Gå til innhold

Eks mann og ny dame.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hjelpe meg! Syr du gardinene hans, vasker bunadsskjorten og maler huset hans når han trenger det?

Jeg tror dette er trolling. Så manglende gangsyn er det vel ingen som har?

Anonymkode: 41922...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, jeg forstår hva det innebærer. Men, det er jo dermed ikke sagt at jeg må kutte hele familien hans osv. 

Anonymkode: 409b8...369

Nei det må du ikke, du kan invitere de hjem til deg innimellom og ha kontakt med dem. Du kan ikke forvente å bli invitert til dem når det er naturlig at han og hans nye kjæreste er der, dvs familieselskaper, høytider o.l. på den siden.

Anonymkode: dacb7...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg valgte tidlig i tråden å svare deg seriøst, Hi, selv om også jeg trodde du trollet. Jeg tror egentlig fremdeles at det er større sjanse for at du troller enn at du ikke gjør det.

Men om du ikke troller....

Du sier at du er oppegående... men om du er så oppegående som du selv mener du er, da må du også forstå at du trenger hjelp til å akseptere skillsmissen din OG de naturlige endringene det medfører i livet ditt. For det er helt tydelig at du ikke aksepterer hva en skillsmisse innebærer i praksis.

Du lever i en virkelighetsflukt hvor du nekter å innse og akseptere hva skillsmissen din innebærer. Det er ikke bra for deg, det er definitivt ikke bra for dine barn, det er ikke bra for din eksmann eller hans familie. Du kommer til å gå på en enorm smell om du ikke våkner opp, aksepterer at du må gå videre etter skillsmissen og greie deg selv. Og skal du ha en relasjon til hans familie, som du absolutt kan ha, da må du og dere omdefinere relasjonen, du må ta ansvar for å invitere dem til deg, men slutte å tro at du har livstidsplass som din eksmanns kone. For du er skilt og du vil forbli skilt! Om dine barns far nå har funnet dama han skal leve resten av livet med, eller om det er den første i en hel rekke damer i resten av livet hans spiller ingen rolle. For DU er IKKE lenger dama hans!

Tenk også litt på hvilket signal du sender til dine barn. Nå viser du dem klart og tydelig at du er en kvinne som ikke kan og ikke vil greie seg uten en mann. Du viser dem at du nekter å innse virkeligheten for det den er. Du viser dem at du forventer at en mann alltid skal stille opp for deg, uansett hvor mange år det er siden han ikke var din partner. Du viser dem at du er så tafatt og bortskjemt at du ikke gidder å forsøke å greie deg selv. Du viser dem at du forventer urimelige ting av deres far - og slik risikerer du å skyve dem fra deg på sikt. Dine sønner bør bli skremt av deg, for du viser dem at hvis de går inn i et forhold til en dame så vil hun forvente at de stiller opp for henne resten av livet, selv om dama skulle bli en eks.

Om du er virkelig, HI, så er du i ferd med å utvikle deg til ditt eget verste mareritt!

Er du så oppegående som du selv påstår så søker du hjelp for å finne en måte å akseptere at livet ditt nå har endret seg, og at du må finne ut hvordan du nå kan skape deg et liv uavhengig av eksmannen. Du velger nå - vil du være martyren som blir ditt og alle rundt deg sitt verste mareritt og ødelegge livet ditt? Eller vil du akseptere at livet ditt har endret seg og ta ansvar for ditt eget liv og dine egne relasjoner? Du kan ikke lenger surfe på din eks og hans familie, skal du ha relasjoner heretter må du jobbe for dem selv.

Søk hjelp, for du trenger hjelp til å sortere tankene og følelsene dine!

Anonymkode: f3594...c93

Syntes du tar dette veldig langt. 

Det var veldig overraskende at han fant ny dame, men jeg vil ikke ha han tilbake. 

Eneste jeg vil er at jeg kan fortsette å komme i familiebursdager osv som jeg har gjort i alle år. At han  ikke vil hjelpe meg mer, får jeg bare akseptere da.

Anonymkode: 409b8...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Syntes du tar dette veldig langt. 

Det var veldig overraskende at han fant ny dame, men jeg vil ikke ha han tilbake. 

Eneste jeg vil er at jeg kan fortsette å komme i familiebursdager osv som jeg har gjort i alle år. At han  ikke vil hjelpe meg mer, får jeg bare akseptere da.

Anonymkode: 409b8...369

Vedkommende som svarte deg tar det ikke langt i det hele tatt, det er du som ikke klarer å forholde deg til virkeligheten. Nei du kan ikke fortsette å komme i familiebursdager mm så lenge din eksmann eller hans familie ikke ønsker det fordi du er ikke en del av familien lenger. Du er skilt, du har ingen rolle i din eksmanns og hans familie lenger, og det må du forholde deg til. Det er egentlig helt ufattelig at du etter å ha blitt fortalt dette av så mange mennesker (inkludert din eksmann), og så klarer du fortsatt ikke å forstå det. Skjerp deg!

Anonymkode: 09656...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eneste jeg vil er at jeg kan fortsette å komme i familiebursdager osv som jeg har gjort i alle år. At han  ikke vil hjelpe meg mer, får jeg bare akseptere da.

Anonymkode: 409b8...369

Men tidligere skrev du at du ville fortsette å komme i selskap, men at hans nye kjæreste ikke får lov å være der? Det sier en hel del om hvor lite du faktisk har akseptert av situasjonen (og at dette er en situasjon som er helt akseptabel, både juridisk, moralsk og sosialt - som du ser av svarene du har fått).

Anonymkode: 67d82...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syntes du tar dette veldig langt. 

Det var veldig overraskende at han fant ny dame, men jeg vil ikke ha han tilbake. 

Eneste jeg vil er at jeg kan fortsette å komme i familiebursdager osv som jeg har gjort i alle år. At han  ikke vil hjelpe meg mer, får jeg bare akseptere da.

Anonymkode: 409b8...369

Men det kan du ikke regne med. Blir det klein stemning mellom deg og nydama så er det du som må vike. Sånn er det bare altså.

Så ønsker du å bli invitert og være en del av storfamilien så må du klistre på deg happy-fjeset og sørge for at ting ikke blir kleint.

Anonymkode: dacb7...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Syntes du tar dette veldig langt. 

Det var veldig overraskende at han fant ny dame, men jeg vil ikke ha han tilbake. 

Eneste jeg vil er at jeg kan fortsette å komme i familiebursdager osv som jeg har gjort i alle år. At han  ikke vil hjelpe meg mer, får jeg bare akseptere da.

Anonymkode: 409b8...369

Men du har jo skrevet at du ikke ønsker at hans nye kjæreste skal være på disse familiesammenkomster, eller på bilder på Facebooksiden.......Men du skal være det ???? Forstår du ikke at det er du som er vrang vrang vrang og krevende her? Hadde du enda hatt ønske om å være der sammen med henne, så kunne det vært bittelitt mening i det.....Din eksmann ønsker jo også at du toner ned litt, og trekker deg tilbake. Det er ikke slik at alle skal ta hensyn til din vilje . Dere er skilt.

Anonymkode: 77167...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok, ser at de fleste mener at det er greit at jeg droppes ut nå. Jeg syntes det er merkelig etter så mange år. Greit han er forelsket, jeg aksepterer både det og at han har ny dame. At jeg syntes han burde hjelpe meg med f.eks maling er pga yngste barn bor 50% av tiden hos meg. Men, ser jo at jeg må akseptere at han sier nei, er visst vanlig det så fort det kommer en ny dame i bildet.  

HI 

Anonymkode: 409b8...369

Vasker du hos han? Barnet ditt bor 50 % hos ham, så da bør jo du ta ansvar for å holde det rent og ryddig hos han!

Anonymkode: f4c5c...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syntes du tar dette veldig langt. 

Det var veldig overraskende at han fant ny dame, men jeg vil ikke ha han tilbake. 

Eneste jeg vil er at jeg kan fortsette å komme i familiebursdager osv som jeg har gjort i alle år. At han  ikke vil hjelpe meg mer, får jeg bare akseptere da.

Anonymkode: 409b8...369

Når jeg ser svaret ditt her så innser jeg at jeg ikke på langt nær har tatt det langt nok...!

Hvorfor er du overrasket over at en voksen og viril mann ønsker å finne seg en livsledsager, en som gjør ham glad, en han kan dele gleder og sorger med, en som han kan ha sex med og føle nærhet med, en som kan være en del av hans familie?

Jeg forstår at du har et ønske om å føle deg som en like stor del av hans familie - men du må innse at du er ikke en like stor del av hans familie lenger. Du er ikke lenger din eksmanns kone, ergo kan du ikke ha like stor plass i familien hans. Ergo har du ikke en like selvsagt stilling i hans familie. At du har blitt så inkludert i de to-tre årene som har gått siden dere ble separert og så skilt, det har gjort overgangen for barna deres enklere, og det bør du være takknemlig for. Men nå har situasjonen endret seg. En annen dame har tatt plass som din eksmanns partner, og det innebærer også at hun er den naturlige å be i familieselskaper, sammen med hans barn. Nå er du hans eks og mor til hans barn, men du er ikke en naturlig del av din manns liv lenger utover din rolle som mor til hans barn.

Din relasjon til hans familie blir aldri den samme igjen - innse det! Du kan fremdeles ha en relasjon til dem, men da må du selv gjøre en innsats for å skape den nye relasjonen. Det er du tydeligvis ikke villig til?!?

Nå må du gi din eksmann rom for å gå videre med livet sitt, slik han faktisk har gjort. At du velger å bli i din egen virkelighetsfjerne boble og tro at du kan fortsette som da du var gift, det skader mest av alt deg selv, men dessverre så kommer det også til å skade dine barn og andre.

Jeg kunne vært mye skarpere med deg, for det du mener, forventer og holder på med er virkelig helt urealistisk. Så virkelighetsbenektende at det er overtydelig at du trenger hjelp til å bli realitetsorientert slik at du ikke ødelegger både ditt og andres liv!

SØK HJELP! Er du så oppegående som du påstår du er så bestiller du i det minste en time til familievernkontoret alene og får snakket om disse tingene der. Du trenger det, noe både mitt og alle andre svar i tråden bør vise deg tydelig, om du er så oppegående som du er og slutter å benekte virkeligheten du lever i.

Anonymkode: f3594...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syntes du tar dette veldig langt. 

Det var veldig overraskende at han fant ny dame, men jeg vil ikke ha han tilbake. 

Eneste jeg vil er at jeg kan fortsette å komme i familiebursdager osv som jeg har gjort i alle år. At han  ikke vil hjelpe meg mer, får jeg bare akseptere da.

Anonymkode: 409b8...369

Men det kan du ikke, han ønsker ikke det, og da må du respektere det. Det eneste du kommer til å oppnå med denne oppførselen er kanskje at ingen i den familien vil ha noe med deg å gjøre. Selvfølgelig skal du akseptere at han ikke skal hjelpe deg mer, slutt å lek martyr

Anonymkode: b63b9...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syntes du tar dette veldig langt. 

Det var veldig overraskende at han fant ny dame, men jeg vil ikke ha han tilbake. 

Eneste jeg vil er at jeg kan fortsette å komme i familiebursdager osv som jeg har gjort i alle år. At han  ikke vil hjelpe meg mer, får jeg bare akseptere da.

Anonymkode: 409b8...369

Du må rett og slett innse at du ikke har en selvstendig rolle i hans familie. Du var en del av den som hans kone, nå er du ikke hans kone lenger...

Du er fremdeles mor til barna som er familie, men ikke noe mer enn det.

Hun vil ta rollens som hans partner og bli en del av den familien, du vil fases vekk. Sånn er det for de aller aller fleste som blir skilt. Noen få lever videre som en stor happy lappeteppefamilie, men det stiller en del krav, først og fremst til deg. Da må du være villig til å gi plass til hans nye kjæreste, og finne deg i at den plassen ikke er din lenger.

For de fleste blir det sånn at barna dine vil møte hans familie når de er hos han, og være sammen med deg og dine når de er hos deg.

Anonymkode: dacb7...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tydeligvis ikke så mange skilte her inne som vet hvordan det er å miste hele svigerfamilien plutselig. Han må bare ha ny dame så mye han vil, men føler ikke det er riktig at jeg skal ut av en familie jeg har vært en del av i åresvis. 

Anonymkode: 409b8...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er tydeligvis ikke så mange skilte her inne som vet hvordan det er å miste hele svigerfamilien plutselig. Han må bare ha ny dame så mye han vil, men føler ikke det er riktig at jeg skal ut av en familie jeg har vært en del av i åresvis. 

Anonymkode: 409b8...369

Joda, det er mange skilte damer her inne, og mange er helt enig med deg i at det er vondt. Det er ikke uten grunn at mange sier at det vondeste med hele skilsmissen var ikke å skilles fra mannen, men å miste hele svigerfamilien.

Det er sånn det er.

Ofte når man skilles deles vennegjenger opp også, man mister både mannen, familien hans og en del vennskap man sammen har bygd opp.

Skilsmisse er ikke lett, ingen har påstått at det er lett. Men du krever en plass i en familie du er skilt fra.... Den plassen du hadde der som mannens kone er borte, det kommer en ny dame og tar den plassen.

Du er glad i dem og de i deg, men plassen som svigerinne/svigerdatter er ikke din lenger. Du kan ha kontakt med dem, men du kan ikke forvente å være en del av alle feiringer, høytider osv lenger, det er bare sånn det er.

Anonymkode: dacb7...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er tydeligvis ikke så mange skilte her inne som vet hvordan det er å miste hele svigerfamilien plutselig. Han må bare ha ny dame så mye han vil, men føler ikke det er riktig at jeg skal ut av en familie jeg har vært en del av i åresvis. 

Anonymkode: 409b8...369

Det eneste jeg hører er meg meg meg. Prøv å tenk på barna dine i det minste

Anonymkode: b63b9...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er tydeligvis ikke så mange skilte her inne som vet hvordan det er å miste hele svigerfamilien plutselig. Han må bare ha ny dame så mye han vil, men føler ikke det er riktig at jeg skal ut av en familie jeg har vært en del av i åresvis. 

Anonymkode: 409b8...369

Poenget er at "hva du synes" ikke har noe å si. Du må bare akseptere det.

Anonymkode: 67d82...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er tydeligvis ikke så mange skilte her inne som vet hvordan det er å miste hele svigerfamilien plutselig. Han må bare ha ny dame så mye han vil, men føler ikke det er riktig at jeg skal ut av en familie jeg har vært en del av i åresvis. 

Anonymkode: 409b8...369

Jeg er skilt så jeg vet hva det betyr å miste svigerfamilien, men slik er realiteten ved en skilsmisse og det var noe jeg måtte tenke over før jeg valgte å skille meg. Dine følelser spiller ingen rolle her da du er skilt, du er ikke viktig for din eksmann og hans familie. Du er kun et menneske man må ha litt kontakt med i forbindelse med barna, men utenom det er du ingenting for dem og det blir spesielt tydelig nå som din eksmann har enny dame. Alt du var for din eksmann og hans familie har nå hans nye kjæreste blitt..

Anonymkode: 09656...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og utover det er det, som mange sier, vondt å miste svigerfamilien. Det tror jeg alle forstår, vi som har opplevd det og sikkert også dem som ikke har opplevd det. Dette handler ikke om mangel på empati.

Anonymkode: 67d82...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Syntes du tar dette veldig langt. 

Det var veldig overraskende at han fant ny dame, men jeg vil ikke ha han tilbake. 

Eneste jeg vil er at jeg kan fortsette å komme i familiebursdager osv som jeg har gjort i alle år. At han  ikke vil hjelpe meg mer, får jeg bare akseptere da.

Anonymkode: 409b8...369

Men.. Les det folk skriver! Dersom du ikkje hjelper han med husmaling når han skal male huset sitt. Kvifor skal han då hjelpe deg? Når du tok over huset og skilsmissen var eit faktum vurderte du ikkje allereide då om dette var noko du kunne ha ansvar for åleine? Lente du deg virkelig heilt og holdent på exen å tenkte att han skulle komme for all evig å vedlikeholde hus og bil?

At exen seier stopp no ser eg på som nødvendig. Han har sin eigen heim han skal holde stell på.

At exen vil ha med kjæresten sin på familiemiddager er vell sjølvsagt? Dersom du ikkje vil på familiemiddagen når kjæresten går. Då er du heime. 

At exen legger ut bilde av kjæresten og seg sjølv på tur er vell heilt normalt i ei familiegruppe? Eg synst iallefall det er koselig å sjå kva mi familie styrer med. Igjenn, meld deg ut dersom du har eit problem med det.

Du virker dessverre som ein krevande ex. Slik eg forstår det er barna snart voksne, kvifor skal ikkje far få feire 17.mai og jul attmed kjærasten? Må seie eg er sjokka dersom dette ikkje er trolling.

Anonymkode: fe6ed...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er tydeligvis ikke så mange skilte her inne som vet hvordan det er å miste hele svigerfamilien plutselig. Han må bare ha ny dame så mye han vil, men føler ikke det er riktig at jeg skal ut av en familie jeg har vært en del av i åresvis. 

Anonymkode: 409b8...369

Men du vil jo ikke bare ha en plass i denne familien, du vil ha hans ny kjærestes plass og hun skal ikke få lov til  være en del av denne familien, fordi DU ikke vil at hun skal være der i familiebursdager o.l. eller på familiens facebookside, fordi dette ikke føles behagelig for deg. Ser du ikke at du forventer det umulige, at absolutt alle skal rette seg etter din vilje. Alle andre, og spesielt din eksmanns følelser skal ikke respekteres, fordi du ikke synes noe om livets realiteter, og ikke vil oppføre deg som det du er:skilt.

Du har jo egen familie, en bror og en søster og to nesten voksne barn. Nå må du ta deg sammen, og heller pleie disse forholdene. Feirer du aldri jul og 17.mai med dine søsken? Er det bare din eksmanns familie som gjelder? 

Anonymkode: 77167...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI her. 

Jeg kan ingenting om hus og ene barnet bor jo fortsatt hos meg. Jeg spurte om han kunne hjelpe å male i år, men han ville ikke. Iom at jeg har vært i familien i mange år, så vil jeg bli veldig såret om jeg ikke blir invitert i familieselskap og hun nye blir. Jeg har ikke lyst å gå i familieselskap sammen med hun nye, det blir bare rart. 

Anonymkode: 409b8...369

her er du vanskelig. det er HELT ok at du drar i selskap du blir bedt i, og du og familien bestemmer selv hvor mye dere møtes. Men at HUN ikke skal få lov til å komme.... den går ikke.

Anonymkode: 21dcc...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du vil jo ikke bare ha en plass i denne familien, du vil ha hans ny kjærestes plass og hun skal ikke få lov til  være en del av denne familien, fordi DU ikke vil at hun skal være der i familiebursdager o.l. eller på familiens facebookside, fordi dette ikke føles behagelig for deg. Ser du ikke at du forventer det umulige, at absolutt alle skal rette seg etter din vilje. Alle andre, og spesielt din eksmanns følelser skal ikke respekteres, fordi du ikke synes noe om livets realiteter, og ikke vil oppføre deg som det du er:skilt.

Du har jo egen familie, en bror og en søster og to nesten voksne barn. Nå må du ta deg sammen, og heller pleie disse forholdene. Feirer du aldri jul og 17.mai med dine søsken? Er det bare din eksmanns familie som gjelder? 

Anonymkode: 77167...060

Ja, det er stort sett bare hans familie vi er sammen med. De er en herlig storfamilie. 

Ingen har jo kastet meg ut av familiegruppa så det tar jeg som et tegn på at de vil ha meg der, og hun nye er ikke lagt til. 

Anonymkode: 409b8...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

her er du vanskelig. det er HELT ok at du drar i selskap du blir bedt i, og du og familien bestemmer selv hvor mye dere møtes. Men at HUN ikke skal få lov til å komme.... den går ikke.

Anonymkode: 21dcc...531

Jeg sier ikke at hun ikke får lov, men at jeg ikke har lyst å gå om hun kommer. 

Anonymkode: 409b8...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere forresten sett staying alive?

Er noe eget nr man har barn sammen, altså....

 

Anonymkode: 21dcc...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ta opp og styrke kontakten med din egen familie. Gi slipp på det som ikke er ditt, fordi du er skilt. Angående familiegruppe, så venter vel alle at du respekterer din eksmanns ønsker her.

Anonymkode: 77167...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er stort sett bare hans familie vi er sammen med. De er en herlig storfamilie. 

Ingen har jo kastet meg ut av familiegruppa så det tar jeg som et tegn på at de vil ha meg der, og hun nye er ikke lagt til. 

Anonymkode: 409b8...369

EKSMANNEN DIN VIL IKKE HA DEG DER

Anonymkode: b63b9...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...