Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

4 hours ago, Nordpolen said:

Dette er første, og første forsøk. Så hvis dette går hele veien så har jeg hatt ekstremt flaks! 

Ja, det er jammen ikke store greiern. Men de beste 1,88 cm jeg har sett på lenge! 

Dagene går sakte fremover! Hehe

Fantastisk ❤❤❤ 

husker jordmora mi sa til meg med min første at når man ser et bankende hjerte så tidliig så er det gode odds:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fortsatt positiv G-test og får bare mer og mer symptomer. Pleier aldri å ha vondt i brystene før mensen, men nå har jeg så vondt! Ulvehunger, null matlyst og kvalm om hverandre. Jeg skjønner virkelig ingenting...men kan ikke gjøre annet enn å vente. Kjenner jeg er litt i kjelleren og klarer ikke å fokusere på noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri83 skrev:

Jeg har fortsatt positiv G-test og får bare mer og mer symptomer. Pleier aldri å ha vondt i brystene før mensen, men nå har jeg så vondt! Ulvehunger, null matlyst og kvalm om hverandre. Jeg skjønner virkelig ingenting...men kan ikke gjøre annet enn å vente. Kjenner jeg er litt i kjelleren og klarer ikke å fokusere på noe. 

Krysser fingrene for at du får se et bankende hjerte på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Siri83 skrev:

Jeg har fortsatt positiv G-test og får bare mer og mer symptomer. Pleier aldri å ha vondt i brystene før mensen, men nå har jeg så vondt! Ulvehunger, null matlyst og kvalm om hverandre. Jeg skjønner virkelig ingenting...men kan ikke gjøre annet enn å vente. Kjenner jeg er litt i kjelleren og klarer ikke å fokusere på noe. 

Krysser alt jeg har for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Siri83 said:

Jeg har fortsatt positiv G-test og får bare mer og mer symptomer. Pleier aldri å ha vondt i brystene før mensen, men nå har jeg så vondt! Ulvehunger, null matlyst og kvalm om hverandre. Jeg skjønner virkelig ingenting...men kan ikke gjøre annet enn å vente. Kjenner jeg er litt i kjelleren og klarer ikke å fokusere på noe. 

Som jeg håper du får se et bankende hjerte ❤ tok legen blodprøve? Fått svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Atemor skrev:

Som jeg håper du får se et bankende hjerte ❤ tok legen blodprøve? Fått svar?

Nei, har ikke snakket noe med legen om dette. Var på privat ul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som orker å forklare meg dette? Har søkt på nett og tror jeg har forstått det, men så faller jeg plutselig ut igjen. I dag er jeg 8+0, men i graviditetsuke 9..? Kjenner jeg blir litt rådvill! Jeg har ei graviditetsbok som jeg skriver i hver uke, og det som står på "uke 9" i boken, er det som står om barnet på appen min i dag, 8+0. 

Endret av Sljee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sljee skrev:

Er det noen som orker å forklare meg dette? Har søkt på nett og tror jeg har forstått det, men så faller jeg plutselig ut igjen. I dag er jeg 8+0, men i graviditetsuke 9..? Kjenner jeg blir litt rådvill! Jeg har ei graviditetsbok som jeg skriver i hver uke, og det som står på "uke 9" i boken, er det som står om barnet på appen min i dag, 8+0. 

Det der er noe herk, som bare forvirrer. Du er i din 9. uke, som er 8+0 til 8+6. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, MilleMarmelade skrev:

Det der er noe herk, som bare forvirrer. Du er i din 9. uke, som er 8+0 til 8+6. 

Okei, så det stemmer at jeg skal skrive og lese om 8 uker og ikke 9 uker, sant? Typ at jeg er 8+1, men jeg har påbegynt min 9.uke?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2017 den 19.05, Sljee skrev:

Okei, så det stemmer at jeg skal skrive og lese om 8 uker og ikke 9 uker, sant? Typ at jeg er 8+1, men jeg har påbegynt min 9.uke?😅

Ja, det stemmer. Dette er den 9. uka du er gravid (bortsett fra at man ikke er gravid de to første ukene, men det er en annen historie) Akkurat som at når barnet er 0 år, er det i sitt første leveår, det året barnet er 1 år, er det andre leveåret osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette er første gang jeg tenker at legen og helsevesenet er litt i overkant frampå! Jeg var hos fastlegen forrige uke, og idag fikk jeg time til ordinær ultralyd! Om to måneder! Jeg er jo maks 10+0 i dag, så det er da ingen som vet om dette går bra eller ei. Men jeg er tydeligvis inne i systemet nå...

Og når bestiller man jordmortime (uke 24). Det står "i god tid", men hva er nå det? Første gang bestilte jeg i uke 16 eller noe, og fikk nesten kjeft for å være så treg. Forrige gang tror jeg jeg bestilte ca i uke 12 for å få den jordmora jeg ville, men det føltes jo helt latterlig tidlig. Men er det da man gjør det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, MilleMarmelade skrev:

Oi, dette er første gang jeg tenker at legen og helsevesenet er litt i overkant frampå! Jeg var hos fastlegen forrige uke, og idag fikk jeg time til ordinær ultralyd! Om to måneder! Jeg er jo maks 10+0 i dag, så det er da ingen som vet om dette går bra eller ei. Men jeg er tydeligvis inne i systemet nå...

Og når bestiller man jordmortime (uke 24). Det står "i god tid", men hva er nå det? Første gang bestilte jeg i uke 16 eller noe, og fikk nesten kjeft for å være så treg. Forrige gang tror jeg jeg bestilte ca i uke 12 for å få den jordmora jeg ville, men det føltes jo helt latterlig tidlig. Men er det da man gjør det??

Er det en spesiell jordmortime man skal få i uke 24? Ellers er det jo vanlig i mange kommuner at man går til jordmor enten hver svangerskontroll eller annnenhver! Jeg bestilte jordmortime i uke 8, og skal til henne første gang neste uke (uke 12). Etter det blir det annenhver gang lege og annenhver gang jordmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, mlini skrev:

Er det en spesiell jordmortime man skal få i uke 24? Ellers er det jo vanlig i mange kommuner at man går til jordmor enten hver svangerskontroll eller annnenhver! Jeg bestilte jordmortime i uke 8, og skal til henne første gang neste uke (uke 12). Etter det blir det annenhver gang lege og annenhver gang jordmor :)

Neida, er ikke en spesiell time. Mange har den første kontrollen i uke 12 hos fastlegen og da blir den neste i uke 24 ofte hos jm. Men man står helt fritt til å velge hvordan man gjør det. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MilleMarmelade skrev:

Ja, det stemmer. Dette er den 9. uka du er gravid (bortsett fra at man ikke er gravid de to første ukene, men det er en annen historie) Akkurat som at når barnet er 0 år, er det i sitt første leveår, det året barnet er 1 år, er det andre leveåret osv. 

Da skjønner jeg! Tusen takk for svar😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ik helt hvordan dette går ... fikk litt blod på papiret, og i min verden er ik d et godt tegn ... har ul på mandag. Blir d ik mer enn dette vil jeg nok ta den. Om det blir som sist jeg mister har jeg ik sjans til å gjennomføre en vaginal ul. 8+0...samme som sist, men hadde stoppet opp i uke 5 ca. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mrsatilla har 2 skrev:

Vet ik helt hvordan dette går ... fikk litt blod på papiret, og i min verden er ik d et godt tegn ... har ul på mandag. Blir d ik mer enn dette vil jeg nok ta den. Om det blir som sist jeg mister har jeg ik sjans til å gjennomføre en vaginal ul. 8+0...samme som sist, men hadde stoppet opp i uke 5 ca. 

Huff, håper det ikke blir noe mer, men skjønner at du blir engstelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, mrsatilla har 2 said:

Vet ik helt hvordan dette går ... fikk litt blod på papiret, og i min verden er ik d et godt tegn ... har ul på mandag. Blir d ik mer enn dette vil jeg nok ta den. Om det blir som sist jeg mister har jeg ik sjans til å gjennomføre en vaginal ul. 8+0...samme som sist, men hadde stoppet opp i uke 5 ca. 

Krysser alt jeg har for deg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, mrsatilla har 2 skrev:

Vet ik helt hvordan dette går ... fikk litt blod på papiret, og i min verden er ik d et godt tegn ... har ul på mandag. Blir d ik mer enn dette vil jeg nok ta den. Om det blir som sist jeg mister har jeg ik sjans til å gjennomføre en vaginal ul. 8+0...samme som sist, men hadde stoppet opp i uke 5 ca. 

Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2017 den 11.09, Siri83 skrev:

Jeg har fortsatt positiv G-test og får bare mer og mer symptomer. Pleier aldri å ha vondt i brystene før mensen, men nå har jeg så vondt! Ulvehunger, null matlyst og kvalm om hverandre. Jeg skjønner virkelig ingenting...men kan ikke gjøre annet enn å vente. Kjenner jeg er litt i kjelleren og klarer ikke å fokusere på noe. 

Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, mrsatilla har 2 skrev:

Vet ik helt hvordan dette går ... fikk litt blod på papiret, og i min verden er ik d et godt tegn ... har ul på mandag. Blir d ik mer enn dette vil jeg nok ta den. Om det blir som sist jeg mister har jeg ik sjans til å gjennomføre en vaginal ul. 8+0...samme som sist, men hadde stoppet opp i uke 5 ca. 

Krysser alt for at det skal gå bra med deg også❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mrsatilla har 2 skrev:

Takk alle sammen 😊 Roet seg ned, så om d holder seg slik blir d i alle fall ul på mandag 👍🏼 

Åh, så bra!! Har UL på mandag jeg også, grugleder meg 🤞🏼🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...