Gå til innhold

Vanskelig med stebarn


Kole

Anbefalte innlegg

På 16.7.2018 den 19.30, Kole skrev:

Again: vi vet mestparten ikke går til henne! noe ja,men mestparten ikke! Det er ikke antagelser men noe vi VET. Da er det irriterende! Å atpåtil driter hun i å sende med klær som er ordentlige og etter årstid. Så vi MÅ handle i tillegg til at vi (ja vi) betaler bidrag! Ongen har svært sjeldent nye klær,kunn arv! Gjerne klær som har blitt arvet av to stk før henne. Ingen problem med arv. Men uteklær og sko blir slitt! Ergo regntøyet er ikke regntett, vinterklær kommer det snø inn i så hun blir våt etter 5 min osv osv. Så vi må handle klær og ha her, ser litt domt ut med to barn som hsr sjikkelige klær og en søster som går i slitte klær som er alt for stor eller små pga moren ikke gidder å bruke penger på klær til henne! Og det er ikke for at mor har dårlig råd,det har hun ikke! Uansett ikke nøye. Hele peoblemet er de tankene jeg har! Ønsker ikke å ha de! 

Det at pengene ikke går til barnet er litt tullete å si. Husleie, strømregning, internett og tv er ting som også går til barnet. Selvfølgelig skal dere stå for klær når hun er hos dere. Selvfølgelig sender ikke mor med de dyreste klærne til dere. Du virker bitter for at far må betale bidrag. Det kan være at denne moren har det trangt økonomisk også. Prøv å se ting fra morens perspektiv også. Du virker veldig til å tenke at alt handler om deg/dere. 

Anonymkode: e1bf0...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg lest alle svarene du har fått her, men jeg skal svare deg på spørsmålet ditt ut fra hva jeg tror er det rette å gjøre i situasjonen.

1. Du har for høye forventninger til hva du bør tenke/føle i forhold til stedatteren din. Du kan ikke forvente å elske henne som du elsker dine egne barn. Det at du har denne forventningen og ikke oppnår den gjør at du føler at du mislykkes og aldri kommer i mål på en måte. Senk skuldrene og tenk på at du skal være en omsorgsperson for henne hvor målet er å like å tilbringe tid med henne og ikke så mye mer enn det.

2. Gå i terapi for å få luftet tankene dine. Der får du kanskje et litt annet perspektiv på ting fra en som er utenforstående. Det er veldig vanlig med de følelsene du sliter med, og jeg tror mange kan nyte godt av terapi. Ofte er det det idylliske idealet av storfamilien og at alle skal være lykkelige sammen som gjør at det blir vanskelig for mange å takle de vonde følelsene som kommer opp.

3. Når det kommer til svigermor har jeg kun ett råd: DRIT i henne, overse og blokker! Hun sliter tydeligvis med masse issues.

Det viktigste her er at dere har valgt å leve sammen, det har ikke stedatter valgt. Hun fortjener ikke å kjenne på at du føler som du gjør, så skal du fortsette selv om ingenting fungerer så MÅ du være alene om smerten, og ikke påføre henne denne. 

Og et siste tips: Begynn å kalle henne bonusdatter istedet for stedatter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 16.52, Anonym bruker skrev:

Det ER umodent å la andre menneskers atferd(svigermor/biologisk mor/fars etc) påvirke hvordan dere føler for barnet. I tillegg driver dere å insisterer på at det er såå normalt og at de fleste har det likedan. Og att på til skal dere ha skryt fordi dere er så flinke å være åpne om det!

Anonymkode: 11213...f3f

Veldig enig i dette her, får inntrykk av at du mest er ute etter å få bekreftelse for at de negative følelsene dine er berettigede og hunnør for at du likevel er så flink og god mot jenta.

Det fremkommer ikke av innlegget ditt nøyaktig hva ved jentas personlighet og atferd som irriterer deg og som gjør at du misliker henne. Er det ansvaret og mer å gjøre ifm med flere barn som du misliker? Roter hun? Er uppdragen? Frekk? Bråkete?Da kan du jobbe med disse problemstillingene for å bedre situasjonen.

Du sier at du vil ha råd, men vil ikke ta ansvar for dine egne følelser, det er jentas mor og svigermor som har skylden. Du plasserer de negative følelsene du har for disse menneskene hos jenta og gir henne dermed ansvar og skyld. Du bør enten ta et oppgjør med dem eller med deg selv for at du ikke har klart å stå imot og korrigere deres kritiske holdning.

Følelser kan være rasjonelle eller irrasjonelle, de må uansettes hånteres av deg selv, ingen andre kan endre på de for deg. 

Slutt å synes synd på deg selv, det har aldri hjulpet noen til å gjøre noe konstruktivt.

Rettskrivningstrollene kan dra til !@#$^& for at de ødelegger trådene, er så møkk lei dere! Klarer dere virkelig ikke å forstå budskapet i en tekst hvis ikke alt er skrevet feilfritt? Denne besettelsen er helt sykelig og meningsløs. INGEN bryr seg om tvangstankene deres, hold dem for dere selv!

Anonymkode: 39f3b...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Rettskrivningstrollene kan dra til !@#$^& for at de ødelegger trådene, er så møkk lei dere! Klarer dere virkelig ikke å forstå budskapet i en tekst hvis ikke alt er skrevet feilfritt? Denne besettelsen er helt sykelig og meningsløs. INGEN bryr seg om tvangstankene deres, hold dem for dere selv!

Anonymkode: 39f3b...502

👏

Anonymkode: 32b40...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det du ikke forstår angående bidrag? Det skal dekke bolig, strøm, Internett, telefon, transport, aktiviteter, klær, sko, SFO, utstyr, ferie, bursdager etc, etc. Det er et nøkternt regnestykke satt opp av NAV. 

Kommer ungen i slitte klær har vel ikke mor råd til noe annet da. Det er dyrt å være aleneforsørger. Og da burde vel far kunne spandere på ungen noen klær. (Ja, i tillegg til bidraget!) hvis klærne ikke er opp til deres standard. Latterlig å kverulere og klage på barnebidrag i Norge. Dere slipper billig unna. Hadde dere bodd i USA måtte far betalt 5x så mye. Snakker av erfaring. 

Anonymkode: cbeac...777

Meg du svarte:

Jeg har forsørget tre barn alene på minstebidrag i mange år. Krever fortsatt far for under halvparten av det jeg kunne med loven i hånd. 

Ungene har aldri manglet utstyr, og alt de trenger sendes selvfølgelig med til far.

Hadde dette gått i minus på noen måte, hadde jeg krevd far for mer, men slik det er nå har vi begge råd til å ha et ok liv både med og uten unger, finne på ting som koster penger med dem når de er hos oss etc. 

Anonymkode: 32b40...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 19.12, Anonym bruker skrev:

Det jeg mener med sprøyt er hvor du skrev at du ikke tror noen synes det er enkelt. Men det er det for mange. Hele steopplegget er så negativt ladet på forumet. Mine stebarn er snille og gode unger som blir oppdratt av en super mamma.

Anonymkode: 591b6...f73

Beklager, men de aller færreste jeg har snakket med synes det er bare enkelt med stebarn! Snakker ikke om at det kun er vanskelig,men ikke bare enkelt! At du lever i en illusjon hvor du tror det er rosenrødt for alle må du for all del bare gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.7.2018 den 21.15, Anonym bruker skrev:

Hva gjør du med det, da? Virker det?

Anonymkode: 11213...f3f

Foreslår at du leser hele tråden og registrerer hva det er du leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 22.25, Anonym bruker skrev:

Ærlig talt. Barnebidrag her til lands er ingen svimlende summer! Hva tror du det koster for mor med bolig, strøm, aktiviteter, bursdager etc? Mye mer enn bidraget dekker. Du sutrer over at dere må kjøpe klær etc til henne. Det er da helt normalt! Du snakker om jenta som «noen andres unge», du vet hun er en del av familien din eller?

Jeg tenker du ikke klarer å skjule forakten din så godt som du tror, og derfor oppfører svigermor seg som hun gjør. Hun prøver å skjerme jenta.

Det er skikkelig ille det du skriver, håper du går litt i deg selv! Sånn kan ikke et voksent menneske oppføre seg! Skam deg! 

Anonymkode: cbeac...777

Vel om du faktisk gidder og lese hva jeg har skrevet her inne så får du kanskje med deg at jeg både skammer meg og jobber med det. Ser det er andre som skulle jobbet litt med seg selv her inne! Når man sliter med noe så hjelper det skikkelig mye å få høre for et forferdelig menneske man er. Bruker det og hjelpe deg? Tro hva du vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kole skrev:

Foreslår at du leser hele tråden og registrerer hva det er du leser.

Det har jeg gjort, og jeg ser ikke at du er kvitt problemet du hadde da du startet tråden.

Anonymkode: 11213...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 22.35, Anonym bruker skrev:

Har du like store problemer med tall som med rettskriving? I hovedinnlegget ditt skrev du hun var 1,5 år, nå er det plutselig blitt til 4?!?

Anonymkode: cbeac...777

Klart bevis på at du er mere opptatt av å lete etter feil enn å faktisk registrere hva du leser! Voksne folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 22.59, Anonym bruker skrev:

Jeg syns du motsier deg selv mye her i tråden. Du er såå glad i henne og hun i deg, blablabla, men samtidig gruer du deg til hun kommer, du liker ikke å ha henne der og ser på henne som et tilfeldig barn, at selv om det er din manns barn, betyr hun ikke noe for deg. Osv.

Jeg hater å tenke på at min datter også har en stemor!

Anonymkode: 9718b...3b6

Vær så snill å les hva jeg skriver gang på gang!! Har ikke skrevet at hun ikke betyr noe! Men hun betyr ikke MERE for meg enn andre barn i min familie eller barn av mine nærmeste venninner. Hun ER ikke mitt barn uansett om hun er min manns barn!hun er hos oss maks 8 uker i løpet av et helt år! Jeg ser alle andre barn i kretsen min mere enn det. Men det er uansett langt i fra det dette habdler om! JEG har et problem med MEG SELV!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2018 den 11.19, Anonym bruker skrev:

Hva er det du ikke forstår angående bidrag? Det skal dekke bolig, strøm, Internett, telefon, transport, aktiviteter, klær, sko, SFO, utstyr, ferie, bursdager etc, etc. Det er et nøkternt regnestykke satt opp av NAV. 

Kommer ungen i slitte klær har vel ikke mor råd til noe annet da. Det er dyrt å være aleneforsørger. Og da burde vel far kunne spandere på ungen noen klær. (Ja, i tillegg til bidraget!) hvis klærne ikke er opp til deres standard. Latterlig å kverulere og klage på barnebidrag i Norge. Dere slipper billig unna. Hadde dere bodd i USA måtte far betalt 5x så mye. Snakker av erfaring. 

Anonymkode: cbeac...777

Aleneforsørger??? Du skulle visst hvor mye hun får i bidrag! Vet du hvordan de regner det ut? Vet du at om far tjener mest skal han betale mest? Selv om hun selv tjener bra? Om bidragsgiver har en høyt lønnet jobb kan han måtte betale hele summen per mnd. Dårlig råd? Les hva jeg har skrevet. Summen hun får alene er langt mere enn hva vi bruker på våre felles barn. I tillegg har hun selv god inntekt samt bidrag fra en til barnefar! Hun har GOD råd. Det er ikke vårt ansvar å handle klær til jenta. At hun kan få ting når hun er hos oss er en grei sak.men mor er ansvarlig for å sørge for at hun har det hun trenger. Ved hjelp av bidrag som hun får masse av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2018 den 11.48, Anonym bruker skrev:

Det at pengene ikke går til barnet er litt tullete å si. Husleie, strømregning, internett og tv er ting som også går til barnet. Selvfølgelig skal dere stå for klær når hun er hos dere. Selvfølgelig sender ikke mor med de dyreste klærne til dere. Du virker bitter for at far må betale bidrag. Det kan være at denne moren har det trangt økonomisk også. Prøv å se ting fra morens perspektiv også. Du virker veldig til å tenke at alt handler om deg/dere. 

Anonymkode: e1bf0...3c2

Selvfølgelig skal vi stå for klær?? Nei det skal vi ikke. Hadde hun vært hos oss 50/50 så ja. Men hun er til oss tilsammen maks 8 uker ila.et år! Om du tror vi skal ha egne klær osv til henne hos oss så tar du skammelig feil. Du vet at det går utover UNGEN når mor ikke sender med ordentlige klær?? For en holdning du har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kole skrev:

Selvfølgelig skal vi stå for klær?? Nei det skal vi ikke. Hadde hun vært hos oss 50/50 så ja. Men hun er til oss tilsammen maks 8 uker ila.et år! Om du tror vi skal ha egne klær osv til henne hos oss så tar du skammelig feil. Du vet at det går utover UNGEN når mor ikke sender med ordentlige klær?? For en holdning du har!

Nei for en holdning DU har! Det er like mye far sin unge så det er en selvfølge at han også kjøper klær og utstyr til barnet! At han betaler barnebidrag betyr ikke at han ikke skal kjøpe noe til henne! Dere virker gjerrige begge to! Stakkars unge som bare blitt sett på som er utgiftspost!

Anonymkode: b7cb9...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2018 den 15.43, Mordi skrev:

Nå har ikke jeg lest alle svarene du har fått her, men jeg skal svare deg på spørsmålet ditt ut fra hva jeg tror er det rette å gjøre i situasjonen.

1. Du har for høye forventninger til hva du bør tenke/føle i forhold til stedatteren din. Du kan ikke forvente å elske henne som du elsker dine egne barn. Det at du har denne forventningen og ikke oppnår den gjør at du føler at du mislykkes og aldri kommer i mål på en måte. Senk skuldrene og tenk på at du skal være en omsorgsperson for henne hvor målet er å like å tilbringe tid med henne og ikke så mye mer enn det.

2. Gå i terapi for å få luftet tankene dine. Der får du kanskje et litt annet perspektiv på ting fra en som er utenforstående. Det er veldig vanlig med de følelsene du sliter med, og jeg tror mange kan nyte godt av terapi. Ofte er det det idylliske idealet av storfamilien og at alle skal være lykkelige sammen som gjør at det blir vanskelig for mange å takle de vonde følelsene som kommer opp.

3. Når det kommer til svigermor har jeg kun ett råd: DRIT i henne, overse og blokker! Hun sliter tydeligvis med masse issues.

Det viktigste her er at dere har valgt å leve sammen, det har ikke stedatter valgt. Hun fortjener ikke å kjenne på at du føler som du gjør, så skal du fortsette selv om ingenting fungerer så MÅ du være alene om smerten, og ikke påføre henne denne. 

Og et siste tips: Begynn å kalle henne bonusdatter istedet for stedatter :)

TUSEN takk for et ordentlig svar på det jeg faktisk skriver i utgangspunktet. :) Du har nok helt rett i at jeg har for høye forventninger. Tankene mine er blitt litt bedre av å ha fått noen få gode svar her inne. Jeg går til samtaler for andre ting,snakker om dette og. Jeg vet jeg ikke er et dårlig menneske osv. Men tenkte det kunne være fint med tanker fra andre som kanskje føler det litt likt. Men selvfølgelig kommer det masse stygge kommentarer også. 

Mine tanker holder jeg 100% for meg selv. Uansett hva de andre negative her inne måtte tro så vet ikke jenta noe som helst, for jeg er glad i henne selv om det ikke er det tette båndet. Som jeg tror er vanskelig og få når hun er så lite hos oss.

Hehe ja jeg vet bonusdatter er det nye,men tenker aldri på det da jeg alltid har sagt stebarn og steforeldre når jeg har vokst opp. Nen skjønner hva du mener :) igjen,takk for et fint svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig ikke håp for deg HI. Du tar ikke til deg noe av det folk prøver å fortelle deg. Jeg synes mer synd på den ungen etter jeg har lest de siste svarene! Bidrag fra NAV er rettferdig og nøkternt regnet ut, og de tar utgangspunkt i både fars og mors inntekt. Mitt håp er at du opplever å bli alenemor selv ganske snart, det er nok det som må til for at du skal forstå. 

Anonymkode: cbeac...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2018 den 19.31, Anonym bruker skrev:

Veldig enig i dette her, får inntrykk av at du mest er ute etter å få bekreftelse for at de negative følelsene dine er berettigede og hunnør for at du likevel er så flink og god mot jenta.

Det fremkommer ikke av innlegget ditt nøyaktig hva ved jentas personlighet og atferd som irriterer deg og som gjør at du misliker henne. Er det ansvaret og mer å gjøre ifm med flere barn som du misliker? Roter hun? Er uppdragen? Frekk? Bråkete?Da kan du jobbe med disse problemstillingene for å bedre situasjonen.

Du sier at du vil ha råd, men vil ikke ta ansvar for dine egne følelser, det er jentas mor og svigermor som har skylden. Du plasserer de negative følelsene du har for disse menneskene hos jenta og gir henne dermed ansvar og skyld. Du bør enten ta et oppgjør med dem eller med deg selv for at du ikke har klart å stå imot og korrigere deres kritiske holdning.

Følelser kan være rasjonelle eller irrasjonelle, de må uansettes hånteres av deg selv, ingen andre kan endre på de for deg. 

Slutt å synes synd på deg selv, det har aldri hjulpet noen til å gjøre noe konstruktivt.

Rettskrivningstrollene kan dra til !@#$^& for at de ødelegger trådene, er så møkk lei dere! Klarer dere virkelig ikke å forstå budskapet i en tekst hvis ikke alt er skrevet feilfritt? Denne besettelsen er helt sykelig og meningsløs. INGEN bryr seg om tvangstankene deres, hold dem for dere selv!

Anonymkode: 39f3b...502

Er ikke ute etter bekreftelse. Er ikke ute etter sympati. Jeg var ute etter råd fra andre i samme situasjon. Eller folk som ikle fordømmer. 

Jeg missliker ikke jenta. Les om igjen.

Jeg synes ikke synd på meg selv. Les om igjen.

Jeg tar ansvar. Jeg legger ikke skylden over på de,jeg forteller historien. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg gjort, og jeg ser ikke at du er kvitt problemet du hadde da du startet tråden.

Anonymkode: 11213...f3f

Har jeg sagt det? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er virkelig ikke håp for deg HI. Du tar ikke til deg noe av det folk prøver å fortelle deg. Jeg synes mer synd på den ungen etter jeg har lest de siste svarene! Bidrag fra NAV er rettferdig og nøkternt regnet ut, og de tar utgangspunkt i både fars og mors inntekt. Mitt håp er at du opplever å bli alenemor selv ganske snart, det er nok det som må til for at du skal forstå. 

Anonymkode: cbeac...777

Tenk at du klarer å skrive noe sånt til andre mennesker? Er ingen håp for deg heller ser jeg. Håper du og får det vanskelig. Hyggelig å lese??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei for en holdning DU har! Det er like mye far sin unge så det er en selvfølge at han også kjøper klær og utstyr til barnet! At han betaler barnebidrag betyr ikke at han ikke skal kjøpe noe til henne! Dere virker gjerrige begge to! Stakkars unge som bare blitt sett på som er utgiftspost!

Anonymkode: b7cb9...604

Når far betaler mange tusen i mnd i bidrag for å forsørge barnet,er det forventet at mor klarer å sørge for at barnet har alt det trenger. Pengene går til alt barnet trenger. Det er ikke fars ansvar å betale mor for at barnet skal ha alt det trenger og i tillegg handle nytt når barnet er hos far. Da har du misforstått veldig.

Ps: dette er noe vi har pratet med familievernkontoret om og fått bekreftet at vi har rett. Det er rett som vi tenker. Barnemor har fått beskjed fra mekler. Fortsetter hun så blir det tatt videre. I samråd med mekler. Så spar deg. :)

Endret av Kole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for meg :) er ikke rart folk snakker om damene på alle forum når man leser hva enkelte får seg til å skrive. Jeg sliter veldig mye med psykisk sykdom,så det går veldig inn på meg når dere kommer med stygge kommentarer. Jeg er et menneske. Med følelser og tanker. Når jeg ærlig forteller om mine tanker fortjener jeg ikke piss fra andre. Da kan dere la være og skrive. Jeg har ikke skrevet at jeg ikke er glad i jenta. Tvert imot. Jeg har skrevet at dette er mitt problem og ingen andres. Det er jeg som har det vanskelig ingen andre. Jeg ønsker å ikke ha det slikt.

Men noen fine svar har jeg fått. De hjelper meg. Skal ikke mye til. Så nå skal jeg snart ta imot jenta som skal hit på ferie. Jeg skal senke skuldrene og kravene til meg selv. Jeg skal fortsette å være som jeg er, en ekstra venn og omsorgsperson for jenta. Jeg skal fortsette med å gi henne trøst når hun savner mamman sin,har slått seg eller andre ting. Jeg skal fortsette med å ha jentedager med henne. (Forferdelig stemor som har alenetid med jenta) jeg skal fortsett med å behandle henne likt som mine barn,akkurat som jeg har gjort hele tiden. Jeg skal gi henne en fin ferie også i år.

Jeg kan aldri elske henne eller noen som mine egne og det er helt greit. Så tusen takk til dere som har bidratt med saklige svar,tips og råd. Det betyr mye. Til dere andre, vær mot andre som dere vil andre skal være mot dere. God sommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kole skrev:

Beklager, men de aller færreste jeg har snakket med synes det er bare enkelt med stebarn! Snakker ikke om at det kun er vanskelig,men ikke bare enkelt! At du lever i en illusjon hvor du tror det er rosenrødt for alle må du for all del bare gjøre.

Lever ikke i en illusjon fordi om du rettferdiggjør dine negative følelser og mangler evne til å være glad i den stakkars jenta.

Anonymkode: 591b6...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Kole skrev:

Takker for meg :) er ikke rart folk snakker om damene på alle forum når man leser hva enkelte får seg til å skrive. Jeg sliter veldig mye med psykisk sykdom,så det går veldig inn på meg når dere kommer med stygge kommentarer. Jeg er et menneske. Med følelser og tanker. Når jeg ærlig forteller om mine tanker fortjener jeg ikke piss fra andre. Da kan dere la være og skrive. Jeg har ikke skrevet at jeg ikke er glad i jenta. Tvert imot. Jeg har skrevet at dette er mitt problem og ingen andres. Det er jeg som har det vanskelig ingen andre. Jeg ønsker å ikke ha det slikt.

Men noen fine svar har jeg fått. De hjelper meg. Skal ikke mye til. Så nå skal jeg snart ta imot jenta som skal hit på ferie. Jeg skal senke skuldrene og kravene til meg selv. Jeg skal fortsette å være som jeg er, en ekstra venn og omsorgsperson for jenta. Jeg skal fortsette med å gi henne trøst når hun savner mamman sin,har slått seg eller andre ting. Jeg skal fortsette med å ha jentedager med henne. (Forferdelig stemor som har alenetid med jenta) jeg skal fortsett med å behandle henne likt som mine barn,akkurat som jeg har gjort hele tiden. Jeg skal gi henne en fin ferie også i år.

Jeg kan aldri elske henne eller noen som mine egne og det er helt greit. Så tusen takk til dere som har bidratt med saklige svar,tips og råd. Det betyr mye. Til dere andre, vær mot andre som dere vil andre skal være mot dere. God sommer! :)

Du evner kun å ta imot innspill fra de få som er enig med deg. Slik skaper ikke vekst og forandring. Skremmende holdninger du viser her. Narsissisme på høyt nivå. 

Anonymkode: cbeac...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Kole skrev:

Takker for meg :) er ikke rart folk snakker om damene på alle forum når man leser hva enkelte får seg til å skrive. Jeg sliter veldig mye med psykisk sykdom,så det går veldig inn på meg når dere kommer med stygge kommentarer. Jeg er et menneske. Med følelser og tanker. Når jeg ærlig forteller om mine tanker fortjener jeg ikke piss fra andre. Da kan dere la være og skrive. Jeg har ikke skrevet at jeg ikke er glad i jenta. Tvert imot. Jeg har skrevet at dette er mitt problem og ingen andres. Det er jeg som har det vanskelig ingen andre. Jeg ønsker å ikke ha det slikt.

Men noen fine svar har jeg fått. De hjelper meg. Skal ikke mye til. Så nå skal jeg snart ta imot jenta som skal hit på ferie. Jeg skal senke skuldrene og kravene til meg selv. Jeg skal fortsette å være som jeg er, en ekstra venn og omsorgsperson for jenta. Jeg skal fortsette med å gi henne trøst når hun savner mamman sin,har slått seg eller andre ting. Jeg skal fortsette med å ha jentedager med henne. (Forferdelig stemor som har alenetid med jenta) jeg skal fortsett med å behandle henne likt som mine barn,akkurat som jeg har gjort hele tiden. Jeg skal gi henne en fin ferie også i år.

Jeg kan aldri elske henne eller noen som mine egne og det er helt greit. Så tusen takk til dere som har bidratt med saklige svar,tips og råd. Det betyr mye. Til dere andre, vær mot andre som dere vil andre skal være mot dere. God sommer! :)

Ta med denne tråden til psykologen din, så kan du bruke den i terapien. En slags gruppeterapi, bare med anonyme deltakere. 

Anonymkode: 11213...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du evner kun å ta imot innspill fra de få som er enig med deg. Slik skaper ikke vekst og forandring. Skremmende holdninger du viser her. Narsissisme på høyt nivå. 

Anonymkode: cbeac...777

Vel jeg har tatt imot innspill fra de som klarer og holde seg saklig uten en frekk undertone. Så enkelt er det. Gidder ikke forholde meg til folk som ikke kan oppføre seg voksent. De får som de gir. :) jeg klarer ikke å ta det som seriøse råd når det er så mye megativitet i samme innlegg. Skal rådene dine tas alvorlig bør du legge de fram på en seriøs og saklig ikkedømmende måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...