Gå til innhold

Flytte tilbake til Norge, uten barnefar?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det kan løse seg ved en slik flytting som HI ønsker. Man kan bli deprimert av å være i en vanskelig situasjon, det betyr absolutt ikke at man vil fortsette å ha en depresjon som blir et problem «når realiteten treffer henne». HI virker som en reflektert dame, som har tenkt på det meste,  og hun trenger ikke slike nedlatende innspill. Jeg tror ikke du og den andre som uttaler dere om depresjon, kan så mye om slikt. Og da bør dere være ytterst forsiktig med å gi råd, det kan legge stein til byrden HI allerede har. 

Anonymkode: 38157...2e0

Nå er det vel det siste jeg skriver men jo jeg var også deprimert. Fikk behandling for det. Det hjalp null å flykte fra problemet. De oppstå helt likt selv om jeg flyttet. Ble om mulig ennå mer ensom da forventningene mine ikke ble møtt slik jeg rosemalte dem i mitt eget hode. Som sagt jeg har selv vert der og jeg var langt ifra noe selvmordskandidat! Så her er man ute på skumle tokter!

Anonymkode: 30be2...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det vel det siste jeg skriver men jo jeg var også deprimert. Fikk behandling for det. Det hjalp null å flykte fra problemet. De oppstå helt likt selv om jeg flyttet. Ble om mulig ennå mer ensom da forventningene mine ikke ble møtt slik jeg rosemalte dem i mitt eget hode. Som sagt jeg har selv vert der og jeg var langt ifra noe selvmordskandidat! Så her er man ute på skumle tokter!

Anonymkode: 30be2...6ad

Men du skjønner vel at det kan godt slå positivt ut når man endrer på det som er hovedårsaken til at man er deprimert?

Jeg syns det er oppsiktsvekkende at noen tør å være så bastante i sine ‘råd’ til et medmenneske som tydligvis sliter. Dere legger sten til byrde, og hva verre er så virker det som dere nyter det. Skjerpings! 

Anonymkode: cb27c...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du skjønner vel at det kan godt slå positivt ut når man endrer på det som er hovedårsaken til at man er deprimert?

Jeg syns det er oppsiktsvekkende at noen tør å være så bastante i sine ‘råd’ til et medmenneske som tydligvis sliter. Dere legger sten til byrde, og hva verre er så virker det som dere nyter det. Skjerpings! 

Anonymkode: cb27c...188

Nyter????? Nyter hva at andre sliter?? Nå må du gi deg! Jeg er realist og gidder ikke å stå og svare sukkersøtt rosemalt sukkerspinn svar. Realiteten er ikke slik, og det kan godt hende at det absolutt ikke blir bedre. Derfor ga jeg henne råd om å prøve alene først før hun tar med seg barna!  Jeg ser ikke hvor det er ett ondskapsfullt svar i det hele tatt! Det er reflektert og realistisk. Når man skriver på ett forum kan man ikke bare forvente positive svar til det en skriver. Men hva vi synes eller mener bastant eller ikke har null nix nada å si så lenge hi ikke har snakket med far til sine barn. Før det kan hun ikke gjøre noe som helst.

Anonymkode: 30be2...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det vel det siste jeg skriver men jo jeg var også deprimert. Fikk behandling for det. Det hjalp null å flykte fra problemet. De oppstå helt likt selv om jeg flyttet. Ble om mulig ennå mer ensom da forventningene mine ikke ble møtt slik jeg rosemalte dem i mitt eget hode. Som sagt jeg har selv vert der og jeg var langt ifra noe selvmordskandidat! Så her er man ute på skumle tokter!

Anonymkode: 30be2...6ad

HI er heller ingen selvmordskandidat, hun har tenkt på selvmord fordi hun er fortvilet over situasjonen hun er i. En situasjon hun forsøker å endre på. 

Din historie er bare din, det som skjedde med deg, skjedde med nettopp deg. Du kan ikke gå ut fra at HI er som deg, og gi bastante råd ut fra det.

Hva mener du med at «man er ute på skumle tokter»? 

 

Anonymkode: 38157...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2019 den 10.36, Anonym bruker skrev:

Men hvis alternativet er at ungene mister moren sin? Synes du ikke jeg skylder dem å se på alle andre løsninger enn det? Jeg skulle selvfølgelig ønske at jeg kunne «snu tankegangen min» og slå meg til ro her, men det er ikke lenger mulig, jeg er forbi det punktet. Og som jeg har skrevet lenger oppe, jeg har gjort ALT for å snu det, inkludert profesjonell hjelp i en årrekke. 

Flere skriver at da får jeg flytte, uten ungene. Mener dere virkelig det? Flytte fra ungene som har bodd fast hos meg siden skilsmissen? Det var eksmannens valg, forøvrig, å bare ha dem annenhver helg. Vil dere bare være kjipe fordi dere er så uenige det jeg skriver, eller mener dere oppriktig at det er bedre for ungene? At venner, skole og fritidsaktiviteter er viktigere enn mamma? 

Anonymkode: 3edd9...94e

Stabilitet er viktigere enn mamma. Tenker du at mors lykke er viktigere enn pappa?

skilsmisse er vanskelig for barn. Det at dere bor nært hverandre er viktig. Men ene til barna er viktig. Alt som er stabilt. Skole, hus, mamma og pappa i nærheten, venner, aktiviteter. 
 

tenker du at din egen lykke er så viktig at du vil rive barna vekk fra det de anser som viktige? Venner, aktiviteter og pappa? Din lykke er viktig. Men kun for deg. Hvis far sier han ikke vil dere skal flytte, så får dere la være å flytte. Hvis han sier det er ok at du flyttet, så flytter du og ser om gresset er så mye grønnere i Norge. Viser det seg at du får det fint her, så kan du snakke med barna når de blir litt eldre. Kanskje de ønsker å flytte til Norge, kanskje de ønsker å bli i landet sitt. Uansett- ikke dra de med deg til Norge fordi du blir lykkeligere. Deres lykke er viktigere enn din

Anonymkode: cde04...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stabilitet er viktigere enn mamma. Tenker du at mors lykke er viktigere enn pappa?

skilsmisse er vanskelig for barn. Det at dere bor nært hverandre er viktig. Men ene til barna er viktig. Alt som er stabilt. Skole, hus, mamma og pappa i nærheten, venner, aktiviteter. 
 

tenker du at din egen lykke er så viktig at du vil rive barna vekk fra det de anser som viktige? Venner, aktiviteter og pappa? Din lykke er viktig. Men kun for deg. Hvis far sier han ikke vil dere skal flytte, så får dere la være å flytte. Hvis han sier det er ok at du flyttet, så flytter du og ser om gresset er så mye grønnere i Norge. Viser det seg at du får det fint her, så kan du snakke med barna når de blir litt eldre. Kanskje de ønsker å flytte til Norge, kanskje de ønsker å bli i landet sitt. Uansett- ikke dra de med deg til Norge fordi du blir lykkeligere. Deres lykke er viktigere enn din

Anonymkode: cde04...716

Hvem har sagt noe om at jeg skal gjøre meg selv lykkelig? Jeg forsøker å få til en hverdag som er til å holde ut, jeg er milelangt fra lykke, jeg har glemt hva det er. Jeg forsøker å skape en fremtid for meg selv og barna mine, og ja, at jeg fungerer er selvfølgelig viktig for barna også; min lykke, som du kaller det, påvirker absolutt ikke bare meg. 

«Stabilitet er viktigere enn mamma» - det er jeg ikke helt sikker på om jeg er enig i. Gjelder det alle barn som må bytte skole én gang i løpet av barndommen? Burde moren i sånne tilfeller heller ha flyttet vekk fra ungene sine, synes du? 

Og selvfølgelig er pappa også viktig. Det virker som om dere tror jeg vil smugle ungene ut av landet mot farens vilje. 

Anonymkode: 3edd9...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

R HI er heller ingen selvmordskandidat, hun har tenkt på selvmord fordi hun er fortvilet over situasjonen hun er i. En situasjon hun forsøker å endre på. 

Din historie er bare din, det som skjedde med deg, skjedde med nettopp deg. Du kan ikke gå ut fra at HI er som deg, og gi bastante råd ut fra det.

Hva mener du med at «man er ute på skumle tokter»? 

 

Anonymkode: 38157...2e0

Jeg mener at når man går så langt og tenker på slike ting så har man ett mer alvorlig problem enn at man kan drøfte dette på ett forum. Det at min historie er men gjelder også hi. Hennes historie er hennes på lik linje. Alle her bortsett fra utdannede psykologer svarer utifra sitt eget ståsted, det samme gjør du. Faktumet her er at ingen av oss her vet og jeg tror ikke hi vet en gang. Det eneste jeg «vet» er at om man er mentalt friskt for man ikke tanker om selvmord ved å bo ett annet (nordisk) land, ha jobb, tak over hode og ett tilsyne latente godt sammarbeid med far

Anonymkode: 30be2...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nyter????? Nyter hva at andre sliter?? Nå må du gi deg! Jeg er realist og gidder ikke å stå og svare sukkersøtt rosemalt sukkerspinn svar. Realiteten er ikke slik, og det kan godt hende at det absolutt ikke blir bedre. Derfor ga jeg henne råd om å prøve alene først før hun tar med seg barna!  Jeg ser ikke hvor det er ett ondskapsfullt svar i det hele tatt! Det er reflektert og realistisk. Når man skriver på ett forum kan man ikke bare forvente positive svar til det en skriver. Men hva vi synes eller mener bastant eller ikke har null nix nada å si så lenge hi ikke har snakket med far til sine barn. Før det kan hun ikke gjøre noe som helst.

Anonymkode: 30be2...6ad

Sukkersøtt, rosemalt sukkerspinn? Er det min håp om en fremtid i Norge vi snakker om her? Du skjønner kanskje at jeg ikke baserer ønsket om å flytte på én hyggelig juleferie, men på mange års tanker og overveielser? Og jeg har et stort nettverk i hjembyen min, ressurssterke folk som ønsker å stille opp, venner og familie. Jeg er som tidligere skrevet klar over at de lever sine egne liv og at jeg selv må skape meg en tilværelse i Norge, jeg er en voksen kvinne, men etter over ti år utenlands må jeg innrømme at det virker vidunderlig å ha noen å ringe til hvis det røyner på, noen å stikke innom på en kopp kaffe, noen man kan invitere på middag en gang i blant. Jeg hadde null avlastning med ungene da de var små, og nei, det frister ikke å oppdra to tenåringer i en storby langt fra familie og venner, det gjør ikke det.

Anonymkode: 3edd9...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem har sagt noe om at jeg skal gjøre meg selv lykkelig? Jeg forsøker å få til en hverdag som er til å holde ut, jeg er milelangt fra lykke, jeg har glemt hva det er. Jeg forsøker å skape en fremtid for meg selv og barna mine, og ja, at jeg fungerer er selvfølgelig viktig for barna også; min lykke, som du kaller det, påvirker absolutt ikke bare meg. 

«Stabilitet er viktigere enn mamma» - det er jeg ikke helt sikker på om jeg er enig i. Gjelder det alle barn som må bytte skole én gang i løpet av barndommen? Burde moren i sånne tilfeller heller ha flyttet vekk fra ungene sine, synes du? 

Og selvfølgelig er pappa også viktig. Det virker som om dere tror jeg vil smugle ungene ut av landet mot farens vilje. 

Anonymkode: 3edd9...94e

Det du ikke forstår at det er en stor forskjell på å flytte innad i ett land og bytte skole til samme system, samme språk og med foreldrene sine enn å flytte til ett annet land barna aldri har bodd i. Jeg sier ikke at du skal forlate barna dine men du burde flytte en stund hit selv og se om det i det hele tatt er levelig. Det er greit at du har ett nettverk og familie men du trenger også andre ting for å overleve. En jobb og ett hjem du faktisk kan ta med barna dine til! 

Anonymkode: 30be2...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sukkersøtt, rosemalt sukkerspinn? Er det min håp om en fremtid i Norge vi snakker om her? Du skjønner kanskje at jeg ikke baserer ønsket om å flytte på én hyggelig juleferie, men på mange års tanker og overveielser? Og jeg har et stort nettverk i hjembyen min, ressurssterke folk som ønsker å stille opp, venner og familie. Jeg er som tidligere skrevet klar over at de lever sine egne liv og at jeg selv må skape meg en tilværelse i Norge, jeg er en voksen kvinne, men etter over ti år utenlands må jeg innrømme at det virker vidunderlig å ha noen å ringe til hvis det røyner på, noen å stikke innom på en kopp kaffe, noen man kan invitere på middag en gang i blant. Jeg hadde null avlastning med ungene da de var små, og nei, det frister ikke å oppdra to tenåringer i en storby langt fra familie og venner, det gjør ikke det.

Anonymkode: 3edd9...94e

Igjen alle andre lever sine liv! Du har absolutt fullt mulighet til å ringe familien din når som helst, det forandrer seg jo ikke jeg må si det høres ut som om du bor i en fangeleir i Afghanistan. 

Anonymkode: 30be2...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener at når man går så langt og tenker på slike ting så har man ett mer alvorlig problem enn at man kan drøfte dette på ett forum. Det at min historie er men gjelder også hi. Hennes historie er hennes på lik linje. Alle her bortsett fra utdannede psykologer svarer utifra sitt eget ståsted, det samme gjør du. Faktumet her er at ingen av oss her vet og jeg tror ikke hi vet en gang. Det eneste jeg «vet» er at om man er mentalt friskt for man ikke tanker om selvmord ved å bo ett annet (nordisk) land, ha jobb, tak over hode og ett tilsyne latente godt sammarbeid med far

Anonymkode: 30be2...6ad

Jeg påstår ikke at jeg er mentalt frisk, som du så sjarmerende kaller det, jeg har en depresjon jeg får behandling for. Og jo, jeg tror mye av den depresjonen skyldes at jeg ikke kan se for meg noen fremtid her, og at jeg er veldig ensom. Tak over hodet og et godt samarbeid med faren til barna er viktig, helt klart, men mener du oppriktig at det er nok til at jeg burde være glad og fornøyd og ikke ha lov til å ønske meg noe mer av livet? Ikke vennskap, ikke folk i nærheten som er glade i meg, ikke et sosialt liv overhodet? Lever du sånn?

Jeg ser hvor hyggelig barna synes det er når vi er i Norge og blir invitert på middager og selskaper, når de spiller spill med fetre og kusiner i stua mens de voksne prater på kjøkkenet, når vi går turer en hel gjeng, når det er folk rundt oss. Og igjen, jeg VET at det ikke ville bli sånn hele tiden, det er flest hverdager, ja, men det er der, i tillegg til alle hverdagene, i motsetning til her. 

Anonymkode: 3edd9...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Igjen alle andre lever sine liv! Du har absolutt fullt mulighet til å ringe familien din når som helst, det forandrer seg jo ikke jeg må si det høres ut som om du bor i en fangeleir i Afghanistan. 

Anonymkode: 30be2...6ad

Ja, for å ringe noen er jo det samme som å bo et sted med familie og venner, det er klart. 

Anonymkode: 3edd9...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det du ikke forstår at det er en stor forskjell på å flytte innad i ett land og bytte skole til samme system, samme språk og med foreldrene sine enn å flytte til ett annet land barna aldri har bodd i. Jeg sier ikke at du skal forlate barna dine men du burde flytte en stund hit selv og se om det i det hele tatt er levelig. Det er greit at du har ett nettverk og familie men du trenger også andre ting for å overleve. En jobb og ett hjem du faktisk kan ta med barna dine til! 

Anonymkode: 30be2...6ad

Jeg har et hjem til oss, det kan stå klart på et par måneders varsel og jeg kan bo der så lenge jeg vil. Jeg må ha jobb, selvfølgelig, men har jeg greid å skaffe meg jobb her i landet, skal jeg nok greie det i hjembyen min også. 

Jeg ser absolutt at det er et stort skritt for barna, det trodde jeg at jeg hadde gjort klart. Jeg ser bare Ikke så mange andre løsninger lenger. 

Anonymkode: 3edd9...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem har sagt noe om at jeg skal gjøre meg selv lykkelig? Jeg forsøker å få til en hverdag som er til å holde ut, jeg er milelangt fra lykke, jeg har glemt hva det er. Jeg forsøker å skape en fremtid for meg selv og barna mine, og ja, at jeg fungerer er selvfølgelig viktig for barna også; min lykke, som du kaller det, påvirker absolutt ikke bare meg. 

«Stabilitet er viktigere enn mamma» - det er jeg ikke helt sikker på om jeg er enig i. Gjelder det alle barn som må bytte skole én gang i løpet av barndommen? Burde moren i sånne tilfeller heller ha flyttet vekk fra ungene sine, synes du? 

Og selvfølgelig er pappa også viktig. Det virker som om dere tror jeg vil smugle ungene ut av landet mot farens vilje. 

Anonymkode: 3edd9...94e

Det du ikke forstår at det er en stor forskjell på å flytte innad i ett land og bytte skole til samme system, samme språk og med foreldrene sine enn å flytte til ett annet land barna aldri har bodd i. Jeg sier ikke at du skal forlate barna dine men du burde flytte en stund hit selv og se om det i det hele tatt er levelig. De

 

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har et hjem til oss, det kan stå klart på et par måneders varsel og jeg kan bo der så lenge jeg vil. Jeg må ha jobb, selvfølgelig, men har jeg greid å skaffe meg jobb her i landet, skal jeg nok greie det i hjembyen min også. 

Jeg ser absolutt at det er et stort skritt for barna, det trodde jeg at jeg hadde gjort klart. Jeg ser bare Ikke så mange andre løsninger lenger. 

Anonymkode: 3edd9...94e

Da foreslår jeg at du snakker med barn og far og ser hva de har og si så for du gjøre  opp en mening etter hva de har sagt. Før det kan du jo ikke sitte og planlegge de har alle tre noe de skulle ha sagt.

Anonymkode: 30be2...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det du ikke forstår at det er en stor forskjell på å flytte innad i ett land og bytte skole til samme system, samme språk og med foreldrene sine enn å flytte til ett annet land barna aldri har bodd i. Jeg sier ikke at du skal forlate barna dine men du burde flytte en stund hit selv og se om det i det hele tatt er levelig. De

 

Da foreslår jeg at du snakker med barn og far og ser hva de har og si så for du gjøre  opp en mening etter hva de har sagt. Før det kan du jo ikke sitte og planlegge de har alle tre noe de skulle ha sagt.

Anonymkode: 30be2...6ad

Jeg vet det! Kjære vene! Jeg hadde behov for å lufte noen tanker og få noen innspill, du svarer som om jeg har tenkt til å stikke av med ungene mot deres vilje og uten å informere faren. 

Anonymkode: 3edd9...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem har sagt noe om at jeg skal gjøre meg selv lykkelig? Jeg forsøker å få til en hverdag som er til å holde ut, jeg er milelangt fra lykke, jeg har glemt hva det er. Jeg forsøker å skape en fremtid for meg selv og barna mine, og ja, at jeg fungerer er selvfølgelig viktig for barna også; min lykke, som du kaller det, påvirker absolutt ikke bare meg. 

«Stabilitet er viktigere enn mamma» - det er jeg ikke helt sikker på om jeg er enig i. Gjelder det alle barn som må bytte skole én gang i løpet av barndommen? Burde moren i sånne tilfeller heller ha flyttet vekk fra ungene sine, synes du? 

Og selvfølgelig er pappa også viktig. Det virker som om dere tror jeg vil smugle ungene ut av landet mot farens vilje. 

Anonymkode: 3edd9...94e

Kanskje du skal dra til Norge og få behandling for det du sliter med før du drar med deg barna? Kan være lurt å ikle dra med barn til et nytt land når du er så psykisk syk? Hjelp deg selv. Overlat barna til far før dette tar de også

Anonymkode: cde04...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du skal dra til Norge og få behandling for det du sliter med før du drar med deg barna? Kan være lurt å ikle dra med barn til et nytt land når du er så psykisk syk? Hjelp deg selv. Overlat barna til far før dette tar de også

Anonymkode: cde04...716

Oj, det var litt av et svar. Dette velger jeg ikke å kommentere. 

Anonymkode: 3edd9...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj, det var litt av et svar. Dette velger jeg ikke å kommentere. 

Anonymkode: 3edd9...94e

Hvis du sliter psykisk, så går det ut over barna. I Norge finnes det behandlingsprogram hvor barna får hjelp parallelt med den psykisk syke forelderen. Hvis du er så dypt deprimert som du hevder, så hjelper det ikke å bare flytte med barna. 

Anonymkode: cde04...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet det! Kjære vene! Jeg hadde behov for å lufte noen tanker og få noen innspill, du svarer som om jeg har tenkt til å stikke av med ungene mot deres vilje og uten å informere faren. 

Anonymkode: 3edd9...94e

Nei vet du det har jeg faktisk aldri sagt eller tenkt. Det jeg tenker derimot er at du  er veldig selvsentrert på din problemstilling. Du bor nærme Norge det er da null problem å reisefrem og tilbake om så bare for en helg. Altså hvor mange fly selskaper tilbyr ikke 199 kroners billetter er ikke all verdens. Du må få deg bolig og fast jobb før du i det hele tatt vurderer å få barna hit, såklart koser de seg her på ferie men ferie er ikke hverdag. Grunnen til at jeg sier du skal snakke med barna og faren er for å høre deres mening. De er store nok til å kunne si hva de ønsker. Det blir ett mye større slag i ansiktet for deg om du har planlagt om så bare i hodet ditt, mens de andre tre sier nei.

Anonymkode: 30be2...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI, ikke diskuter mer med disse to, jeg tror ikke de er helt i vater. 

Anonymkode: 38157...2e0

OK nei vel jeg opplever nå akkurat det samme med en far som kommer med akkurat de samme tingene Ts sier. Forskjellen er at far drar og etterlater barna sine her. Det er grusomt vondt for barna og jeg står midt i det. Jeg er ganske så i vater skal jeg si deg! Det eneste jeg ønsker er at hi reflekterer over de reelle konsekvensene. Ikke bare det at hun flytter men hvordan dette påvirker barna. Det er ett vanskelig valg og jeg har forståelse for det, men hun må også ha forståelse for at det å flytte med eller fra barna er ett stort valg å ta! Hun valgte selv å flytte til det landet, og selv om ting ikke ble som hun ønsket kan hun ikke la det gå ut over barna!

Anonymkode: 30be2...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... kan du ikke komme med forslaget til han og barna at de bor hos han også flytter du? 
 

Klart det blir tøft, men syns ikke det er riktig at han skal holde det som «gissel» i sitt land, med så lite samvær. Som forelder skal man gjøre det som er best for barna og dersom barna ønsker å være i fars land, med far ... så får du for din egen helses skyld flytte. 
 

Videre trur jeg kanskje pipen får en annen lyd fra far dersom det er de 2 alternativene han sitter med, eller 3 dersom han flytter etter.

Hadde sagt rett ut at» jeg skal flytte hjem. Du kan bli med barns å velge on de skal bo fast hos deg eller meg. Eller du kan bli med til Norge»..

Anonymkode: 20a08...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

OK nei vel jeg opplever nå akkurat det samme med en far som kommer med akkurat de samme tingene Ts sier. Forskjellen er at far drar og etterlater barna sine her. Det er grusomt vondt for barna og jeg står midt i det. Jeg er ganske så i vater skal jeg si deg! Det eneste jeg ønsker er at hi reflekterer over de reelle konsekvensene. Ikke bare det at hun flytter men hvordan dette påvirker barna. Det er ett vanskelig valg og jeg har forståelse for det, men hun må også ha forståelse for at det å flytte med eller fra barna er ett stort valg å ta! Hun valgte selv å flytte til det landet, og selv om ting ikke ble som hun ønsket kan hun ikke la det gå ut over barna!

Anonymkode: 30be2...6ad

Altså hvis noen sitter med selvmordstanker i et annet land.. så kan det umulig være for barnas beste at mor blir... uansett hvilken vinkel man ser det fra.

Anonymkode: 20a08...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet det! Kjære vene! Jeg hadde behov for å lufte noen tanker og få noen innspill, du svarer som om jeg har tenkt til å stikke av med ungene mot deres vilje og uten å informere faren. 

Anonymkode: 3edd9...94e

Kjære HI. 

Dette forumet er dessverre ikke stedet å lufte tanker og få innspill, det har jeg selv erfart. Og det kan gjøre ting verre for deg, og du kan få det vondere. Ta vare på deg selv. Det er mange SLEMME mennesker der ute som nyter å sitte bak tastaturet og rakke ned på mennesker. 

Jeg foreslår at du dropper denne tråden og tar en alvorlig samtale med eksmannen. Ingenting er umulig og barn og voksne flytter hele tiden. Sånn er livet. Ikke alle vokser opp i en rosa boble av en perfekt barndom. Og de fleste tåler det godt og vel så det. Vi skal alle møte litt motstand for å utvikle oss, hvis ikke blir vi bare tomme overfladiske drittsekker. 

Lykke til videre!

Anonymkode: 69710...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære HI. 

Dette forumet er dessverre ikke stedet å lufte tanker og få innspill, det har jeg selv erfart. Og det kan gjøre ting verre for deg, og du kan få det vondere. Ta vare på deg selv. Det er mange SLEMME mennesker der ute som nyter å sitte bak tastaturet og rakke ned på mennesker. 

Jeg foreslår at du dropper denne tråden og tar en alvorlig samtale med eksmannen. Ingenting er umulig og barn og voksne flytter hele tiden. Sånn er livet. Ikke alle vokser opp i en rosa boble av en perfekt barndom. Og de fleste tåler det godt og vel så det. Vi skal alle møte litt motstand for å utvikle oss, hvis ikke blir vi bare tomme overfladiske drittsekker. 

Lykke til videre!

Anonymkode: 69710...9f2

Tusen takk for et utrolig fint svar. Jeg tror du har rett, jeg legger denne tråden død nå. Det blir for utmattende å skulle forklare det samme igjen og igjen til folk som ikke ønsker å forstå. Helt greit med innvendinger, men noen er bare ute etter å såre. 

Tusen takk til alle dere som har svart og kommet med innspill og nyttig kritikk. Jeg tar det til meg alt sammen, og håper på bedre tider i 2020. 

Anonymkode: 3edd9...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...