Gå til innhold

April 2018


1-2-3 <3

Anbefalte innlegg

Her går det fint. Kvalm som fy! Svimmel. Uvel. Går i gurot og knekkebrød med hvitost. Med en gang jeg spiser en ordentlig middag eller mer mat blir jeg kvalm og uggen! Veldig trøtt. Svimmel. Litt ør. Lurer på om jeg skal bestille privat tidlig ul om 2-3 uker for å få bekreftet et bankende hjerte og kanskje bli noe klokere på hvor langt jeg er på vei. 

Hvordan går det med dere? 

Jeg blir helt forvirret av hvordan jeg regner på dette her. Jeg har veldig uregelmessig mens. Siste dag av mens var 2. juli. EL 23-26 juli. Da også sengehygge :nigo: Derfor tenker jeg at fosteret er 5 uker og så slenger man vel på to uker til (???) så da er jeg i uke 7? Noen som er klokere på dette enn meg? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, ungmamma2014 skrev:

Jeg har ikke hatt mensen siden starten av juni, og tok mange negative hjemmetester og en negativ blodprøve. Tenkte egentlig at da var jeg ikke gravid og la tanken litt "død". Fortsatte å teste for morroskyld og plutselig hadde jeg 3 positive tester ❤️ Da gikk jeg til legen og prøvde å forklare at jeg hadde hatt negative tester, men plutselig fått positivt (hvor vanskelig er det å akjønne det..?). Fortalte at mensen er uregelmessig, og at jeg ville ta en ny blodprøve for å sjekke. Det fikk jeg, og den var positiv. Men legen mente at hcg-nivået var for lavt, så hun ville at jeg tok en ny test. Siden den også var positiv og stigende hcg ville hu ha meg henvist til gynekologisk. 

 

Skjønner at det er frustrerende og at du blir bekymret når du ikke blir tatt på alvor. Søstra mi mistet i ma i november. Hu ble gravid igjen i februar og fikk god oppfølging og ultralyd i starten, så jeg ville bare stått på mitt og si at du vil ha ihvertfall en blodprøve for å bli litt mindre bekymret ❤️ 

Da forstår jeg! 😉👍 

Ja, kjedelig at man må krangle seg til sånne ting, men kan på en måte forstå at de ikke kan henvise alle eller ta blodprøver av alle. Jeg fikk god oppfølging med hcg-prøvene sist, pga at jeg hadde en blødning da jeg ble gravid etter ma'en, men måtte gå privat til ul alle gangene selv, det ble relativt dyrt. Men for meg er det verdt å betale noen tusenlapper for å senke skuldrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Atemor skrev:

Her går det fint. Kvalm som fy! Svimmel. Uvel. Går i gurot og knekkebrød med hvitost. Med en gang jeg spiser en ordentlig middag eller mer mat blir jeg kvalm og uggen! Veldig trøtt. Svimmel. Litt ør. Lurer på om jeg skal bestille privat tidlig ul om 2-3 uker for å få bekreftet et bankende hjerte og kanskje bli noe klokere på hvor langt jeg er på vei. 

Hvordan går det med dere? 

Jeg blir helt forvirret av hvordan jeg regner på dette her. Jeg har veldig uregelmessig mens. Siste dag av mens var 2. juli. EL 23-26 juli. Da også sengehygge :nigo: Derfor tenker jeg at fosteret er 5 uker og så slenger man vel på to uker til (???) så da er jeg i uke 7? Noen som er klokere på dette enn meg? 

 

 

I følge terminkalkulatoren på babyverden.no er du 8+2. Men det justeres ofte litt på ultralydene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Siri83 skrev:

I følge terminkalkulatoren på babyverden.no er du 8+2. Men det justeres ofte litt på ultralydene ;)

Nei, forresten. Ser du skriver at siste dag av mens var 2.juli, men man regner etter første dag av siste mens, så da er du jo noen dager mer på vei ;)

Endret av Siri83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Siri83 said:

Nei, forresten. Ser du skriver at siste dag av mens var 2.juli, men man regner etter første dag av siste mens, så da er du jo noen dager mer på vei ;)

Fniiis.. nå ble jeg ikke noe klokere 😂😂😂 får bestille en tidlig ul så får jeg vel svar ♡

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, ungmamma2014 skrev:

Sykehuset ringte meg nå, og jeg har fått time til tidlig ultralyd på fredag ❤️

Åh, så spennende! Håper alt står bra til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, ungmamma2014 skrev:

Sykehuset ringte meg nå, og jeg har fått time til tidlig ultralyd på fredag ❤️

Så spennende!!! Ja, da får du nok et mer presist svar😉 Min termin ble flyttet masse på da jeg gikk med sønnen min, ble noe helt annet enn jeg hadde regnet ut selv🙈 gleder meg til å høre hvordan det går på fredag👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, ungmamma2014 said:

Sykehuset ringte meg nå, og jeg har fått time til tidlig ultralyd på fredag ❤️

Såå spennende ❤

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt smått med symptomer, men i går fikk jeg ekstremt ømme bryst, mens i dag er jeg "kun" øm ved berøring av niplene igjen.. blir litt bekymret når det plutselig forsvinner. Flere som har det sånn?😊  ellers så kan jeg plutselig få kvalmen kastet over meg, tisser en god del, litt stikkinger på høyre side, litt murringer og små trøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt ordentligbfølelsen av at mensen skal komme. Husker den følelsen fra forrige graviditet. Er visst vanlig når ting strekker og drar seg inni der. Masse utflod. Jeg skal til legen i mårra. Klarer ikke å jobbe fult med denne kvalmen, svimmelheten og hodepinen jeg går med. Litt usikker på om jeg skal være gradert for å ha en tilhørighet til arbeidsplassen eller om jeg skal tillate meg å ruge de første ukene. Er ganske stor sannsynlghet for at jeg vil være fit for fight fra uke 12-14 ish..

Er dere i jobb?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i full jobb med rundturnus. Skal spørre legen om hvordan det er med nattevakter og svangerskap. Jeg jobber egentlig i en IA -bedrift, men fikk beskjed for over et år siden at "nei, her var det ikke noe automatikk i å slippe nattevakter, vi har jo ikke nok folk!" 

Så vi får se hvordan det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 hours ago, MilleMarmelade said:

Er i full jobb med rundturnus. Skal spørre legen om hvordan det er med nattevakter og svangerskap. Jeg jobber egentlig i en IA -bedrift, men fikk beskjed for over et år siden at "nei, her var det ikke noe automatikk i å slippe nattevakter, vi har jo ikke nok folk!" 

Så vi får se hvordan det går. 

Jeg har jobbet nattevakt før (hotell) og den gangen hadde vi ei som var gravid, men hun gikk ikke lenge før hun ble sykemeldt. Dersom de ikke klarer å tilpasse seg er nok alternativet sykemelding så deg burde de jo klare. Ikke at det er umulig å jobbe natt som gravid men jeg tror det er utrolig tungt, og nok sikkert litt uheldig fof deg. Snakk for all del med legen! 

21 hours ago, Atemor said:

I dag har jeg hatt ordentligbfølelsen av at mensen skal komme. Husker den følelsen fra forrige graviditet. Er visst vanlig når ting strekker og drar seg inni der. Masse utflod. Jeg skal til legen i mårra. Klarer ikke å jobbe fult med denne kvalmen, svimmelheten og hodepinen jeg går med. Litt usikker på om jeg skal være gradert for å ha en tilhørighet til arbeidsplassen eller om jeg skal tillate meg å ruge de første ukene. Er ganske stor sannsynlghet for at jeg vil være fit for fight fra uke 12-14 ish..

Er dere i jobb?

 

Jeg er i full jobb nå. Vi har det ganske rolig på jobb og det er veldig greie forhold på kontoret så det gåg fint. Hvis du er så dårlig skjønner jeg godt at du sliter da. Grusomt å jobbe når det er sånn. 

 

Jeg tror det kan bli verre når jeg skal være høygravid  i starten av året for å si det sånn, da har vi kjempelange dager, ofte på kjipe stoler på møterom ute hos kunder :P men den tid, den sorg. 

 

19 hours ago, Tusenfryd84 said:

Jeg er i full jobb, men nå sliter jeg jo (dessverre) ikke med særlig mye symptomer heller.

Jeg har heller ikke hatt særlig symptomer (null kvalme omtrent). Skjønner følelsen din. Men i dag var jeg på tidlig ul og alt så veldig bra it! Er 10+3 på vei med termin 28. mars, så da må jeg egentlig bytte tråd :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter så og si null symptomer siden starten, og blødninger flere ganger i uken, fikk jeg i dag på ultralyd se en levende minibaby. Hadde nesten gitt opp, så nå er jeg utrolig lykkelig ❤️ Termin ble foreløpig satt til 7. april 😀 Uvirkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet jobb siden forrige svangerskap, så jeg har aldri jobba natt som gravid før. Følte meg rimelig gåen etter forrige helg, men jeg fikk ikke nok søvn verken før eller under helga. Vi har hvilende vakt og hvis jeg får hvilt på forhånd, går det nok greit ei stund til, men jeg ser ingen grunn til å strekke helsa mi voldsomt langt for en arbeidsgiver som jevnt over driter i sine ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, mlini said:

Etter så og si null symptomer siden starten, og blødninger flere ganger i uken, fikk jeg i dag på ultralyd se en levende minibaby. Hadde nesten gitt opp, så nå er jeg utrolig lykkelig ❤️ Termin ble foreløpig satt til 7. april 😀 Uvirkelig!

Fantastisk ❤❤❤❤❤

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Holzhaus said:

Jeg er i full jobb nå. Vi har det ganske rolig på jobb og det er veldig greie forhold på kontoret så det gåg fint. Hvis du er så dårlig skjønner jeg godt at du sliter da. Grusomt å jobbe når det er sånn

Jeg kaster opp og brekker  hele dagen. Ble 70% SM i dag. Tenker å jobbe noen timer hver dag. I forrige svangerskap var jeg fit for fight fra ule 13-14. Så jeg satser på det denne gangen ✌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Atemor said:

Jeg kaster opp og brekker  hele dagen. Ble 70% SM i dag. Tenker å jobbe noen timer hver dag. I forrige svangerskap var jeg fit for fight fra ule 13-14. Så jeg satser på det denne gangen ✌

Sikkert fornuftig :) krysser fingrene for bedre form etter hvert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mlini skrev:

Etter så og si null symptomer siden starten, og blødninger flere ganger i uken, fikk jeg i dag på ultralyd se en levende minibaby. Hadde nesten gitt opp, så nå er jeg utrolig lykkelig ❤️ Termin ble foreløpig satt til 7. april 😀 Uvirkelig!

Så godt å høre! Det ligner nemlig veldig på min historie så langt, null symptomer og noen små blødninger. Skal til legen i neste uke, og håper jeg blir henvist til tidlig ul.

Endret av Tusenfryd84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tusenfryd84 skrev:

Så godt å høre! Det ligner nemlig veldig på min historie så langt, null symptomer og noen små blødninger. Skal til legen i neste uke, og håper jeg blir henvist til tidlig ul.

Da håper jeg det går like bra med deg, og mest sannsynlig gjør det jo det! 😊 Hvis du fremdeles ikke merker noe til graviditeten blir du sikkert henvist til ul siden du også har hatt blødninger! Gynekologen sa til meg i dag at jeg skulle la være å bekymre meg for blødningene fremover, enkelte blør bare lettere enn andre i graviditeten. Lykke til hos legen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, mlini skrev:

Da håper jeg det går like bra med deg, og mest sannsynlig gjør det jo det! 😊 Hvis du fremdeles ikke merker noe til graviditeten blir du sikkert henvist til ul siden du også har hatt blødninger! Gynekologen sa til meg i dag at jeg skulle la være å bekymre meg for blødningene fremover, enkelte blør bare lettere enn andre i graviditeten. Lykke til hos legen! 

Tusen takk! 😊 Jeg krysser fingrene for at vi begge kan følge denne gruppa helt fram! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gravid med første jenta mi lagde jeg en slags loggbok her inne. Eller på kvinneguiden. Er det innafor å gjøre her? Hvilket forum legger man det under eventuelt? 

Vet dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sljee skrev:

Er det flere som har litt mensenmurringer i ny og ned..? Den følelsen av at "nå kommer den ganske snart". 

Ja, har det innimellom jeg også. Er visst vanlig da det er mye som strekkes og vokser, så satser på at det bare er et godt tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...