Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

2 hours ago, FjelletKaller said:

Hjelp!! Jeg tryna i stad når jeg tørka støv, slo bare hodet litt men ikke ikke så veldig. Nå noen timer etter på så blør jeg, brunt.. ikke veldig mye, men har blødd gjennom joggebuksa... er litt mensmurringer i magen.. ringer man legevakta, eller venter man til i morgen og ringer fastlegen?? 

Hvor langt på vei er du? Syns å huske jeg leste et sted at dersom det er tidlig så ber legen deg vente for å se an. Men jeg ville absolutt tatt en telefon. En tekefon for mye er bedre enn en telefon for lite❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Atemor skrev:

Hvor langt på vei er du? Syns å huske jeg leste et sted at dersom det er tidlig så ber legen deg vente for å se an. Men jeg ville absolutt tatt en telefon. En tekefon for mye er bedre enn en telefon for lite❤

Jeg er 6+4.. ringte legevakten i stad, fikk beskjed om å ringe fastlegen i morgen! Han på legevakten var veldig hyggelig og forståelsesfull da! 😊 Så nå krysser jeg fingrene, selvom det nå har begynt å gjøre litt vondt også.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, FjelletKaller said:

Jeg er 6+4.. ringte legevakten i stad, fikk beskjed om å ringe fastlegen i morgen! Han på legevakten var veldig hyggelig og forståelsesfull da! 😊 Så nå krysser jeg fingrene, selvom det nå har begynt å gjøre litt vondt også.  

Hvordan har du det i dag? Ble det noe mer smerter eller annet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal inn til legen klokka 13. Hadde ganske kraftige menssmerter i natt, og en del blødninger. Har roet seg litt nå, men jeg tror jeg har mistet. Får nok mer svar etterpå.. begynner egentlig og forsone meg litt med tanken.. 

33 minutter siden, Atemor skrev:

Hvordan har du det i dag? Ble det noe mer smerter eller annet? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutes ago, FjelletKaller said:

Skal inn til legen klokka 13. Hadde ganske kraftige menssmerter i natt, og en del blødninger. Har roet seg litt nå, men jeg tror jeg har mistet. Får nok mer svar etterpå.. begynner egentlig og forsone meg litt med tanken.. 

 

Usjameg ❤ sender deg varme tanker og energier og krysser fingrene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, FjelletKaller skrev:

Skal inn til legen klokka 13. Hadde ganske kraftige menssmerter i natt, og en del blødninger. Har roet seg litt nå, men jeg tror jeg har mistet. Får nok mer svar etterpå.. begynner egentlig og forsone meg litt med tanken.. 

 

Fikk du vite noe? Håper alt går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, FjelletKaller skrev:

Skal inn til legen klokka 13. Hadde ganske kraftige menssmerter i natt, og en del blødninger. Har roet seg litt nå, men jeg tror jeg har mistet. Får nok mer svar etterpå.. begynner egentlig og forsone meg litt med tanken.. 

 

Uff, håper det går bra med deg!

Endret av Tusenfryd84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Atemor skrev:

Usjameg ❤ sender deg varme tanker og energier og krysser fingrene!!

 

6 timer siden, MilleMarmelade skrev:

Fikk du vite noe? Håper alt går bra.

 

4 timer siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Håper alt går bra med deg FjelletKaller. 

 

1 time siden, Tusenfryd84 skrev:

Uff, håper det går bra med deg!

Hei. Tusen takk for omtanke! ❤

Legen var ganske sikker på at det var en sa, tok en blodprøve. Og skal ta en ny til onsdag så får vite sikkert på torsdag. Hvis verdiene ikke synker så skal jeg ta en ultralyd, men jeg tror vel egentlig at kroppen ordner opp selv, virker sånn.. Så nå er det bare å vente til det er over også prøve igjen!! 😊 Lykke til med spirene deres! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, FjelletKaller said:

 

 

 

Hei. Tusen takk for omtanke! ❤

Legen var ganske sikker på at det var en sa, tok en blodprøve. Og skal ta en ny til onsdag så får vite sikkert på torsdag. Hvis verdiene ikke synker så skal jeg ta en ultralyd, men jeg tror vel egentlig at kroppen ordner opp selv, virker sånn.. Så nå er det bare å vente til det er over også prøve igjen!! 😊 Lykke til med spirene deres! 😊

Sender deg varme tanker ❤

noe jeg syns er fint å tenke på i en sånn stund er at det stort sett er en grunn til at kroppen ordner opp tidlig. Ta vare på deg selv ❤

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte meg en time til ul på tirsdag formiddag. Hrugleder meg skikkelig. Har hatt mye symptomer, men klarer likevel ikke å la være å slippe fryktet for at det ikke er som det skal heller. 

Men hvis jeg ser hjertet, så skal jeg senke skuldrene. Er 7+1 på torsdag. 

Hvordan regner dere forresten? Er man i uke 8 når man er 7+1, eller sier dere da uke 7? Har hørt at hvis man ser hjerteslag i uke 8, så er det veldig stor sannsynlighet for at alt går bra❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri83 skrev:

Bestilte meg en time til ul på tirsdag formiddag. Hrugleder meg skikkelig. Har hatt mye symptomer, men klarer likevel ikke å la være å slippe fryktet for at det ikke er som det skal heller. 

Men hvis jeg ser hjertet, så skal jeg senke skuldrene. Er 7+1 på torsdag. 

Hvordan regner dere forresten? Er man i uke 8 når man er 7+1, eller sier dere da uke 7? Har hørt at hvis man ser hjerteslag i uke 8, så er det veldig stor sannsynlighet for at alt går bra❤️

Forstår d slik at man kan se ❤️Slag allerede v 6 uker ... jeg aner ik hva jeg sier ... jeg sier vel 6+6 tror jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Siri83 said:

Bestilte meg en time til ul på tirsdag formiddag. Hrugleder meg skikkelig. Har hatt mye symptomer, men klarer likevel ikke å la være å slippe fryktet for at det ikke er som det skal heller. 

Men hvis jeg ser hjertet, så skal jeg senke skuldrene. Er 7+1 på torsdag. 

Hvordan regner dere forresten? Er man i uke 8 når man er 7+1, eller sier dere da uke 7? Har hørt at hvis man ser hjerteslag i uke 8, så er det veldig stor sannsynlighet for at alt går bra❤️

Jeg har også bestilt UL. Skal neste fredag. Kjenner følelsen din!! Grugleder meg! Jeg er helt overforvirret over tellinger. Så jeg skal ikke prøve å forklare noe der 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Atemor skrev:

Jeg har også bestilt UL. Skal neste fredag. Kjenner følelsen din!! Grugleder meg! Jeg er helt overforvirret over tellinger. Så jeg skal ikke prøve å forklare noe der 😂😂

Vet aldri hva jeg skal følge når jeg leser om de ulike ukene🙈😆

Hvor langt er du på vei da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri83 skrev:

Bestilte meg en time til ul på tirsdag formiddag. 

Hvordan regner dere forresten? Er man i uke 8 når man er 7+1, eller sier dere da uke 7? Har hørt at hvis man ser hjerteslag i uke 8, så er det veldig stor sannsynlighet for at alt går bra❤️

Siri83, håper UL ble en god opplevelse!

Jeg har lest at man regner den uken som er påbegynt. 0+3 (som vi sjelden snakker om)er i uke 1. Iom at man ikke teller null, så blir da 9+1 uke ti (og 10+0 siste dagen i uke ti). 10+1 = uke 11 :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Siri83 said:

Vet aldri hva jeg skal følge når jeg leser om de ulike ukene🙈😆

Hvor langt er du på vei da?

Jeg er litt usikker. Men jeg er gabske sikker p at jeg hadde EL rundt 23.juli. så hvis det stemmer er det 6+2 men så slenger man vel på 2 uker..?? Så da er jeg vel 8+2??? 🙈🙈😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Siri83 skrev:

Bestilte meg en time til ul på tirsdag formiddag. Hrugleder meg skikkelig. Har hatt mye symptomer, men klarer likevel ikke å la være å slippe fryktet for at det ikke er som det skal heller. 

Men hvis jeg ser hjertet, så skal jeg senke skuldrene. Er 7+1 på torsdag. 

Hvordan regner dere forresten? Er man i uke 8 når man er 7+1, eller sier dere da uke 7? Har hørt at hvis man ser hjerteslag i uke 8, så er det veldig stor sannsynlighet for at alt går bra❤️

Så spennende. Håper alt går bra!!☺️ bestilte du til privat? Jeg er 7+1 i dag, og sier vel egentlig det, haha. Ut ifra appen så er jeg i graviditetsuke 8, men 7+1 (ikke at det sier meg så mye..?)

 

Jeg har tidlig ultralyd den 18.september, da er jeg 9 uker på vei, men har så lyst til å bestille privat, sånn at det blir litt tidligere (skulle helst hatt i går liksom, haha)... sikkert dumt, men føler det er så lenge til🙃😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, FjelletKaller skrev:

 

 

 

Hei. Tusen takk for omtanke! ❤

Legen var ganske sikker på at det var en sa, tok en blodprøve. Og skal ta en ny til onsdag så får vite sikkert på torsdag. Hvis verdiene ikke synker så skal jeg ta en ultralyd, men jeg tror vel egentlig at kroppen ordner opp selv, virker sånn.. Så nå er det bare å vente til det er over også prøve igjen!! 😊 Lykke til med spirene deres! 😊

Sender deg gode tanker ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Sljee skrev:

Så spennende. Håper alt går bra!!☺️ bestilte du til privat? Jeg er 7+1 i dag, og sier vel egentlig det, haha. Ut ifra appen så er jeg i graviditetsuke 8, men 7+1 (ikke at det sier meg så mye..?)

 

Jeg har tidlig ultralyd den 18.september, da er jeg 9 uker på vei, men har så lyst til å bestille privat, sånn at det blir litt tidligere (skulle helst hatt i går liksom, haha)... sikkert dumt, men føler det er så lenge til🙃😂

Ja, jeg bestilte privat. Synes det er verdt å betale en tusenlapp for å senke skuldrene mine. 

18.9 er ikke sååå lenge til, men skjønner at du vil ha det fortere. Gjør det som føles riktig for deg. Man ser jo ikke stort så kort som vi er på vei, men utrolig hva bekreftelse på at alt er ok kan gjøre❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Siri83 skrev:

Ja, jeg bestilte privat. Synes det er verdt å betale en tusenlapp for å senke skuldrene mine. 

18.9 er ikke sååå lenge til, men skjønner at du vil ha det fortere. Gjør det som føles riktig for deg. Man ser jo ikke stort så kort som vi er på vei, men utrolig hva bekreftelse på at alt er ok kan gjøre❤️

Er det neste tirsdag du skulle? Eller var du i dag? Jeg skjønner veldig godt at du bestilte privat, jeg er helt enig selv! Nei, det er jo i underkant av 2 uker, men tiden går så sakte😅❤️ 

Helt utrolig hva en bekreftelse kan gjøre, så må tenke litt på det, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Sljee skrev:

Er det neste tirsdag du skulle? Eller var du i dag? Jeg skjønner veldig godt at du bestilte privat, jeg er helt enig selv! Nei, det er jo i underkant av 2 uker, men tiden går så sakte😅❤️ 

Helt utrolig hva en bekreftelse kan gjøre, så må tenke litt på det, tror jeg!

Jeg skal på torsdag formiddag. Er så usikker på om jeg vil ha med kjæresten min eller ikke...tror faktisk jeg skal gå alene. 

Skal du ha med kjæreste?

hvis du klarer å vente to uker, så får du sett mer, men tenker du å ta en ul til i uke 12?

hvis du ikke klarer å vente, er det mange klinikker som gir time på dagen👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri83 skrev:

Jeg skal på torsdag formiddag. Er så usikker på om jeg vil ha med kjæresten min eller ikke...tror faktisk jeg skal gå alene. 

Skal du ha med kjæreste?

hvis du klarer å vente to uker, så får du sett mer, men tenker du å ta en ul til i uke 12?

hvis du ikke klarer å vente, er det mange klinikker som gir time på dagen👍

Ååh, så spennende da❤️ 

Ja, han sa ifra når jeg fikk timen om at han ville være med, så da er han mer enn velkommen☺️ 

Det er det jeg har funnet ut også, så tror bare jeg biter sammen tennene til den 18 og bestiller meg en privat ultralyd til uke 12 ja! Tenker at jeg vil ha en til før den ordinære ultralyden blir👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere hatt ul i uke 12 og i uke 9 og det var utrolig stor forskjell! I uke 9 var det bare ei lita bønne med litt utvekster til armer og bein, hodet var halve kroppen. I uke 12 var det jo en liten baby! Ordentlige armer og bein med fingre og tær og alt. Men ja, disse første ukene er uendelige...

Jeg skal til legen i morgen og håper jeg får tidlig ul på sykehuset, men vet ikke hvor fort jeg får den timen. Forhåpentligvis innen neste helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...