Gå til innhold

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Jeg er så utrolig kvalm. Kaster ikke opp så ofte men er bare kvalm. Skikkelig kvalm. Prøver å spise ofte og lite men det hjelper ikke. :kvalm:

Har lest at ingefær brukes mot kvalme.. Skjær tynne skiver av fersk ingefær, putt i varmt vann, skvis i lime/sitron og gjerne litt honning hvis du vil ha det litt søtere.. Kanskje verdt et forsøk? 

Lykke til, håper det roer seg snart!

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor langt er dere på vei? Selv er jeg 12+3

Og er det flere som gleder seg til å få vite kjønn? :)  (Kanskje noen som vil la det være en overraskelse også?!)

Anonymkode: ebfa2...7ae

13 uker i dag 🌞

Og 4+6 til ordinær UL. Vil veldig gjerne vite kjønn :nigo:

47 minutter siden, Kveldssol skrev:

13 uker i dag 🌞

Og 4+6 til ordinær UL. Vil veldig gjerne vite kjønn :nigo:

Har du fått innkalling til ordinær UL allerede?? Åå, legen min er helt begredelig, så jeg har jo ikke fått helsekort for gravide enda engang.. Så han har iallefall ikke sendt noe til sykehuset ang OUL.. 

Men så heldig du er, da er det bare å glede seg :) 

28 minutter siden, Tusenfryd84 skrev:

Jeg er 12+0 i dag. Har første kontroll hos legen om en uke, og regner med at det da blir sendt inn henvisning til oul. Har vært på tidlig ul, men gleder meg til den neste, når knøttet er enda mer utviklet. Vi vil gjerne vite kjønn 😊

Jeg skal på en innvendig ul nå på mandag, kontroll :) Så får jeg håpe jeg får en time hos legen snart igjen, så han kan sende henvisning ang oul. 

Ja, blir stas å se knøttet ha utviklet seg! Skjer jo så mye på disse ukene :) Masse lykke til!

20 hours ago, Stoort ønske om en til... said:

Jeg er så utrolig kvalm. Kaster ikke opp så ofte men er bare kvalm. Skikkelig kvalm. Prøver å spise ofte og lite men det hjelper ikke. :kvalm:

I feel you!!! Eneste som funker for meg er vann eller saft med isbiter,  rista brød med hvitost, norske epler. Hvor langt på vei er du? 

Annonse

5 hours ago, Anonym bruker said:

Har du fått innkalling til ordinær UL allerede?? Åå, legen min er helt begredelig, så jeg har jo ikke fått helsekort for gravide enda engang.. Så han har iallefall ikke sendt noe til sykehuset ang OUL.. 

Men så heldig du er, da er det bare å glede seg :) 

Jeg har også fått innkalling til ordinær UL ❤ har du vært på første svangerskapskontroll hos legen? Tror de bestiller Ul og fødested da. 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal på en innvendig ul nå på mandag, kontroll :) Så får jeg håpe jeg får en time hos legen snart igjen, så han kan sende henvisning ang oul. 

Ja, blir stas å se knøttet ha utviklet seg! Skjer jo så mye på disse ukene :) Masse lykke til!

Lykke til til deg også! 😊

Tar dere flere UL enn tidlig og ordinær?

Var så dum og leste på tråden for de som var bekymret for SA/MA 🙈 jeg har i utgangspunktet ingen planer om ny Ul før ordinær UL i midten av november. Er 11+3 nå..

Har så mange symptomer og kvalme at det er jo i grunnen ikke noe som tilsier at j skal bekymre meg. Men fikk også et spm fra en venninne om jeg ikke skulle ta flere UL nå i uke 12/13...?!? 

1 time siden, Atemor skrev:

Jeg har også fått innkalling til ordinær UL ❤ har du vært på første svangerskapskontroll hos legen? Tror de bestiller Ul og fødested da. 

Jeg var hos lege og tok alle blodprøvene etc, som skulle være første kontroll.. Men han er ekstremt surrete, så jeg får ringe og bestille ny time på mandag!! 

Svarer på den andre også; Jeg tok faktisk en veldig tidlig ultralyd, uke 6, bare for å sjekke.. Da jeg også leste mye rart på ulike tråder her :P men alt var fint!! 
Også hadde vi en tidlig ul uke 11 ca (ble satt tilbake 5 dager), hvor vi fikk se den lille bevege seg og høre hjerteslag :) Det var kjempeålreit! 

10 minutes ago, FrøkenKokos said:

Jeg var hos lege og tok alle blodprøvene etc, som skulle være første kontroll.. Men han er ekstremt surrete, så jeg får ringe og bestille ny time på mandag!! 

Svarer på den andre også; Jeg tok faktisk en veldig tidlig ultralyd, uke 6, bare for å sjekke.. Da jeg også leste mye rart på ulike tråder her :P men alt var fint!! 
Også hadde vi en tidlig ul uke 11 ca (ble satt tilbake 5 dager), hvor vi fikk se den lille bevege seg og høre hjerteslag :) Det var kjempeålreit! 

Jeg ble så veldig usikker assa. Hvis jeg skal så må det bli i disse dager. Siden jeg nå nærmer meg 12...bah..

1 minutt siden, Atemor skrev:

Jeg ble så veldig usikker assa. Hvis jeg skal så må det bli i disse dager. Siden jeg nå nærmer meg 12...bah..

Er vel stort sett for ens egen del, disse tidlige ultralydene :) Føler du at alt er som det skal og symptomene er på plass, er det jo ikke nødvendig. Men - jeg satte veldig stor pris på det. Fikk se den lille danse i magen. Og skulle noe være "utenom normalen", vil du jo bli henvist videre. (Det ble jeg) Ære være helsevesenet i Norge :) 

Alt står bare bra til her, og jeg ble helt hekta på å få se den lille krabaten! Syns 1200, er verdt det.

2 timer siden, Atemor skrev:

I feel you!!! Eneste som funker for meg er vann eller saft med isbiter,  rista brød med hvitost, norske epler. Hvor langt på vei er du? 

Jeg er 10 uker. Lite som funker for meg egentlig. Har prøvd vann med ingefær, spise lite men ofte, ekstra tilskudd av vitamin B6, kamillete, men kvalmen er der for det. Og så plutselig blir det bare for mye for kroppen og jeg kaster opp :( skal prøve saft med isbiter, høres godt ut.

Takk for alle gode råd. 

Spennende dere som skal på tidlig ul :)

Annonse

Jeg er 13+1 i dag, skal på oul 9.11! Gleder meg veldig nå, men kommer vel til å bli nervøs når det nærmer seg allikevel. Husker sist oul, jeg grudde meg som bare rakkern på venterommet! Men alt var i skjønneste orden. Vi vil nok vite kjønnet denne gangen, trenger litt tid på å finne navn! Visste ikke forrige gang 😊

Hvis jeg følte meg trygg på symptomene, så hadde jeg ikke giddet mer enn én tidlig ul. Nå er jeg så langt at jeg kjenner at det er "noe" nederst i magen. Og avogtil kjenner jeg litt kiling og bobling, kanskje er det ungen. 

7 timer siden, MilleMarmelade skrev:

Jeg er 13+1 i dag, skal på oul 9.11! Gleder meg veldig nå, men kommer vel til å bli nervøs når det nærmer seg allikevel. Husker sist oul, jeg grudde meg som bare rakkern på venterommet! Men alt var i skjønneste orden. Vi vil nok vite kjønnet denne gangen, trenger litt tid på å finne navn! Visste ikke forrige gang 😊

Så gøy :) Gleder meg til å få dato for oul selv!! Førstegangsgravid, men veldig gira på å få vite kjønn.

Lykke til (:

8 hours ago, MilleMarmelade said:

Hvis jeg følte meg trygg på symptomene, så hadde jeg ikke giddet mer enn én tidlig ul. Nå er jeg så langt at jeg kjenner at det er "noe" nederst i magen. Og avogtil kjenner jeg litt kiling og bobling, kanskje er det ungen. 

Mhm... får høre litt hva mannen ønsker. Tok bare i uke 7 og ordinær i forrige svangerskap. Det er egentlg planen denne gangen også.  Med mindre mannen ønsker noe annet så venter jeg nok ❤

Var på tidlig UL på 8+0 hos fastlegen min. Har time hos jordmor om 5 uker, er da 15 uker på vei. Får vel henvisning til OUL da sikkert. Vil vite kjønn, ellers kommer ikke ungen til å få navn før den er et halvt år. Vi brukte nemlig veldig lang tid på å finne på navn til bikkja🙈

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har dere gått opp noe til nå?:) har termin 6.april🤗

Anonymkode: 20860...3ad

Drøye 4kg her, men jeg har jo spist konstant i 8 uker for å holde kvalmen under kontroll! Fant 3 uåpna pakket salte kjeks i skapet i dag, så nå holder det en stund... 😝

12 hours ago, Anonym bruker said:

Har dere gått opp noe til nå?:) har termin 6.april🤗

Anonymkode: 20860...3ad

Jeg har også gått opp 3-5 kg. Spiser konstant for å holde kvalmen på avstand. Men satser på at d blir som sist at når kvalmen går over så spiser jeg normalt igjen og det utligner seg:-)

Jeg ble helt tussete her om dagen. Så nå har jeg rett og slett bestilt 12 ukers UL. Så på torsdag skal jeg få se lille peanøtt en gang til ❤ føles greit å være sikker siden jeg har fortalt 3åringen om babyen. Ok å vite at alt står bra til fortsatt! Gleder meg til torsdag ❤

26 minutter siden, Atemor skrev:

Jeg ble helt tussete her om dagen. Så nå har jeg rett og slett bestilt 12 ukers UL. Så på torsdag skal jeg få se lille peanøtt en gang til ❤ føles greit å være sikker siden jeg har fortalt 3åringen om babyen. Ok å vite at alt står bra til fortsatt! Gleder meg til torsdag ❤

Lykke til med ultralyd. Alt står nok veldig bra til med den lille :) Har selv vært på innvendig ultralyd i dag, og det er like deilig å se hver gang! Blir så beroliget av å se hjerteslag og bevegelser <3 

Fortell hvordan det går da :))

On 2.10.2017 at 7:11 PM, FrøkenKokos said:

Lykke til med ultralyd. Alt står nok veldig bra til med den lille :) Har selv vært på innvendig ultralyd i dag, og det er like deilig å se hver gang! Blir så beroliget av å se hjerteslag og bevegelser <3 

Fortell hvordan det går da :))

Hvor langt på vei er du igjen? Hvordan var det å se den lille?

Jeg gleder meg til å se lille peanøtt igjen. Føler meg egentlig litt dum som har bestilt en ekstra UL. Men men.. det er ikke skadelig. Så da er d bare lommeboka mi som får svi 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...