Gå til innhold

Eks mann og ny dame.

Anbefalte innlegg

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ting han fint klarer selv. Det han har hjulpet meg med er ting som bytte av dekk, vedlikehold av huset ute osv. Så det er ikke så mye han har gjort egentlig. 

Anonymkode: 409b8...369

Dette er ting du fint klarer selv. Og må klare selv. Det er jo forferdelig å gjøre seg selv så hjelpeløs som det du har gjort. Nå må du ta tak, rette ryggen og vise verden at du KAN.

Anonymkode: 77167...060

Videoannonse
Annonse
Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ting han fint klarer selv. Det han har hjulpet meg med er ting som bytte av dekk, vedlikehold av huset ute osv. Så det er ikke så mye han har gjort egentlig. 

Seriøst?

Har dere ikke barn som er nesten voksne?

Min 15-åring klippet gresset i går, og min 12-åring kan bytte dekk altså (riktignok gjør hun det sammen med en av oss voksne en stund til så vi får sjekket at mutterne er skrudd ordentlig til, hjelper henne med jekken osv, men hun kan det). Male huset er virkelig ingen heksekunst det heller.

På tide å ta dette ansvaret av skuldrene hans, og ta det selv. Du er en voksen selvstendig kvinne som er skilt, da tar du ansvar for livet ditt selv.

Anonymkode: dacb7...d11

Skrevet

Enten tuller du HI, ellers så må du jo ha en eller annen diagnose. For så lite selvinnsikt som du viser gjennom denne tråden her går det faktisk ikke an å ha.

Anonymkode: 9730a...b63

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enten tuller du HI, ellers så må du jo ha en eller annen diagnose. For så lite selvinnsikt som du viser gjennom denne tråden her går det faktisk ikke an å ha.

Jeg er fullt oppegående, så det er ikke noe problem. Eneste jeg sliter med er hvorfor jeg plutselig må ut av familien, han gidder ikke stille opp i det hele tatt og alt dette pga han har truffet ei ny dame. Hvem vet om det holder? Hun kan jo raskt være ute av livet hans igjen. Jeg skal ikke være ufin eller noe mot henne, men tenker uansett ikke gå ut av familien pga henne. At han ikke vil hjelpe med noe, tenker jeg bare er idioti, han får sikkert ikke lov av hun nye uansett.  

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er fullt oppegående, så det er ikke noe problem. Eneste jeg sliter med er hvorfor jeg plutselig må ut av familien, han gidder ikke stille opp i det hele tatt og alt dette pga han har truffet ei ny dame. Hvem vet om det holder? Hun kan jo raskt være ute av livet hans igjen. Jeg skal ikke være ufin eller noe mot henne, men tenker uansett ikke gå ut av familien pga henne. At han ikke vil hjelpe med noe, tenker jeg bare er idioti, han får sikkert ikke lov av hun nye uansett.  

Men hva trodde du skilsmisse ville innebære?

Anonymkode: f5cd1...f6d

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke oppegående en plass når det gjelder sosiale antenner. Om du ikke vil ut av familien eller ei, er ikke opp til deg. Du høres helt sprø ut

Anonymkode: b63b9...239

Gjest Antarctica
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok, ser at de fleste mener at det er greit at jeg droppes ut nå. Jeg syntes det er merkelig etter så mange år. Greit han er forelsket, jeg aksepterer både det og at han har ny dame. At jeg syntes han burde hjelpe meg med f.eks maling er pga yngste barn bor 50% av tiden hos meg. Men, ser jo at jeg må akseptere at han sier nei, er visst vanlig det så fort det kommer en ny dame i bildet.  

HI 

Det merkelige er ikke at du droppes etter så mange år.

Det merkelige er jo at han ikke stoppet tidligere. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må ikke PLUTSELIG ut av familen. Du har VÆRT ute av familien i to år. Det er det som skjer når man skiller seg. Du har av en eller annen grunn bare ikke innsett det enda.  Les hva folk skriver til deg! Hadde du vært normalt oppegående hadde du skjønt dette nå...

Skrevet

Du må ikke PLUTSELIG ut av familen. Du har VÆRT ute av familien i to år. Det er det som skjer når man skiller seg. Du har av en eller annen grunn bare ikke innsett det enda.  Les hva folk skriver til deg! Hadde du vært normalt oppegående hadde du skjønt dette nå...

Jeg har jo vært invitert i familieselskaper og vi har feiret jul og 17.mai sammen. Så jeg har jo ikke vært ute. Men, nå må jeg plutselig ut. Syntes bare det er tåpelig. Hun nye kan jo bare være et blaff...

Skrevet

Jeg har jo vært invitert i familieselskaper og vi har feiret jul og 17.mai sammen. Så jeg har jo ikke vært ute. Men, nå må jeg plutselig ut. Syntes bare det er tåpelig. Hun nye kan jo bare være et blaff...

Da vil jeg si du har vært heldig, dette burde du sette pris på. Din eks-svigerfamile har tydeligvis behandlet deg svært bra. Men jo, formelt har du vært ute siden skilsmissen. De har bare vært veldig rause mot deg. Slett ikke alle ville gjort det samme. Hvis du bryr deg om din eks og hans familie, trekker du deg selvsagt mer unna nå. De har fått en ny svigerdatter som fra nå av fyller din plass. Om hun er et blaff eller ikke har da virkelig ingenting å si. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå må du gi deg altså. Dette har ingenting med ny dame eller ikke å gjøre. Du er skilt!!!! Hva i all verden trodde du skilsmisse var? Du har vært svært heldig som har hatt en eksmann som har hjulpet deg , slik er det vanligvis IKKE. Du kan ikke mene at du trodde dette skulle fortsette i det uendelige? Eksmannen din er vel utslitt av deg og mektig lei deg, men har vel ikke hatt mot til å sette grenser for deg før. Når han har hjulpet deg med for eksempel dekkskifte, hvorfor har du ikke da engasjert deg såpass at du har tilegnet deg kunnskap om hvordan du gjør dette? Ellers er det faktisk bare å finne telefonnummeret til et verksted , ringe dit og be om tid til dekkskifte.  Du har nå selv sørget for at du ikke klarer/ ønsker å klare ting som er helt dagligdags for oss andre. Ta deg sammen.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke forstått hva det vil si å være skilt. Det eneste du kan forvente deg, og forsåvidt kreve, er at han stiller opp når det er noe som handler om barna, og bare barna. Det vil si at han tar sitt ansvar for økonomi og samvær, og om det er andre ting som trengs i forbindelse med skole eller helse, for eksempel. Om huset ditt ikke blir malt har han ingenting med. Om det er du som eier huset tilhører både ansvaret for det og verdien av det deg, jeg regner ikke med du har tenkt å dele overskuddet av et eventuelt salg med ham for eksempel? Alle andre ting må du faktisk fikse selv. 

Og til dere som mener HI troller, det kan godt være, men min kjærestes eks opererer på nøyaktig samme måte. Så de finnes der ute..

Anonymkode: 67d82...492

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du, hun kan være et blaff, et one night stand eller hans livs kjærlighet. Det er knekkende likegyldig, for det er ikke din vurdering som teller her. Det er hans. Sånn er det å være skilt. Det kan oppleves brutalt, men det må du håndtere.

Anonymkode: 67d82...492

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva så?

Skrevet

Det er mulig kjæresten hans er et blaff, så er hun ute av livet hans som partner. Men hun er partneren hans NÅ, i motsetning til deg som er ute av livet hans som partner for TO år siden . Dere har en oppgave sammen, som foreldre til to barn. Men ellers er du ute av bildet, og har ingen krav på hans tid .

Skrevet

Du må da virkelig være eks-en fra helvete!!!! Forstår du ikke hva det innebærer å være skilt?? 

Anonymkode: 620ed...a25

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må da virkelig være eks-en fra helvete!!!! Forstår du ikke hva det innebærer å være skilt?? 

Anonymkode: 620ed...a25

Jo, jeg forstår hva det innebærer. Men, det er jo dermed ikke sagt at jeg må kutte hele familien hans osv. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, jeg forstår hva det innebærer. Men, det er jo dermed ikke sagt at jeg må kutte hele familien hans osv. 

Hvorfor vil du egle deg inn på en plass du ikke er ønsket?

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du fortsatt vil ha kontakt med familien hans, så må det jo bli på ditt eget initiativ. At du inviterer eks-svigers hjem til deg på middag, kaffe osv osv. På den måten kan du jo fortsatt ha dem i livet ditt, om de selv ønsker det. 

Skrevet

Hva med å konsentrere deg om dun egen familie istedenfor hans. Tantebarn på din side, dine foreldre osv. Prøv å bygg et nettverk av venner istedenfor å fokuser på hans familie.

det må jo bli trist å rart for deg å bli invitert til hans familie til jul sammen med hans nye kjæreste og etterhvert kanskje nye barn. Du kommer til å sitte der som 5 hjulet på vogna og det vil jo bare være flaut for deg. At du elger deg innpå og ikke klarer skaffe deg et eget liv.

å male huset er jo ikke vanskelig. Hå innom en malebutikk, be om veiledning på maling og utstyr, få med ungene og sett i gang. Man dypper kisten i maling, smører på huset og dypper igjen....

Anonymkode: 900eb...df1

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å konsentrere deg om dun egen familie istedenfor hans. Tantebarn på din side, dine foreldre osv. Prøv å bygg et nettverk av venner istedenfor å fokuser på hans familie.

det må jo bli trist å rart for deg å bli invitert til hans familie til jul sammen med hans nye kjæreste og etterhvert kanskje nye barn. Du kommer til å sitte der som 5 hjulet på vogna og det vil jo bare være flaut for deg. At du elger deg innpå og ikke klarer skaffe deg et eget liv.

å male huset er jo ikke vanskelig. Hå innom en malebutikk, be om veiledning på maling og utstyr, få med ungene og sett i gang. Man dypper kisten i maling, smører på huset og dypper igjen....

Jeg har nesten ingen familie. Kun bror pg søster. 

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med den holdningen du viser her, så er det nok de som kutter ut deg først.. 

Du har fått flere gode råd om hvordan opprettholde et normalt forhold til eks-svigerfamilie, håper du leser de svarene og tar noe av det til deg.

Anonymkode: e36a6...358

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke "nesten ingen familie", det er mye familie. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må du skaffedeg et annet nettverk via venner. Hva med å bruke tiden på bror og søster? Mulig du kan tilby å hjelpe de med noe og så de kan hjelpe med maling? 

Hør med de hvilke tradisjoner de har på jul, kan dere lage nye sammen? Har de barn? Tilby deg å passe de litt og fokuser på disse istedenfor mannen sine onkelbarn. 

Skrevet

Jeg valgte tidlig i tråden å svare deg seriøst, Hi, selv om også jeg trodde du trollet. Jeg tror egentlig fremdeles at det er større sjanse for at du troller enn at du ikke gjør det.

Men om du ikke troller....

Du sier at du er oppegående... men om du er så oppegående som du selv mener du er, da må du også forstå at du trenger hjelp til å akseptere skillsmissen din OG de naturlige endringene det medfører i livet ditt. For det er helt tydelig at du ikke aksepterer hva en skillsmisse innebærer i praksis.

Du lever i en virkelighetsflukt hvor du nekter å innse og akseptere hva skillsmissen din innebærer. Det er ikke bra for deg, det er definitivt ikke bra for dine barn, det er ikke bra for din eksmann eller hans familie. Du kommer til å gå på en enorm smell om du ikke våkner opp, aksepterer at du må gå videre etter skillsmissen og greie deg selv. Og skal du ha en relasjon til hans familie, som du absolutt kan ha, da må du og dere omdefinere relasjonen, du må ta ansvar for å invitere dem til deg, men slutte å tro at du har livstidsplass som din eksmanns kone. For du er skilt og du vil forbli skilt! Om dine barns far nå har funnet dama han skal leve resten av livet med, eller om det er den første i en hel rekke damer i resten av livet hans spiller ingen rolle. For DU er IKKE lenger dama hans!

Tenk også litt på hvilket signal du sender til dine barn. Nå viser du dem klart og tydelig at du er en kvinne som ikke kan og ikke vil greie seg uten en mann. Du viser dem at du nekter å innse virkeligheten for det den er. Du viser dem at du forventer at en mann alltid skal stille opp for deg, uansett hvor mange år det er siden han ikke var din partner. Du viser dem at du er så tafatt og bortskjemt at du ikke gidder å forsøke å greie deg selv. Du viser dem at du forventer urimelige ting av deres far - og slik risikerer du å skyve dem fra deg på sikt. Dine sønner bør bli skremt av deg, for du viser dem at hvis de går inn i et forhold til en dame så vil hun forvente at de stiller opp for henne resten av livet, selv om dama skulle bli en eks.

Om du er virkelig, HI, så er du i ferd med å utvikle deg til ditt eget verste mareritt!

Er du så oppegående som du selv påstår så søker du hjelp for å finne en måte å akseptere at livet ditt nå har endret seg, og at du må finne ut hvordan du nå kan skape deg et liv uavhengig av eksmannen. Du velger nå - vil du være martyren som blir ditt og alle rundt deg sitt verste mareritt og ødelegge livet ditt? Eller vil du akseptere at livet ditt har endret seg og ta ansvar for ditt eget liv og dine egne relasjoner? Du kan ikke lenger surfe på din eks og hans familie, skal du ha relasjoner heretter må du jobbe for dem selv.

Søk hjelp, for du trenger hjelp til å sortere tankene og følelsene dine!

Anonymkode: f3594...c93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...