamme meg gjør jeg ikke lille venn. Så der trenger du ikke bekymre deg for 😉

Anonymkode: 9dc9e...afc

Den eneste du viser er patetisk her her deg selv...

Anonymkode: 520b4...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem vet... Kanskje er jeg personen som akkurat steller din syke gamle bestemor, eller som sitter med din lille søte prinsesse på fanget og trøster i morgen? Eventuelt er det jeg som har hi inne til samtaler, kanskje jeg er den som døpte barnet ditt eller gjennomfører kreftoperasjonen på deg om noen år?

Kanskje jeg rett og slett er lei av voksne, patetiske, mennesker som ikke evner å kommunisere med de dei bør kommunisere med? Og at jeg da heller finner det underholdende å se hvor langt jeg kan dra den før de innser at slike forum ikke er plassen å søke sannheten? 

Eller kanskje du har rett i at jeg er ett lite ubetydelig menneske som er bent frem ond og vokser på å såre andre? 

Men, en ting er sikkert. Skamme meg gjør jeg ikke lille venn. Så der trenger du ikke bekymre deg for 😉

Anonymkode: 9dc9e...afc

For et ufyselig menneske du er

Anonymkode: cea38...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den eneste du viser er patetisk her her deg selv...

Anonymkode: 520b4...711

Som sagt, hvem vet? Kanskje jeg er det også? Men, i motsetning til andre her så evner jeg i det minste å prate med de rundt meg uten å søke aksept for det på forhånd på et forum...

Anonymkode: 9dc9e...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ettersom faren ikke ønsker den løsningen er det veldig rart at du blir ved med å insistere på den...

Anonymkode: 84596...cd8

Hallo? Hun er mamma. Hun vil vel ikke flytte fra ungene sine. Ville du gjort det? Sviktet barna på den måten? Er du helt crazy?

Anonymkode: d3339...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt, hvem vet? Kanskje jeg er det også? Men, i motsetning til andre her så evner jeg i det minste å prate med de rundt meg uten å søke aksept for det på forhånd på et forum...

Anonymkode: 9dc9e...afc

Atter en gang beviser du at du bare er patetisk, det er ikke noe kanskje i det slik du svarer.

Anonymkode: 520b4...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Atter en gang beviser du at du bare er patetisk, det er ikke noe kanskje i det slik du svarer.

Anonymkode: 520b4...711

Vel, da har du sikkert rett da 😊

Anonymkode: 9dc9e...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vel, er dette måten du har vært ovenfor de du har møtt skjønner jeg godt ingen har interesse av å tilbringe tid med deg...

Anonymkode: 9dc9e...afc

*rister på hodet og himler med øynene* 

Selvfølgelig, når man får dritt slengt etter seg, må man til slutt svare. 

Anonymkode: 99215...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI, denne tråden viser noen av skyggesidene ved DIB. Mange som forenkler, leser inn ting i teksten og som bruker egne erfaringer ukritisk for å "ta" trådstarter.

Jeg har lest hele tråden og tror at du rett og slett må flytte hjem, gi det en sjanse. Om du virkelig mener at du ikke kommer til å trives i Danmark eller Sverige(går ut ifra du bor i ett av de landene) så flytt hjem. Kanskje kan du ta med eks-mannen din til psykologen din for en realitetsorientering.

Det er ikke sånn at vi kan innstille oss på hva som helst, trives du ikke så trives du ikke og nå har du forsøkt lenge nok. Klart det er trist at barna flytter fra sin far, men det høres ut som de også vil vinne ganske mye på å flytte "hjem", og hvem vet hva fremtiden bringer, kanskje flytter eksen din etter, kanskje tar barna studiene sine i det landet dere bor i nå det er ikke godt å vite. Men jeg tenker at det er viktig å trives nå, i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å spør han om de kan bo hos han frem til du har fått kommet deg i orden og sett at du faktisk har gjort ett riktig valg? Hvor tungnem går det an å bli...

Anonymkode: 9dc9e...afc

Jeg er ikke hi!

Men når barnas tilknytning er sterkest til mor er det en veldig dårlig ide om hun reiser fra dem. Uansett om du ønsker å lage et likestillingspoeng ut av det. Man må se på den aktuelle situasjon, ikke henge seg opp i fasttømrete prinsipper.

Anonymkode: 84596...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hallo? Hun er mamma. Hun vil vel ikke flytte fra ungene sine. Ville du gjort det? Sviktet barna på den måten? Er du helt crazy?

Anonymkode: d3339...d56

Nei. Det er vel en av grunnene til at jeg argumenterer imot den personen som insisterer på nettopp det. Jeg tror du har svart feil person her.

Anonymkode: 84596...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

HI, denne tråden viser noen av skyggesidene ved DIB. Mange som forenkler, leser inn ting i teksten og som bruker egne erfaringer ukritisk for å "ta" trådstarter.

Jeg har lest hele tråden og tror at du rett og slett må flytte hjem, gi det en sjanse. Om du virkelig mener at du ikke kommer til å trives i Danmark eller Sverige(går ut ifra du bor i ett av de landene) så flytt hjem. Kanskje kan du ta med eks-mannen din til psykologen din for en realitetsorientering.

Det er ikke sånn at vi kan innstille oss på hva som helst, trives du ikke så trives du ikke og nå har du forsøkt lenge nok. Klart det er trist at barna flytter fra sin far, men det høres ut som de også vil vinne ganske mye på å flytte "hjem", og hvem vet hva fremtiden bringer, kanskje flytter eksen din etter, kanskje tar barna studiene sine i det landet dere bor i nå det er ikke godt å vite. Men jeg tenker at det er viktig å trives nå, i dag.

Hva gjør hun hvis eksmannen ikke går med på å la barna flytte tilbake til Norge da? 

Hele diskusjonen her er helt bortkastet i og med at hun faktisk ikke har tatt den samtalen. For som hun selv sier, så kommer hun ikke til å flytte barna uten samtykke.

Anonymkode: 9dc9e...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem vet... Kanskje er jeg personen som akkurat steller din syke gamle bestemor, eller som sitter med din lille søte prinsesse på fanget og trøster i morgen? Eventuelt er det jeg som har hi inne til samtaler, kanskje jeg er den som døpte barnet ditt eller gjennomfører kreftoperasjonen på deg om noen år?

Kanskje jeg rett og slett er lei av voksne, patetiske, mennesker som ikke evner å kommunisere med de dei bør kommunisere med? Og at jeg da heller finner det underholdende å se hvor langt jeg kan dra den før de innser at slike forum ikke er plassen å søke sannheten? 

Eller kanskje du har rett i at jeg er ett lite ubetydelig menneske som er bent frem ond og vokser på å såre andre? 

Men, en ting er sikkert. Skamme meg gjør jeg ikke lille venn. Så der trenger du ikke bekymre deg for 😉

Anonymkode: 9dc9e...afc

Nei, min bekymring går nok på helt andre ting. 

Lille venn. 

Anonymkode: cb27c...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt, hvem vet? Kanskje jeg er det også? Men, i motsetning til andre her så evner jeg i det minste å prate med de rundt meg uten å søke aksept for det på forhånd på et forum...

Anonymkode: 9dc9e...afc

Men du trenger visst er forum for å prøve å føle deg litt bedre. 

Den det er synd på her er deg. Ingen som har det bra i seg selv har behov for å trykke andre ned på den måten du gjør her. 

Jeg håper at 2020 kan bli et bedre år for deg. 

Anonymkode: cb27c...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, min bekymring går nok på helt andre ting. 

Lille venn. 

Anonymkode: cb27c...188

Godt jeg ikke tar nattesøvnen fra deg om ikke annet...😉

Anonymkode: 9dc9e...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du trenger visst er forum for å prøve å føle deg litt bedre. 

Den det er synd på her er deg. Ingen som har det bra i seg selv har behov for å trykke andre ned på den måten du gjør her. 

Jeg håper at 2020 kan bli et bedre år for deg. 

Anonymkode: cb27c...188

Oj, det var en ny vending. Litt ala omvendt psykologi... Men, takker for omtanken 😘

Anonymkode: 9dc9e...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør hun hvis eksmannen ikke går med på å la barna flytte tilbake til Norge da? 

Hele diskusjonen her er helt bortkastet i og med at hun faktisk ikke har tatt den samtalen. For som hun selv sier, så kommer hun ikke til å flytte barna uten samtykke.

Anonymkode: 9dc9e...afc

Å sortere egne tanker er aldri feil, sånn at man er klar når man skal gå inn i dialogen med andre. Ha ryddet litt. Ha saklige argumenter klare. 

Du burde prøve det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem vet... Kanskje er jeg personen som akkurat steller din syke gamle bestemor, eller som sitter med din lille søte prinsesse på fanget og trøster i morgen? Eventuelt er det jeg som har hi inne til samtaler, kanskje jeg er den som døpte barnet ditt eller gjennomfører kreftoperasjonen på deg om noen år?

Kanskje jeg rett og slett er lei av voksne, patetiske, mennesker som ikke evner å kommunisere med de dei bør kommunisere med? Og at jeg da heller finner det underholdende å se hvor langt jeg kan dra den før de innser at slike forum ikke er plassen å søke sannheten? 

Eller kanskje du har rett i at jeg er ett lite ubetydelig menneske som er bent frem ond og vokser på å såre andre? 

Men, en ting er sikkert. Skamme meg gjør jeg ikke lille venn. Så der trenger du ikke bekymre deg for 😉

Anonymkode: 9dc9e...afc

Er det meg du mener er patetisk, som gjerne ville høre noen tilbakemeldinger og forberede meg på forskjellige innvendinger før jeg tar samtalen med barnas far? «Søker sannheten på et forum»... jeg tror nok du vet at de fleste bare er interessert i å høre andres tanker, og heldigvis tar avgjørelser basert på egne, rasjonelle overveielser. 

Denne tråden har vært veldig nyttig for meg, både når det gjelder å forberede meg på eventuelle innvendinger eksmannen kan komme med og for å sortere i egne tanker, på tross av troll som deg. Men fascinerende innledning i beste skrekkfilm-stil, det skal du ha! Well played. 

Anonymkode: 3edd9...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi: har du pratet med far til barna? Håper du møter forståelse og at han synes det er greit dere flytter.

Anonymkode: 3a50f...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tenkte jeg ville skrive en liten oppdatering her, siden jeg fikk så mange svar og temperaturen ble såpass høy. Jeg har etter mange og lange overveielser bestemt meg for å bli her jeg er, og så vurdere flytting på nytt når minstemann er ferdig på videregående. Det er noen år til, men sånn må det visst allikevel være. 

Jeg har har det bedre og har fått en helt annen ro i kropp og sinn etter at avgjørelsen er tatt. Det kan bli noen ensomme år, ja, men med en grunnleggende aksept av at det bare er sånn det er og profesjonell hjelp ved minste faresignal om depresjon, tror jeg nok at det kommer til å gå allikevel. 

Jeg tok aldri samtalen med barnas far, og det tror jeg var bra. Vil ikke skape usikkerhet om hvor han/jeg står i fremtiden. Vi har et usedvanlig godt og enkelt samarbeid, og det kan jeg ikke ta noen sjanser med. Men de viktigste faktorene i beslutningen min handler om ungene - som stort sett alltid er i godt humør, har gode venner, er flinke på skolen og aktive i fritiden - jeg tør rett og slett ikke flytte dem og risikere at ting ikke fungerer et annet sted. De neste årene er for sårbare, jeg kan ikke ta den sjansen.

Så! Her blir vi. Og så må jeg bare være takknemlig for alt det som fungerer (og ikke minst for at jeg liker å lese og gjøre andre sysler som ikke krever selskap...) og gjøre det beste ut av det. Note to self: Martyrer er irriterende. 

 

Anonymkode: 3edd9...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenkte jeg ville skrive en liten oppdatering her, siden jeg fikk så mange svar og temperaturen ble såpass høy. Jeg har etter mange og lange overveielser bestemt meg for å bli her jeg er, og så vurdere flytting på nytt når minstemann er ferdig på videregående. Det er noen år til, men sånn må det visst allikevel være. 

Jeg har har det bedre og har fått en helt annen ro i kropp og sinn etter at avgjørelsen er tatt. Det kan bli noen ensomme år, ja, men med en grunnleggende aksept av at det bare er sånn det er og profesjonell hjelp ved minste faresignal om depresjon, tror jeg nok at det kommer til å gå allikevel. 

Jeg tok aldri samtalen med barnas far, og det tror jeg var bra. Vil ikke skape usikkerhet om hvor han/jeg står i fremtiden. Vi har et usedvanlig godt og enkelt samarbeid, og det kan jeg ikke ta noen sjanser med. Men de viktigste faktorene i beslutningen min handler om ungene - som stort sett alltid er i godt humør, har gode venner, er flinke på skolen og aktive i fritiden - jeg tør rett og slett ikke flytte dem og risikere at ting ikke fungerer et annet sted. De neste årene er for sårbare, jeg kan ikke ta den sjansen.

Så! Her blir vi. Og så må jeg bare være takknemlig for alt det som fungerer (og ikke minst for at jeg liker å lese og gjøre andre sysler som ikke krever selskap...) og gjøre det beste ut av det. Note to self: Martyrer er irriterende. 

 

Anonymkode: 3edd9...94e

For en fantastisk mor du er!

håper du klarer å skaffe deg litt nettverk der du er.

Anonymkode: 3a50f...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...