Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

Fikk ikke noe tidlig ul av legen, han mente at et par uker fra eller til ikke var så farlig. "I verste fall blir det to ordinære ul" Det hadde jeg sist og den første av de to var så dritt at jeg egentlig ikke hadde lyst til å møte opp to uker senere (mannen gadd ikke) Det var annet sykehus og sur jm, så jeg kan egentlig ikke sammenliknet, men lell. 

Vi får se om jeg nå bestiller tidlig ul privat, eller om vi lar det stå til. Og jeg venter svar på jobbtilbud neste uke. 

Jeg blir ikke med i noen fb-gruppe før uke 12, men da kommer jeg gjerne tuslende. Er gruppa hemmelig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg grugleder meg sånn til UL neste fredag. Er så spent på hvor langt på vei jeg er. Om d er et bankende hjerte der ❤ hadde vært utrolig urettferdig om jeg ikke har noen der inne. Med alle symptomene og den kvalmen jeg går med om dagen... disse ukene er ulidelig lange. Men akk så spennende. Jeg har allerede oppblåst mage. Vet det bare er luft. Men har ikke sjans til å holde den inne så jeg har anskaffet mine første to preggobukser allerede. Hvordan er d med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, oppblåst så det holder! Har ikke gravd fram mammatøyet på loftet enda, men prøver å hanke inn igjen det jeg har lånt ut... Syns magen er helt latterlig stor med tanke på at livmora ennå ikke har kommet opp av bekkenet engang! 🙈 Og skjønner ikke hvordan jeg skal kunne skjule dette i tre-fire uker til... 

Men når jeg bøyer meg, så begynner jeg å kjenne litt motstand helt nederst i magen, så det er nok noe som vokser langt der inne et sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ingen ul på meg før 18 sept ... pendler langt og er så mye styr her jeg jobber for å komme meg til ul. Blirå ta d i hjembyen, og da må jeg bare vente 😊 Diabetiker så blir mange ul på meg om dette går riktig vei ... fortsatt symptomer på ømme bryst, kvalme og muligens litt mer mage (men d er vel strengt tatt bare jeg som ser). Har også et mulig jobb bytte på gang, og ble oppfordret til å ikke si noe om graviditeten av fagforeningen 😊 Tror jeg følger d rådet, om jeg kommer så langt som til intervju 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, mrsatilla har 2 said:

Blir ingen ul på meg før 18 sept ... pendler langt og er så mye styr her jeg jobber for å komme meg til ul. Blirå ta d i hjembyen, og da må jeg bare vente 😊 Diabetiker så blir mange ul på meg om dette går riktig vei ... fortsatt symptomer på ømme bryst, kvalme og muligens litt mer mage (men d er vel strengt tatt bare jeg som ser). Har også et mulig jobb bytte på gang, og ble oppfordret til å ikke si noe om graviditeten av fagforeningen 😊 Tror jeg følger d rådet, om jeg kommer så langt som til intervju 😊

Jeg har dessverre hørt flere kjipe historier om folk som ikke får stillinger når de er åpne om det. Så du gjør sikkert lurt i å holde igjen ❤

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Atemor skrev:

Jeg har dessverre hørt flere kjipe historier om folk som ikke får stillinger når de er åpne om det. Så du gjør sikkert lurt i å holde igjen ❤

 

jeg får kjøre "trekk inn magen, og hold kjeft" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på ul...og det var en kjip opplevelse dessverre. Fant hverken embryo eller plommesekken. Hun mener jeg skal tenke positivt og mente at jeg kanskje kortere på vei enn jeg tror. Men kan man ta TO uker feil??? Jeg fikk jo veldig sent sterke g-tester, men var sterke ca 8 dager etter ikm. 

Nå må jeg gå og ikke ane noe før ny ul neste fredag. Helt grusomt. Er dessverre veldig negativ og venter bare på en blødning... Har masse symptomer som har kommet for fullt i det siste og hcg-testen var jo tydelig gravid. Skjønner ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Siri83 skrev:

Da har jeg vært på ul...og det var en kjip opplevelse dessverre. Fant hverken embryo eller plommesekken. Hun mener jeg skal tenke positivt og mente at jeg kanskje kortere på vei enn jeg tror. Men kan man ta TO uker feil??? Jeg fikk jo veldig sent sterke g-tester, men var sterke ca 8 dager etter ikm. 

Nå må jeg gå og ikke ane noe før ny ul neste fredag. Helt grusomt. Er dessverre veldig negativ og venter bare på en blødning... Har masse symptomer som har kommet for fullt i det siste og hcg-testen var jo tydelig gravid. Skjønner ingenting.

Ånei, det var ikke det jeg ville høre❤️ håper det går fint med deg, og jeg krysser alt jeg har for at hun har rett mtp alle de symptomene du har fått i det siste, at g-testene slo ut sterkere en stund etter ikm og at HCG testen var tydelig gravid!

Men blir du fulgt opp med blodprøver da? Eller må du bare vente til neste fredag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Siri83 skrev:

Da har jeg vært på ul...og det var en kjip opplevelse dessverre. Fant hverken embryo eller plommesekken. Hun mener jeg skal tenke positivt og mente at jeg kanskje kortere på vei enn jeg tror. Men kan man ta TO uker feil??? Jeg fikk jo veldig sent sterke g-tester, men var sterke ca 8 dager etter ikm. 

Nå må jeg gå og ikke ane noe før ny ul neste fredag. Helt grusomt. Er dessverre veldig negativ og venter bare på en blødning... Har masse symptomer som har kommet for fullt i det siste og hcg-testen var jo tydelig gravid. Skjønner ingenting.

Jeg ble satt to uker tilbake forrige gang, selv om jeg var sikker på dato for siste mens. Men både gyn på tidlig ul og jm på ordinær sto på sitt. Så terminen ble jo deretter. Fødselen startet dagen etter ul termin, men jeg er fremdeles ikke overbevist om at den var rett

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sljee skrev:

Ånei, det var ikke det jeg ville høre❤️ håper det går fint med deg, og jeg krysser alt jeg har for at hun har rett mtp alle de symptomene du har fått i det siste, at g-testene slo ut sterkere en stund etter ikm og at HCG testen var tydelig gravid!

Men blir du fulgt opp med blodprøver da? Eller må du bare vente til neste fredag?

Ja, det var skikkelig kjedelig.. nei, ingen blodprøver, må bare vente til neste ul neste fredag. Kan sikkert ta kontakt med legen ang blodprøve, men da vil jeg nok ikke få svar før neste fredag uansett. 

Håper virkelig ikke alle disse symptomene er bortkastet❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MilleMarmelade skrev:

Jeg ble satt to uker tilbake forrige gang, selv om jeg var sikker på dato for siste mens. Men både gyn på tidlig ul og jm på ordinær sto på sitt. Så terminen ble jo deretter. Fødselen startet dagen etter ul termin, men jeg er fremdeles ikke overbevist om at den var rett

 

Det var godt å høre❤️ Har et ørlite håp, selv om jeg er forberedt på det verste. Hater bare denne ventetiden. 

Jeg ble også satt en del tilbake i tid forrige svangerskap, men synes det er rart hvis jeg kan ta SÅ feil. Håper virkelig jeg har tatt så feil og at vi får gode nyheter neste uke. Tror jeg bare må finne på masse hyggelig i mellomtiden så tiden går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri83 skrev:

Ja, det var skikkelig kjedelig.. nei, ingen blodprøver, må bare vente til neste ul neste fredag. Kan sikkert ta kontakt med legen ang blodprøve, men da vil jeg nok ikke få svar før neste fredag uansett. 

Håper virkelig ikke alle disse symptomene er bortkastet❤️

Hm, om du ringer legen din i morgen og forklarer situasjonen din, så kan det jo hende du får komme inn for å ta en blodprøve i morgen og den neste på mandag eventuelt? Og i beste fall få svar på tirsdag. Det er i alle fall noen dager tidligere enn fredag ⭐️ 

Det håper ikke jeg heller. Synes det er utrolig rart i tilfelle. Om graviditetstestene dine er like sterke, så er jo positivt!! Jeg husker når jeg hadde en spontanabort så ble ikke mine tester sterkere, de ble bare svakere og svakere. Ser så utrolig stor forskjell på det nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Siri83 said:

Da har jeg vært på ul...og det var en kjip opplevelse dessverre. Fant hverken embryo eller plommesekken. Hun mener jeg skal tenke positivt og mente at jeg kanskje kortere på vei enn jeg tror. Men kan man ta TO uker feil??? Jeg fikk jo veldig sent sterke g-tester, men var sterke ca 8 dager etter ikm. 

Nå må jeg gå og ikke ane noe før ny ul neste fredag. Helt grusomt. Er dessverre veldig negativ og venter bare på en blødning... Har masse symptomer som har kommet for fullt i det siste og hcg-testen var jo tydelig gravid. Skjønner ingenting.

Jeg har en venninne som opplevde det samme. Men hun var gravid:-) to uker senere var det bebis inni der ❤ krysser alt jeg har for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Atemor skrev:

Jeg har en venninne som opplevde det samme. Men hun var gravid:-) to uker senere var det bebis inni der ❤ krysser alt jeg har for deg!!

Takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Siri83 skrev:

Da har jeg vært på ul...og det var en kjip opplevelse dessverre. Fant hverken embryo eller plommesekken. Hun mener jeg skal tenke positivt og mente at jeg kanskje kortere på vei enn jeg tror. Men kan man ta TO uker feil??? Jeg fikk jo veldig sent sterke g-tester, men var sterke ca 8 dager etter ikm. 

Nå må jeg gå og ikke ane noe før ny ul neste fredag. Helt grusomt. Er dessverre veldig negativ og venter bare på en blødning... Har masse symptomer som har kommet for fullt i det siste og hcg-testen var jo tydelig gravid. Skjønner ingenting.

Krysser alt jeg har for deg i alle fall ❤️✨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Siri83 skrev:

Da har jeg vært på ul...og det var en kjip opplevelse dessverre. Fant hverken embryo eller plommesekken. Hun mener jeg skal tenke positivt og mente at jeg kanskje kortere på vei enn jeg tror. Men kan man ta TO uker feil??? Jeg fikk jo veldig sent sterke g-tester, men var sterke ca 8 dager etter ikm. 

Nå må jeg gå og ikke ane noe før ny ul neste fredag. Helt grusomt. Er dessverre veldig negativ og venter bare på en blødning... Har masse symptomer som har kommet for fullt i det siste og hcg-testen var jo tydelig gravid. Skjønner ingenting.

Krysser fingre for at du får positive resultater på fredag 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet jeg er så sulten. HeLE tida!!! Sulten og kvalm sulten og kvalm. Og luktsensitiv. Jeg syns jeg selv lukter så vondt. Deodoraten min lukter ugg. Så har prøvd 5 forskjellige for å finne en som fungerer. 

Jeg er låst til sofaen og senga. Brekker meg og kaster opp ved anstrengelse eller stress 😱😨😵

Hvordan går d med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Atemor skrev:

Herlighet jeg er så sulten. HeLE tida!!! Sulten og kvalm sulten og kvalm. Og luktsensitiv. Jeg syns jeg selv lukter så vondt. Deodoraten min lukter ugg. Så har prøvd 5 forskjellige for å finne en som fungerer. 

Jeg er låst til sofaen og senga. Brekker meg og kaster opp ved anstrengelse eller stress 😱😨😵

Hvordan går d med dere?

Jeg er sulten/kvalm en god del jeg også, blir fort småkvalm om jeg er sulten. Ømme bryster én dag, ikke ømme neste dag, og så plutselig ømme igjen. Blir fort kvalm om jeg anstrenger meg og er utrolig sliten!! Gjesper konstant, enda jeg har sovet som en stein. Har litt murringer..

 

Endret av Sljee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som fryser mer enn normalt?? Jeg fryser så innmari hele tiden. Blir aldri ordentlig varm. Tar meg gjerne varm dusj men blir fort kald igjen rett etterpå. Kan ikke huske jeg hadde det slik i mitt første svangerskap. Heldigvis sliter jeg ikke noe særlig med kvalmen men gud som jeg fryser ennå vi har det varmt hjemme.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en tur på ultralyd i går. Presis 6 uker etter inseminering(altså 8 uker på vei). 

Fikk se et lite knøtt på 1,88 cm med bittesmå armer og ben, og et hjerte som slo som bare det! 

Veldig sært og koselig! Håper på samme utvikling fremover! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Nordpolen said:

Tok meg en tur på ultralyd i går. Presis 6 uker etter inseminering(altså 8 uker på vei). 

Fikk se et lite knøtt på 1,88 cm med bittesmå armer og ben, og et hjerte som slo som bare det! 

Veldig sært og koselig! Håper på samme utvikling fremover! 

Fantastisk ❤ 

Har du barn fra før? Husker min første UL. Det var helt fantastisk!! Selvom d bare var en peanøtt med hjerteslag ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nordpolen skrev:

Tok meg en tur på ultralyd i går. Presis 6 uker etter inseminering(altså 8 uker på vei). 

Fikk se et lite knøtt på 1,88 cm med bittesmå armer og ben, og et hjerte som slo som bare det! 

Veldig sært og koselig! Håper på samme utvikling fremover! 

Gratulerer 😊 Er kjekt når man får se hjerteslag ❤️ Ser fram til 18 sept ... ennå noen dager til 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kommer til å ta en tidlig ul iløpet av de neste to ukene; jeg må utelukke at det er mange der inne, for det ser jeg rettogslett ingen mulighet for at vi skal klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første, og første forsøk. Så hvis dette går hele veien så har jeg hatt ekstremt flaks! 

Ja, det er jammen ikke store greiern. Men de beste 1,88 cm jeg har sett på lenge! 

Dagene går sakte fremover! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...