Gå til innhold

Eks mann og ny dame.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her!  

Jeg har truffet hun nye og hun virker helt ok. Men, jeg kommer ikke til å gå ut av familiegruppa, de er min familie også pga barna. Jeg syntes han er egoistisk, han har lagt ut flere bilder på familiegruppa av han og den nye dama på tur. Vet hun har truffet hele familien så syntes det er tåpelig å legge ut bilder av de så lenge han vet jeg også er på den gruppa. 

Barna har også truffet henne og det sa han ikke fra om til meg engang på forhånd. Kjenner jeg blir veldig irritert. 

Anonymkode: 409b8...369

Det du sier her bekrefter jo bare at du ikke har godt av å være der.... Han har en ny dame, selvfølgelig er det naturlig å dele bilder av henne i familiegruppa.

Du fremstår som veldig selvsentrert og egoistisk, du vil tape denne kampen.

Anonymkode: dacb7...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her!  

Jeg har truffet hun nye og hun virker helt ok. Men, jeg kommer ikke til å gå ut av familiegruppa, de er min familie også pga barna. Jeg syntes han er egoistisk, han har lagt ut flere bilder på familiegruppa av han og den nye dama på tur. Vet hun har truffet hele familien så syntes det er tåpelig å legge ut bilder av de så lenge han vet jeg også er på den gruppa. 

Barna har også truffet henne og det sa han ikke fra om til meg engang på forhånd. Kjenner jeg blir veldig irritert. 

Anonymkode: 409b8...369

Enig i at man bør informere hverandre før man introduserer nye kjærester, men utover det, så tenker jeg at du må venne deg til at det kommer til å være nye partnere i hans liv. 

Selvfølgelig skal dere beholde et godt vennskap, men det kommer til å være en ny kvinne i hans liv. Du er ikke lenger svigerdatter, det vil bli en annen kvinne som får den rollen. Slike ting må du begynne å akseptere 😊

Anonymkode: f5cd1...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milde himmel! Du kan få min eks: han tror vi fortsatt er en familie, han vil gjerne vedlikeholde huset, klippe plen ol. Han skjønner virkelig ikke at han og jeg ikke lenger er en familie.

Anonymkode: 8f79f...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bestemmer over sitt eget liv og tid. Men han bestemmer ikke over ditt og dine relasjoner. Likevel kan jeg forstå han, det er nå hans familie og han sier jo han vil ha mer distanse til deg. 

Jeg ville nok ikke meldt meg ut av gruppen men jeg hadde nok ikke deltatt der som før. 

Om du ikke melder deg ut er et mulig alternativ at det dannes en ny familiegruppe uten deg. Det kommer ann på hvor nær han er sin familie og hvor gjerne han ønsker avstand. 

Jeg vet det oppleves vondt for deg, å miste en flott svigerfamilie er neste verre da de ikke har noe med bruddet å gjøre. Men sånn er det. Jeg tenker du må løfte blikket og se fremover. Det høres ut som den fine overgangen nå er over. 

Anonymkode: 51418...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her!  

Jeg har truffet hun nye og hun virker helt ok. Men, jeg kommer ikke til å gå ut av familiegruppa, de er min familie også pga barna. Jeg syntes han er egoistisk, han har lagt ut flere bilder på familiegruppa av han og den nye dama på tur. Vet hun har truffet hele familien så syntes det er tåpelig å legge ut bilder av de så lenge han vet jeg også er på den gruppa. 

Barna har også truffet henne og det sa han ikke fra om til meg engang på forhånd. Kjenner jeg blir veldig irritert. 

Anonymkode: 409b8...369

Dette kan du ikke mene.. du mener han skal ikke dele bilder av sin nye kjæreste til sin egen familie fordi du også er medlem i den gruppen, når dere ikke har vært sammen i flere år?? Dette er jo helt sykt. Stakkars den nye kjæresten. 

Anonymkode: 9d750...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her!  

Jeg har truffet hun nye og hun virker helt ok. Men, jeg kommer ikke til å gå ut av familiegruppa, de er min familie også pga barna. Jeg syntes han er egoistisk, han har lagt ut flere bilder på familiegruppa av han og den nye dama på tur. Vet hun har truffet hele familien så syntes det er tåpelig å legge ut bilder av de så lenge han vet jeg også er på den gruppa. 

Barna har også truffet henne og det sa han ikke fra om til meg engang på forhånd. Kjenner jeg blir veldig irritert. 

Anonymkode: 409b8...369

De er barnas familie, ikke din (om vi skal se realiteten i øynene). 

Du må faktisk ta et valg; godta pappaens kjæreste og barnas stemor som en del av deres (og ditt) liv eller bli mer og mer faset ut. Du må tåle at barna snakker om henne og blir glad i henne. Du må tåle å møte henne i selskaper og andre markeringer. Sånn er livet med eks, barn og nye kjærester! 

Jeg vet hva jeg snakker om. Min sønn er så heldig å ha en fantastisk stemor, og jeg er kjempe glad for at det er enda flere som er glad i han. Jeg satt til og med på første rad i bryllupet deres og jeg kontakter like gjerne henne som min eks, om jeg lurer på noe eller vil avtale å finne på noe sammen. 

Anonymkode: e36a6...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er helt på bærtur HI. Klarer ikke du ha noe tanke for den stakkars nye dama? Og forvente at han skal vedlikeholde huset ditt? Du er urimelig og det er nesten så jeg tror du bløffer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med exen din på alle punkter. Du kan ha en viss kontakt med ex svigers, men du hører ikke hjemme i den messengergruppen lengre. Du kan evt opprette en ny gruppe med foreldrene hans eller noe, men det er unødvendig invaderende at du er på den gamle. 

Move on, bli mer selvstendig! 

Anonymkode: 2284d...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke at du er sann, HI, for så selvsentrert går det ikke an å være. Og er du sann, så skjønner jeg at det gjør vondt, men du er voksen og må oppføre deg deretter. Selv om det finnes unntak, er det en naturlig utvikling at man slutter å feire jul og a 17. mai sammen. Og slutter man ikke, så er det helt naturlig at man da også involverer nye partnere. 

Akkurat når det gjelder Facebook-gruppa, tenker jeg at det er den som ikke vil være med som skal trekke seg ut. Han kan ikke nekte foreldrene hans å være med på en familiegruppe sammen med deg. Det kan jo godt være tilfeller hvor det kan være greitt å ha en plass å snakke sammen selv etter en skilsmisse. Han kan jo trekke seg ut og la deg og foreldrene hans kommunisere. Så kan han jo bare opprette en ny gruppe hvor du ikke er med, mens den nye dama er med om han ønsker det.  Så vil jo den gruppa som det ikke er behov for død ut av seg selv. 

Anonymkode: 63b4f...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare at jeg er en del av familien pga barna og jeg har vært i familien i veldig mange år. Syntes det er merkelig at jeg bare skal droppes. 

Anonymkode: 409b8...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke en del av den familien lengre. 

Trekk deg tilbake og ikke bli den idiotiske biomora som gjør livet vanskelig for eksen, den nye dama og eksfamilien. 

Anonymkode: 23b35...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så trist. Jeg synes det er så fantastisk når man kan klare å bevare et godt vennskap, og et godt forhold til tross for at man ikke lenger deler et liv sammen. 

Når en ny kvinne begynner å sette kjepper i hjulene for det, så blir jeg frustrert. Jeg forstår ikke hvorfor man skal være nødt til å ødelegge et godt vennskap, fordi man er i et nytt forhold. 

Anonymkode: f5cd1...f6d

Det er vel forskjell på et godt vennskap og det forholdet HI beskriver! Mener du virkelig at eksmannen hennes skal vedlikeholde huset hennes og leke familie i hver høytid. Skal ny kone/samboer sitte alene mens han feier jul med ekskona?

Anonymkode: f4c5c...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt målløs. Hvis dette du skriver er riktig, så må du ta deg sammen og bli mer selvstendig. Vedlikeholder exen din huset ditt, ber du han male det? Virkelig? Da er vel begrunnelsen din at han bør gjøre det fordi barna deres bor der og da må han gjøre det. Du utnytter han jo nesten.  Du kan nok omgås din eks familie, men det kan den nye kjæresten og. Etterhvert har hun like stor, og større rett til det enn du har. Og hvis du ikke liker at hun er det , så holder du deg langt vekk. Jobb grundig med selvstendigheten din.

Anonymkode: 77167...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker bare at jeg er en del av familien pga barna og jeg har vært i familien i veldig mange år. Syntes det er merkelig at jeg bare skal droppes. 

Anonymkode: 409b8...369

Nå er det ganske stor forskjell på å bare droppes og å forvente å være en del av alle familieselskaper, feire jul og 17.mai sammen, få fikset huset av eksmannen osv da.

Selvfølgelig kan du ha kontakt med dine eks-svigerforeldre som du sikkert er glad i og som er glad i deg, selvfølgelig skal du og eksmannen samarbeide om oppfølging av barna.

Men du er faktisk skilt fra mannen, og ikke hans nærmeste familie lenger. Det er det den nye kjæresten som er, så at hun etterhvert får større plass enn det du har i livet til hele eks-svigerfamilien er helt naturlig.

Anonymkode: dacb7...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI her. 

Jeg kan ingenting om hus og ene barnet bor jo fortsatt hos meg. Jeg spurte om han kunne hjelpe å male i år, men han ville ikke. Iom at jeg har vært i familien i mange år, så vil jeg bli veldig såret om jeg ikke blir invitert i familieselskap og hun nye blir. Jeg har ikke lyst å gå i familieselskap sammen med hun nye, det blir bare rart. 

Anonymkode: 409b8...369

Da får du betale noe til å gjøre jobben for deg eller flytte til en leilighet, det er det vi andre gjør. Selvfølgelig er det ny partner som skal inviteres, hun er fremtiden og du er fortiden. Det må du bare innse. Deres ekteskap er over og dere er nå foreldre og skal samarbeide om barna deres. Det innebærer ikke å male huset ditt. Forøvrig så kan du google maling av hus og gjøre det selv. Det gjorde jeg, det er faktisk deilig å gjøre ting selv!

Anonymkode: f4c5c...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sa den nye dama 🤣

Anonymkode: 6b31b...1b1

Hehe, ja trolig. 

Men hvis man har litt verdighet og fornuft er det vel den eneste veien å gå. Svigerfamilien (og eksen) er dessverre ikke hennes lenger, trist sikkert men noe man må akseptere. 

For øvrig mistenker jeg at dette innlegget bare er tull. Hun er helt på jordet. Sikkert lett for meg å si, som aldri har vært annet enn gift med mannen som også er far til barna mine. Men jeg håper virkelig at jeg hadde hatt stolthet nok til å se hvor grensene går. 

Anonymkode: 1c7a3...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sa den nye dama 🤣

Anonymkode: 6b31b...1b1

Nei, 90 % av oss sier dette i denne tråden og vi er ikke nye damer hele gjengen. Men vi klarer å sette oss inn i situasjoner og noen har sikkert opplevd det samme som HI.

Anonymkode: f4c5c...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker bare at jeg er en del av familien pga barna og jeg har vært i familien i veldig mange år. Syntes det er merkelig at jeg bare skal droppes. 

Anonymkode: 409b8...369

Du har fått med deg at dere er skilt? Så enten har han droppet deg for mange år siden eller så er det du som droppet han..

Anonymkode: f4c5c...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker bare at jeg er en del av familien pga barna og jeg har vært i familien i veldig mange år. Syntes det er merkelig at jeg bare skal droppes. 

Anonymkode: 409b8...369

Noe av det vondeste med å bli skilt er at man faktisk mister både mannen og hele familien hans. Du er ikke svigerdatteren deres lenger, det er det den nye kjæresten som er.

Du er ikke bare hans eks, du er en eks for hele hans familie. Det kan være vondt for alle, men man kan ha et greit forhold om alle har greie forventninger og åpne øyne for realiteten. 

Du kan ha kontakt med dem, og trenger ikke droppes helt. Men om du skal fortsette å forlange førsteplassen i familien hans, og ikke like å være der samtidig som henne, ikke like å se bilder av han og henne osv, da er det faktisk ikke plass til deg. For hun er en del av fremtiden til denne familien, og skal det være rom for deg også må du rett og slett akseptere henne.

Anonymkode: dacb7...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker bare at jeg er en del av familien pga barna og jeg har vært i familien i veldig mange år. Syntes det er merkelig at jeg bare skal droppes. 

Anonymkode: 409b8...369

Det er jo ikke så merkelig, dere er ikke gift lenger, du er en eks. De er dine barn sin familie, men ikke din lenger. Du kan ikke kreve plass i naturlige famliliesettinger, for der har du ingen plass lenger.

Anonymkode: b63b9...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig sittet med en følelse av at du troller, HI...

Men skal svare som om du ikke troller, for om du ikke gjør det så tror jeg du har det vondt. Og jeg tror i så fall at det er to ting som nå gir deg problemer. Det ene er at du kanskje ikke har villet innse helt at ekteskapet deres er endelig over, kanskje du til og med har hatt håp om at det skal bli dere igjen. Det andre er at du som har lite familie har knyttet deg til hans familie som om de var din - noe de også var så lenge dere var gift.

Om du har hatt et stille håp om at dere skulle finne tilbake til hverandre, så må du nå ta en virkelighetsorientering med deg selv. Ekteskapet er over, det blir ikke dere. Det at han har stilt opp så mye med alt mulig praktisk er jo fantastisk for deg, men det har også gjort at du ikke har trengt å forholde deg fullt og helt til det faktum at han nå ikke er en del av ditt liv utover det at han er dine barns far og at dere må samarbeide om dem. Han har vært godhjertet som har stilt opp på alt det praktiske, men det har jo også gjort det litt bortskjemt - du har ikke trengt å stå helt på egne ben etter skillsmissen, for du har visst at han ville stille opp på altt du ikke greier selv. Nå er han imidlertid i ferd med å skape seg et eget liv uten deg, med en ny dame. Det gjør at det naturlig blir en del endringer i dere alles liv.

Du har to valg nå, HI - enten inntar du martyrrollen, påstår at alle svikter deg og blir så bitter at du ødelegger både for deg selv og de rundt deg... eller du ser på dette som en mulighet til endelig å ta fatt på ditt eget liv etter skillsmissen.

Nå har du muligheten til å bli helt selvstendig! Du er priveligert, du eier et hus, og jeg antar at du har råd til det. Skaff deg den kunnskapen du ikke har, eller lei deg hjelp om du kan og må. Om du har tatt vare på dine egne venner så kan du kanskje spørre om noen av dem kan stille opp til maledugnad dato xx.xx. - så spanderer du fest i hagen etter at jobben er gjort. Og så stiller du opp for dine venner når de trenger det en annen gang. Til småting i huset som må gjøres finnes det selvhjelpbøker også. Har du noen som kan gjøre det og du er usikker, ikke bare få dem til å gjøre det for deg, be dem om å lære deg hvordan du gjør det slik at du neste gang kan fikse det selv. Det er mye du kan gjøre selv, og du vil få en stor mestringsfølelse når du oppdager at du ikke er avhengig av andre!

Din eks har gått videre i livet, Hi. Det må du også gjøre. Når det da kommer til hans familie, så tenker jeg at på samme måte som du nå må lære deg å bli selvstendig med praktiske ting, så må du nå skape deg en relasjon til hans familie som er basert på deg selv (og det at du er mor til hans barn), ikke fordi du var hans kone. Din rolle i hans familie var enkel da dere var gift. Da dere ble skilt ble din rolle endret. Nå som han har fått et stabilt forhold til en ny dame, da endres din rolle igjen. Du kan nok enkelt gjøre det slik at du blir skjøvet helt ut av familien, det er bare å innta den martyrfrakken av bitterhet du er i ferd med å ikle deg. Da tvinger du hans familie til å velge mellom han og deg, og da vil de mest trolig velge ham. Ikke fordi de ikke bryr seg om deg, men fordi han tross alt er deres sønn/bror osv., og det er naturlig at de har tettest kontakt med ham om de tvinges til å velge en av dere. Løsningen, tror jeg, er å snakke om dette. Har du et tett forhold til hans foreldre og søsken, snakk med dem. Fortell dem hvor stor pris du har satt og setter på at de har vært din familie, at du innser at det kan bli vanskelig å opprettholde akkurat samme kontakt som før siden din eksmann nå har fått en ny dame og at du synes det er vanskelig å være i familielag der også hun er, men at du håper dere kan holde på en kontakt fremover likevel, siden du både er glad i dem og ser på dem som familie fremdeles. Og så snakkker dere om hvordan dere kan få til akkurat det. For er viljen der hos dere alle, så går det an å få til.

Men jeg tror også at du må jobbe for å komme helt over eksmannen din og vise at du aksepterer at han nå har et nytt liv uten deg. Det gjør du ikke om du tror at du skal ha en slags forrang foran hans nye dame i hans families selskapeligheter - da viser du tvert om at du nekter å akseptere at han har gått videre i livet sitt, nekter å akseptere at det er slutt, nekter å akseptere at din rolle i hans familie har endret seg. Om du kommer helt over han så tror jeg at det vil være mye enklere å omgås, og kanskje til og med være en del av samme fb-grupper - men da må du greie å være det uten å reagere på at familien innimellom kanskje finner på noe hvor de inviterer alle andre, men ikke deg. Nå tror jeg ikke du greier det, og da tenker jeg at det kanskje er bedre for deg selv å ta valget om å trå ut av den gruppen, og heller være vanlig venner med familien hans på fb.

Om det du skriver er din virkelighet, HI (og ikke bare trolling), da er det viktig for deg å rydde litt opp i livet ditt. Nå tror jeg du føler deg enormt såret, og også litt bortkommen. Du har vært vant med at eksmannen tar ansvar for det praktiske ved det som nå er ditt hus. Du har vært vant med at høytider er ivaretatt for deg av hans familie. Ting har vært forutsigbare, du har ikke hatt behov for å ta ansvar for ditt eget liv og de endringene som egentlig og faktisk har skjedd i livet ditt siden dere skilte dere. Nå må du ta ansvar. Du må ta ansvar for ditt eget hus. Du må planlegge dine egne høytider. Du og mannen må bli enige om samvær i høytider. Du må begynne å skape deg ditt eget liv utenom hans families sfære.

Og jeg tror du må innse at du har enormt mye å vinne på å akseptere situasjonen for det den er og ikke minst skape deg et eget liv. Du kan gå ut og skape deg et nettverk som vil være uavhengig av ev. nye menn i ditt liv, det gir deg en annen trygghet, du mister ikke alt om du da skulle miste en annen mann i fremtiden. Går du videre nå så kan du etterhvert finne deg en mann som virkelig ser deg, som ønsker å dele livet med deg, som er der for deg, en som du kan ha det godt sammen med. Om du fortsetter å tviholde på din rolle som din manns (eks-)kone, da er det du selv som kommer til å frata deg selv mest, ikke hans familie.

Så ta tak i eget liv, start her og nå!

Anonymkode: f3594...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er SÅ enig med din mann!!! 

Har det ikke gått opp for deg at dere er skilt enda??

Anonymkode: 620ed...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er egoistisk? Jeg vil ikke ha han tilbake og at han har ny dame får bli hans sak. Men, vi har barn sammen og syntes vi bør feire hvertfall jul sammen. Jeg er fortsatt tante til hans søsken sine barn. Jeg mener bare at han godt kan fortsette å hjelpe til som han har gjort tidligere, kan ikke skjønne at det er så vanskelig. Det burde også hun nye respektere syntes jeg. Jeg skal ikke prøve å ødelegge mellom de, men syntes han kan ha litt respekt for meg også i fremtiden.  

Anonymkode: 409b8...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...