Gå til innhold

Eks mann og ny dame.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI her. 

Jeg kan ingenting om hus og ene barnet bor jo fortsatt hos meg. Jeg spurte om han kunne hjelpe å male i år, men han ville ikke. Iom at jeg har vært i familien i mange år, så vil jeg bli veldig såret om jeg ikke blir invitert i familieselskap og hun nye blir. Jeg har ikke lyst å gå i familieselskap sammen med hun nye, det blir bare rart. 

Anonymkode: 409b8...369

Du kan ikke forvente at han skal være din vaktmester, det har han gjort av godvilje (som venner kan gjøre ) men han har ingen plikter her, du får lære deg hus eller betale noen - eller flytte. Det er konsekvensen av å skilles, noen varer og tjenester utgår. 

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er egoistisk? Jeg vil ikke ha han tilbake og at han har ny dame får bli hans sak. Men, vi har barn sammen og syntes vi bør feire hvertfall jul sammen. Jeg er fortsatt tante til hans søsken sine barn. Jeg mener bare at han godt kan fortsette å hjelpe til som han har gjort tidligere, kan ikke skjønne at det er så vanskelig. Det burde også hun nye respektere syntes jeg. Jeg skal ikke prøve å ødelegge mellom de, men syntes han kan ha litt respekt for meg også i fremtiden.  

Anonymkode: 409b8...369

Det begynner å gå opp for meg hvorfor dere er skilt, du er jo ikke oppegående i det hele tatt. For din skyld så håper jeg at du tuller, du tar jo ikke til deg et eneste ord og oppfører deg som du er 14 år.

Anonymkode: f4c5c...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er egoistisk? Jeg vil ikke ha han tilbake og at han har ny dame får bli hans sak. Men, vi har barn sammen og syntes vi bør feire hvertfall jul sammen. Jeg er fortsatt tante til hans søsken sine barn. Jeg mener bare at han godt kan fortsette å hjelpe til som han har gjort tidligere, kan ikke skjønne at det er så vanskelig. Det burde også hun nye respektere syntes jeg. Jeg skal ikke prøve å ødelegge mellom de, men syntes han kan ha litt respekt for meg også i fremtiden.  

Anonymkode: 409b8...369

Du sier det er bare det ene barnet som bor hjemme, dvs de begynner å bli ganske store. Hadde de vært små, kunne jeg forstått det med julefeiring. 

Hun nye er den han skal stille opp for og hjelpe nå. Du er eks! Trenger du hjelp til noe, må du finne noen andre enn eksen din (så lenge han selv har sagt han ikke vil mer). Det er hans valg, og du har ingen rett til å bli sur. Du må respektere hans valg og at kjæresten hans er viktigere enn deg nå. 

Ja, du er i grunn tante til barnas søskenbarn, men det vil være mer naturlig for fars familie å treffe barna deres når de er hos far. Det er han som er ekte onkel, du var inngiftet. Det er ganske vanlig at inngiftede litt etter litt får mindre kontakt med eks-svigerfamilie. 

 

Anonymkode: e36a6...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen er verden rar og veldig forskjellig fra situasjon til situasjon. Jeg og min mann står midt oppi ett opprivende samlivsbrudd og mine svigerforeldre skal samtidig avholde ett stort bursdagsselskap for seg selv. Jeg takket nei, da jeg anser det som mest normalt og hensynsfullt,  men de er nå fornærmet og krenket. Jeg ble invitert før «helvete» braket løs her hjemme. I følge de har jeg nå avvist de og bør tydeligvis ta mer hensyn til de enn mannen, barna og meg selv... Det er noe med at det er umulig! å tilfredsstille alle! 

Anonymkode: bf5d3...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er egoistisk? Jeg vil ikke ha han tilbake og at han har ny dame får bli hans sak. Men, vi har barn sammen og syntes vi bør feire hvertfall jul sammen. Jeg er fortsatt tante til hans søsken sine barn. Jeg mener bare at han godt kan fortsette å hjelpe til som han har gjort tidligere, kan ikke skjønne at det er så vanskelig. Det burde også hun nye respektere syntes jeg. Jeg skal ikke prøve å ødelegge mellom de, men syntes han kan ha litt respekt for meg også i fremtiden.  

Anonymkode: 409b8...369

Nå må du virkelig ta til deg at 95 % av de som svarer deg er helt enig med din eksmann. Ofte i situasjoner hvor alle mener motsatt av deg så er det ikke alle andre som tar feil, det er som regel den som står alene og hardnakket mener at sin mening er korrekt.

Du tok et valg når du ble skilt at du skal feire med barna dine annenhver jul, annenhver påske, annenhver 17.mai mm. Det var et valg du og din eksmann tok når dere valgte å skille dere. At det har vært mulig for dere å feire høytidsdager frem til nå er kun fordi dere begge har vært alene, og ikke har hatt noen andre å ta hensyn til. Men nå har din eksmann funnet en dame som har tatt den plassen du hadde hos din eksmann når dere var gift, og da er det ikke plass til deg lenger i hans liv. Han forholder seg til deg fordi dere har barn sammen, men så lenge barna er store og kun ett barn bor hos deg så sier det seg selv at kontakten mellom deg og din eksmann blir meget liten. Din eksmann skal feire jul med sin nye kjære og om det ikke blir iår så blir det i neste år at barna deres skal feire med han og hans kjæreste og eventuelt andre i hans familie, og denne feiringen skal ikke du ta del i og det må du bare godta.

Når det kommer til at han fortsatt skal hjelpe til som han har gjort før så er det så urimelig som det er mulig å få blitt. Selvfølgelig skal han ikke bruke tid for å hjelpe deg, han skal bruke sin tilgjengelige tid på sin nye kjæreste, barna, venner og sin familie og du inngår ikke i noen av disse kategoriene.

 

Anonymkode: 09656...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er egoistisk? Jeg vil ikke ha han tilbake og at han har ny dame får bli hans sak. Men, vi har barn sammen og syntes vi bør feire hvertfall jul sammen. Jeg er fortsatt tante til hans søsken sine barn. Jeg mener bare at han godt kan fortsette å hjelpe til som han har gjort tidligere, kan ikke skjønne at det er så vanskelig. Det burde også hun nye respektere syntes jeg. Jeg skal ikke prøve å ødelegge mellom de, men syntes han kan ha litt respekt for meg også i fremtiden.  

Anonymkode: 409b8...369

Bevares! Om noen av de fraskilte menn fra mine søstre fremdeles opprettholdt kontakt med oss og anså seg selv som onkel til mine barn, hadde jeg ment det var en skrue løs hos dem. Så kleint! Nei, du er ikke deres familie lenger, du er en ingen for dem. Du ee moren til deres barnebarn/nieser. 

 

Anonymkode: 9d750...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er egoistisk? Jeg vil ikke ha han tilbake og at han har ny dame får bli hans sak. Men, vi har barn sammen og syntes vi bør feire hvertfall jul sammen. Jeg er fortsatt tante til hans søsken sine barn. Jeg mener bare at han godt kan fortsette å hjelpe til som han har gjort tidligere, kan ikke skjønne at det er så vanskelig. Det burde også hun nye respektere syntes jeg. Jeg skal ikke prøve å ødelegge mellom de, men syntes han kan ha litt respekt for meg også i fremtiden.  

Anonymkode: 409b8...369

Du er egoistisk fordi du forventer samme status i hans familie som før, selv om du er en eks...

Du er som sagt ikke bare hans eks, du er også ekssvigerinne, ekssvigerdatter, og ekstante. Du kan ikke forvente at dere skal feire jul sammen, at han skal hjelpe deg med huset osv, for du er en eks. Det er slett ikke vanlig at man "tar seg av" en eks slik som du forventer å bli.

Han har respekt for deg, for han ber deg ta et skritt tilbake. Han skjønner kanskje at det er vondt for deg at den nye dama har tatt "din plass", men sånn er det faktisk. Du må bare akseptere og innse det, og kanskje må du ta et skritt tilbake både fordi du tar for mye plass, du må gi noe av den plassen til den nye dama, og for å skjerme deg selv litt.

Anonymkode: dacb7...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bevares! Om noen av de fraskilte menn fra mine søstre fremdeles opprettholdt kontakt med oss og anså seg selv som onkel til mine barn, hadde jeg ment det var en skrue løs hos dem. Så kleint! Nei, du er ikke deres familie lenger, du er en ingen for dem. Du ee moren til deres barnebarn/nieser. 

 

Anonymkode: 9d750...345

Du er jo litt pussig selv. Selvfølgelig er de fortsatt familie, når det er barn inne i bildet.

Anonymkode: f5cd1...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er litt smart nå, HI, og ikke bare sparker i alle retninger, kan du og eksmannen fortsatt ha et godt forhold i årene framover. Men det innebærer å aldri innbille deg at han nødvendigvis er interessert i å opprettholde alle deler av forholdet for evig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er egoistisk? Jeg vil ikke ha han tilbake og at han har ny dame får bli hans sak. Men, vi har barn sammen og syntes vi bør feire hvertfall jul sammen. Jeg er fortsatt tante til hans søsken sine barn. Jeg mener bare at han godt kan fortsette å hjelpe til som han har gjort tidligere, kan ikke skjønne at det er så vanskelig. Det burde også hun nye respektere syntes jeg. Jeg skal ikke prøve å ødelegge mellom de, men syntes han kan ha litt respekt for meg også i fremtiden.  

Anonymkode: 409b8...369

At han setter ned foten handler ikke om manglende respekt, men at han har gått videre og har behov for den avstanden det medfører. Han vil jo kunne poste i sin egen families FB gruppe uten å måtte "redigere vekk" kjæreste og ferieturer pga at ekskona vil at man skal late som alt er som før. Det er jo ikke heller vanskelig å forstå at han har ikke lyst til å fortsette å bruke fritiden sin på å male og fikse huset ditt! Kunne du f.eks tenkt deg å regelmessig stikke innom hos han for å vaske huset hans? Dere har dessuten to nesten voksne barn, de kan jo hjelpe deg med å male huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Helene Harepus skrev:

At han setter ned foten handler ikke om manglende respekt, men at han har gått videre og har behov for den avstanden det medfører. Han vil jo kunne poste i sin egen families FB gruppe uten å måtte "redigere vekk" kjæreste og ferieturer pga at ekskona vil at man skal late som alt er som før. Det er jo ikke heller vanskelig å forstå at han har ikke lyst til å fortsette å bruke fritiden sin på å male og fikse huset ditt! Kunne du f.eks tenkt deg å regelmessig stikke innom hos han for å vaske huset hans? Dere har dessuten to nesten voksne barn, de kan jo hjelpe deg med å male huset. 

Helene Harepus! Er du tilbake?😁❤️

Anonymkode: f5cd1...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du vil ha samme "rettigheter" som mens dere var gift. Sorry, men sånn fungerer det ikke. Lurer nesten på hva mer det er din eks gjør for deg , som du ser på som en selvfølge.....skifte lyspærer, klarer du det,  skifte dekk på bil, åpne en tett vask osv eller finne noen som fikser dette, og som ikke er din eksmann?Du har hatt to år på å ble selvstendig og finne ut av ting, og han har hjulpet deg. Nå har han sagt at nok er nok, og du må ordne opp selv. Det er ingen heksekunst å male et hus, det ordner du og dine to nesten voksne barn. At han har kjæreste betyr ikke at ikke barna kan feire jul og for den saks skyld 17. Mai med sin far , men nå med han og hans nye kjæreste. Du feirer med noen andre. Du kan jo være på tilbudssiden, og invitere til felles julefeiring men da må du invitere kjæresten hans og hennes familie også . Og oppføre deg som en eks hvis de takker ja. Hvis de takker nei, så feirer du alene eller med dine venner e.l , uten sure miner.     Du kan selvsagt ha kontakt med familien til din eks, men du er ikke automatisk en del av familieselskap o.l. du kan på ingen måte forvente det. 

Det er på tide du tar ansvar for eget liv og bolig. Du er ikke gift lengre, men du har to nesten voksne barn. Du har hus. Du har en eks som har hjulpet deg, og vist deg hvordan du kan håndtere ting i  boligen. Du er faktisk veldig heldig.Nå må du finne ut av hvordan det er å være skilt og alene voksen med hus og hjem.

Anonymkode: 77167...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helene Harepus! Er du tilbake?😁❤️

Anonymkode: f5cd1...f6d

Hehe, ja? Har vært innom, men kanskje ikke deltatt så mye på en stund! 😄 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI her. 

Jeg kan ingenting om hus og ene barnet bor jo fortsatt hos meg. Jeg spurte om han kunne hjelpe å male i år, men han ville ikke. Iom at jeg har vært i familien i mange år, så vil jeg bli veldig såret om jeg ikke blir invitert i familieselskap og hun nye blir. Jeg har ikke lyst å gå i familieselskap sammen med hun nye, det blir bare rart. 

Anonymkode: 409b8...369

Du kan da ikke forvente at han skal male huset ditt?? Og du kan heller ikke forvente å bli invitert i familieselskap framover, nå som han har en ny dame. Dette er en ny situasjon, og jeg skjønner at du synes det er rart. Men du må også godta det eksen din foreslår nå. Jeg synes ikke han er urimelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ser at de fleste mener at det er greit at jeg droppes ut nå. Jeg syntes det er merkelig etter så mange år. Greit han er forelsket, jeg aksepterer både det og at han har ny dame. At jeg syntes han burde hjelpe meg med f.eks maling er pga yngste barn bor 50% av tiden hos meg. Men, ser jo at jeg må akseptere at han sier nei, er visst vanlig det så fort det kommer en ny dame i bildet.  

HI 

Anonymkode: 409b8...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ok, ser at de fleste mener at det er greit at jeg droppes ut nå. Jeg syntes det er merkelig etter så mange år. Greit han er forelsket, jeg aksepterer både det og at han har ny dame. At jeg syntes han burde hjelpe meg med f.eks maling er pga yngste barn bor 50% av tiden hos meg. Men, ser jo at jeg må akseptere at han sier nei, er visst vanlig det så fort det kommer en ny dame i bildet.  

HI 

Anonymkode: 409b8...369

Ohhh, den martyrholdningen er veldig usexy altså. Skal du fortsette å ha et ok forhold til eks og hans familie gjemmer du den godt og viser den overhodet ikke.

Du ble "droppet" for 2 år siden, da ekteskapet deres røyk. At dere har hatt en myk overgang har vært fint for deg og barna, sikkert han også, men en dag må man sette en strek. Det er helt normalt og har ikke nødvendigvis så mye med nydama å gjøre-

Anonymkode: dacb7...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ohhh, den martyrholdningen er veldig usexy altså. Skal du fortsette å ha et ok forhold til eks og hans familie gjemmer du den godt og viser den overhodet ikke.

Du ble "droppet" for 2 år siden, da ekteskapet deres røyk. At dere har hatt en myk overgang har vært fint for deg og barna, sikkert han også, men en dag må man sette en strek. Det er helt normalt og har ikke nødvendigvis så mye med nydama å gjøre-

Anonymkode: dacb7...d11

Inntar ikke martyrholdning, sier bare fakta. Han hadde nok fortsatt å hjelpe til om han ikke hadde fått ny dame. 

Anonymkode: 409b8...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, ser at de fleste mener at det er greit at jeg droppes ut nå. Jeg syntes det er merkelig etter så mange år. Greit han er forelsket, jeg aksepterer både det og at han har ny dame. At jeg syntes han burde hjelpe meg med f.eks maling er pga yngste barn bor 50% av tiden hos meg. Men, ser jo at jeg må akseptere at han sier nei, er visst vanlig det så fort det kommer en ny dame i bildet.  

HI 

Anonymkode: 409b8...369

Hva gjør du for han da,siden deres yngste barn bor 50% av tiden hos han? Klipper du gresset hos han? Stryker du dresskjortene hans? Vasker du huset hans? Vasker du bilen hans? Avrimer du fryseren hans? Pusser du vinduene i huset hans? Tar du storhandlingen for han? Liker du i blomsterbedene hans?

Eller hva gjør du for han, og dermed deres felles barn som bor halve tiden hos han? Skulle bare mangle at du hjelper han med disse tingene og andre ting siden dere tross alt har felles barn!

Anonymkode: 95112...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, ser at de fleste mener at det er greit at jeg droppes ut nå. Jeg syntes det er merkelig etter så mange år. Greit han er forelsket, jeg aksepterer både det og at han har ny dame. At jeg syntes han burde hjelpe meg med f.eks maling er pga yngste barn bor 50% av tiden hos meg. Men, ser jo at jeg må akseptere at han sier nei, er visst vanlig det så fort det kommer en ny dame i bildet.  

HI 

Anonymkode: 409b8...369

Det har absolutt ingenting med at det er en ny dame inne i bildet å gjøre. Det har med at dere er skilt å gjøre. Og du har vært veldig, veldig heldig som har hatt en eks som har hjulpet deg i så mange år, det er absolutt ikke vanlig. Jeg lurer også på, som en annen her, hva det er du gjør for ham i hans hus og hjem, siden barna bor hos ham også?

At han ikke maler huset ditt har ingenting med mangel på respekt for deg å gjøre. Ut fra det du forteller, er det du som mangler respekt for ham.

Anonymkode: 77167...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør du for han da,siden deres yngste barn bor 50% av tiden hos han? Klipper du gresset hos han? Stryker du dresskjortene hans? Vasker du huset hans? Vasker du bilen hans? Avrimer du fryseren hans? Pusser du vinduene i huset hans? Tar du storhandlingen for han? Liker du i blomsterbedene hans?

Eller hva gjør du for han, og dermed deres felles barn som bor halve tiden hos han? Skulle bare mangle at du hjelper han med disse tingene og andre ting siden dere tross alt har felles barn!

Anonymkode: 95112...7cc

Det er ting han fint klarer selv. Det han har hjulpet meg med er ting som bytte av dekk, vedlikehold av huset ute osv. Så det er ikke så mye han har gjort egentlig. 

Anonymkode: 409b8...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bevares! Om noen av de fraskilte menn fra mine søstre fremdeles opprettholdt kontakt med oss og anså seg selv som onkel til mine barn, hadde jeg ment det var en skrue løs hos dem. Så kleint! Nei, du er ikke deres familie lenger, du er en ingen for dem. Du ee moren til deres barnebarn/nieser. 

 

Anonymkode: 9d750...345

Så lenge de har vært gift, er han faktisk onkel ;)

Anonymkode: 71d45...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Inntar ikke martyrholdning, sier bare fakta. Han hadde nok fortsatt å hjelpe til om han ikke hadde fått ny dame. 

Anonymkode: 409b8...369

Noen menn er dumme. Kanskje den nye dama hans åpnet øynene hans. 

Med det sagt, om dere har vært gift, er dere fortsatt det. Så han er på sett og vis utro.

Anonymkode: 71d45...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er egoistisk? Jeg vil ikke ha han tilbake og at han har ny dame får bli hans sak. Men, vi har barn sammen og syntes vi bør feire hvertfall jul sammen. Jeg er fortsatt tante til hans søsken sine barn. Jeg mener bare at han godt kan fortsette å hjelpe til som han har gjort tidligere, kan ikke skjønne at det er så vanskelig. Det burde også hun nye respektere syntes jeg. Jeg skal ikke prøve å ødelegge mellom de, men syntes han kan ha litt respekt for meg også i fremtiden.  

Anonymkode: 409b8...369

Dette må jo være tull. Det er ikke mulig å være så egoistisk og navlebeskuende som dette

Anonymkode: b63b9...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ok, ser at de fleste mener at det er greit at jeg droppes ut nå. Jeg syntes det er merkelig etter så mange år. Greit han er forelsket, jeg aksepterer både det og at han har ny dame. At jeg syntes han burde hjelpe meg med f.eks maling er pga yngste barn bor 50% av tiden hos meg. Men, ser jo at jeg må akseptere at han sier nei, er visst vanlig det så fort det kommer en ny dame i bildet.  

HI 

Anonymkode: 409b8...369

Hva gjør du hjemme hos han da? Hjelper du han å male huset, lage mat, klippe plenen osv? At deres barn bor der 50% er fullstendig irrelevant, det er ditt hus, ikke din eks mann sitt hus. Jeg skjønner godt at du fases ut nå, for jeg kan tenke meg at du er ganske krevende

Anonymkode: b63b9...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ting han fint klarer selv. Det han har hjulpet meg med er ting som bytte av dekk, vedlikehold av huset ute osv. Så det er ikke så mye han har gjort egentlig. 

Anonymkode: 409b8...369

De tingene klarer du fint selv, men det er bare så mye mer praktisk for deg at han gjør det. Du er lat og selvoptatt

Anonymkode: b63b9...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...