Gå til innhold

Eks mann og ny dame.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og du må prøve å oppføre deg som et voksent menneske som har vært skilt i to år. Ikke som en fornærmet tenåring. La nå eksmannen din få kjenne litt lykke. Tenk feks hvilken belastning han har hatt i disse to årene , når han vet at hans barns mor er så hjelpeløs at hun ikke kan få ordnet med dekkskifte uten ham etter all denne tiden. Heller ikke klarer  å organisere husmaling.

Som en skriver over, så tror jeg du burde søke litt hjelp. For det virker som du har kjørt deg helt fast i dette. Og du har muligens fått et lite sjokk, når virkeligheten endelig begynner å gå opp for deg.

Anonymkode: 77167...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er stort sett bare hans familie vi er sammen med. De er en herlig storfamilie. 

Ingen har jo kastet meg ut av familiegruppa så det tar jeg som et tegn på at de vil ha meg der, og hun nye er ikke lagt til. 

Anonymkode: 409b8...369

De regner jo med at du trekker deg ut av familiegruppa når du har blitt bedt om det. Må de virkelig kaste deg ut altså?

Anonymkode: b63b9...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier ikke at hun ikke får lov, men at jeg ikke har lyst å gå om hun kommer. 

Anonymkode: 409b8...369

Da holder du deg vekk. Hun er viktigst nå.

Anonymkode: 77167...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er faktisk du som er egoistisk og bitter her. Nå må du gå videre... Barna holder du utenfor

Anonymkode: 27259...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da holder du deg vekk. Hun er viktigst nå.

Anonymkode: 77167...060

Hvorfor er hun viktigst? 

Anonymkode: 71d45...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er hun viktigst? 

Anonymkode: 71d45...c0a

Med tanke på at dere er skilt, så er hun en mulig fremtid - du er historikk. Hvem ba om skillsmisse forresten? Siden du er overrasket over at han har funnet seg en annen..

Anonymkode: f4c5c...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er hun viktigst? 

Anonymkode: 71d45...c0a

Skudd i mørket, men kanskje fordi mannen har valgt henne til partner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er hun viktigst? 

Anonymkode: 71d45...c0a

Fordi hun er his eksmanns partner, det er ikke hi. Det er to år siden skilsmissen. Er begge invitert så er det ikke opp til hi å trumfe igjennom sin vilje fordi hun ikke har lyst til å gå når eksens kjæreste er der. Og går man i selskap så må man klare å oppføre seg slik at det blir hyggelig for de fleste. Så spørs det om hi klarer det når nydama er der, og hi egentlig ikke liker det. Hi skylder vel også eksmannen å vise respekt for hans ønsker , tatt i betraktning all hjelp han har gitt siden skilsmissen, om ikke annet.

Anonymkode: 77167...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje du er litt påvirket av din livssituasjon ellers også. Ikke bare bare å skulle gå ned 40 kg, bli avvist av DPS og ikke tåle nesten noen matvarer overhodet...og samtidig bli erstattet av en annen dame i din eksmann liv...

For det er deg som har skrevet den tråden også? Helt identisk måte å ordlegge deg og svare på,og samme respons på svarene dine i begge innlegg😄

Anonymkode: 95112...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror kanskje du er litt påvirket av din livssituasjon ellers også. Ikke bare bare å skulle gå ned 40 kg, bli avvist av DPS og ikke tåle nesten noen matvarer overhodet...og samtidig bli erstattet av en annen dame i din eksmann liv...

For det er deg som har skrevet den tråden også? Helt identisk måte å ordlegge deg og svare på,og samme respons på svarene dine i begge innlegg😄

Anonymkode: 95112...7cc

De har begge manglende evne til å ta til seg informasjon de får

Anonymkode: b63b9...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er tydeligvis ikke så mange skilte her inne som vet hvordan det er å miste hele svigerfamilien plutselig. Han må bare ha ny dame så mye han vil, men føler ikke det er riktig at jeg skal ut av en familie jeg har vært en del av i åresvis. 

Anonymkode: 409b8...369

Du kan ikke påstå at dette skjer plutselig, HI. Heller ikke at det kommer overraskende.

Du og mannen var separert et år. Dere har vært skilt i to år. Dvs. du har hatt TRE år til å forberede deg på at din relasjon til din eks-svigerfamilie ville endre seg. Sunn fornuft tilsier at ting vil endre seg når man er skilt.

Hvorfor nekter du å aksptere at ting endrer seg når du er skilt? Som sagt flere ganger tidligere - du kan velge å skape din egen og selvstendige relasjon til eks-svigerfamilien din, men det krever innsats fra din side, og det krever at du aksepterer at du ikke er gift med din eks-mann lenger og at du derfor heller ikke har rett til plassen som dette i hans familie.

Fortsetter du å ha den holdningen du har nå så kommer du trolig til å miste dem helt. Er det det du vil? Hvis ikke må du våkne opp og begynne å respektere din eks-mann og akseptere at din rolle i familien er endret. Du kan selv skape en selvstendig relasjon til hans familie, men da må du jobbe for det.

Og søk hjelp på veien, som også sagt tidligere. Det er helt tydelig at du sliter veldig med å innse hvilke naturlige endringer skillsmissen din medfører. Du trenger hjelp til å innse dette og takle de følelsene du har rundt dette. For det er helt tydelig at du følelsesmessig ikke takler dette på en måte som er bra for hverken deg eller andre.

Og ang. den fb-gruppen - jeg har gitt deg forslag til hvordan du kan holde kontakt med eks-svigerfamilien, du velger å ignorere det. Følgen blir trolig at du snart blir kastet ut av den gruppen, for med den holdningen du har så gjør du det vanskelig for alle. Og da er du den som er på utsiden og enklest å kvitte seg med. Må de gå til det steget å kaste deg ut av gruppen, da blir det ekstremt kleint for dere alle, i tillegg til at det vil såre deg langt mer enn nødvendig. Går du ut av gruppen selv så viser du din eks-mann respekt og da gjør du også slik at det vil være langt enklere for hele hans familie å holde kontakt med deg utenom, om du selv foreslår det. De bryr seg helt sikkert om deg og setter pris på deg, men om du tvinger dem til å velge deg eller mannen og hans nye dame så vil de velge ham og nydama. Så du må nesten velge: vil du ha ingenting og ingen kontakt (det er det du legger opp til) - eller vil du ta jobben og skape din egen relasjon med hans familie og omgås de på andre positive måter?

Ingenting eller mye? Ditt valg. Nå er du på full fart mot å miste alt...

Du kan ikke kritisere din eks-mann eller hans familie for plutselig droppe deg. Du har hatt tre år på å forberede deg på at det en dag kom til å bli endringer.

Anonymkode: f3594...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med xen din dessverre. Hadde jeg vert nye dama hadde jeg synest dette var veldig ubehagelig at kjæresten min stadig skulle hjelpe xen sin. 

Anonymkode: 91ffe...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har slettet meg på facebook, men ikke slettet meg fra familiegruppa på messenger. 

Jeg har sendt han en ny venneforespørsel på facebook, så kan han jo legge meg til igjen hvis han vil. 

Anonymkode: 409b8...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har slettet meg på facebook, men ikke slettet meg fra familiegruppa på messenger. 

Jeg har sendt han en ny venneforespørsel på facebook, så kan han jo legge meg til igjen hvis han vil. 

Anonymkode: 409b8...369

Hvor lenge har du tenkt til å tvinge deg innpå en mann som klart ikke ønsker kontakt? Fortsetter du slik så kommer han til å mislike deg mer dag for dag og tilslutt avsky deg. Er det virkelig dette du har lyst til å oppnå?

 

Anonymkode: f4c5c...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har slettet meg på facebook, men ikke slettet meg fra familiegruppa på messenger. 

Jeg har sendt han en ny venneforespørsel på facebook, så kan han jo legge meg til igjen hvis han vil. 

Anonymkode: 409b8...369

Det eneste du oppnår ved å fortsette sånn, er at du blir ekskludert fra barnas liv med far og hans familie og at familien hans tar mer og mer avstand fra deg. Hadde han vært min bror, hadde jeg etterhvert slettet deg som venn pga solidaritet med han. Du tvinger eks-svigerfamilie å velge mellom dere to (in the end) og deres valg sier seg selv.

Anonymkode: e36a6...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har slettet meg på facebook, men ikke slettet meg fra familiegruppa på messenger. 

Jeg har sendt han en ny venneforespørsel på facebook, så kan han jo legge meg til igjen hvis han vil. 

Anonymkode: 409b8...369

Gratulerer - du har funnet måten du kan fremstå som om du ikke er i vater psykisk, som om du nekter å godta at du er skilt, som om du er bitter og hevngjerrig.

Som andre sier - du kommer til å skyve andre helt fra deg, fordi du ikke har noen respekt for andres følelser eller hva skillsmissen din faktisk innebærer.

Om du ønsker å fremstå som om du er i psykisk vater - trekk tilbake den venneforespørselen og trekk deg ut av familiegruppa. Og så tar du en prat med hans familie og sier du ønsker å fortsette å ha kontakt med dem, men at dere da må finne en måte å omgås på som ikke blir kleint for alle.

Jeg har skrevet det før - SØK HJELP! Du fremstår som om du er i en benektelse av virkeligheten og som psykisk ustabil.

Anonymkode: f3594...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh lord, dette må være tull?

Det er vondt å "miste" noen man er glad i og føler tilhørighet med, men sånn er det med brudd dessverre. 

Om dette er reelt så må du være veldig uselvstendig og hjelpeløs. Hvordan er hverdagen din sånn ellers? Jobber du? Hobby eller venner? Hvor store er barna? Hvor gammel er du?

Eksmannen din er ferdig med deg, han har gått videre og han har funnet en ny å dele livet med. Han har vært snill og hjulpet deg med diverse, men det er på høy tid at du nå klarer å stå på egne ben.

Anonymkode: 78f3e...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ohh lord, dette må være tull?

Det er vondt å "miste" noen man er glad i og føler tilhørighet med, men sånn er det med brudd dessverre. 

Om dette er reelt så må du være veldig uselvstendig og hjelpeløs. Hvordan er hverdagen din sånn ellers? Jobber du? Hobby eller venner? Hvor store er barna? Hvor gammel er du?

Eksmannen din er ferdig med deg, han har gått videre og han har funnet en ny å dele livet med. Han har vært snill og hjulpet deg med diverse, men det er på høy tid at du nå klarer å stå på egne ben.

Anonymkode: 78f3e...1af

Jeg jobber ja, barna er 17 og 20 og jeg er 43. Jeg er en helt vanlig person som bare ønsker å fortsatt ha en plass i familien, som en familie venn. Jeg vil også være venner med min eks mann. 

Anonymkode: 409b8...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber ja, barna er 17 og 20 og jeg er 43. Jeg er en helt vanlig person som bare ønsker å fortsatt ha en plass i familien, som en familie venn. Jeg vil også være venner med min eks mann. 

Anonymkode: 409b8...369

Selvfølgelig skal dere være venner. 

Men, han skal ikke fikse huset ditt. Du skal ikke ta for gitt at du blir invitert til absolutt alt av sammenkomster på din eksmanns side av familien. Du må akseptere at det kommer en ny kvinne, som tar din rolle som svigerdatter/kone/svigerinne osv.  Og du skal absolutt ikke tro, at du kan kreve at du skal prioriteres over henne på en gjesteliste.

Anonymkode: f5cd1...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber ja, barna er 17 og 20 og jeg er 43. Jeg er en helt vanlig person som bare ønsker å fortsatt ha en plass i familien, som en familie venn. Jeg vil også være venner med min eks mann. 

Anonymkode: 409b8...369

Nei, du vil ikke være en venn av familie - for ville du vært en virkelig venn av din eks-mann og hans familie så hadde du også akseptert at din eks-mann nå har fått en ny dame og ikke hatt problemer med å omgås. Og har du problemer med å omgås henne så er det ditt ansvar å holde kontakten med hans familie på en annen måte.

Du gjør absolutt ingenting for å holde på din eks-manns vennskap når du mener hans eks ikke skal få være med i hans families familieselskaper. Du pleier ikke vennskapet med ham når du ikke respekterer at det nå er for mye at du skal være en del av den familiegruppen. Du respekterer ham ikke når du ikke trekker deg ut av gruppen. Du respekterer ham ikke når det første du gjør, når han sletter deg som venn på fb, er å sende en ny venneforespørsel til ham.

Om du hadde vært en god venn av ham så hadde du sagt at selvsagt forstår du at han ikke lenger har mulighet til å hjelpe deg som før, nå som han har fått seg dame. Du ville respektert hans ønsker. Ikke stilt urimelige krav til ham...

Om du hadde gjort slik han ba deg om - å trekke deg ut av den familiegruppen - så hadde du kanskje fremdeles hatt ham som venn på fb og ellers. Nå har du vist at du ikke respekterer ham - og da er du ingen god venn.

Du oppfører deg som en bortskjemt unge som nekter å godta at en annen unge du har utnyttet ikke lenger vil leke med deg. Du nekter å innse at du ikke lenger har den rollen i hans familie som du hadde de årene dere var gift.

Hvorfor vil du ikke gjøre noe for å opprettholde din egen selvstendige relasjon til hans familie uavhengig av ham? La meg gjette - det vil kreve en innsats av deg... og egeninnsats er jo noe du ikke ønsker å gjøre, du som i tre år har overlatt til din eks å fikse ditt hus...

Du er i ferd med å skyve alle unna deg og gjøre det vanskelig for dine barn - helt unødvendig. Med litt respekt og litt smidighet kan du skape din egen relasjon til de familiemedlemmene hans du ønsker å holde kontakt med... men da må du selv gjøre en innsats og også respektere at det er TRE ÅR siden du og mannen gikk fra hverandre og at han nå har fått seg en ny dame som fremover vil ha plass som hans partner i hans familie, ikke du.

Anonymkode: f3594...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber ja, barna er 17 og 20 og jeg er 43. Jeg er en helt vanlig person som bare ønsker å fortsatt ha en plass i familien, som en familie venn. Jeg vil også være venner med min eks mann. 

Anonymkode: 409b8...369

Beklager, men du fremstår som ganske hjelpeløs og ego. Er dette første gang du bor og lever alene? Det er på tide du skaffer deg ditt helt eget liv med eget nettverk og gjøre deg selv mer selvhjulpen. Eksen din er helt tydelig med deg, bla han har ny kjæreste og slettet deg fra fb. Det er ditt ansvar å ordne med deg selv, og du må godta og innse at det kapittelet er over.

Anonymkode: 78f3e...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 7.32, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er egoistisk? Jeg vil ikke ha han tilbake og at han har ny dame får bli hans sak. Men, vi har barn sammen og syntes vi bør feire hvertfall jul sammen. Jeg er fortsatt tante til hans søsken sine barn. Jeg mener bare at han godt kan fortsette å hjelpe til som han har gjort tidligere, kan ikke skjønne at det er så vanskelig. Det burde også hun nye respektere syntes jeg. Jeg skal ikke prøve å ødelegge mellom de, men syntes han kan ha litt respekt for meg også i fremtiden.  

Anonymkode: 409b8...369

Ingen respekterer en slyngplante. 

Etter å ha lest hele tråden er jeg fortsatt overbevist om at du troller, men hvis dette tragisk nok likevel skulle være sant, så oppfører du deg som en slyngplante. Klamrer deg til din eksmann og hans familie og nekter å slippe taket. De kommer til å føle seg totalt kvalt til slutt, og da blir nok bruddet langt mer brutalt og endelig enn det har vært hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen god venn oppfører seg slikt... Vennskap er gi og ta, du skal bare ha og ha og ha. Sutrete masekjærring har aldri vært attraktivt, hverken i vennskap eller i kjærlighet. Voks opp og bli moden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på hva du kommer til å si hvis eksmannen og den nye dama(uten st jeg vet alder på henne) får barn... 

Anonymkode: 23b35...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...