Gå til innhold

Eks mann og ny dame.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Du vil jo ikke være en familievenn......Du vil ha alt som du alltid har hatt, og ingen får ta din plass. Din eksmanns nye kjæreste, skal ikke komme i familiesammenkomster med kjærestens familie, for der vil du være, uten henne . Hun skal ikke få være med på facebookbilder med kjæresten for det vil ikke du. Din eksmann skal komme å hjelpe deg med hus, bil og forefallende.....Å male et hus tar tid, men det synes du han bør gjøre for deg. Han har sikkert ting han må gjøre der han selv bor også. Når og hvor synes du egentlig han skal få være sammen med sin kjæreste og pleie deres forhold? Og Uansett om han har ny partner eller ikke, så kan ikke du kreve eller forvente noe av det du mener du har rett på, av den enkle grunn at dere er skilt.  Nå har han omsider etter to års skilsmisse sagt at nok er nok. Han vil ikke male huset ditt og han vil at du trekker deg unna , han har slettet deg som venn på Facebook. Han kan vel ikke si tydeligere, at dette er over, det er ikke mer å hente der, og du må klare deg selv og oppføre deg som den skilte kvinnen du er. Konsentrer deg om din egen familie, du har jo søsken. Du har voksne barn, ha  litt stolthet og vis dem at du klarer deg selv. 

Tenk hvis du treffer en ny mann, vil du ha han også med i din eksmanns storfamilie, og hva tror du den nye mannen ville synes om det? Eller at denne mannen har en eks som nå nekter at du skal få delta i familieselskap for der skal hun være, du får ikke lov å være med på bilder, mannen må ile avsted for å vedlikeholde hus og bil for eksen sin.....Synes du virkelig det høres rimelig ut?

Anonymkode: 77167...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har slettet meg på facebook, men ikke slettet meg fra familiegruppa på messenger. 

Jeg har sendt han en ny venneforespørsel på facebook, så kan han jo legge meg til igjen hvis han vil. 

Anonymkode: 409b8...369

Kjære tid, ta et hint. Han slettet deg, han vil ikke ha deg som venn lenger, At du nekter å gå ut av familiegruppa og sender ny venneforespørsel gjør bare at du fremstår som en patetisk taper som fullstendig driter i ungene dine

Anonymkode: b63b9...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du var ung da dere ble sammen, og at hans familie har vært din familie hele ditt voksne liv. Men når dere valgte å gå fra hverandre valgte du også at hans familie skulle bli din eks-familie. Det er bare sånn det er altså.

Livet føles sikkert "nakent" uten denne familien som alltid har vært der, men du er faktisk ikke en del av den familien lenger...

Du har hatt to år til å akseptere det, men sliter fremdeles med å rive deg løs, så nå sørger han for at det blir gjort. Du har ikke noe annet valg enn å akseptere at det skjer.

Anonymkode: dacb7...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var det du eller mannen som ville ha skilsmisse?

Anonymkode: 900eb...df1

Det var han og jeg ble ganske overrasket da papirene kom.

Anonymkode: 409b8...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var han og jeg ble ganske overrasket da papirene kom.

Anonymkode: 409b8...369

Du så det ikke komme tross et års separasjon?

Og i tillegg - det er to år siden skillsmissen var et faktum.

Atter en gang - SØK HJELP før du ødelegger fullstendig for deg selv og ungene og alle rundt deg!

Anonymkode: f3594...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 11.27, Anonym bruker skrev:

Det er ting han fint klarer selv. Det han har hjulpet meg med er ting som bytte av dekk, vedlikehold av huset ute osv. Så det er ikke så mye han har gjort egentlig. 

Anonymkode: 409b8...369

Du klarer da det du vill klare! Bytte dekk er det bare å kjøre innom så er det noen som gjør det for deg. Hvorfor hjelper ikke du han med ting HAN ikke greier? Det må enten gå begge veier eller ingen vei

Anonymkode: 895bf...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du klarer da det du vill klare! Bytte dekk er det bare å kjøre innom så er det noen som gjør det for deg. Hvorfor hjelper ikke du han med ting HAN ikke greier? Det må enten gå begge veier eller ingen vei

Anonymkode: 895bf...760

Han har alltid hjulpet meg å bytte dekk og det syntes jeg han kan fortsette med. Kan da ikke være så vanskelig. Jeg har ikke så god råd og det koster å få noen til å bytte de. 

Anonymkode: 409b8...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han har alltid hjulpet meg å bytte dekk og det syntes jeg han kan fortsette med. Kan da ikke være så vanskelig. Jeg har ikke så god råd og det koster å få noen til å bytte de. 

Anonymkode: 409b8...369

Skulle ha giftet deg med en ny handymann, da. Eller så må du begynne å ta bussen, du har ikke råd til å ha bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har alltid hjulpet meg å bytte dekk og det syntes jeg han kan fortsette med. Kan da ikke være så vanskelig. Jeg har ikke så god råd og det koster å få noen til å bytte de. 

Anonymkode: 409b8...369

Da er det bare å lære seg det! Du framstår som veldig stakkarslig og hjelpeløs, det er lite sjarmerende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har alltid hjulpet meg å bytte dekk og det syntes jeg han kan fortsette med. Kan da ikke være så vanskelig. Jeg har ikke så god råd og det koster å få noen til å bytte de. 

Anonymkode: 409b8...369

Det er ikke vanskelig å bytte dem selv, ihvertfall ikke når man har to såpass voksne barn til å hjelpe seg.

Du fremstår her som veldig needy, du dytter alle fra deg ved å opptre sånn. Ingen synes det er sjarmerende, og ingen synes synd på deg, da blir det bare patetisk og du risikerer å bli stående helt alene...

Anonymkode: dacb7...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har alltid hjulpet meg å bytte dekk og det syntes jeg han kan fortsette med. Kan da ikke være så vanskelig. Jeg har ikke så god råd og det koster å få noen til å bytte de. 

Anonymkode: 409b8...369

Nei, det er helt gratis å bytte dekk. Du trenger kun en jekk og en hjulvinne. Har du ikke noen å låne av, drar du på Biltema og kjøper. Koster noen hundrelapper og varer resten av livet ditt. Jekk opp bilen, skru av hjulet, sett på nytt hjul og senk ned bilen igjen. Tadaaa...

Anonymkode: 9730a...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror for alles beste at man må la denne tråden ligge nå. HI skjønner ikke tilbakemeldingene hun får. Hun kommer heller ikke til å slutte å oppføre seg slik hun gjør nå. Derfor er alle gode råd helt fånyttes. 

 

 

Anonymkode: a6141...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han har alltid hjulpet meg å bytte dekk og det syntes jeg han kan fortsette med. Kan da ikke være så vanskelig. Jeg har ikke så god råd og det koster å få noen til å bytte de. 

Anonymkode: 409b8...369

Igjen - vasker du huset hans? Du har jo alltid gjort det, så det synes sikker han at du skal fortsette med!

Anonymkode: f4c5c...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ønsker å være hjelpeløs, slik at han skal få dårlig samvittighet fordi han skilte seg fra deg og ikke deler hus med deg som er barnas mor, og dermed har du hatt et tak på han slik at du kunne bruke han til det du trenger. Men nå er begge barna så godt som voksne, og det har nok gått opp for ham, at han ikke trenger ha dårlig samvittighet for at han feks ikke pusser opp huset du og de , og ikke han ,bor i. 

Du har hatt god tid til å lære deg å skifte dekk på disse årene eksen din har hjulpet deg. Han skal da ikke svi for at du ikke har tilegnet deg kunnskapen. Å skifte dekk er ikke vanskelig, og det er gratis å gjøre det selv. Dessuten har du to voksne barn som kan gjøre det. Og uansett, det er ikke mange hundrelappene det koster å få noen til å skifte dekk. Betalte 300 sist, og har du ikke råd til det, har du neppe råd til å ha egen bil eller hus. 

Anonymkode: 77167...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Igjen - vasker du huset hans? Du har jo alltid gjort det, så det synes sikker han at du skal fortsette med!

Anonymkode: f4c5c...a64

Han klarer jo å vaske huset sitt selv og nå har han ny dame, så kan vel hun gjøre det. Jeg skjønner jo at dere her inne ikke syntes han skal hjelpe med noe lenger og at jeg skal utestenges fra familien, men jeg syntes bare det er urimelig bare på grunn av hans nye kjæreste. Er jo ikke sånn at jeg skal ha han tilbake, men vi har jo vært en familie i mange år og syntes ikke det er for mye å be om. 

Anonymkode: 409b8...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner virkelig ikke alle at HI troller? 😂

Anonymkode: cf144...de6

Troll eller ikke - like syk likevel...

Anonymkode: f3594...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner virkelig ikke alle at HI troller? 😂

Anonymkode: cf144...de6

Jeg troller faktisk ikke bare så det er sagt. Finner det underlig at et forum med så mange damer at alle tar min eks manns parti. 

Anonymkode: 409b8...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg troller faktisk ikke bare så det er sagt. Finner det underlig at et forum med så mange damer at alle tar min eks manns parti. 

Anonymkode: 409b8...369

Da er du bare dum og egoistisk da. Det er jo mye være

Anonymkode: b63b9...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg troller faktisk ikke bare så det er sagt. Finner det underlig at et forum med så mange damer at alle tar min eks manns parti. 

Anonymkode: 409b8...369

Nei, det har ikke noe med å "ta parti med din eks-mann". Det har kun med hva som er riktig å gjøre, at alle voksne må forholde seg til virkeligheten, enten man liker den eller ei. Sier det deg ingenting at alle er enige i at du ikke har rett? Det du ikke skjønner er at vi faktisk bryr oss om deg (om du mot all formodning ikke troller) fordi vi ser at du temmelig raskt kommer til å ende opp veldig ensom om du ikke snart begynner å innse realitetene i ditt nye liv. Realiteter du burde akseptert da du og mannen ble separert, og senest da dere ble skilt for to år siden.

Det er helt urimelig av deg å forvente at du skal fortsette å inneha rollen som din eks-manns kone i hans familie flere år etter at dere er skilt. Det betyr ikke at du ikke kan ha en positiv relasjon til hans familie - men skal du ha det så må du omgående begynne å omdefinere din egen rolle og skape et selvstendig vennskapsbånd til dem uavhengig av din eks-mann.

Du er en selvstendig person, eneste relasjon til din eks-mann er nå i realiteten at dere må snakke om barna. Resten av ditt liv har han ingen forpliktelser overfor! Nå må du skaffe deg ditt eget nettverk.

Som sagt mange ganger før - få en fagperson å snakke med før du ødelegger fullstendig for deg selv! (og det gjelder enten du ikke troller eller gjør det...)

Anonymkode: f3594...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg troller faktisk ikke bare så det er sagt. Finner det underlig at et forum med så mange damer at alle tar min eks manns parti. 

Anonymkode: 409b8...369

Selvfølgelig tar folk din eksmann sitt parti. At du er lat og egoistisk uten noen sosiale antenner er ikke hans feil. Så det at nesten alle er enig med enig, burde jo fortalt deg noe.

Anonymkode: b63b9...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han klarer jo å vaske huset sitt selv og nå har han ny dame, så kan vel hun gjøre det. Jeg skjønner jo at dere her inne ikke syntes han skal hjelpe med noe lenger og at jeg skal utestenges fra familien, men jeg syntes bare det er urimelig bare på grunn av hans nye kjæreste. Er jo ikke sånn at jeg skal ha han tilbake, men vi har jo vært en familie i mange år og syntes ikke det er for mye å be om. 

Anonymkode: 409b8...369

Alle skjønner at dere var unge da dere ble sammen, og du kjenner ikke til noe voksenliv uten denne svigerfamilien. At det er vanskelig og vondt å etter 20 år plutselig miste dem skjønner alle.

Men det er ikke snakk om utestengelse, det er bare snakk om at du ikke har noen relasjon til dem gjennom han lenger. Du kan fint ha et positivt forhold til de, be de på besøk, stikke innom dem osv, nettopp fordi du er glad i dem og bryr deg om dem. Men når du forlanger å være svigerdatter og svigerinne, inviteres til alle familieselskaper osv, ja da skyter du deg selv i foten...

Det er en annen dame som tar den rollen i familien nå, du har mistet den fordi du er skilt.

At han skal gjøre deg tjenester som å skifte dekk og male hus er helt urimelig, han har ingen slike forpliktelser for deg lenger.

Kanskje det beste hadde vært om du også fant deg en ny mann, da kan du bli kjent med hans familie og få praktisk hjelp i huset fra en partner. Men det er ikke gjort i en håndvending å finne seg en partner, så inntil videre må du bare finne deg i å betale for hjelpen du trenger.

Anonymkode: dacb7...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg troller faktisk ikke bare så det er sagt. Finner det underlig at et forum med så mange damer at alle tar min eks manns parti. 

Anonymkode: 409b8...369

Da burde du virkelig ta det til deg! Vi pleier å ta parti med den som fortjener det!

Anonymkode: f4c5c...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da burde du virkelig ta det til deg! Vi pleier å ta parti med den som fortjener det!

Anonymkode: f4c5c...a64

Og det er sjeldent at forumet er så samstemte som de er i denne tråden

Anonymkode: b63b9...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart deg flere ganger i tråden, og sier det igjen. Det er fullt mulig å opprettholde et godt forhold til eksmann og eks-svigerfamilie, men det krever at DU innser din nåværende rolle og klarer å danne en ny relasjon til de aktuelle menneskene. Men det innebærer å godta eksmannens kjæreste og få en god relasjon til henne også. Jeg VET det er mulig, jeg satt på første rad da min eks (og far til barnet vårt) giftet seg på nytt.

Hvis du setter de i en posisjon, hvor de tvinges til å velge mellom deg og den nye svigerdatteren, taper du. Ikke fordi de slutter å like deg, men fordi det nå er hun som er sammen med deres sønn/bror. Han er bindeleddet, slik han var da du var gift med ham. Han vil alltid komme først for sin familie, og derfor også hans partnere. 

Anonymkode: e36a6...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...